motortuning??
motortuning??
Hey ,
ik had een vraagje ivm motortuning...
ben erover aan het nadenken om die JCW tuning te nemen maar lees ook vaak iets over chiptunen?Wat zijn jullie ervaringen hiermee en kan dit eventueel beide?Is er veel verschil met een gewone standaard S dan?Wat zijn de prijzen hiervan?
alvast bedankt!
grtz ,
Tijl
ik had een vraagje ivm motortuning...
ben erover aan het nadenken om die JCW tuning te nemen maar lees ook vaak iets over chiptunen?Wat zijn jullie ervaringen hiermee en kan dit eventueel beide?Is er veel verschil met een gewone standaard S dan?Wat zijn de prijzen hiervan?
alvast bedankt!
grtz ,
Tijl
- Clubmanneke
- MINI-aholic
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 24 Nov 2007
- Locatie: Temse
- Contact:
Hey , Tijl,
sommigen van ons zijn zeer recent gaan " zippen" bij Ziptuning in Gent.
kijk maar eens op www.ziptuning.be
Zij waren allen zeer tevreden teruggekeerd met hun geupgrade MINI.
Kijk maar eens op het forum , Freakymini (Enrique) ging eerst, nadien zijn Stafke en Pepi samen gegaan. Het zou een deftig verschil geven , kijk maar eens op de bovenstaande site , daar vind je meeruitleg en gegevens.
Ikzelf ben het ook van plan ,maar weet nog geen exact tijdspanne , ne Cooper D gaat na het zippen van 110 naar 143 pk volgens Zippers.
William
sommigen van ons zijn zeer recent gaan " zippen" bij Ziptuning in Gent.
kijk maar eens op www.ziptuning.be
Zij waren allen zeer tevreden teruggekeerd met hun geupgrade MINI.
Kijk maar eens op het forum , Freakymini (Enrique) ging eerst, nadien zijn Stafke en Pepi samen gegaan. Het zou een deftig verschil geven , kijk maar eens op de bovenstaande site , daar vind je meeruitleg en gegevens.
Ikzelf ben het ook van plan ,maar weet nog geen exact tijdspanne , ne Cooper D gaat na het zippen van 110 naar 143 pk volgens Zippers.
William
Tunes schreef:Hey William ,
alvast bedankt!Heb even gekeken en ziet er inderdaad wel interessant uit ,lijkt me toch een grote winst in pk's en koppel..
Is het nadien mogelijk om de motortuning van JCW te doen of andersom?
rtz ,
Tijl
Dan ga je hem terug 'downtunen' denk ik Bij Zip zitten ze (voorlopig op papier) aan 210 pk vermogen en 311 Nm koppel. Bij JCW kan je enkel de 'Stage 1' nemen in naverkoop en dan heb je een vermogen van 192 pk. Het koppel hiervan weet ik niet zo goed maar het stijgt niet echt héél veel (ik dacht van 260 Nm naar 275 Nm, met sportknop welteverstaan)
Bij het 'chiptunen' wordt de originele software van de CPU overschreven met nieuwe software. Ben je dus bij Zip geweest en je gaat nadien naar de dealer om JCW software te laten installeren, overschrijven ze dus uw net geplaatste Zip software...
Ik ben idd. zelf zeer tevreden met het resultaat dat ik bij Zip heb verkregen. Ik moet enkel nog eens met mijne Clubbie op de testbank om te zien hoeveel het vermogen nu juist gestegen is.
PEPI schreef:Tunes schreef:Hey William ,
alvast bedankt!Heb even gekeken en ziet er inderdaad wel interessant uit ,lijkt me toch een grote winst in pk's en koppel..
Is het nadien mogelijk om de motortuning van JCW te doen of andersom?
rtz ,
Tijl
Dan ga je hem terug 'downtunen' denk ik Bij Zip zitten ze (voorlopig op papier) aan 210 pk vermogen en 311 Nm koppel. Bij JCW kan je enkel de 'Stage 1' nemen in naverkoop en dan heb je een vermogen van 192 pk. Het koppel hiervan weet ik niet zo goed maar het stijgt niet echt héél veel (ik dacht van 260 Nm naar 275 Nm, met sportknop welteverstaan)
Bij het 'chiptunen' wordt de originele software van de CPU overschreven met nieuwe software. Ben je dus bij Zip geweest en je gaat nadien naar de dealer om JCW software te laten installeren, overschrijven ze dus uw net geplaatste Zip software...
Ik ben idd. zelf zeer tevreden met het resultaat dat ik bij Zip heb verkregen. Ik moet enkel nog eens met mijne Clubbie op de testbank om te zien hoeveel het vermogen nu juist gestegen is.
ok bedankt ,ik wist niet dat met dat JCW pakket ook de software zou worden herschreven ,dacht dat dit enkel met componenten was en dat je dus nadien nog altijd eens kon langsgaan bij zip voor uiteindelijk iets van een kleine 240 pk ofzo ,lol.
Ben benieuwd voor je resultaat op de testbank!
Als je er nog een tijdje mee wil blijven rijden denk ik dat 210 ruim voldoende is hoor... De 'veiligheidsmarge' van de motor is niet eindeloos hé. Tuurlijk kan er 240 pk gehaald worden, maar of het nog duurzaam zal zijn... Bij de meeste tuners kan er meer gehaald worden maar ze 'downtunen' dan terug om nog een marge te hebben
Zoals Pepi terecht zegt is de combinatie van ZIP en JCW zinloos!
JCW is goed als je voor je fabrieksgarantie wil gaan, OEM onderdelen wenst en een mooie badge op de koffer wil kleven (maar daar betaal je een vette prijs voor)
Voor een berg minder geld heb je een hoop meer pk's (zoals de Pepi binnenkort gaat aantonen ) maar mis je de drie eerder vernoemde aspecten natuurlijk. Met het geld dat je spaart koop je nog een goede uitlaat en luchtfilter (waardoor je nog misschien een paar pony's wint) en heb je een gelijkaardige opstelling zoals het JCW pakketje.
Verwacht wel geen 240 pk want dan ga je bedrogen uitkomen! Het merendeel van de vermogenwinst wordt immers steeds software-geweis geboekt. Ook bij JCW! Maar het komt commerciëel veel beter over dat men nog wat hardware verandert!
Heel veel testen hier en op alle andere forums hebben immers aangetoond dat filters en uitlaten enkel fracties toevoegen aan het motorvermogen.
succes ermee
JCW is goed als je voor je fabrieksgarantie wil gaan, OEM onderdelen wenst en een mooie badge op de koffer wil kleven (maar daar betaal je een vette prijs voor)
Voor een berg minder geld heb je een hoop meer pk's (zoals de Pepi binnenkort gaat aantonen ) maar mis je de drie eerder vernoemde aspecten natuurlijk. Met het geld dat je spaart koop je nog een goede uitlaat en luchtfilter (waardoor je nog misschien een paar pony's wint) en heb je een gelijkaardige opstelling zoals het JCW pakketje.
Verwacht wel geen 240 pk want dan ga je bedrogen uitkomen! Het merendeel van de vermogenwinst wordt immers steeds software-geweis geboekt. Ook bij JCW! Maar het komt commerciëel veel beter over dat men nog wat hardware verandert!
Heel veel testen hier en op alle andere forums hebben immers aangetoond dat filters en uitlaten enkel fracties toevoegen aan het motorvermogen.
succes ermee
Ik ben al ne keer gaan horen bij de VAB maar daar is blijkbaar de bank in minder goede staat (rollen versleten) en staan er plannen op til om te verhuizen dus ze gaan daar het eerste jaar geen nieuwe bank steken We kunnen er nog altijd wel terecht hoor én aan de voordeelprijs. Ik moest het enkel laten weten...
PEPI schreef:Ik ben al ne keer gaan horen bij de VAB maar daar is blijkbaar de bank in minder goede staat (rollen versleten) en staan er plannen op til om te verhuizen dus ze gaan daar het eerste jaar geen nieuwe bank steken We kunnen er nog altijd wel terecht hoor én aan de voordeelprijs. Ik moest het enkel laten weten...
en waarom geenen TBM?
testbank maar 1 jaar oud, vriendelijke gasten, een paar runs per mini (bij mij toen zelfs 5 vorige keer....totdat ik een deftig resultaat had ), ze weten ondertussen hoe ze ne mini moeten vastmaken (na da die van den Bandit erop heeft gestaan ), veel plaats om te staan leuteren,....). En vorige keer toch wa korting gekregen dacht ik, 50 ipv 60.
Het is toch een beetje den benchmark voor de Miniacs (zoals Beek voor NMC) alleen gebruiken zij realistische verliesratios.....(15% tov 22%)
Ik moet zeggen da kik mijn hart vast hield toen da dieje van de VAB die daar effe in die bank placeerde..... (niks vastgemaakt, een blazerke amper groter dan ne ventilateur van in mijn living,.....)
go for it Pepi!
Mij kennen die even goe als gij zenne
Gewoon effe zeggen dat het de mini-club is en dat we al een paar keer geweest zijn..Er zal wel een belletje rinkelen.
En de prijs....die zal misschien ook wel afhangen van het aantal mensen die op de bank willen, maar die 50 euro zal je wel kunnen bedingen zeker.
Ik ben geen kandidaat deze keer
Maar als ik kan kom ik wel ne keer kijken
succes mate
http://www.tbmtuning.com/
Mij kennen die even goe als gij zenne
Gewoon effe zeggen dat het de mini-club is en dat we al een paar keer geweest zijn..Er zal wel een belletje rinkelen.
En de prijs....die zal misschien ook wel afhangen van het aantal mensen die op de bank willen, maar die 50 euro zal je wel kunnen bedingen zeker.
Ik ben geen kandidaat deze keer
Maar als ik kan kom ik wel ne keer kijken
succes mate
http://www.tbmtuning.com/
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
PEPI schreef:Misschien kunde gij eentje ineen steken? Jullie zijn daar al geweest hé Ik wil dat ook doen zenne, maar aan mij gaan ze misschien nog niet zo veel korting geven... Laat maar iets weten
den Tim gaat geen nee zeggen of geen korting geven omdat hij u ni kent hoor !!
gewoon ff mailen of bellen en de Miniacs vernoemen das direct in de sjakosh
al zulde volgens mij op niet al teveel belangstelling kunnen rekenen...
de vorige keer anno begin 2008 was het ook al miniem...
er zijn er nu eenmaal die liever geloven wat er op papier "beloofd" wordt
dan dat ze het risico nemen op een teleurstelling
ps : ik heb ook al genoeg bewijs liggen momenteel, en er is ook niets anders meer aan gedaan, dus op mij zal je ook niet moeten rekenen !
als ik tijd heb kom ik wel als "steunend lid" ...
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten