Ik ben aan het kijken voor een mini cooper s of eventueel jcw.
Nu vroeg ik mij af:
Ik weet dat er de versie is met kompressor(163PK) en turbo (175PK)
Wat is nu juist het verschil. Ben ik correct dat die turbo versie makkelijk naar 210 pk te brengen is dmv chiptuning en dit met een kompressor versie niet mogelijk is? Of kan je deze ook met + 30 of 40 pk chippen.
Het gaat dus vooral over het verschil bij opvoering.
En betaal je meer taks/biv bij die 175 pk versie of jcw?
Graag wat uitleg geraak er echt niet uit
verschil 163 en 175 pk versie
R53 is de S met kompressor
Zijn gemaakt tot ongeveer midden 2006
Met aanpassing van software en kompressor raak je makkelijk aan 205 à 210 pk
R56 is de S met turbo
deze worden nu nog steeds gemaakt
Met software kom je wel zo rond de 215 à 220 pk en 330 NM
Je kan makkelijk besluiten dat de R56 na tuning de snelste is (alhowel we ze toch nog eens naast elkaar moeten zetten he.....)
Maar de charme van de fluitende kompressor is onovertroffen
Zijn gemaakt tot ongeveer midden 2006
Met aanpassing van software en kompressor raak je makkelijk aan 205 à 210 pk
R56 is de S met turbo
deze worden nu nog steeds gemaakt
Met software kom je wel zo rond de 215 à 220 pk en 330 NM
Je kan makkelijk besluiten dat de R56 na tuning de snelste is (alhowel we ze toch nog eens naast elkaar moeten zetten he.....)
Maar de charme van de fluitende kompressor is onovertroffen
Dangixxer schreef:Je kan makkelijk besluiten dat de R56 na tuning de snelste is (alhowel we ze toch nog eens naast elkaar moeten zetten he.....)
Maar de charme van de fluitende kompressor is onovertroffen
Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren
Laatst gewijzigd door Stafke op Ma Apr 19, 2010 0:00, 1 keer totaal gewijzigd.
PEPI schreef:Stafke schreef:Dangixxer schreef:Je kan makkelijk besluiten dat de R56 na tuning de snelste is (alhowel we ze toch nog eens naast elkaar moeten zetten he.....)
Maar de charme van de fluitende kompressor is onovertroffen
Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren
en ???
R56 RULES !!
Al moet ik toegeven dat het nek aan nek is.
( Tot in 5de en er was maar een meter of 2 verschil )
Krist'l met de hare en ik met de mijne.
Nu moet de omgekeerde test nog eens gedaan worden.
( de meeste fun beleven we wel op zo een moment in de R53 )
Het geluid alleen al !
Dangixxer schreef:Stafke schreef:Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren
Ik hoor altijd zeggen dat de pk's niet zo belangrijk zijn, maar de rijkunsten eens temeer....
Nog een beetje lichter maken en den blauwe in den achteruitkijkspiegel
De combo ervan eens termeer !
En wat dieje achteruitkijkspiegel betreft, den blauwe heeft ook nog enkele "opties"
Stafke schreef:Dangixxer schreef:Stafke schreef:Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren
Ik hoor altijd zeggen dat de pk's niet zo belangrijk zijn, maar de rijkunsten eens temeer....
Nog een beetje lichter maken en den blauwe in den achteruitkijkspiegel
De combo ervan eens termeer !
En wat dieje achteruitkijkspiegel betreft, den blauwe heeft ook nog enkele "opties"
Volledig akkood!!!
de combo is ALLES
en den blauwe.....
daar zijn zeker nog opties
smijt daar 100 kilo overtolligen brol uit en ge ga nogal vliegen
we moeten dringend naar een weegbrug
Dangixxer schreef:Stafke schreef:Dangixxer schreef:Stafke schreef:Deze test is reeds gebeurd, .... gisteren
Ik hoor altijd zeggen dat de pk's niet zo belangrijk zijn, maar de rijkunsten eens temeer....
Nog een beetje lichter maken en den blauwe in den achteruitkijkspiegel
De combo ervan eens termeer !
En wat dieje achteruitkijkspiegel betreft, den blauwe heeft ook nog enkele "opties"
Volledig akkood!!!
de combo is ALLES
en den blauwe.....
daar zijn zeker nog opties
smijt daar 100 kilo overtolligen brol uit en ge ga nogal vliegen
we moeten dringend naar een weegbrug
En als eerste vliegt de passagierszetel eruit, daar zit ik toch nooit op!
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten