Daikin Mini

Hier vind je info over MINI Races
Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Daikin Mini

Berichtdoor Number 19 » Zo Sep 25, 2005 10:46

Ik ben vorige woensdag meegeweest met mijn vader naar de Franco Fun Day in Francorchamps. Het circuit was afgehuurd door Porsche maar een bevriende Porschist heeft mijn vader zijn Mercedes kunnen binnenloodsen.

Er reden zoveel verschillende wagens; Donkervoorts, Radicals, Audi A6 Avant, Modena Challenge, ... maar VOORAL de Daikin Mini van de mooie Alexandra Vandevelde (en Vanina Ickx). Klein meisje, kleine sportwagen. Hij was wel nogal zwaar gehavend. Alles hing aan mekaar met duc tape.

Ik heb wat foto's genomen van de Mini en 2 Mini's van op de parking.

PS: de motor in de Daikin is een M3 motor :shock:

http://community.webshots.com/user/mininumber19100

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Zo Sep 25, 2005 12:58

:shock: :shock: :shock:
Ik ben een klein beetje jaloers, wie zou niet graag zelf rijden in francorchamps?!
En dan nog met een cl amg? Of is het enkel een amg voorbumper?
Die mini heb ik ook eens beziggezien, maar die dag had ze de motor overbelast :?

Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor Number 19 » Zo Sep 25, 2005 14:30

Nee nee het is wel degelijk een CL 55 AMG. Een bom op de openbare weg maar op 't circuit was 't een teleurstelling. Veel te log en zwaar (2.8 ton). De Porschen bleven ten minste in de bochten plakken!

Ik heb zelf niet gereden want ik durfde echt niet. Ik ken mijn vader zijn wagen totaal niet, er reden verschillende Porschen GT3 Cup versie mee die echt alles voorbijstaken aan 200 km/u :shock: Het zou een beetje gevaarlijk geweest zijn als onervaren chauffeur.

Bovendien heeft mijn vader eigenlijk ook gezeurd. Er waren Porschen die voor de eerste keer leerden rijden op circuit maar via via mocht mijn vader van eerste keer meerijden met pro's en ervaren mensen. Hij heeft zich sterk gehouden. Er zat wel een coureur naast hem die zei wat hij moest doen. Ik heb eens meegereden met die man in een Porsche en AMAI :shock: ik moest bijna overgeven (en normaal rijd ik zelf behoorlijk sportief). Echt een ongelooflijke ervaring (wil u echt niet jaloers maken :cheesy: )

Omdat ik dat zelf ook eens wil doen en iedereen van het forum die geboren is met olie in zijn bloed, die kans wil geven, ben ik nu bezig met Mini Belgium om Francorchamps af te huren voor een Mini track driving experience. En dan NIET wat we in Zolder gedaan hebben want dat was 't zelfde als autostrade rijden.
Het zou uiteraard prijzig zijn, tussen de 150 en 400 euro MAAR je mag dan wel van 's morgens tot 's avonds alles uit uw Mini halen op 't mooiste circuit van de wereld! Ik laat jullie zeker iets weten

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Sep 25, 2005 18:10

Number 19 schreef:Omdat ik dat zelf ook eens wil doen en iedereen van het forum die geboren is met olie in zijn bloed, die kans wil geven, ben ik nu bezig met Mini Belgium om Francorchamps af te huren voor een Mini track driving experience. En dan NIET wat we in Zolder gedaan hebben want dat was 't zelfde als autostrade rijden.
Het zou uiteraard prijzig zijn, tussen de 150 en 400 euro MAAR je mag dan wel van 's morgens tot 's avonds alles uit uw Mini halen op 't mooiste circuit van de wereld! Ik laat jullie zeker iets weten


Amaaiiiiiiiiiiiiiiiiii da zou echt ferm zijn man moest dat lukken.
Ik zou zeggen begin maar al te sparen want dat ga geld kosten.

Gebruikersavatar
Saint'04
MINI-aholic
Berichten: 705
Lid geworden op: 06 Sep 2004
Locatie: Genk
Contact:

Berichtdoor Saint'04 » Zo Sep 25, 2005 19:58

En toch ben ik jaloers :cheesy:


Terug naar “MINI Racing”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten