Opletten met chiptuning
Opletten met chiptuning
Uit betrouwbare bron vernomen vandaag:
MINI zou nu hun uitleestoestel voor de software van de wagens zo veranderd hebben dat ze wel degelijk kunnen zien als er (ooit) iets aan de originele software veranderd geweest is. Het zou al op het eerste blad van de uitlezing te zien zijn.
Als ze dit kunnen zien en bewijzen vervalt natuurlijk de garantie...
MINI zou nu hun uitleestoestel voor de software van de wagens zo veranderd hebben dat ze wel degelijk kunnen zien als er (ooit) iets aan de originele software veranderd geweest is. Het zou al op het eerste blad van de uitlezing te zien zijn.
Als ze dit kunnen zien en bewijzen vervalt natuurlijk de garantie...
Zoiets bestaat al jaren en dagen ....
Er zijn ook veel tuners die een volledig software programma herschrijven en dan uploaden in de ecu.
Deze krijgen natuurlijk problemen als er een software update moet gebeuren.
( uit betrouwbare bron), dit gebeurd voornamelijk bij Vw / Audi / Bmw / Mini.
Andere tuners gaan enkel waardes gaan veranderen, deze kunnen ze in een garage niet zo snel uitlezen. ( maar er bestaan andere middelen om dit te weten te komen )
Vb. : ze kunnen de turobruk en dergelijke uitlezen, zo zouden ze ook kunnen zien dat deze veranderd is.
Er zijn ook veel tuners die een volledig software programma herschrijven en dan uploaden in de ecu.
Deze krijgen natuurlijk problemen als er een software update moet gebeuren.
( uit betrouwbare bron), dit gebeurd voornamelijk bij Vw / Audi / Bmw / Mini.
Andere tuners gaan enkel waardes gaan veranderen, deze kunnen ze in een garage niet zo snel uitlezen. ( maar er bestaan andere middelen om dit te weten te komen )
Vb. : ze kunnen de turobruk en dergelijke uitlezen, zo zouden ze ook kunnen zien dat deze veranderd is.
Stafke schreef:Zoiets bestaat al jaren en dagen ....
Dit is op dit gebied een recente aanpassing bij MINI, een aanpassing speciaal gemaakt om te kunnen zien als er ooit veranderingen gebeurd zijn aan de ECU software door een niet officiële dealer.
De veranderde waardes kunnen ze nu dus blijkbaar direct te weten komen, zonder alle waardes apart uit te gaan lezen.
Nu soit, getuned zal er toch wel gaan worden.
varavital schreef:Stafke schreef:Zoiets bestaat al jaren en dagen ....
Dit is op dit gebied een recente aanpassing bij MINI, een aanpassing speciaal gemaakt om te kunnen zien als er ooit veranderingen gebeurd zijn aan de ECU software door een niet officiële dealer.
De veranderde waardes kunnen ze nu dus blijkbaar direct te weten komen, zonder alle waardes apart uit te gaan lezen.
Nu soit, getuned zal er toch wel gaan worden.
Getunede soft is meestal stukken beter (afgesteld voor onze contreien) dan de standaard....!!!!!
Gewone software moet immers ook nog werken in Mozambique me vierde rangs naft me 83 octaan
Dus liever wat "scherper" afgestelde soft voor 98 octaan!
En als er 100 octaan zou zijn.....
Ik heb bij mijn garage zelfs uitdrukkelijk gevraagd om nooit ne software update te doen
Dangixxer schreef:Getunede soft is meestal stukken beter (afgesteld voor onze contreien) dan de standaard....!!!!!
Gewone software moet immers ook nog werken in Mozambique me vierde rangs naft me 83 octaan
100% gelijk hierin, maar ze doen het voor de garantie è , je hebt dan geen poot meer om op te staan. Tenzij de tuner zelf natuurlijk garantie op de motor geeft.
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
Tirex schreef:PPP software valt niet uit te lezen..
t'is vrij simpel jongens, een turbodruk kunnen ze perfect uitmeten in de garage, als daar plots nen S tussen zit met turbo druk van 1,3 bar ipv de standaard 0,8 dan weten ze daar wel genoeg hoor.
Als ik dat kan uitmeten met mijn toestelleke, dan kunnen ze dat in de garage ZEKER !!
En of dat nu PPE, Beek, Zip, Heinz of andere Tuning is ....
Ze moeten het natuurlijk wel eerst uitmeten.
Dus Vital, idd ze kunnen dat, ...... als ze willen
varavital schreef:Stafke schreef:Dus Vital, idd ze kunnen dat, ...... als ze willen
Het is tegenwoordig niet meer van willen of kunnen, het is gewoon het eerste scherm dat op hun toestel komt dat er automatisch melding van maakt.
das niet waar, heb het juist nog aan de dealer gevraagt..
bij mijne cooper s konden ze het niet opsporen!!
miss wat Stafke zegt, met de turbo druk te meten miss wel he..
Je kan het er ook gewoon ff met je dealer over hebben he, es zien hoe ze reageren, dan kan je nog altijd doen wat je wil...
Lijkt me zoiezo niet verstandig om de mcs te chippen, gezien de problemen die ze hebben zal chippen daar al niet veel goeds aan doen. Mss is het een optie om extra vermogen enkel "aan te leggen" met de sportknop?
Lijkt me zoiezo niet verstandig om de mcs te chippen, gezien de problemen die ze hebben zal chippen daar al niet veel goeds aan doen. Mss is het een optie om extra vermogen enkel "aan te leggen" met de sportknop?
labbe schreef:Net eens navraag gedaan bij ziptuning en de pk zou van 110 naar 145 stijgen, en de chip is niet te detecteren, dus qua taxen, keuring en verzekering geen probleem maar als we dan naar de garage gaan dan is dat wat anders wie zou het wel doen?
niet te detecteren is relatief hoor....
alle tuning kan gedetecteerd worden
alleen zullen ze da bij Zip liever ni zeggen
fred schreef:Je kan het er ook gewoon ff met je dealer over hebben he, es zien hoe ze reageren, dan kan je nog altijd doen wat je wil...
Lijkt me zoiezo niet verstandig om de mcs te chippen, gezien de problemen die ze hebben zal chippen daar al niet veel goeds aan doen. Mss is het een optie om extra vermogen enkel "aan te leggen" met de sportknop?
Ik heb een sportknop maar met die sportknop es het gaspedaal toch enkel gevoeliger en het sturen harder en komt er niet meer pk aan te pas? Of heb ik het mis?
labbe schreef:fred schreef:Je kan het er ook gewoon ff met je dealer over hebben he, es zien hoe ze reageren, dan kan je nog altijd doen wat je wil...
Lijkt me zoiezo niet verstandig om de mcs te chippen, gezien de problemen die ze hebben zal chippen daar al niet veel goeds aan doen. Mss is het een optie om extra vermogen enkel "aan te leggen" met de sportknop?
Ik heb een sportknop maar met die sportknop es het gaspedaal toch enkel gevoeliger en het sturen harder en komt er niet meer pk aan te pas? Of heb ik het mis?
Hangt af welke dealer.. Ik ken dealers die bvb Heinz tuning aanraden en als je die daar laat chippen doen ze zelfs alsof er niets gebeurd is... Zij weten dan zogezegd van niets.. maar jah.. dat zeggen zij natuurlijk..
Sportknop geeft inderdaad niet meer pk.. Ik wist zelfs niet dat het stuur dan zwaarder werd:D dacht alleen gevoeligere gasrespons..
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten