Ik zou graag een nieuw stuur installeren om mijn clubbie. (JCW Sports Steering Wheel - Alcantara - R56)
Kan er mij soms iemand vertellen hoe ik daar best aan begin? Ik wil zeker niets verkeerd doen met de airbag.
Alvast bedankt.
Nieuw stuur installeren
Wou eens horen of het uiteindelijk gelukt was met dat stuur plaatsen?
En of er evt problemen ofso bij te pas kwamen?
Kwestie om te zien of het haalbaar is om zelf te doen ? Heb ne dooper, ma wil er een multifunctioneel stuur op, stuur met knoppen al tekoop gevonden, ma mss eerst polsen of iemand er al ervaring mee heeft qua compatibiliteit...
Kwestie om te zien of het haalbaar is om zelf te doen ? Heb ne dooper, ma wil er een multifunctioneel stuur op, stuur met knoppen al tekoop gevonden, ma mss eerst polsen of iemand er al ervaring mee heeft qua compatibiliteit...
copperkeD schreef:Wou eens horen of het uiteindelijk gelukt was met dat stuur plaatsen?
De mens die dit aanhaalde is al lang verdwenen van het toneel...

Ga direct voor JCW stuur! Enorme meerwaarde tov het sportstuur.
Nog dikker en ligt heel goed in de hand.
Vergeet al die multifunctionelen bazaar

succes
hmm blijkbaar idd redelijk onderschat qua installatie, heb net offerte binnengekregen...
Bij m'n golf was alles al voorbekabeld, moest alleen maar de hendel geplaatst worden,..
Hier komt idd wat meer bij zien, waarvan een "schakelaareenheid stuurkolom" het duurste blijkt.
Het is omdat ik regelmatig langere afstanden doe dat ik er zo aan gehecht ben, maar vrees dat het via officiele weg wa te duur wordt
@ Varavital : Blijkbaar goe op de hoogte
wat zijn actuatoren eigenlijk?
Bij m'n golf was alles al voorbekabeld, moest alleen maar de hendel geplaatst worden,..
Hier komt idd wat meer bij zien, waarvan een "schakelaareenheid stuurkolom" het duurste blijkt.
Het is omdat ik regelmatig langere afstanden doe dat ik er zo aan gehecht ben, maar vrees dat het via officiele weg wa te duur wordt

@ Varavital : Blijkbaar goe op de hoogte

copperkeD schreef:wat zijn actuatoren eigenlijk?
Alles wat actief gaat meewerken zoals het gasklephuis en dergelijke. Gelukkig is dat met drive by wire allemaal "eenvoudiger" geworden. Vroeger moest je echt een motortje hebben dat je gaskabel ging aanspannen en loslaten. Met Can-bus is dat tegenwoordig allemaal geïntegreerd, neemt het alle signalen over die via alle sensoren aan de ECU komen, en moeten er dus minder echte actuatoren gemonteerd worden.

Er was eigenlijk twijfel of de airbag ook al dan niet vervangen moest worden, of dit dezelfde is als degene in't sportstuur dan degene wat er nu inzit, maar daar komen ze pas achter als ze bezig zijn blijkbaar (ne verschil van enkele 100'en euro's toch, bestaan daar geen spareparts-lists van per model of jaargang van dan?
copperkeD schreef:bestaan daar geen spareparts-lists van per model of jaargang van dan?
http://www.realoem.com/bmw/
Gewoon op click enter klikken, en dan het juiste model kiezen, dan de stuknummers vergelijken.
Airbag van het sportstuur is anders dan airbag van het gewone stuur dacht ik.
Terug naar “Onderhoud en verzorging”