MINI D JCW
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
MINI D JCW
Oké, oké,...
We weten dat heden ten dage 99% van alle dieselmotoren door de fabrikanten zelf of door gespecializeerde bedrijven, zoals er zijn, wat gekieteld kunnen worden zonder echt afbreuk te doen aan de betrouwbaarheid van het dieselblok en zijn componenten zelf. Uiteindelijk is dat éénieders keuze met zijn voor- en nadelen,....
Het duitse AC Schnitzer (steeds in één adem genoemd met BWM) kietelde de huidige CooperD ookal naar zéér betrouwbare waarden (uitsluitend met chiptuning) en andere slagen er ook steevast in om het blokje wat meer NM en PK te laten produceren,... Het is een vrije markt dus voor elk wat wils,...
Wat heden in onze electronische wereld als tochwel serieus te nemen nieuws is en velen misschien wat groener gaat laten lachen; (momenteel officiëel nog niet bevestigd,... maar,.... )
JCW gaat de MINI Diesel onder handen nemen,...
John Cooper Works, is de sport afdeling van Mini. De auto voor mensen die echt heel graag een Mini rijden met net dat ietsje meer.
De MINI JCW diesel zou een doorontwikkeling van de Cooper D worden, dus geen nieuw dieselblok maar een verdere ontwikkeling op het bestaande hart van de CooperD.
De standaard 110 paarden zijn wat krap bevonden, alhoewel voeg ik hier uit eigen ervaring toe dat de standaard CooperD toch vlot zijn/haar bochtjes trekt en méér dan behoorlijk een bochtig traject vlot en soepel afwerkt, dus het motorblok wordt het eerste onder handen genomen. Maar liefst om en bij de 160pk zou de opgewaardeerde 1.6 diesel moeten gaan produceren. Een behoorlijk specifiek vermogen voor een diesel met een longinhoud van 1600cc.
Verder is nog te verwachten dat het onderstel flink stugger kan afgesteld worden (dus waarschijnlijk kan het JCW sportonderstel straks ook verkrijgbaar worden voor de CooperD) en een bodykit de "sportiviteit" benadrukt.
Nu als we verder schuimen dan zien we dat hetzelfde motorblok in andere merken gebruikt wordt (in merkenwedstrijden) en daar wordt reeds gelag gemaakt dat 150pk kan zonder afbreuk te doen aan betrouwbaarheid, ok dadelijk vermeld men erbij dat er dan met een andere Turbo wordt gespeeld en andere componenten,...
Wie zei ook alweer, 't is maar een D,.....
Ben benieuwd wat JCW gaat bakken in de oven, maar de NM indachtig en dan naar een hoger PK level,....OK de sound zal nooit zijn maar in alle stilte (zonder het luidere Dieselmotorblok in acht genoemn) zou dit weleens een tandenknarser kunnen worden,....
Wat er gaat gebeuren met de CO2 waardes is ook interessant om naar uit te kijken,....
Daar wil ik wel eens mee gaan testrijden in de Ardennen,...
Of dit nu om een gerucht gaat of om werkelijkheid zal de toekomst ons uitwijzen,... 't geeft wat stof tot nadenken natuurlijk en dromen,... ja die maken 't leven ooh zoveel kleurrijker,...
We weten dat heden ten dage 99% van alle dieselmotoren door de fabrikanten zelf of door gespecializeerde bedrijven, zoals er zijn, wat gekieteld kunnen worden zonder echt afbreuk te doen aan de betrouwbaarheid van het dieselblok en zijn componenten zelf. Uiteindelijk is dat éénieders keuze met zijn voor- en nadelen,....
Het duitse AC Schnitzer (steeds in één adem genoemd met BWM) kietelde de huidige CooperD ookal naar zéér betrouwbare waarden (uitsluitend met chiptuning) en andere slagen er ook steevast in om het blokje wat meer NM en PK te laten produceren,... Het is een vrije markt dus voor elk wat wils,...
Wat heden in onze electronische wereld als tochwel serieus te nemen nieuws is en velen misschien wat groener gaat laten lachen; (momenteel officiëel nog niet bevestigd,... maar,.... )
JCW gaat de MINI Diesel onder handen nemen,...
John Cooper Works, is de sport afdeling van Mini. De auto voor mensen die echt heel graag een Mini rijden met net dat ietsje meer.
De MINI JCW diesel zou een doorontwikkeling van de Cooper D worden, dus geen nieuw dieselblok maar een verdere ontwikkeling op het bestaande hart van de CooperD.
De standaard 110 paarden zijn wat krap bevonden, alhoewel voeg ik hier uit eigen ervaring toe dat de standaard CooperD toch vlot zijn/haar bochtjes trekt en méér dan behoorlijk een bochtig traject vlot en soepel afwerkt, dus het motorblok wordt het eerste onder handen genomen. Maar liefst om en bij de 160pk zou de opgewaardeerde 1.6 diesel moeten gaan produceren. Een behoorlijk specifiek vermogen voor een diesel met een longinhoud van 1600cc.
Verder is nog te verwachten dat het onderstel flink stugger kan afgesteld worden (dus waarschijnlijk kan het JCW sportonderstel straks ook verkrijgbaar worden voor de CooperD) en een bodykit de "sportiviteit" benadrukt.
Nu als we verder schuimen dan zien we dat hetzelfde motorblok in andere merken gebruikt wordt (in merkenwedstrijden) en daar wordt reeds gelag gemaakt dat 150pk kan zonder afbreuk te doen aan betrouwbaarheid, ok dadelijk vermeld men erbij dat er dan met een andere Turbo wordt gespeeld en andere componenten,...
Wie zei ook alweer, 't is maar een D,.....
Ben benieuwd wat JCW gaat bakken in de oven, maar de NM indachtig en dan naar een hoger PK level,....OK de sound zal nooit zijn maar in alle stilte (zonder het luidere Dieselmotorblok in acht genoemn) zou dit weleens een tandenknarser kunnen worden,....
Wat er gaat gebeuren met de CO2 waardes is ook interessant om naar uit te kijken,....
Daar wil ik wel eens mee gaan testrijden in de Ardennen,...
Of dit nu om een gerucht gaat of om werkelijkheid zal de toekomst ons uitwijzen,... 't geeft wat stof tot nadenken natuurlijk en dromen,... ja die maken 't leven ooh zoveel kleurrijker,...
Ben wel benieuwd naar de specificaties!!!
Eigenlijk hadde ze van in den beginne al, deze in de cooper moeten lepelen
Alleen nu het verschil in prijs tussen naft en diesel steeds kleiner wordt en de R56 S zo zuinig is als een kameel in de woestijn, ontgaat mij een beetje de aantrekkingskracht van dit concept

Eigenlijk hadde ze van in den beginne al, deze in de cooper moeten lepelen


Alleen nu het verschil in prijs tussen naft en diesel steeds kleiner wordt en de R56 S zo zuinig is als een kameel in de woestijn, ontgaat mij een beetje de aantrekkingskracht van dit concept

- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
Dangixxer schreef:Ben wel benieuwd naar de specificaties!!!![]()
Eigenlijk hadde ze van in den beginne al, deze in de cooper moeten lepelen![]()
![]()
Alleen nu het verschil in prijs tussen naft en diesel steeds kleiner wordt en de R56 S zo zuinig is als een kameel in de woestijn, ontgaat mij een beetje de aantrekkingskracht van dit concept
Ja voor sommigen blijft de CooperD aantrekkelijker dan dan S,..... Het scheelt 't m hier dadelijk die 15% voor de CO2 korting alhoewel ik me afvraag dat die mogelijke DJCW aan de huidige waardes kan blijven voldoen,... Het JCW prijskaartje indachtig zal er natuurlijk wel niet zoveel verschil zijn tussen een standaard S en een DJCW,...
Natuurlijk kunnen er nog andere redenen zijn,... die ik me best kan inbeelden. Zeker de zakelijke markt waar de CooperD een serieuze opmars aan't maken is,.... puur door de aankoopprijs, de aftrekbaarheid en het leasinggegeven,...
Enne de D zal toch nogwel wat zuiniger zijn dan de naftbroertjes neen,...?
Het concept, ja,... als het zover is zal er wel genoeg research achter zitten om te zien of de mogelijke markt gezond genoeg is,...
Ik ben benieuwd,...
MY Dweiltje schreef:Dangixxer schreef:Ben wel benieuwd naar de specificaties!!!![]()
Eigenlijk hadde ze van in den beginne al, deze in de cooper moeten lepelen![]()
![]()
Alleen nu het verschil in prijs tussen naft en diesel steeds kleiner wordt en de R56 S zo zuinig is als een kameel in de woestijn, ontgaat mij een beetje de aantrekkingskracht van dit concept
Ja voor sommigen blijft de CooperD aantrekkelijker dan dan S,..... Het scheelt 't m hier dadelijk die 15% voor de CO2 korting alhoewel ik me afvraag dat die mogelijke DJCW aan de huidige waardes kan blijven voldoen,... Het JCW prijskaartje indachtig zal er natuurlijk wel niet zoveel verschil zijn tussen een standaard S en een DJCW,...
Natuurlijk kunnen er nog andere redenen zijn,... die ik me best kan inbeelden. Zeker de zakelijke markt waar de CooperD een serieuze opmars aan't maken is,.... puur door de aankoopprijs, de aftrekbaarheid en het leasinggegeven,...
Enne de D zal toch nogwel wat zuiniger zijn dan de naftbroertjes neen,...?
Het concept, ja,... als het zover is zal er wel genoeg research achter zitten om te zien of de mogelijke markt gezond genoeg is,...
Ik ben benieuwd,...
Die CO² norm zie ik hem niet direct halen


Zullen er drie roetfiltertjes moeten onderhangen

en zo zuinig als een gewoon dieseltje....NOP
Dan zouden ze bij JCW echt wel kunnen toveren: 50pk meer zonder een significant gestegen verbruik....
We zullen eerst maar eens kijken wat er nu definitief van komt.
Maar het klinkt wel veelbelovend (indien de prijs redelijk blijft natuurlijk

Mini’s engineers have successfully managed to fit the BMW four-cylinder engine, designed for a longitudinal application, into the Mini’s engine bay in a transverse installation. The work involved in fitting the BMW engine to the Mini was described by our source as "tricky".
In the test cars the engine is coupled to an automatic transmission, but expect production cars to have a manual gearbox. Stop-start technology is also likely.
The first of the new Mini diesels will have around 150bhp, detuned from the 120d's 177bhp, but sources say it would also be possible to use the more powerful twin-turbo diesel from the 123d in the Mini.
That would create a Mini diesel with over 200bhp, and could form the basis for a John Cooper Works diesel Mini.
The new Mini diesels will enter the pilot build phase this May, when pre-production cars are assembled on a test line at BMW’s HQ in Munich. They are expected to go on sale in 12 months' time, with a possible launch at next year’s Geneva motor show in March.
Mini only has one diesel model, the 110bhp Cooper D, which uses an engine jointly developed with PSA.
In the test cars the engine is coupled to an automatic transmission, but expect production cars to have a manual gearbox. Stop-start technology is also likely.
The first of the new Mini diesels will have around 150bhp, detuned from the 120d's 177bhp, but sources say it would also be possible to use the more powerful twin-turbo diesel from the 123d in the Mini.
That would create a Mini diesel with over 200bhp, and could form the basis for a John Cooper Works diesel Mini.
The new Mini diesels will enter the pilot build phase this May, when pre-production cars are assembled on a test line at BMW’s HQ in Munich. They are expected to go on sale in 12 months' time, with a possible launch at next year’s Geneva motor show in March.
Mini only has one diesel model, the 110bhp Cooper D, which uses an engine jointly developed with PSA.
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
Stafke schreef:een 2l 177 pk diesel motor met een koppel van ? .... 380 NM ? in een mini.
Let the beast Go !
Stel me wel vragen ivm de gewichtsverdeling ......
Rechtevenredig moet die rond of net boven de 400 zitten hé Stafke,.... manmanman,... 'k zie de gezichten al,... geen uitlaat in't midden en sneller dan,... lol,....
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
Stafke schreef:zo een vaart zal het wel niet lopen![]()
Trouwens 400 Nm op de voorwielen in een minike met een gewicht van ..... kg.
Vraag me af hoe goed dat vermogen aan de grond te brengen is zonder verlies .... ?
We zien het wel zeker hé
Op de grond brengen is geen probleem alleen de verhoudingen hoe ge het aan de grond brengt en los laat,....
Wat brengt een Dipper momenteel aan de grond rond de 300? Dus die met de nodige ingrepen qua gasrespons en turbodruk e.d. moet dit theoretisch kunnen. Maar zoals ge zegt, we wachten af en zijn benieuwd.
Voor de mensen met een grote mazouttank in den hof is er weer nieuws
Exclusive: Sources at the Oxford Plant have confirmed that the first MINI (in this case a R55 Clubman) went down the line with a BMW 2.0L diesel installed in the engine bay yesterday. As we reported earlier this month BMW is set to introduce the new line-up of BMW derived diesel engines for 2011. While specs are still hazy, we expect around 150bhp and loads more torque. In fact it doesn’t take much to realize that this new powerplant will be easily as par with the Cooper S 1.6L petrol unit and could in fact be marketed as a Cooper S D or even a JCW D. But the key number to remember here is that this engine (in 200+ bhp 123d BMW format) gets over 45 mpg combined in UK MPG numbers.

Exclusive: Sources at the Oxford Plant have confirmed that the first MINI (in this case a R55 Clubman) went down the line with a BMW 2.0L diesel installed in the engine bay yesterday. As we reported earlier this month BMW is set to introduce the new line-up of BMW derived diesel engines for 2011. While specs are still hazy, we expect around 150bhp and loads more torque. In fact it doesn’t take much to realize that this new powerplant will be easily as par with the Cooper S 1.6L petrol unit and could in fact be marketed as a Cooper S D or even a JCW D. But the key number to remember here is that this engine (in 200+ bhp 123d BMW format) gets over 45 mpg combined in UK MPG numbers.
Our friends at Bigblogg have scooped the first technical info of the upcoming BMW diesel that will power the Cooper S D. While we’ve reported (along with a few other outlets) that the engine was coming, this is the first confirmed power figure.
As previously reported engine is based heavily on the 2.0 turbocharged BMW diesel found in the 1 and 3 series. Bigblogg is reporting that the car will have 143PS or 141 hp. But what about pulling power? How about 200 ft lbs of torque? Again that’s what Bigblogg is reporting.
We expect the car to be released next spring in Euro markets. It will not come to the US due to all the same reasons we’ve reported over the past several years.
As previously reported engine is based heavily on the 2.0 turbocharged BMW diesel found in the 1 and 3 series. Bigblogg is reporting that the car will have 143PS or 141 hp. But what about pulling power? How about 200 ft lbs of torque? Again that’s what Bigblogg is reporting.
We expect the car to be released next spring in Euro markets. It will not come to the US due to all the same reasons we’ve reported over the past several years.
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten