JCW R113 velgen op CLUBMAN S

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
Full Throttle
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 Jan 2011

JCW R113 velgen op CLUBMAN S

Berichtdoor Full Throttle » Wo Jan 19, 2011 13:25

Hallo,

Wij hebben onze CLubman S besteld en zijn nu aan het twijfelen of we de JCW R113 velgen eronder willen zetten of niet. Een beslissing die beïnvloedt wordt door het volgende; Als we er 18 duims onder zetten, moeten we dan verlagen? Als we verlagen (enkel de veren van Eibach), gaan wen dan niet de sportophanging die er nu onder staat, verslechteren? Ik veronderstel dat de sportophanging van de fabriek geleverd, van goede kwaliteit is?

Als we dit niet doen, gaat het dan een onnozel zicht zijn? Een zogenaamd "buggy"zicht? Het is voornamelijk een auto voor mijn madam om met de kinderen rond te rijden, dus, het moet niet laag/hard zijn, maar mooi en comfortabel.

Bedankt alvast voor het advies

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Jan 19, 2011 13:49

Welcome, welcome op ons forum alhier en proficat met de nieuwe aanwinst!

Een vraagske voor de Clubbers alhier,...

Maar er zijn genoeg leden hier die met 18duims bollen en een af-fabriekssportophanging voor precies dezelfde doelgroep die je aanhaalt :wink: en die best tevreden zijn,... alsook MY Dweiltje (al is dat een Hatch) zeker als je de MINI voor dagdagelijks verplaatsingen gebruikt met de kids zoals je schets,... Ja, je zal daar maar staan op een veldweg als je de kleine naar een jeugdbewegingkamp wegdoet met je spoiler in je hand omdat,...,... lol,... dan kan je de originele cm grondspeling best wel gebruiken,...

Het verlagen is puur persoonlijk,... en van alle strekkingen, met alle pro's en contra's, als je de originele veren zou vervangen door de aangehaalde Eibachs leert de algemene ervaring ons dat je MINI zachter op de gevoeligheidsschaal gaat liggen,... ook al komt ie wat lager,...

Onze gele heeft zowel 17 als 18duims schoeisel, afhankelijk van de periode van't jaar, staat op originele sportophanging en dat heeft voor en mindere voordelen maar we zijn nog steeds tevreden. En of hij te hoog staat, jullie rijden er toch mee en jullie moeten de mix vinden tussen plezier, schoonheid praktisch en liefde,... dus daar je eigen mening en gezond verstand volgen, want verlagen is niet steeds comfortabeler of,... maar soms wel mooier of,...

Dus mijn ervaringsadvies; als je die velgen mooi vind en niet wil verlagen, je gevoel volgen :wink: en deze zetten en ervoor zorgen dat je ook een wintervelgensetje hebt vb een 17 of 16 duims en laat de optisci dan maar zeggen dat ie mooier lager zou staan?... misschien wel maar of dat dan ook comfortabeler is met de kids erin (pssst neem van mij aan, neen is't antwoord) oei oei hoop dat ik hier de bende niet op mijn nek haal, lol,....

Meestal veranderd dat gevoel zo weleens na verloop van tijd,.... lol, maar dat is MINI!!
Een Never Ending Story waar steeds iets anders, mooier of kan en mag,....

Elk zijn ding, de ene laat zich lijden door 't sportieve, de ander door de looks, nog eentje door de dagdagelijkse inzetbaarheid,... zie voor elk wat wils!! en dat is het mooie aan onze MINI's!!

Gebruikersavatar
Full Throttle
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 Jan 2011

Berichtdoor Full Throttle » Wo Jan 19, 2011 14:19

Bedankt voor de reactie.

Goh, De madam en ik zijn allebei te vinden voor een verlaging omdat we dat mooi vinden. Zeker met 18's denk ik. Om comfort redenen en om de sportophanging afstelling niet te downgraden, zouden we misschien enkel willen gaan voor de 18's, zonder bijkomende verlaging. Dus we hebben 1 PRO en 2 contra's momenteel. Indien iemand een foto zou hebben van een clubman met 18's ZONDER verlaging, dat zou al helpen denk ik :D

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Jan 19, 2011 14:23

Die moeten hier zelfs zo al te vinden zijn, neus eens in de Show&Shine topic,... :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Jan 19, 2011 15:06

STAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF?
help die mens ne keer me wa fotookes :grin:

Gebruikersavatar
Full Throttle
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 Jan 2011

Berichtdoor Full Throttle » Wo Jan 19, 2011 15:51

Ik wilde een link plaatsen uit één van de topics in Show & Shine. een topic over een clubman van Lucky en Caro??? maar omdat ik nieuw ben, is het niet toegelaten. Is dat een Clubman met 18 duims en verlaagd? indien verlaagd, hoeveel? Is het een schroefkit of enkel vering?

Gr, J

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Jan 19, 2011 19:09

Die van Luc is enkel verlaagd met eibach veren.
Persoonlijk rij ik liever met de standaard sportvering, maar zoals al gezegd, ieder zijn goesting 8)

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Jan 19, 2011 19:58

effe wa fotootjes bij Pepi gaan lenen :wink:
toen deze nog in 4X4 modus stond (met 18'ers) :shock: :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Full Throttle
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 Jan 2011

Berichtdoor Full Throttle » Wo Jan 19, 2011 20:24

varavital schreef:Die van Luc is enkel verlaagd met eibach veren.
Persoonlijk rij ik liever met de standaard sportvering, maar zoals al gezegd, ieder zijn goesting 8)


varavital, waarom rijd je liever met de standaard sportophanging? Comfort, wegligging,...?

Gebruikersavatar
Full Throttle
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 Jan 2011

Berichtdoor Full Throttle » Wo Jan 19, 2011 20:26

Merci Dangixxer. Ik vind persoonlijk dat hij inderdaad wat 4x4 lijkt... Een foto met verlaging?

Gr, J

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Jan 19, 2011 21:00

Full Throttle schreef:varavital, waarom rijd je liever met de standaard sportophanging? Comfort, wegligging,...?


Persoonlijk vind ik dat de best afgestelde combinatie voor beide. Heb een tijdje met eibach gereden, maar toch terug omgeschakeld naar standaard sportvering, ik vind dat die voldoet op alle types van wegen.
En kwestie van uitzicht, ja, ik zou graag een vering hebben die even goed is als de sportvering, en slechts maximaal 2 cm verlaagt, maar die is niet te vinden, de verlaging is altijd meer, en persoonlijk vind ik dat dan te veel. Veel hangt voor het uitzicht ook af van het type velgen en banden dat je hebt. Met mijn 18" zomervelgen vind ik het uitzicht wel goed.

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Jan 19, 2011 21:33

varavital schreef:
Full Throttle schreef:varavital, waarom rijd je liever met de standaard sportophanging? Comfort, wegligging,...?


Persoonlijk vind ik dat de best afgestelde combinatie voor beide. Heb een tijdje met eibach gereden, maar toch terug omgeschakeld naar standaard sportvering, ik vind dat die voldoet op alle types van wegen.
En kwestie van uitzicht, ja, ik zou graag een vering hebben die even goed is als de sportvering, en slechts maximaal 2 cm verlaagt, maar die is niet te vinden, de verlaging is altijd meer, en persoonlijk vind ik dat dan te veel. Veel hangt voor het uitzicht ook af van het type velgen en banden dat je hebt. Met mijn 18" zomervelgen vind ik het uitzicht wel goed.


dito :wink:

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Wo Jan 19, 2011 21:56

Dezelfde Clubman, ander bumperke en MET verlaging... ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Jan 19, 2011 22:31

Zoals Vital zegt is het ieder zijn goesting en voorkeur!
Moeilijk om dus de ervaring van iemand anders te gebruiken om zelf een beslissing te nemen. Hard, stug, comfort, insturen, baanligging,.... hebben voor iedereen een andere betekenis en gevoel.
Ik herinner mij nog toen ik de eerste keer met de R56 reed met sportophanging.... zal het zo zeggen...ik was vrij ontgoocheld :grin:

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Do Jan 20, 2011 9:11

Dangixxer schreef:Ik herinner mij nog toen ik de eerste keer met de R56 reed met sportophanging.... zal het zo zeggen...ik was vrij ontgoocheld :grin:


Ge moet dan wel eerlijkheidshalve erbij schrijven wat ge gewoon zijt hé Dangixxer :wink: wat de ontgoocheling niet meer als normaal maakt,... zekers

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Jan 20, 2011 10:06

MY Dweiltje schreef:
Dangixxer schreef:Ik herinner mij nog toen ik de eerste keer met de R56 reed met sportophanging.... zal het zo zeggen...ik was vrij ontgoocheld :grin:


Ge moet dan wel eerlijkheidshalve erbij schrijven wat ge gewoon zijt hé Dangixxer :wink: wat de ontgoocheling niet meer als normaal maakt,... zekers


Vandaar mijn allereerste reactie! :D
Het gaat over puur subjectieve elementen
Een "harde" ophanging is voor mij iets helemaal anders dan voor u.
Is dan ook onmogelijk om 1 mening als de juiste te beschouwen (en daarom dat ik de mijne toevoeg aan die van Vital/u) :wink:

Wat ik wel gedaan heb toen ik de eerste keer gereden heb met de R56 is de ophanging vergeleken me die van de R53 (beide standaard)
En daar is het duidelijk dat die van de R56 veeeeel zachter is, veel minder sportief afgesteld, rolbewegingen veeeeel groter zijn. En dat ontgoochelde mij.

Persoonlijk heb ik al (met den R53) met standaard dempers en veren, standaard dempers en eibachskes en KW schroef gereden. Ik weet wel dat ge mijn ervaring ni zomaar kunt toepassen op die bij een clubi, maar standaard dempers met eibachskes is prijskwaliteit onklopbaar. Tuurlijk is mijn KW nog net iets beter, maar het kost wel 3 keer zoveel.....

Gebruikersavatar
Lucky & Caro
MINI-aholic
Berichten: 764
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Gavere

Berichtdoor Lucky & Caro » Do Jan 20, 2011 15:33

Bij mij ist 17" met eibach veren

Afbeelding

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Vr Jan 21, 2011 11:16

Niet twijfelen, 18" en verlagen zal erg dik staan. 18" zonder verlaging vind ik wat zonde persoonlijk.

De meningen over comfort zijn verdeeld, de een zegt dat ie geen verschil merkt, de ander zegt dat ie een stuk beter op de baan ligt, en nog anderen vinden het dan weer te hard. Het is maar net wat je wil denk ik.

Mijn mening, het is een compromis tussen looks, comfort en baanligging. Ik vond mijn clubman met sportophanging hard rijden, niet de juiste looks hebben en bij slecht wegdek kwam ie erg onstabiel over. Ik ben erg tevreden nu :wink:

Als je bang bent dat het te hard zou zijn kan je ook nog steeds kijken voor 17" wielen?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Jan 21, 2011 12:22

Clubman r55 s met originele sport dempers en H&R veren

Afbeelding

Gebruikersavatar
tommy cooper
MINI Freak
Berichten: 209
Lid geworden op: 11 Dec 2007
Locatie: Hemiksem

Berichtdoor tommy cooper » Vr Jan 21, 2011 16:16

hier foto van onze clubman zonder verlaging met 18duims velgen

Afbeelding

met schroefkit van KW V1

Afbeelding


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten