Tuning miserie

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
vos
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 Nov 2010
Locatie: Zandvliet

Tuning miserie

Berichtdoor vos » Za Feb 05, 2011 9:55

Vorig jaar in de lente mijn Cooper Clubman D laten chiptunen, nog dezelfde dag een foutmelding gekregen tijdens het gebruiken van de cruisecontrol. Ziptuning gecontacteerd en ze stelde voor van eerst langs de Bmw garage te gaan omdat de fout "niets meet de tuning zou hebben te maken". Bij Bmw vonden ze de eerste maal geen oplossing en stelde voor een grondige controle te doen. Na het tweede bezoek kreeg ik het verdict....Een "rode kaart" garantie vervalt onmiddelijk (wagen was dan net iets meer dan een jaar)....uw wagen is getuned...+ een dikke factuur. Allez ik naar Ziptuning met de vraag wat er dan moest gebeuren, ze hebben er dan 7uur mee bezig geweest en fout er uit gehaald. Dan stelde ik ze de vraag of ze tussenbeide zouden komen met de opgedane kosten bij Bmw, ze gingen het bekijken en mij iets laten weten.....wacht nog steeds. Nu bijna een jaar later blijkt de turbo stuk te zijn, ik ben benieuwd wat de garantie van ziptuning hier van gaat vinden...volgende week ga ik er langs......

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Za Feb 05, 2011 10:41

Amai, mooi verhaal hier.

Nogthans zijn er hier enkele die toch goede ervaringen hebben met zip.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Feb 05, 2011 18:50

Tja Zip maakt toch veel reclame over de verzekering van motor na motortuning bij hen.
Wat kan dan het probleem zijn....?

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Feb 07, 2011 21:34

dat is geen leuk verhaal .. hopelijk brengen ze alles in orde voor u!
Laatst gewijzigd door sscooper op Do Mar 31, 2011 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vos
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 Nov 2010
Locatie: Zandvliet

Berichtdoor vos » Do Feb 10, 2011 12:36

sscooper schreef:dat is geen leuk verhaal .. hopelijk brengen ze alles in orde voor u!

heb geen klagen over zip .. en mn S rijdt veel beter dan ervoor ... waar ben je geweest bij Zip?



In Evergem, mijne rijdt ook veel beter dan ervoor, dat is zeker het probleem niet!

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Feb 10, 2011 14:05

vos schreef:
sscooper schreef:dat is geen leuk verhaal .. hopelijk brengen ze alles in orde voor u!

heb geen klagen over zip .. en mn S rijdt veel beter dan ervoor ... waar ben je geweest bij Zip?



In Evergem, mijne rijdt ook veel beter dan ervoor, dat is zeker het probleem niet!


en wat nu met hun "verzekering"....?

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Vr Feb 11, 2011 0:16

vos schreef:
sscooper schreef:dat is geen leuk verhaal .. hopelijk brengen ze alles in orde voor u!

heb geen klagen over zip .. en mn S rijdt veel beter dan ervoor ... waar ben je geweest bij Zip?



In Evergem, mijne rijdt ook veel beter dan ervoor, dat is zeker het probleem niet!



maar heb ook geen enkele foutmelding ofzo gekregen ooit en heb dan zelfs nog een dump valve steken op mijn turbo .. rijdt wel met een cooper S en geen diesel dus die tuning is wel anders natuurlijk ... hopelijk komt het allemaal in orde voor u !

Gebruikersavatar
vos
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 Nov 2010
Locatie: Zandvliet

SCHOT IN DE ZAAK

Berichtdoor vos » Di Mar 29, 2011 12:56

morgen word de turbo vervangen op kosten van Ziptuning, geen woorden maar daden! super!!

Gebruikersavatar
Sebbe_Del_Mini
MINI Driver
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 Mei 2010
Locatie: Kesse-lo

Berichtdoor Sebbe_Del_Mini » Di Mar 29, 2011 18:48

Hmm.. Na dit de lezen slaat de verleiding wel toe om na lang twijfelen ook een chip'ke te plaatsen op men cooper D.. Hoop gewoon ni dezelfde problemen te ondervinden zoals voske.. :?
Is er eigenlijk een nadeel aan chiptuning?

Groeten

Sebbe

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Di Mar 29, 2011 19:08

Sebbe_Del_Mini schreef:Hmm.. Na dit de lezen slaat de verleiding wel toe om na lang twijfelen ook een chip'ke te plaatsen op men cooper D.. Hoop gewoon ni dezelfde problemen te ondervinden zoals voske.. :?
Is er eigenlijk een nadeel aan chiptuning?

Groeten

Sebbe


Nadeel? Je rijdt harder :grin: En misschien dat alles een beeeetje sneller slijt..
En vergeet niet dat mensen vooral op fora komen als ze er problemen mee hebben gehad he.. Dus over het algemeen zijn de meeste zeer blij ermee!
Mijn dealer raadt altijd Heinz aan als je het wil doen.. :)

Groetjes,

Yorick

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Re: SCHOT IN DE ZAAK

Berichtdoor YorkPower » Di Mar 29, 2011 19:09

vos schreef:morgen word de turbo vervangen op kosten van Ziptuning, geen woorden maar daden! super!!


Leuk dat alles in orde komt!

Gebruikersavatar
Sebbe_Del_Mini
MINI Driver
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 Mei 2010
Locatie: Kesse-lo

Berichtdoor Sebbe_Del_Mini » Di Mar 29, 2011 19:26

Is het zo dat als ge met een gechipte wagen (mini ^^ ) rijd, dat ge dan niet heel den tijd sportief moet rijden? Dat het dan wel schadelijk kan zijn voor de wagen? Mits ik nu al redelijk sportief rijd :grin:

Gebruikersavatar
Nickjcw
MINI Driver
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 Aug 2010
Locatie: Wemmel

Berichtdoor Nickjcw » Di Mar 29, 2011 20:48

Ik denk als ge uwe mini laat chippen hebt ge meer koppel wat volgens mij toch er voor zorgt dat ja in lagere toeren kan rijden, minder verbruikt en toch nog zonder probleem op Zijne staart kunt duwen :p. Eerlijk gezegd zou ik niet bij Heinz gaan. Veel blabla vind ik :p. Ik zou eerder gaan bij shiftech of bij BRperformance maar die zijn pas binnenkort open in Willebroek. De reden om daar te gaan de persoon die bij deze 3 tuners werkte en gaat werken kent echt iets van auto's en weet beter dan wie ook over wat hij het heeft. Zijn advies is heel professioneel. Je kan BRperformance als eens opzoeken op Facebook. Ik denk dat alle leden van hun pagina een uitnodiging krijgen voor hun opening.

Grtz,

Nick

Gebruikersavatar
Sebbe_Del_Mini
MINI Driver
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 Mei 2010
Locatie: Kesse-lo

Berichtdoor Sebbe_Del_Mini » Di Mar 29, 2011 20:49

OK thanks :) ga ik eens nakijken ;)

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Di Mar 29, 2011 21:21

Sebbe_Del_Mini schreef:OK thanks :) ga ik eens nakijken ;)


Beste voor MINI's is wellicht Beek in Nederland www.minispeed.nl
Zijn zeer veel tevreden mini rijders van daar en die kennen de motoren van mini's als hun broekzak... :) enige nadeel is dan weer dat ze ver rijden zijn :D

Gebruikersavatar
Sebbe_Del_Mini
MINI Driver
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 Mei 2010
Locatie: Kesse-lo

Berichtdoor Sebbe_Del_Mini » Di Mar 29, 2011 22:39

Waarom geraken ze bij ziptuning aan 145pk en bij minispeed maar tot 130? :grin: :oops:

Gebruikersavatar
Jinxxer
MINI2 - Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 Nov 2010
Locatie: Aalst

Berichtdoor Jinxxer » Za Apr 09, 2011 0:09

Heinz zou ik toch niet aanraden, doen alles voor verkoop van hun tuning maar als er problemen zijn, kan je zelf je plan wel trekken (goca-attesten en dienst naverkoop)!
Zelf sta ik op het punt om mijn Cooper D te laten chippen bij Ziptuning in evergem maar als ik dan de verhalen lees van motorische problemen achteraf ... :s dan twijfel ik weer hoor...
Ik rij zelf redelijk sportief met men Cooper dus twijfel een beetje aan de levensduur vd motor na het chippen...
En idd 145pk en +300Nm koppel is best veel wat ze geven in evergem voor een diesel!

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Za Apr 09, 2011 10:53

Sebbe_Del_Mini schreef:Waarom geraken ze bij ziptuning aan 145pk en bij minispeed maar tot 130? :grin: :oops:


Omdat ze bij Beek misschien niet willen dat de motoren worden opgeblazen en ze niet mensen proberen te lokken door veel pk's aan te kondigen? :D
Trouwens, de meeste dat daar hun diesel laten tunen hebben daarna 135pk hoor ;-).
EN last but not least, de testbanken van elke tuner zijn anders afgesteld.. Ik denk dat die massa tuners altijd een pak meer laten zien op hun bank dan dat de wagen werkelijk heeft :)
Als kilometers geen rol spelen zou ik denk ik toch Beek/minispeed aanraden.. :)

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Za Apr 09, 2011 11:05

Jinxxer schreef:Heinz zou ik toch niet aanraden, doen alles voor verkoop van hun tuning maar als er problemen zijn, kan je zelf je plan wel trekken (goca-attesten en dienst naverkoop)!
Zelf sta ik op het punt om mijn Cooper D te laten chippen bij Ziptuning in evergem maar als ik dan de verhalen lees van motorische problemen achteraf ... :s dan twijfel ik weer hoor...
Ik rij zelf redelijk sportief met men Cooper dus twijfel een beetje aan de levensduur vd motor na het chippen...
En idd 145pk en +300Nm koppel is best veel wat ze geven in evergem voor een diesel!


Ik heb men vorige mini ( Cooper d ) laten chippen daar en die reed super.
Nooit problemen mee gehad ( wel maar een jaar en half mee gereden )
Dat hij 145 pk zou gehad hebben .... dat geloof ik nooit ... maar reed wel lekker vlot.

Gebruikersavatar
Jinxxer
MINI2 - Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 Nov 2010
Locatie: Aalst

Berichtdoor Jinxxer » Di Feb 21, 2012 18:00

Heb eindelijk de knoop doorgehakt en mijn Cooper D laten chippen bij Apec Chiptuning.
Cooper D heeft nu 136 pk en iets meer dan 300 NM koppel.
Ik ben heel erg tevreden over de service, mocht zelfs alles meevolgen!
Ik ben nu heel erg tevreden over het extra vermogen van mijn Cooper D, hij is een stuk stiller en veel krachtiger en het rijden is nu echt wel heel erg soepel geworden!
Ik kan deze tuner echt wel aanraden.

Grtz Jinxxer
Laatst gewijzigd door Jinxxer op Di Feb 21, 2012 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten