Ik ga publiekelijk niemand beschuldigen of veroordelen!
Maar recentelijk zijn er wel wat "problemen" opgedoken met getunede R56 S'en met Beek software.
Gisteren met Stafke al een lang gesprek over gehad. En er zijn nog wel mensen die dit zullen willen weten.
Doe even zelf de moeite om op NMC de verhalen van Mushrop, Speedy en Froobje te lezen!
Beek is hiervan op de hoogte en zou aan een oplossing werken!!
Beek R56 S tuning
Heb alle topic's erover een nagelezen en idd, er zijn problemen met 3 wagens.
Beek getunde R56 S'en.
2 S'en en 1 works.
De vraag is enkel, waar ligt het aan ?
Er zijn enkele feiten
De R56 zuigers zijn zwakker dan de JCW zuigers en de standaard zuigers zouden al vrij ligt gemaakt zijn voor de standaard software, betekend dat dan dat de Standaard R56 geen extra kracht kan verdragen ?
De heren die problemen hadden rijden wel "anders" met hun Mini dan de meeste dagdagelijkse gebruikes.
mini rijder 1 zegt zelf een vrij hoog in toeren ( 6000 -6500 ) jagende rijder te zijn en toch regelmatig 180+ rijd.
De ander rijd veel op circuit en de mini was getuned naar 360NM
Den 3de had een occasie Mini ..... met nu reeds 3 defecte turbo's.
hier wil ik GEEN steen werpen, maar als je vb al bespaard op benzine door RON95 te tanken met een getunde S ipv RON98 .... dan stel ik mij toch enkele vragen ivm olie kwaliteit en dergelijke.
We zullen natuurlijk nooit weten hoe iemand zijn Mini heeft behandeld ?
+ momenteel zijn het er slechts 3 op de .....
T'is een beetje een grijze zone momenteel.
Er zou een probleem zijn met koeling voor het N14 ( pré facelift ).
Vandaag met Gisberth eens gebeld om te luisteren wat er allemaal van aan is en wat hij me in alle eerlijkheid aanraad.
Beek is met een vernieuwde versie bezig van hun software die het koppel wat naar beneden brengt.
Hoeveel weten ze nog niet precies, dit zal voor binnen een maand of 2 zijn.
Gisberth liet me toch wel verstaan dat het probleem KAN optreden onder hevige belasting.
Het zou iets te maken hebben met olie afzetting onder de cilinder .... van de rest snap ik de ballen
Ergens stel ik me zoals dit weekend reeds gezegd de vraag, indien het blijkt een te zware tuning te zijn .... waarom komen we daar nu pas achter ?
Is dit dan niet onderworpen aan een hevige STRESS test ?
Ik ga zeker niet beweren dat ik er gerust in ben .... maar voorlopig blijft de software er toch nog even op tot nader order.
Beek getunde R56 S'en.
2 S'en en 1 works.
De vraag is enkel, waar ligt het aan ?
Er zijn enkele feiten
De R56 zuigers zijn zwakker dan de JCW zuigers en de standaard zuigers zouden al vrij ligt gemaakt zijn voor de standaard software, betekend dat dan dat de Standaard R56 geen extra kracht kan verdragen ?
De heren die problemen hadden rijden wel "anders" met hun Mini dan de meeste dagdagelijkse gebruikes.
mini rijder 1 zegt zelf een vrij hoog in toeren ( 6000 -6500 ) jagende rijder te zijn en toch regelmatig 180+ rijd.
De ander rijd veel op circuit en de mini was getuned naar 360NM
Den 3de had een occasie Mini ..... met nu reeds 3 defecte turbo's.
hier wil ik GEEN steen werpen, maar als je vb al bespaard op benzine door RON95 te tanken met een getunde S ipv RON98 .... dan stel ik mij toch enkele vragen ivm olie kwaliteit en dergelijke.
We zullen natuurlijk nooit weten hoe iemand zijn Mini heeft behandeld ?
+ momenteel zijn het er slechts 3 op de .....
T'is een beetje een grijze zone momenteel.
Er zou een probleem zijn met koeling voor het N14 ( pré facelift ).
Vandaag met Gisberth eens gebeld om te luisteren wat er allemaal van aan is en wat hij me in alle eerlijkheid aanraad.
Beek is met een vernieuwde versie bezig van hun software die het koppel wat naar beneden brengt.
Hoeveel weten ze nog niet precies, dit zal voor binnen een maand of 2 zijn.
Gisberth liet me toch wel verstaan dat het probleem KAN optreden onder hevige belasting.
Het zou iets te maken hebben met olie afzetting onder de cilinder .... van de rest snap ik de ballen
Ergens stel ik me zoals dit weekend reeds gezegd de vraag, indien het blijkt een te zware tuning te zijn .... waarom komen we daar nu pas achter ?
Is dit dan niet onderworpen aan een hevige STRESS test ?
Ik ga zeker niet beweren dat ik er gerust in ben .... maar voorlopig blijft de software er toch nog even op tot nader order.
Ik wil het best allemaal geloven, maar in een tuning wereld zal je altijd zulke verhalen horen.
Met mijn 320d vroeger ook 2 defecte turbo's gehad, zonder tuning dan.
De r53 vroeger heeft ook zo zijn zogezegde tuning problemen gehad.
Een combo van net iets teveel tuning en net wat teveel harde rijstijl zal eerder de oorzaak zijn denk ik dan.
Maar de toekomst moet dit uitwijzen.
Met mijn 320d vroeger ook 2 defecte turbo's gehad, zonder tuning dan.
De r53 vroeger heeft ook zo zijn zogezegde tuning problemen gehad.
Een combo van net iets teveel tuning en net wat teveel harde rijstijl zal eerder de oorzaak zijn denk ik dan.
Maar de toekomst moet dit uitwijzen.
Laatst gewijzigd door Stafke op Di Mei 17, 2011 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
hier geen problemen tot nu toe met de Beek softwear .. de motor is stationair zelfs veel beter klinken dan voor de tuning van zip of standaard ...
en hij rijdt echt super ! mja veel hangt af van de bestuurder en tot hoever je gaat op u motor op toeren te drijven denk ik .. deze motor ligt toch ook in de DS3 racing en daar gaat deze toch ook zonder prblemen goed percies ...
alles ligt aan de rijstijl en ja als je een motor opdrijft en dan steeds vol gaat zal alles harder afzien maar das vanzelfsprekend natuurlijk
heb de topics op nl al gelezen en vind hier niets van terug bij mijn mini van de kenmerken ..
en hij rijdt echt super ! mja veel hangt af van de bestuurder en tot hoever je gaat op u motor op toeren te drijven denk ik .. deze motor ligt toch ook in de DS3 racing en daar gaat deze toch ook zonder prblemen goed percies ...
alles ligt aan de rijstijl en ja als je een motor opdrijft en dan steeds vol gaat zal alles harder afzien maar das vanzelfsprekend natuurlijk
heb de topics op nl al gelezen en vind hier niets van terug bij mijn mini van de kenmerken ..
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten