motortuning??

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
FlyBoy
MINI Regular
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 Jan 2008
Locatie: Vlaams Brabant

Berichtdoor FlyBoy » Wo Jan 21, 2009 22:04

ATHbruno schreef:
FlyBoy schreef:Ja. Donderdag mag ik even langsgaan bij de mannen van Hamann in Tienen.
Ze gaan 's overlopen. Ik heb interesse voor de Hamman uitlaat & en een Re -map

De man (Nico) raadde me ook een andere luchtfilter aan. K&N plus.
Want stiekem wil ik toch wat anders dan de meerderheid laat doen.... :oops:
's geen PPE of Heinz noch Beek.

Nu ja, 's horen kan geen kwaad én kost nog géén euro :D


maar als je het bij Hamann in Tienen laat doen krjig je een PPE remap , dan kan je beter meteen naar PPE rijden en terwijl genieten van de afstelling op de testbank , iets wat je zelfs met een echte hamann tuning niet zal krijgen :roll:

Als je iets anders wil dan de meerderheid zal je toch veel origineler uit de hoek moeten komen , maar als de meerderheid voor heinz , Beek of PPe gaat , dan is dat opdat die bewezen hebben prijs/kwaliteit zeer goed te zijn. Als je iets anders kiest loop je ook al snel het risico dat het minder goed is.... en dat wil je waarschijnlijk niet..... en de works kit is ook al niet echt origineel meer.

Voor je uitlaat zijn er 1000 mogelijkheden , maar als die door de keuring moet geraken , dan zal die wel Ekeuring moeten en dan is de keuze terug zeer beperkt eisenmann , supersprint of bastuck


groetjes
Bruno


Idd. Heb trouwens vanalles opgevangen over Hamann in Tienen... niet echt positief. Dus dat heb ik geschrapt.

Voor de uitlaat, dat is al geregeld. Nu vrijdag in de voormiddag komt de Challenge uitlaat eronder. Weliswaar zonder attest, maar keuring is écht geen probleem. :)

Gebruikersavatar
ATHbruno
MINI Driver
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 Nov 2008

Berichtdoor ATHbruno » Vr Jan 23, 2009 14:21

Stafke schreef:als dat spul stuk is, ..... dat resulteert in ..... ?
( stomme vraag misschien ) :?


gewoon , vermogenverlies , verder geen speciale symptomen .... indien getuned soms noodloop door te weinig turbodruk.

Bij peugeot hebben ze dezelfde motor ( 1.6 THP ) en die dingen gaan continu defect ( ook standaard zonder tuning ) , dus als er hier niet veel mense dat probleem hebben betekend het dat de cooper sterkere heeft of dat ze minder worden aangestuurd via de software ( update ook bij Peugeot waardoor die klep 50% minder wordt benut ) . Die van de cooper works heeft alvast een ander onderdeelnummer.

groetjes
Bruno

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Za Jan 24, 2009 0:03

ikzelf heb een dump valve van Forge steken... weet je daar iets van omtrends of dit goed is voor de turbo of slecht?

want die doet prima zn werk en laat de overdruk de atmosfeer ingaan... en heb geen last van vermogenverlies of drukverlies ... :P

Gebruikersavatar
Tirex
MINI Freak
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 Feb 2009
Locatie: waar het goe is..

Berichtdoor Tirex » Vr Feb 20, 2009 11:42

Stafke schreef::shock: :shock:
241,56pk & 360,5nm koppel :?: :?: :shock: :shock:

Is dit niet een beetje over de grens ??







mijn gegevens over de Mini heeft hier ook best zen werk gadaan zie ik.. :wink:

+ 240pk & + 360nm.. voor mijn zeker nog niet der grens!!
boite en koppeling daartegen.. das een andere zaak, eerst was mijn vermogen nog meer, maar bewust terug gedraaid om dit alles te sparen..
ik heb de meter + 250pk & + 380nm zien aangeven.. ik moet zeggen, een zalig gevoel ..

deze metingen zijn incl volledige Alta 3" uitlaat + Beek intercooler + PPE sofware op maat geschreven.
met ne Carbon GruppeM Airbox kom er nog enkel + gegevens erbij!! dus bij deze is een prijsofferte aangevraagt om deze mooie airbox aan te schaffen.
dit zou ook maar de einige luchtfilter zijn waarmee je vermogen wint.

heb hier ergens gelezen.. "die 10pk meer of mnder zal je niet voelen" :roll:
dan vergis je je!!! meer pk's is meer koppel!! meer koppel is meer fun... :wink:

ondertussen al 3000km/ters gedaan met PPE mapping.
zoals PEPI zegt, je rijd anders met dit vermogen.. de eerste 15km/ters kom ik nooit boven de 2500 toeren.. als je toch een doortrekt, op een normale manier schakelen..
dan zal de boite en koppeling veel langer meegaan.

gaat er toch ooit iets stuk.. "tis trouwens ne F°cking Peugeot blok"
dan vervangen we gewoon de defecte stukken hè.. :grin:



Groeten Mario

Gebruikersavatar
dragon
MINI Driver
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 Jan 2008
Locatie: Zoersel

Berichtdoor dragon » Zo Feb 22, 2009 3:35

ATHbruno schreef:
Xefke schreef:
minibandit schreef:is er ook een prijs op die "aanpassing" geplakt ?

Denk dat ie rond de 600 eur betaald heeft


+ intercooler + complete uitlaat , dus reken nog een 2000 euro extra bovenop de prijs van de software :wink:


Ik wacht nog vol ongeduld Bruno. Bestelling is binnen van begin december en ik weet van Stijn dat er wat problemen waren met de miltek levering maar nu vind ik dat het toch wel extra lang duurt! We gaan nu naar begin maart toe en dan is het 3 maanden geleden dat ik besteld heb.

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Feb 23, 2009 8:17

dat is idd overdreven lang.... :twisted: ... eigenlijk niet kunne zelfs... hopelijk wordt er iets geregeld om de lange wacht tijd te compenseren ... :wink: :P

Gebruikersavatar
dragon
MINI Driver
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 Jan 2008
Locatie: Zoersel

Berichtdoor dragon » Vr Feb 27, 2009 21:26

Stukken zijn binnen :grin:

Gebruikersavatar
geertm1969
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 Mar 2009

Berichtdoor geertm1969 » Do Apr 02, 2009 20:48

Volgende woensdag ga ik langs bij Heinz voor een tuning en grotere intercooler.

De mini is een 2007 cooper S.

Ben eens benieuwd wat dit gaat opleveren

Het is niet de bedoeling om in het extreme te gaan hoor maar wat extra mag altijd


Iemand die hetzelfde heeft laten doen?

Op hoeveel bent u uitgekomen met originele uitlaat

Gebruikersavatar
dragon
MINI Driver
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 Jan 2008
Locatie: Zoersel

Berichtdoor dragon » Vr Apr 03, 2009 1:03

Ik heb de eerste aanpassing laten doen met originele uitlaat en dan had hij 210pk en 303 nm koppel. Nu met miltek en intercooler forge 229 pk en 323 nm koppel. :wink:

Gebruikersavatar
geertm1969
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 Mar 2009

Berichtdoor geertm1969 » Vr Apr 03, 2009 1:13

Ja dat is al redelijk wat.Heb je dit ook bij Heinz laten doen.Eigenlijk ben ik al tevreden met 200pk hoor.Het moet niet te extreem worden.

Denk dat je de wagen al redelijk in de hand moet houden wanneer je al deze paardenkrachten los laat bij stilstaand vertrek

Gebruikersavatar
dragon
MINI Driver
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 Jan 2008
Locatie: Zoersel

Berichtdoor dragon » Do Apr 09, 2009 1:19

Yep, bij heinz laten doen :wink: stuurtje moet je idd goed vasthouden :D

Gebruikersavatar
geertm1969
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 Mar 2009

Berichtdoor geertm1969 » Do Apr 09, 2009 11:21

Ondertussen is die van mij ook gedaan bij Heinz is hier in de buurt.Model 2007 dus met turbo.andere intercooler en software 216 pk.Idd stuurtje moet je vast houden.Rijd prima momenteel niks op aan te merken


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten