Pagina 1 van 2
TRACKDAY NORDSCHLEIFE met Bylemans RACING SERVICE
Geplaatst: Vr Okt 22, 2010 12:25
door MY Dweiltje
Voor de liefhebbers en geïnteresseerden;
De meesten herrineren zich nog wel onze Trackday op Francorchamps anno 2010, waar we te gast waren bij de Racing Service van Leo Bylemans eerder dit jaar en waar menig één een eindeloze glimlach op de lippen had na enkele of vele rondjes op ons wereldbekende Francorchamps in de MINI's van Leo.
Wel dames en heren;
Op vrijdag 12 november 2010 trekt Leo met de MINI's naar de Nurnburgring en zal daar de ganse dag rijden op de Nordschleife.
Als er geïnteresseerden zijn die een rondje of meer willen mee rijden of eventueel zelf rijden laat jullie even horen. (Voor alle duidelijkheid is dit wel tegen betaling hé.)
Meer info volgt kortelings,....
Geplaatst: Vr Okt 22, 2010 12:49
door Dangixxer
Laat die info maar snel komen
12 november zijn er wel geen "touristenfahrten"...............

Geplaatst: Vr Okt 22, 2010 16:20
door Sébastien
Veeeet

we maken op t werk de brug, dus ik ga zeker mee

Geplaatst: Vr Okt 22, 2010 17:09
door varavital
Wij zitten in het buitenland dan, anders héél graag

Geplaatst: Zo Okt 24, 2010 18:45
door flippers jan & linda
Ik ga ook zeker mee om er eens van de sfeer te kunnen genieten.
Meerijden of zelf rijden hoeft voor mij niet echt, alleen kijken mag toch ook hé
Spreken we dan ergens hier in de gebure af om samen naar daar te rijden

Geplaatst: Zo Okt 24, 2010 18:48
door Suz works

Volgens de Duitse verkeerswetten dienen automobilisten 'hun auto aan te passen aan winterse omstandigheden'. Als u zich hier niet aan houdt dan riskeert u een boete.
(Winterbandjes verplicht van 01/10 - 30/4)
Geplaatst: Zo Okt 24, 2010 19:42
door varavital
Suz works schreef::idea: Volgens de Duitse verkeerswetten dienen automobilisten 'hun auto aan te passen aan winterse omstandigheden'. Als u zich hier niet aan houdt dan riskeert u een boete.
(Winterbandjes verplicht van 01/10 - 30/4)
Verplichting voor buitenlanders is er niet dacht ik, wel aangeraden, en zoals gezegd, aan te passen aan de omstandigheden. Maar als het dus een droge zonnige dag is zouden er precedenten zijn die zeggen dat het niet verplicht is.
Geplaatst: Zo Okt 24, 2010 20:17
door Dangixxer
Wanneer moet de winteruitrusting effectief aangewend worden?
Telkens wanneer een voor auto's vrijgestelde weg verkeersgevaarlijk wordt door ijs of sneeuw. Dat houdt ook in, dat Duitse politie een auto kan tegenhouden en controleren indien op die dag sneeuw 'kan' vallen.
Rijdt u op een Duitse weg die schijnbaar vlot berijdbaar is, vrij van ijs en sneeuw, dan nog kan het gebeuren dat zich op bruggen een ijslaagje gevormd heeft. Op de ene brug niet, op de andere wel. In Duitsland komen vaak bruggen voor over zeer diepe dalen, waarbij heel wat ijskoude lucht aan hoge snelheden (en dus meer ijsvormend) onder de brug doorkan (veel meer dan in ondiepe dalen in België of Nederland). Die ijskoude lucht bevriest het wegdek! U heeft geen enkel verhaal als politie u ver van zulke brug reeds tegenhoudt en verbaliseert bij gebrek aan winteruitrusting!
Neem aldus geen risico's. Zelfs als u geen politie tegengekomen bent, maar door de onvoorzichtige instelling van een ander in een ongeluk terechtkomt, dan heeft u geen enkel verhaal wat verzekering aangaat, indien op dat ogenblik en op die plaats winteruitrusting nodig was. U zal automatisch medeschuldig verklaard worden
Neem aldus geen risico's. Zelfs als u geen politie tegengekomen bent, maar door de onvoorzichtige instelling van een ander in een ongeluk terechtkomt, dan heeft u geen enkel verhaal wat verzekering aangaat, indien op dat ogenblik en op die plaats winteruitrusting nodig was. U zal automatisch medeschuldig verklaard worden.
Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 3:28
door sscooper
kgaan die van mij er binnekort is terug onder gooien se

Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 20:30
door flippers jan & linda
Dangixxer schreef:Wanneer moet de winteruitrusting effectief aangewend worden?
Telkens wanneer een voor auto's vrijgestelde weg verkeersgevaarlijk wordt door ijs of sneeuw. Dat houdt ook in, dat Duitse politie een auto kan tegenhouden en controleren indien op die dag sneeuw 'kan' vallen.
Rijdt u op een Duitse weg die schijnbaar vlot berijdbaar is, vrij van ijs en sneeuw, dan nog kan het gebeuren dat zich op bruggen een ijslaagje gevormd heeft. Op de ene brug niet, op de andere wel. In Duitsland komen vaak bruggen voor over zeer diepe dalen, waarbij heel wat ijskoude lucht aan hoge snelheden (en dus meer ijsvormend) onder de brug doorkan (veel meer dan in ondiepe dalen in België of Nederland). Die ijskoude lucht bevriest het wegdek! U heeft geen enkel verhaal als politie u ver van zulke brug reeds tegenhoudt en verbaliseert bij gebrek aan winteruitrusting!
Neem aldus geen risico's. Zelfs als u geen politie tegengekomen bent, maar door de onvoorzichtige instelling van een ander in een ongeluk terechtkomt, dan heeft u geen enkel verhaal wat verzekering aangaat, indien op dat ogenblik en op die plaats winteruitrusting nodig was. U zal automatisch medeschuldig verklaard worden
Neem aldus geen risico's. Zelfs als u geen politie tegengekomen bent, maar door de onvoorzichtige instelling van een ander in een ongeluk terechtkomt, dan heeft u geen enkel verhaal wat verzekering aangaat, indien op dat ogenblik en op die plaats winteruitrusting nodig was. U zal automatisch medeschuldig verklaard worden.
als dit inderdaad zo is, dan zal ik maar passen. Ik ga nu echt geen winterbanden kopen om eens 1 keer naar Duitsland te kunnen rijden in de winter.

Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 20:40
door Sébastien
flippers jan & linda schreef:Dangixxer schreef:Wanneer moet de winteruitrusting effectief aangewend worden?
Telkens wanneer een voor auto's vrijgestelde weg verkeersgevaarlijk wordt door ijs of sneeuw. Dat houdt ook in, dat Duitse politie een auto kan tegenhouden en controleren indien op die dag sneeuw 'kan' vallen.
Rijdt u op een Duitse weg die schijnbaar vlot berijdbaar is, vrij van ijs en sneeuw, dan nog kan het gebeuren dat zich op bruggen een ijslaagje gevormd heeft. Op de ene brug niet, op de andere wel. In Duitsland komen vaak bruggen voor over zeer diepe dalen, waarbij heel wat ijskoude lucht aan hoge snelheden (en dus meer ijsvormend) onder de brug doorkan (veel meer dan in ondiepe dalen in België of Nederland). Die ijskoude lucht bevriest het wegdek! U heeft geen enkel verhaal als politie u ver van zulke brug reeds tegenhoudt en verbaliseert bij gebrek aan winteruitrusting!
Neem aldus geen risico's. Zelfs als u geen politie tegengekomen bent, maar door de onvoorzichtige instelling van een ander in een ongeluk terechtkomt, dan heeft u geen enkel verhaal wat verzekering aangaat, indien op dat ogenblik en op die plaats winteruitrusting nodig was. U zal automatisch medeschuldig verklaard worden
Neem aldus geen risico's. Zelfs als u geen politie tegengekomen bent, maar door de onvoorzichtige instelling van een ander in een ongeluk terechtkomt, dan heeft u geen enkel verhaal wat verzekering aangaat, indien op dat ogenblik en op die plaats winteruitrusting nodig was. U zal automatisch medeschuldig verklaard worden.
als dit inderdaad zo is, dan zal ik maar passen. Ik ga nu echt geen winterbanden kopen om eens 1 keer naar Duitsland te kunnen rijden in de winter.

K vind dat eigenlijk ook, maar k zou wel graag meegaan...

Zien of er iets kan geregeld worden

Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 21:04
door Panidacolada
ja, dan gaan we moeten carpoolen met degeen die wel winterbanden hebben é

Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 21:13
door MY Dweiltje
Panidacolada schreef:ja, dan gaan we moeten carpoolen met degeen die wel winterbanden hebben é

En die zijn er wel,...
Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 21:31
door Sébastien
Panidacolada schreef:ja, dan gaan we moeten carpoolen met degeen die wel winterbanden hebben é

Voila, de miniacs regelen da wel

Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 21:40
door Panidacolada
als er eventueel mensen zijn die zo lief zijn om ons mee te pakken?

Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 22:03
door Glinz
Damn ookal geen zin meer

Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 22:51
door varavital
Winteruitrusting in Duitsland
Veel vragen over nieuwe maar vage wetgeving
De onduidelijke Duitse wettekst over het gebruik van winteruitrusting zorgt voor heel wat vraagtekens.
De betreffende wettekst eist dat het voertuig aangepast is aan de weersomstandigheden.
De wetgeving verplicht geen winterbanden als zodanig, maar de strafrechtelijke gevolgen maken duidelijk dat in geval van besneeuwde wegen zomerbanden niet voldoen. De sancties die de wet voorziet, maken duidelijk dat het menens is:
1. Wie niet de geschikte winteruitrusting heeft, krijgt een boete van € 20. Veroorzaak je bovendien nog verkeershinder, dan wordt de boete verhoogd tot € 40.
2. Als je niet voldoet aan de voorschriften dan kan dit sneller leiden tot medeaansprakelijkheid voor een ongeval en tot strafrechtelijke vervolging. De overheid stelt immers dat een bestuurder met een auto zonder aangepaste uitrusting in winterse omstandigheden minder goed kan reageren op situaties en daardoor een ongeval niet kan voorkomen.
In geval van een besneeuwd en/of beijzeld wegdek is een winteruitrusting noodzakelijk.
Dan voldoen zomerbanden niet meer omdat ze doorslippen op hellingen en de remafstand beduidend langer wordt. Wat is dan een aangepaste winteruitrusting in zulke weersomstandigheden?
1. Bij sneeuw of ijs zorgen M+S-banden of winterbanden voor de nodige grip.
2. In wintersportgebieden of in extreme winterse omstandigheden voldoen zelfs winterbanden niet en zijn sneeuwkettingen noodzakelijk om hellingen te nemen. Opgelet: sneeuwkettingen mogen enkel gebruikt worden wanneer je het wegdek niet beschadigt. Je snelheid is beperkt tot 50 km/u.
http://www.vab.be/nl/actueel/dossiers/p ... spx?id=222Seit 01.05.2006 ist es gesetzlich festgeschrieben, dass die Ausrüstung von Kraftfahrzeugen an die Wetterverhältnisse anzupassen ist. Der Gesetzgeber hat in § 2 Abs. 3 a StVO jedoch keine generelle Winterreifenpflicht eingeführt. Beispielhaft schreibt das Gesetz vor, dass zur witterungsgerechten Ausrüstung der Fahrzeuge "insbesondere eine geeignete Bereifung und Frostschutzmittel in der Scheibenwaschanlage" gehören. Auf eine Definition des Begriffes "geeignete Bereifung" hat der Gesetzgeber verzichtet. Man ist sich jedoch einig, dass alle Reifenvarianten außer Sommerreifen "geeignet" im Sinne des Gesetzes sind. Es dürfen daher nicht nur Winterreifen, sondern auch Ganzjahresreifen verwendet werden.
Sollte ein Autofahrer trotz winterlicher Straßenverhältnisse sein Fahrzeug nutzten, obwohl es lediglich mit Sommerreifen ausgerüstet ist, so droht ein Verwarnungsgeld in Höhe von 20 Euro und bei konkreter Verkehrsbehinderung ein Bußgeld von 40 Euro und ein Punkt.
Diese Sanktionen drohen nicht nur dem Fahrer, sondern auch dem Halter (z.B. Autovermieter), wenn er weiß, dass das Fahrzeug mit ungeeigneter Bereifung am Straßenverkehr teilnimmt.
Wat niet wegneemt dat je, zelfs hier in België, bij temperaturen die gemiddeld onder de 7 graden liggen beter met winterbanden rondrijdt voor je eigen veiligheid (en die van je MINI). Voor de kost moet je het niet laten, terwijl je winterbanden opliggen verslijten je zomerbanden niet, en de grip met winterbanden onder de 7 graden, zelfs bij droog wegdek, is 1000 keer beter...
Geplaatst: Ma Okt 25, 2010 23:09
door Dangixxer
Lezen jullie die berichtjes eigenlijk wel?
Ik begrijp de paniek niet goed....
Als er geen sneeuw of ijzel ligt moet je niets
En als er dan toch sneeuw ligt en je gaat naar de Nordschleife...........zucht
Geplaatst: Di Okt 26, 2010 10:48
door Stafke
Dangixxer schreef:Als er geen sneeuw of ijzel ligt moet je niets
En als er dan toch sneeuw ligt en je gaat naar de Nordschleife...........zucht
IDD
En zoals Vita zegt, voor je eigen veiligheid en die van je mini, en ook de veiligheid van een ander, laat je beter winterbanden plaatsen ( het komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer )
Geplaatst: Di Okt 26, 2010 17:43
door jbcola