doorzichtige raampjes en enkele andere probleemjes...

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
krikke5150
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium

doorzichtige raampjes en enkele andere probleemjes...

Berichtdoor krikke5150 » Zo Okt 16, 2011 10:34

Reeds van toen de wagen nieuw is slaag ik er maar niet in om de ramen echt mooi proper te krijgen.
Het is alsof eender welke gebruikte doek (microvezel, droogleer etc) een wolk van vezeltjes op de ruit achterlaat. Ook zijn er druppels zichtbaar, al is het gebruikte water vergeven van de kalk, en zo op het raam gebleven is zonder met een doek op te drogen...
De gebruikte producten zijn:
-gewoon sopje van dreft, spoelen en drogen
-glasnet opbrengen met microvezel, en met andere microvezel drogwrijven
-auto5 glasnet idem als hier boven
-glaspolitour geleverd bij de mini
Kan er iemand me eens uitleggen hoe het wél moet?

Zijn er mensen die zetelverwarming hebben?
Ik vind dat reeds standje 1 te veel z'n best doet, en op de duur in staat is om je achterste naar rosbief te transformeren... Van standje 2 & 3 nog maar gezwegen.
Iemand dezelfde ervaring?

Heeft er iemand weet of de mapping van stuur en pedaal via de sportknop kan aangepast worden? (niets met motortuning )

Zou de hoogte van de toerenteller kunnen bijgeregeld worden? Met het stuur zo hoog en zo ver mogelijk naar achter zie ik maar de helft van de display op de toerenteller.

Véél vragen, ik weet het... maar met alle aanwezige kennis hier... :-)
Laatst gewijzigd door krikke5150 op Di Okt 25, 2011 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Zo Okt 16, 2011 11:27

Ik gebruik de ruitenreiniger van Meguiar's en bij mij werkt dat toch behoorlijk hoor...
Dit zal je waarschijnlijk wel weten maar gebruik deze produkten nooit als de wagen in de zon staat of gestaan heeft...

En idd. de zetelverwarming doet het al serieus op stand 1... (is ook zéér snel, bij mij al na enkele seconden...) maar ik denk dat daar weinig aan te doen is. Misschien véél gaan fietsen, dat sterkt de 'poep' :) :)

Voor de verdere vragen moet ik je het antwoord schuldig blijven :oops:

Misschien nog dit... Staat je stoel helemaal omlaag ? want dat scheelt ook al veel bij het aflezen van je toerenteller ;)

Gebruikersavatar
nielz
MINI-aholic
Berichten: 417
Lid geworden op: 26 Okt 2008
Locatie: Hier, Daar waar de asfalt beter is dan thuis

Berichtdoor nielz » Zo Okt 16, 2011 13:24

- Ramen probleem (zoals Pepi aangeeft) een goed merk product gebruiken en probleem is opgelost.

- Toerenteller probleem kan je oplossen door het stuur te verstellen (klepje opzij los klikken, stuur wat naar onder duwen en terug vast klikken) :wink:

Voor de rest kan ik je ook niet helpen, veel plezier met je MINI.

Grtz Nielz

Gebruikersavatar
krikke5150
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium

Berichtdoor krikke5150 » Zo Okt 16, 2011 13:57

Thanks voor de reacties! :)

De stoel staat idd helemaal omlaag :-) maar je kan toch je zitpositie niet aanpassen om een toerenteller te zien... (de toerenteller zie ik goed, maar de onderste display waar alles van de boordcomputer verschijnt niet....
Ik dacht misschien dat de "support", of hoe zeg je dat in het Nederlands, verstelbaar zou zijn...

Ik ga eens voor de maguiar stuff gaan, maar gebruiken jullie dit dan met gewone microvezeldoek? Het lijkt alsof de ruit héél kleine vezeltjes vasthoud op het oppervlakte...

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Zo Okt 16, 2011 14:29

Goh je kan ook altijd na het behandelen van je ruit deze eens afblazen met een compressor natuurlijk... Dit heb ik zelf nu nog niet geprobeerd maar ik gebruik mijn compressor wel om het water dat her en der blijft tussenkruipen eruit te blazen.

Al eens van doek veranderd ? Ik bedoel dan een ander merk microvezeldoek ?

Gebruikersavatar
krikke5150
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium

Berichtdoor krikke5150 » Zo Okt 16, 2011 14:45

PEPI schreef:Al eens van doek veranderd ? Ik bedoel dan een ander merk microvezeldoek ?


Heu, ik gebruik doeken van 3 verschillende merken die het bv wél goed doen om quick detailer aan te brengen en op te blinken...
Ik heb soms het idee dat de ruiten, als de wagen nieuw was, verkeerd gereinigd zijn...
Men zei me bij de afhaling van de wagen dat deze was gereinigd door een firma die ze normaal niet inhuren. De reden was dat de "huiscleaner" in verlof was op dat moment...

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Zo Okt 16, 2011 17:44

Ruiten goed zuiver krijgen, neem een oude krant (zonder kleurenfoto's liefst), maak een prop van zo een dubbel blad, en blink daarmee je ruiten op.
Een écht zeemvel helpt ook, geen synthetisch.
Juiste afstelling zetel is belangrijk, als je gewoon zit moet je een vuist tussen je hoofd en de dakhemel kunnen steken, als je je armen strekt tot op het stuur (10 voor 2), dan moeten je polsen op het stuur liggen.
Zetelverwarming moét goed warmen, waar dient ze anders voor.
De sportknop past de mapping van het stuur en het gaspedaal aan, beide worden ze veel directer.

Gebruikersavatar
krikke5150
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium

Berichtdoor krikke5150 » Zo Okt 16, 2011 18:20

varavital schreef:Ruiten goed zuiver krijgen, neem een oude krant (zonder kleurenfoto's liefst), maak een prop van zo een dubbel blad, en blink daarmee je ruiten op.
.

Idd, een truukje dat ik ooit in het leger leerde, en nog werkt ook... behalve op de mini waar er steeds een soort waas op de ruit aanwezig blijft... :cry:

varavital schreef:Een écht zeemvel helpt ook, geen synthetisch.


Gisteren ons ma gemobiliseerd die prompt haar echt zeemvel bovenhaalde :grin: Is idd beter, maar nog steeds druppeltjes en een film waarneembaar...
Laatst gewijzigd door krikke5150 op Di Okt 25, 2011 21:13, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ken - Ann
MINI-aholic
Berichten: 379
Lid geworden op: 21 Apr 2011
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor Ken - Ann » Zo Okt 16, 2011 23:16

Mijn lederen sportstoeltjes hebben ook verwarming en moet zeggen dat die niet te heet worden hoor, is lekker warm maar zeker geen eierkoker.

Mijn Dooper is een 112pk maar geleverd in maart 2011 en aangepast, blijkbaar latere datum probleem om te chippen? De mijne heeft 142 pk en 350 Nm en kan het alleen maar aanraden, een echt wolfke in schaapsvacht

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Gebruikersavatar
Ken - Ann
MINI-aholic
Berichten: 379
Lid geworden op: 21 Apr 2011
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor Ken - Ann » Zo Okt 16, 2011 23:19

De gegevens van de boordcomputer komen bij mij op de grote klok in't midden en zijn dan steeds leesbaar
8) 8)

Gebruikersavatar
krikke5150
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium

Berichtdoor krikke5150 » Ma Okt 17, 2011 6:44

Ken - Ann schreef:De gegevens van de boordcomputer komen bij mij op de grote klok in't midden en zijn dan steeds leesbaar
8) 8)

Ik kan idd ook de gegevens wel op het groot display halen via het menu... Ik dacht echter dat de toerenteller op 1 of andere manier al door iemand hoger gemonteerd was.. Ik ga zelf eens op onderzoek, en laat hier iets weten.


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten