0 - 100 in aangepast R56 ske

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

0 - 100 in aangepast R56 ske

Berichtdoor Dangixxer » Zo Jun 21, 2009 19:51

Wie gaat ervoor... :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7sXetHW5FI8[/youtube]

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Zo Jun 21, 2009 21:47

Wat is daar allemaal aan veranderd ?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Zo Jun 21, 2009 22:51

Stafke schreef:Wat is daar allemaal aan veranderd ?


Zie begingeneriek :wink:
maar volgens mij is die audi RS6 turbo wel doorslaggevend :shock:

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Jun 22, 2009 0:28

die gaat wel goe idd .. 8) turbo ke van een audi :o :P

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Jun 22, 2009 11:02

Zou dat zou eenvoudig te monteren zijn ? :oops: :grin:

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Jun 22, 2009 11:54

Die Griekse Gele op MU 2009 had er ook een andere Turbo insteken,... heb da spel even kunnen bekijken aan het Hotel,...
De maandag na MU zaten die Grieken bij Beek om de fine Tuning te doen,....

Maar daar zat ook nen andere Turbo op,... en stond er achteraan niet One op,... lol,...

Was een mooi zicht zo de twee MY naast elkaar op de parking van de HI :)

Gebruikersavatar
Nickjcw
MINI Driver
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 Aug 2010
Locatie: Wemmel

Berichtdoor Nickjcw » Ma Sep 13, 2010 14:43

Is inderdaad wel cool :p maar laat een JCW chippen en je zit aan ongeveer 6sec of zelfs iets minder voor waarschijnlijk veel minder geld.. ;)

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Sep 13, 2010 14:59

Nickjcw schreef:Is inderdaad wel cool :p maar laat een JCW chippen en je zit aan ongeveer 6sec of zelfs iets minder voor waarschijnlijk veel minder geld.. ;)


maar tussen 6 en 5.4 seconden heb je serieus wa vermogen nodig om da klaar te spelen.... en is ne wereld van verschil in die zones hoor

een JCW laten chippen....dan heb je geen JCW meer he....Begrijp nooit waarom mensen nen JCW laten chippen....koop een S'ke en laat die dan chippen en je komt veel verder voor nog veel minder geld (spaart aankoop en BIV uit...+- 6500 euro...???)

Gebruikersavatar
Nickjcw
MINI Driver
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 Aug 2010
Locatie: Wemmel

Berichtdoor Nickjcw » Ma Sep 13, 2010 16:31

Sja too late :p ma een Ske is geen jcw en zal da ook nooit zijn das mijn gevoel :p. En inderdaad voor de extra pk's moet ge een jcw niet mate chippe maar er komt dan wel nog serieus wa koppel bij wat nog meer fun betekent ha :p

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Sep 13, 2010 18:03

Nickjcw schreef:Sja too late :p ma een Ske is geen jcw en zal da ook nooit zijn das mijn gevoel :p. En inderdaad voor de extra pk's moet ge een jcw niet mate chippe maar er komt dan wel nog serieus wa koppel bij wat nog meer fun betekent ha :p


Idd een S is geen JCW ....

Wij hebben een R53 JCW en heb er bijkan men jcw logo's af gedaan.
Jcw zou 211 pk moeten hebben, helaas komt die er niet aan.
195 pk en een "gewone" S had er 185

Daar sta je dan te blinken met de jcw.

Resultaat :
een goei 1700€ aan upgrade materiaal om dan op 230 pk te stranden.
( 1700€ upgrade + meerkost jcw versie + biv + wegentaks )

Moraal van het verhaal :
Koop een goede occasie R53 S ( als je voor vermogen wil gaan )
Doe er een goei 1700 € kosten aan en je bent sneller dan een r53 JCW en een geschipte R56 S en JCW ( niet geschipte versie ), alhoewel .... :wink:

Je bent dus een bom minder geld kwijt.

Maar idd je kan niet zeggen dat je een jcw hebt staan ( wat mijn inziens enkel maar een logotje is ).

Qua garantie ben je idd wel beter met een originele JCW ipv een geschipte nieuwe wagen.

Maar uiteindelijk is't manneke aan't stuur die het allemaal moet doen hoor :wink: :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Sep 13, 2010 19:39

Stafke schreef:Maar idd je kan niet zeggen dat je een jcw hebt staan ( wat mijn inziens enkel maar een logotje is ).


ik denk dat het een witgouden logo'tje is :grin:
Anders kan je de meerprijs niet verantwoorden :wink:

Met de R56 JCW heeft MINI zich echter wel duidelijk herpakt

Voor de rest...mooi samengevat Stefaan! Je weet waarover je spreekt

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Wo Sep 29, 2010 13:14

idd in de vorig versie was de JCW echt maar plat ...vandaar ook dat ik de mijne bij de introductie van de R56 zo snel mogelijk van de hand heb gedaan ... een "gewone" S voelde sneller aan ..
bij de R 56 is het verschil met een gechipte "S" ook zeer klein .. maar het is er nog wel vind ik ..en de onderdelen zijn toch wel iets sterker ...

Gebruikersavatar
Borissnor
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 Apr 2011
Locatie: Beveren

Berichtdoor Borissnor » Di Okt 04, 2011 19:56

Die zal ook wel lekker veel koppelreacties in zijn stuur hebben!


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten