turbo op mini one

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Adjtony
MINI Driver
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 Mei 2010
Locatie: Diegem

turbo op mini one

Berichtdoor Adjtony » Zo Jul 18, 2010 16:52

ook zeiden ze mij dat met een turbo kan plaatsen op de moteur van een mini one 1400
en er mischien elkele regeling moesten gebeuren van druk ...

heeft iemand hier hervaring mee ?

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Za Jul 24, 2010 19:02

Indertijd had ik een One, oud model (1600 cc). Heb overal zitten rondkijken om deze een maximum vermogen te geven. 150 pk was het maximum, als ik me goed herinner voor 4.000 Euro.

Ik heb de zoektocht stopgezet - uit frustratie, de One van de hand gedaan, wat opgelegd voor een tweedehands Cooper S met weinig kilometers, en dan bij Heinz langsgeweest voor nog eens 50pk meer. Alle miserie en frustratiesl in 1 keer opgelost :grin: , aan een betaalbare prijs (lees: wat ik ervoor over had), en met een eindresultaat dat er mag zijn wat mij betreft.

Iedereen zijn goesting en budget natuurlijik, maar als je pk's wil in een Mini, dan ga je best voor de Cooper... :grin: S. De "goedkoopste" oplossing, en dan rijd je rond met iets waar het voor gemaakt is...

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Jul 24, 2010 19:41

piewietje schreef:Ien dan bij Heinz langsgeweest voor nog eens 50pk meer


:shock: WOW denk dat ik daar ook eens moet passeren :grin: 50 pk!!

Van een ONE kun je ook een S maken ook met Turbo maar ja dan kijk je tegen serieus wat geld aan,maar een compressor versie is redelijk te doen.Gewoon een 'S' blok erin schroeven!


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten