Beek R56 S tuning

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Beek R56 S tuning

Berichtdoor Dangixxer » Ma Mei 16, 2011 15:22

Ik ga publiekelijk niemand beschuldigen of veroordelen!
Maar recentelijk zijn er wel wat "problemen" opgedoken met getunede R56 S'en met Beek software.
Gisteren met Stafke al een lang gesprek over gehad. En er zijn nog wel mensen die dit zullen willen weten.

Doe even zelf de moeite om op NMC de verhalen van Mushrop, Speedy en Froobje te lezen!
Beek is hiervan op de hoogte en zou aan een oplossing werken!!

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Mei 16, 2011 16:26

Heb alle topic's erover een nagelezen en idd, er zijn problemen met 3 wagens.
Beek getunde R56 S'en.

2 S'en en 1 works.

De vraag is enkel, waar ligt het aan ?
Er zijn enkele feiten

De R56 zuigers zijn zwakker dan de JCW zuigers en de standaard zuigers zouden al vrij ligt gemaakt zijn voor de standaard software, betekend dat dan dat de Standaard R56 geen extra kracht kan verdragen ?

De heren die problemen hadden rijden wel "anders" met hun Mini dan de meeste dagdagelijkse gebruikes.
mini rijder 1 zegt zelf een vrij hoog in toeren ( 6000 -6500 ) jagende rijder te zijn en toch regelmatig 180+ rijd.
De ander rijd veel op circuit en de mini was getuned naar 360NM :shock:
Den 3de had een occasie Mini ..... met nu reeds 3 defecte turbo's.
hier wil ik GEEN steen werpen, maar als je vb al bespaard op benzine door RON95 te tanken met een getunde S ipv RON98 .... dan stel ik mij toch enkele vragen ivm olie kwaliteit en dergelijke.

We zullen natuurlijk nooit weten hoe iemand zijn Mini heeft behandeld ?
+ momenteel zijn het er slechts 3 op de .....
T'is een beetje een grijze zone momenteel.

Er zou een probleem zijn met koeling voor het N14 ( pré facelift ).

Vandaag met Gisberth eens gebeld om te luisteren wat er allemaal van aan is en wat hij me in alle eerlijkheid aanraad.
Beek is met een vernieuwde versie bezig van hun software die het koppel wat naar beneden brengt.
Hoeveel weten ze nog niet precies, dit zal voor binnen een maand of 2 zijn.
Gisberth liet me toch wel verstaan dat het probleem KAN optreden onder hevige belasting.
Het zou iets te maken hebben met olie afzetting onder de cilinder .... van de rest snap ik de ballen :?

Ergens stel ik me zoals dit weekend reeds gezegd de vraag, indien het blijkt een te zware tuning te zijn .... waarom komen we daar nu pas achter ?
Is dit dan niet onderworpen aan een hevige STRESS test ?

Ik ga zeker niet beweren dat ik er gerust in ben .... maar voorlopig blijft de software er toch nog even op tot nader order.

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Ma Mei 16, 2011 19:39

Er zijn er meerdere, niet iedereen wil zijn verhaal op het forum plaatsen :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Mei 16, 2011 20:24

fred schreef:Er zijn er meerdere, niet iedereen wil zijn verhaal op het forum plaatsen :wink:


Zag de naam van Bullie precies ook ergens verschijnen.
Alleen vond ik niet direct zijn verhaal....

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Mei 16, 2011 21:36

Ik wil het best allemaal geloven, maar in een tuning wereld zal je altijd zulke verhalen horen.
Met mijn 320d vroeger ook 2 defecte turbo's gehad, zonder tuning dan.

De r53 vroeger heeft ook zo zijn zogezegde tuning problemen gehad.
Een combo van net iets teveel tuning en net wat teveel harde rijstijl zal eerder de oorzaak zijn denk ik dan.
Maar de toekomst moet dit uitwijzen.
Laatst gewijzigd door Stafke op Di Mei 17, 2011 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Ma Mei 16, 2011 22:44

De rijder bepaalt veel..
Maar een iets zachtere tuning is misschien ook wel aan te raden.
Motoren van formule 1 auto's gaan ook heel hard... voor 1000km.

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Di Mei 17, 2011 13:52

R56 motor is gewoon een probleemgeval

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Wo Mei 18, 2011 0:33

hier geen problemen tot nu toe met de Beek softwear .. de motor is stationair zelfs veel beter klinken dan voor de tuning van zip of standaard ...

en hij rijdt echt super ! mja veel hangt af van de bestuurder en tot hoever je gaat op u motor op toeren te drijven denk ik .. deze motor ligt toch ook in de DS3 racing en daar gaat deze toch ook zonder prblemen goed percies ... :?

alles ligt aan de rijstijl en ja als je een motor opdrijft en dan steeds vol gaat zal alles harder afzien maar das vanzelfsprekend natuurlijk :)


heb de topics op nl al gelezen en vind hier niets van terug bij mijn mini van de kenmerken ..

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Zo Mei 22, 2011 23:09

Je hebt ook pas de tuning... Zou n beetje erg zijn als je nu al problemen moest hebben

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Di Mei 24, 2011 22:45

fred schreef:Je hebt ook pas de tuning... Zou n beetje erg zijn als je nu al problemen moest hebben


dat moet toch vrij snel optreden hoor als er problemen zouden zijn , heb er nu reeds 2500 km met Beek opzitten .. :wink:


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten