Pagina 1 van 1

performance airfilter

Geplaatst: Vr Apr 30, 2010 10:30
door mikevi
welke performance airfilter voor een clubman dooper van 2008 ??
Iemand een idee,k&n , bmc ?

Geplaatst: Vr Apr 30, 2010 10:35
door Dangixxer
Blijf vooral bij een gesloten luchtfilterhuis!!!!!
De COLD air intakes (CAI) blijken meestal meer een HAI te zijn met het nodige vermogensverlies tot gevolg.... :wink:
Zelfs schutseltjes doen nooit 100% hun werk. Natuurlijk is een tussenschot beter dan gewoon de filter open en bloot in het motorcompartiment. Maar de minste spleet zal zorgen dat de inlaattemperatuur wat stijgt = vermogensverlies

Geplaatst: Vr Apr 30, 2010 11:26
door Stafke
Dangixxer schreef:Blijf vooral bij een gesloten luchtfilterhuis!!!!!
De COLD air intakes (CAI) blijken meestal meer een HAI te zijn met het nodige vermogensverlies tot gevolg.... :wink:
Zelfs schutseltjes doen nooit 100% hun werk. Natuurlijk is een tussenschot beter dan gewoon de filter open en bloot in het motorcompartiment. Maar de minste spleet zal zorgen dat de inlaattemperatuur wat stijgt = vermogensverlies


Een kenner aan het woord :D

Geplaatst: Vr Apr 30, 2010 11:44
door Dangixxer
Stafke schreef:
Dangixxer schreef:Blijf vooral bij een gesloten luchtfilterhuis!!!!!
De COLD air intakes (CAI) blijken meestal meer een HAI te zijn met het nodige vermogensverlies tot gevolg.... :wink:
Zelfs schutseltjes doen nooit 100% hun werk. Natuurlijk is een tussenschot beter dan gewoon de filter open en bloot in het motorcompartiment. Maar de minste spleet zal zorgen dat de inlaattemperatuur wat stijgt = vermogensverlies


Een kenner aan het woord :D


Geleerd ten eigen scha en schande :wink:
Heb sinds de half-open Alta HAI al 4.5°C teruggewonnen door te switchen naar gesloten M7 huis.... :shock: (aja de tochstrip zat er ook nog wel voor iets tussen :grin: )

Geplaatst: Vr Apr 30, 2010 22:36
door mikevi
zeg mannen , nu weet ik nog ni welke filter ik moet nemen he. In dezelfde behuizing zeker? :D

Geplaatst: Zo Mei 02, 2010 11:16
door Dangixxer
mikevi schreef:zeg mannen , nu weet ik nog ni welke filter ik moet nemen he. In dezelfde behuizing zeker? :D


Das "mijn voorkeur" he..... :oops:
ITG, BMC, K&N,.....
Denkni da je veel verkeerd kan doen als je bij zo'n merk blijft

Verwacht ook geen wonderen van een luchtfilter
Ik hoor de verhalen altijd graag over "beter oppakken" en "betere gasrespons"....
Zit veel van tussen de oren :grin:

Geplaatst: Zo Mei 02, 2010 14:13
door sscooper
daar kan ik Freek alleen maar gelijk in geven ... zie dat je best gesloten blijft ipv een gehele open luchtfilter ... koude lucht is alles voor een motor die moet presteren... :wink:

heb ik zelf al ondervonden en er gaat niets boven een afgesloten luchtfilter of box... :twisted: