performance airfilter

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
mikevi
MINI Regular
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 Mar 2010
Locatie: bazel

performance airfilter

Berichtdoor mikevi » Vr Apr 30, 2010 10:30

welke performance airfilter voor een clubman dooper van 2008 ??
Iemand een idee,k&n , bmc ?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Apr 30, 2010 10:35

Blijf vooral bij een gesloten luchtfilterhuis!!!!!
De COLD air intakes (CAI) blijken meestal meer een HAI te zijn met het nodige vermogensverlies tot gevolg.... :wink:
Zelfs schutseltjes doen nooit 100% hun werk. Natuurlijk is een tussenschot beter dan gewoon de filter open en bloot in het motorcompartiment. Maar de minste spleet zal zorgen dat de inlaattemperatuur wat stijgt = vermogensverlies

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Apr 30, 2010 11:26

Dangixxer schreef:Blijf vooral bij een gesloten luchtfilterhuis!!!!!
De COLD air intakes (CAI) blijken meestal meer een HAI te zijn met het nodige vermogensverlies tot gevolg.... :wink:
Zelfs schutseltjes doen nooit 100% hun werk. Natuurlijk is een tussenschot beter dan gewoon de filter open en bloot in het motorcompartiment. Maar de minste spleet zal zorgen dat de inlaattemperatuur wat stijgt = vermogensverlies


Een kenner aan het woord :D

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Apr 30, 2010 11:44

Stafke schreef:
Dangixxer schreef:Blijf vooral bij een gesloten luchtfilterhuis!!!!!
De COLD air intakes (CAI) blijken meestal meer een HAI te zijn met het nodige vermogensverlies tot gevolg.... :wink:
Zelfs schutseltjes doen nooit 100% hun werk. Natuurlijk is een tussenschot beter dan gewoon de filter open en bloot in het motorcompartiment. Maar de minste spleet zal zorgen dat de inlaattemperatuur wat stijgt = vermogensverlies


Een kenner aan het woord :D


Geleerd ten eigen scha en schande :wink:
Heb sinds de half-open Alta HAI al 4.5°C teruggewonnen door te switchen naar gesloten M7 huis.... :shock: (aja de tochstrip zat er ook nog wel voor iets tussen :grin: )

Gebruikersavatar
mikevi
MINI Regular
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 Mar 2010
Locatie: bazel

Berichtdoor mikevi » Vr Apr 30, 2010 22:36

zeg mannen , nu weet ik nog ni welke filter ik moet nemen he. In dezelfde behuizing zeker? :D

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Zo Mei 02, 2010 11:16

mikevi schreef:zeg mannen , nu weet ik nog ni welke filter ik moet nemen he. In dezelfde behuizing zeker? :D


Das "mijn voorkeur" he..... :oops:
ITG, BMC, K&N,.....
Denkni da je veel verkeerd kan doen als je bij zo'n merk blijft

Verwacht ook geen wonderen van een luchtfilter
Ik hoor de verhalen altijd graag over "beter oppakken" en "betere gasrespons"....
Zit veel van tussen de oren :grin:

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Zo Mei 02, 2010 14:13

daar kan ik Freek alleen maar gelijk in geven ... zie dat je best gesloten blijft ipv een gehele open luchtfilter ... koude lucht is alles voor een motor die moet presteren... :wink:

heb ik zelf al ondervonden en er gaat niets boven een afgesloten luchtfilter of box... :twisted:


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten