verschil 163 en 175 pk versie

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
froobje
MINI Regular
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 Apr 2010

verschil 163 en 175 pk versie

Berichtdoor froobje » Zo Apr 18, 2010 22:42

Ik ben aan het kijken voor een mini cooper s of eventueel jcw.

Nu vroeg ik mij af:

Ik weet dat er de versie is met kompressor(163PK) en turbo (175PK)

Wat is nu juist het verschil. Ben ik correct dat die turbo versie makkelijk naar 210 pk te brengen is dmv chiptuning en dit met een kompressor versie niet mogelijk is? Of kan je deze ook met + 30 of 40 pk chippen.

Het gaat dus vooral over het verschil bij opvoering.


En betaal je meer taks/biv bij die 175 pk versie of jcw?

Graag wat uitleg geraak er echt niet uit :?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Zo Apr 18, 2010 22:58

R53 is de S met kompressor
Zijn gemaakt tot ongeveer midden 2006
Met aanpassing van software en kompressor raak je makkelijk aan 205 à 210 pk

R56 is de S met turbo
deze worden nu nog steeds gemaakt
Met software kom je wel zo rond de 215 à 220 pk en 330 NM

Je kan makkelijk besluiten dat de R56 na tuning de snelste is (alhowel we ze toch nog eens naast elkaar moeten zetten he.....)
Maar de charme van de fluitende kompressor is onovertroffen

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Zo Apr 18, 2010 23:59

Dangixxer schreef:Je kan makkelijk besluiten dat de R56 na tuning de snelste is (alhowel we ze toch nog eens naast elkaar moeten zetten he.....)
Maar de charme van de fluitende kompressor is onovertroffen


Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren :wink: :grin:
Laatst gewijzigd door Stafke op Ma Apr 19, 2010 0:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Apr 19, 2010 0:00

Stafke schreef:
Dangixxer schreef:Je kan makkelijk besluiten dat de R56 na tuning de snelste is (alhowel we ze toch nog eens naast elkaar moeten zetten he.....)
Maar de charme van de fluitende kompressor is onovertroffen


Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren :wink: :grin:


en ??? :grin:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Apr 19, 2010 0:04

PEPI schreef:
Stafke schreef:
Dangixxer schreef:Je kan makkelijk besluiten dat de R56 na tuning de snelste is (alhowel we ze toch nog eens naast elkaar moeten zetten he.....)
Maar de charme van de fluitende kompressor is onovertroffen


Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren :wink: :grin:


en ??? :grin:


R56 RULES !! :wink:

Al moet ik toegeven dat het nek aan nek is.
( Tot in 5de en er was maar een meter of 2 verschil )
Krist'l met de hare en ik met de mijne.
Nu moet de omgekeerde test nog eens gedaan worden.

( de meeste fun beleven we wel op zo een moment in de R53 ) :D
Het geluid alleen al !

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Apr 19, 2010 8:21

Stafke schreef:Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren :wink: :grin:


Ik hoor altijd zeggen dat de pk's niet zo belangrijk zijn, maar de rijkunsten eens temeer.... :roll: :grin:

Toch ni slecht van da R53ske me zenne "ouden techniek" motor
Nog een beetje lichter maken en den blauwe in den achteruitkijkspiegel :grin:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Apr 19, 2010 9:37

Dangixxer schreef:
Stafke schreef:Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren :wink: :grin:


Ik hoor altijd zeggen dat de pk's niet zo belangrijk zijn, maar de rijkunsten eens temeer.... :roll: :grin:
Nog een beetje lichter maken en den blauwe in den achteruitkijkspiegel :grin:


De combo ervan eens termeer ! :wink:

En wat dieje achteruitkijkspiegel betreft, den blauwe heeft ook nog enkele "opties" :wink: :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Apr 19, 2010 9:47

Stafke schreef:
Dangixxer schreef:
Stafke schreef:Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren :wink: :grin:


Ik hoor altijd zeggen dat de pk's niet zo belangrijk zijn, maar de rijkunsten eens temeer.... :roll: :grin:
Nog een beetje lichter maken en den blauwe in den achteruitkijkspiegel :grin:


De combo ervan eens termeer ! :wink:

En wat dieje achteruitkijkspiegel betreft, den blauwe heeft ook nog enkele "opties" :wink: :grin:


Volledig akkood!!!
de combo is ALLES

en den blauwe.....
daar zijn zeker nog opties
smijt daar 100 kilo overtolligen brol uit en ge ga nogal vliegen :grin:

we moeten dringend naar een weegbrug :D

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Wo Jul 07, 2010 15:58

Dangixxer schreef:
Stafke schreef:
Dangixxer schreef:
Stafke schreef:Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren :wink: :grin:


Ik hoor altijd zeggen dat de pk's niet zo belangrijk zijn, maar de rijkunsten eens temeer.... :roll: :grin:
Nog een beetje lichter maken en den blauwe in den achteruitkijkspiegel :grin:


De combo ervan eens termeer ! :wink:

En wat dieje achteruitkijkspiegel betreft, den blauwe heeft ook nog enkele "opties" :wink: :grin:


Volledig akkood!!!
de combo is ALLES

en den blauwe.....
daar zijn zeker nog opties
smijt daar 100 kilo overtolligen brol uit en ge ga nogal vliegen :grin:

we moeten dringend naar een weegbrug :D



En als eerste vliegt de passagierszetel eruit, daar zit ik toch nooit op! :oops: :grin:


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten