motortuning??
Wie een cooper S turbo heeft , hou zeker je inlaatluchttemp in het oog tijdens een testbank meting ( kan met een eenvoudig OBD2 toestel ) . Als deze boven de 65°C uitkomt is de meting niet juist , want dan neemt het motormanagement systeem turbodruk terug om pingelen te voorkomen.
De JCW is een via software getuunde normale turbo ( zijn nog wel enkele kleine verschillen o.a. uitlaat ) , wij bieden die upgrade aan ( met originele software ) voor wie het wil. Maar voor wie een JCW heeft , ook die software kunnen we verbeteren , niet wat pk's of koppel betreft , maar wel wat de kurve betreft , want die kan veel beter.
De JCW krijg je met intercooler en complete uitlaat makkelijk naar 230pk, voor de liefhebbers
groetjes
Bruno
De JCW is een via software getuunde normale turbo ( zijn nog wel enkele kleine verschillen o.a. uitlaat ) , wij bieden die upgrade aan ( met originele software ) voor wie het wil. Maar voor wie een JCW heeft , ook die software kunnen we verbeteren , niet wat pk's of koppel betreft , maar wel wat de kurve betreft , want die kan veel beter.
De JCW krijg je met intercooler en complete uitlaat makkelijk naar 230pk, voor de liefhebbers
groetjes
Bruno
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
minibandit schreef:Steven en co, jullie weten meteen waarvoor je moet sparen...
zeg nu zelf PEPI 230 paardjes...dan kan zelfs de Gixxer ni volgen en gij bolt met ne "camion"...
hihihi
wie o wie gaat ervoor
mijne blijft 212 pk (zolang het pond onder de euro staat, want anders......)
en over da "meekunnen" geproken...het viel mij tijdens de grubbe toch weer op dat het verschil tussen een onneke en een S'ke soms heel relatief is. Zeker zolang het niet om een stoplichtsprintje gaat
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
idd...toen we naar de Grubbe-rit aant bollen waren dacht ink nog...oeioei,
da gaat een "zwaar" dagske worden voor m'n Onneke...
5 S'kes waaronder één Workske en dan die "geBeekte"
maar eens we vertrokken waren, viel het nogal mee
ze hebben nergens op mij moeten wachten...
zal mss aant bestuurderke liggen
da gaat een "zwaar" dagske worden voor m'n Onneke...
5 S'kes waaronder één Workske en dan die "geBeekte"
maar eens we vertrokken waren, viel het nogal mee
ze hebben nergens op mij moeten wachten...
zal mss aant bestuurderke liggen
ATHbruno schreef:Wie een cooper S turbo heeft , hou zeker je inlaatluchttemp in het oog tijdens een testbank meting ( kan met een eenvoudig OBD2 toestel ) . Als deze boven de 65°C uitkomt is de meting niet juist , want dan neemt het motormanagement systeem turbodruk terug om pingelen te voorkomen.
De JCW is een via software getuunde normale turbo ( zijn nog wel enkele kleine verschillen o.a. uitlaat ) , wij bieden die upgrade aan ( met originele software ) voor wie het wil. Maar voor wie een JCW heeft , ook die software kunnen we verbeteren , niet wat pk's of koppel betreft , maar wel wat de kurve betreft , want die kan veel beter.
De JCW krijg je met intercooler en complete uitlaat makkelijk naar 230pk, voor de liefhebbers
groetjes
Bruno
en hoeveel euro's moet dat kosten...
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
minibandit schreef:varavital schreef:minibandit schreef:zal mss aant bestuurderke liggen
Tis nog altijd het manneke (of vrouwke) dat telt è, power is nothing without control
allé nu moet ik mij dus al slecht gaan voelen omdak "wa" meer vermogen heb ofwa...
van tijd tot tijd zallek a wel ne keer oep a pleuts zetten zenne
minibandit schreef:idd...toen we naar de Grubbe-rit aant bollen waren dacht ink nog...oeioei,
da gaat een "zwaar" dagske worden voor m'n Onneke...
5 S'kes waaronder één Workske en dan die "geBeekte"
maar eens we vertrokken waren, viel het nogal mee
ze hebben nergens op mij moeten wachten...
zal mss aant bestuurderke liggen
Allé t'is goed, ik zal dat blokske hout van onder de gas halen de volgende keer
varavital schreef:Dangixxer schreef:allé nu moet ik mij dus al slecht gaan voelen omdak "wa" meer vermogen heb ofwa...
Zolang ge de control der maar bij hebt è , ge zult die slogan nog wel gaan horen als ge uwe nieuwe CB1000R gaat bestellen (of is die al besteld...)
hihi
tis waar
nop is voor in januari
langs den andere kant "control is nothing without power...."
PEPI schreef:Ben al een beetje gerustgesteld sé, wat mijn motorvermogen betreft... Op NMC is er iemand die de zelfde config heeft als ik, Zip incl. en die gaf toch de volledige 210 pk (212 om precies te zijn...)
Ben dan ook wel eens benieuwd wat de mijne zou geven
klinkt goed
en een (niet gemanipuleerde) testbank is het enige echte bewijs
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Stafke schreef:minibandit schreef:idd...toen we naar de Grubbe-rit aant bollen waren dacht ink nog...oeioei,
da gaat een "zwaar" dagske worden voor m'n Onneke...
5 S'kes waaronder één Workske en dan die "geBeekte"
maar eens we vertrokken waren, viel het nogal mee
ze hebben nergens op mij moeten wachten...
zal mss aant bestuurderke liggen
Allé t'is goed, ik zal dat blokske hout van onder de gas halen de volgende keer
stel u voor da kik 100pk meer zou hebben...want das nu het verschil hé...
"n Promotie bij Power Pus Engineering :
November 2008 PROMO!!
Tot eind november 2008, promo-actie op de herprogrammatie van de "Mini Cooper S R56" en "Peugeot 207 GT/RC" die gebruik maken van de 1600 turbo motor. Prijs wordt 790.00€ met testbankrun voor en na de uitgevoerde tuning. "
dit lijkt me ook wel een intressant... nog ielmand intresse met een R56 cooper s .... ik heb al gelezen dat tirex zijne ook gaat laten doen daar na gehoord te hebben dat er tevreden resultaten van bekend zijn... ze brengen hem naar 211 pk en +55 Nm ....
http://www.power-plus.be/nl/index.html
November 2008 PROMO!!
Tot eind november 2008, promo-actie op de herprogrammatie van de "Mini Cooper S R56" en "Peugeot 207 GT/RC" die gebruik maken van de 1600 turbo motor. Prijs wordt 790.00€ met testbankrun voor en na de uitgevoerde tuning. "
dit lijkt me ook wel een intressant... nog ielmand intresse met een R56 cooper s .... ik heb al gelezen dat tirex zijne ook gaat laten doen daar na gehoord te hebben dat er tevreden resultaten van bekend zijn... ze brengen hem naar 211 pk en +55 Nm ....
http://www.power-plus.be/nl/index.html
uitslag van tirex is bekend...
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6465&postdays=0&postorder=asc&start=1500
echt
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6465&postdays=0&postorder=asc&start=1500
echt
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten