Abarth 500
Abarth 500
Ondanks enkele probleemloze jaren rondtuffen met onze Mitsubishi Colt GLXi 1.6 automatik Sport uit 1994 met 113 pk …jawel…. (genaamd "discobol") kriebelde het al enige tijd…. Een opvolger zou er komen !! Dus dan maar eens het autosalon afschuimen, wat niet altijd onopgemerkt kon gebeuren , en keuzes maken…. En tenslotte is onze definitieve keuze gevallen op de Abarth 500.
In onze ogen een prima combinatie van prijs, styling, imago, prestaties en "customizing"
Natuurlijk eerst nog een testritje maken. Jammer dat het net regende en we dus de aard van het beestje niet tot op het bot konden testen… Ik had immers ook geen zin om hem in een wei te planten. Over de hele lijn met glans geslaagd. Dat ding rijdt echt leuk!!! Ik moet wel zeggen dat het de esse esse (160pk) versie was die we gereden hebben, maar 135 pk zal den onzen ook maar voor beperkte tijd hebben
Bovendien zijn die Abarthjes standaard mooi uitgerust. Dus heel veel hebben we al niet meer moeten aanvinken op de optielijst. Eén optie die we natuurlijk wel niet konden achterwege laten waren de Sabelt kuipkes! Tijdens het salon trouwens 1K euro korting op gekregen, dus waren ze helemaal niet duur meer.
Nu nog wachten tot eind maart……
Hier wat details:
MOTORISATIE
+ 4 CILINDERS IN LIJN, 4 KLEPPEN PER
CILINDER, 1368 cm3
+ VERMOGEN: 135 PK (99 kW) AAN 5500 rpm
+ MAXIMUM KOPPEL 201 Nm AAN 3000 rpm
IN SPORT MODE
+ TURBODRUK DOOR EEN GEOMETRISCHE
TURBO TRANSMISSIE
TRANSMISSIE
+ VERSNELLINGSBAK C510
MET 5 VERSNELLINGEN
OPHANGING
+ VOORAAN TYPE MC PHERSON MET EEN
ANTI-ROLL BAR
+ ACHTERAAN TORSIE-AS MET EEN
ANTI-ROLL BAR
+ VERLAAGDE VERING VOORAAN EN ACHTERAAN
REMMEN
+ ZWEVENDE REMKLAUWEN VOORAAN,
ZUIGER Ø 54 mm
+ GEVENTILEERDE REMSCHIJVEN
Ø 284 mm X 22 mm
+ ZWEVENDE REMKLAUWEN ACHTERAAN,
ZUIGER Ø 34 mm
+ GEVENTILEERDE REMSCHIJVEN
Ø 240 mm X 11 mm
STUURINRICHTING
+ ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING
DUALDRIVE MET SPORT MODE
EMISSIENORM
+ 5 CEE-F5
CO2 UITSTOOT
+ 155 g/km
VERBRUIK
+ STAD (l/100km): 8,5
+ GEMENGD (l/100km): 6,5
+ BUITEN DE STAD (l/100km): 5,4
PRESTATIES
+ TOPSNELHEID 205 km/u
+ ACCELERATIE 0-100 km/u 7,9 sec
KOETSWERK
Bianco Gara
INTERIEUR
Abarth Corsa by Sabelt
BELANGRIJKSTE STANDAARDUITRUSTING
+ GETINTE RUITEN
+ MISTLAMPEN
+ RODE REMKLAUWEN
+ SPOILER EN ZIJSCHORTEN
+ ALU VELGEN 16” MET BANDEN 195/45 R16 (KETTINGEN MOGELIJK)
+ STUUR IN LEDER, REGELBAAR IN DE HOOGTE
+ BESTUURDERZETEL IN DE HOOGTE REGELBAAR
+ MANUELE KLIMAATREGELING
+ CENTRALE DEURVERGRENDELING MET AFSTANDBEDIENING
+ ELEKTRISCHE EN VERWARMBARE BUITENSPIEGELS MET BUITENTEMPERATUURSENSOR
+ ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING DUALDRIVE MET SPORT MODE
+ ELEKTRISCHE RUITEN VOORAAN
+ MULTIFUNCTIONELE BANDENREPARATIEKIT REPARATIEKIT FIX&GO
+ AUTORADIO CD+MP3 MET 4 LUIDSPREKERS 40W, 2 TWEETERS 30W
+ HIFI “INTERSCOPE” SYSTEM MET SUBWOOFER
+ BLUE&ME: HANDEN-VRIJSYSTEEM MET BLUETOOTH-TECHNOLOGIE, STUUR- EN
STEMBEDIENING
+ TANKDOP MET SLEUTEL
+ PASSAGIERSZETEL MET MECANISCH GEHEUGEN
+ GEAR SHIFT INDICATOR
+ ABS+EBD
+ ESP+ASR, MSR, HBA EN HILL HOLDER
+ TTC TORQUE TRANSFER CONTROL
+ 7 AIRBAGS
OPTIES
+ VOORUITRUSTING DRAAGBAAR NAVIGATIESYSTEEM BLUE&ME MAP MET TELEMETRIE
+ AUTOMATISCHE KLIMAATREGELING
+ KIT ABARTH (ZWART)
+ STICKER SCHORPIOEN (ROOD, WIT, ZWART)
+ Alu Velgen met 5 spaken
+ Nederlandstalige software voor Bluetooth
Een digitaal voorbeeldje
Een gelijkaardig model (maar wij hebben wel zwarte spiegelkes)
En dan nog de kuipkes
In onze ogen een prima combinatie van prijs, styling, imago, prestaties en "customizing"
Natuurlijk eerst nog een testritje maken. Jammer dat het net regende en we dus de aard van het beestje niet tot op het bot konden testen… Ik had immers ook geen zin om hem in een wei te planten. Over de hele lijn met glans geslaagd. Dat ding rijdt echt leuk!!! Ik moet wel zeggen dat het de esse esse (160pk) versie was die we gereden hebben, maar 135 pk zal den onzen ook maar voor beperkte tijd hebben
Bovendien zijn die Abarthjes standaard mooi uitgerust. Dus heel veel hebben we al niet meer moeten aanvinken op de optielijst. Eén optie die we natuurlijk wel niet konden achterwege laten waren de Sabelt kuipkes! Tijdens het salon trouwens 1K euro korting op gekregen, dus waren ze helemaal niet duur meer.
Nu nog wachten tot eind maart……
Hier wat details:
MOTORISATIE
+ 4 CILINDERS IN LIJN, 4 KLEPPEN PER
CILINDER, 1368 cm3
+ VERMOGEN: 135 PK (99 kW) AAN 5500 rpm
+ MAXIMUM KOPPEL 201 Nm AAN 3000 rpm
IN SPORT MODE
+ TURBODRUK DOOR EEN GEOMETRISCHE
TURBO TRANSMISSIE
TRANSMISSIE
+ VERSNELLINGSBAK C510
MET 5 VERSNELLINGEN
OPHANGING
+ VOORAAN TYPE MC PHERSON MET EEN
ANTI-ROLL BAR
+ ACHTERAAN TORSIE-AS MET EEN
ANTI-ROLL BAR
+ VERLAAGDE VERING VOORAAN EN ACHTERAAN
REMMEN
+ ZWEVENDE REMKLAUWEN VOORAAN,
ZUIGER Ø 54 mm
+ GEVENTILEERDE REMSCHIJVEN
Ø 284 mm X 22 mm
+ ZWEVENDE REMKLAUWEN ACHTERAAN,
ZUIGER Ø 34 mm
+ GEVENTILEERDE REMSCHIJVEN
Ø 240 mm X 11 mm
STUURINRICHTING
+ ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING
DUALDRIVE MET SPORT MODE
EMISSIENORM
+ 5 CEE-F5
CO2 UITSTOOT
+ 155 g/km
VERBRUIK
+ STAD (l/100km): 8,5
+ GEMENGD (l/100km): 6,5
+ BUITEN DE STAD (l/100km): 5,4
PRESTATIES
+ TOPSNELHEID 205 km/u
+ ACCELERATIE 0-100 km/u 7,9 sec
KOETSWERK
Bianco Gara
INTERIEUR
Abarth Corsa by Sabelt
BELANGRIJKSTE STANDAARDUITRUSTING
+ GETINTE RUITEN
+ MISTLAMPEN
+ RODE REMKLAUWEN
+ SPOILER EN ZIJSCHORTEN
+ ALU VELGEN 16” MET BANDEN 195/45 R16 (KETTINGEN MOGELIJK)
+ STUUR IN LEDER, REGELBAAR IN DE HOOGTE
+ BESTUURDERZETEL IN DE HOOGTE REGELBAAR
+ MANUELE KLIMAATREGELING
+ CENTRALE DEURVERGRENDELING MET AFSTANDBEDIENING
+ ELEKTRISCHE EN VERWARMBARE BUITENSPIEGELS MET BUITENTEMPERATUURSENSOR
+ ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING DUALDRIVE MET SPORT MODE
+ ELEKTRISCHE RUITEN VOORAAN
+ MULTIFUNCTIONELE BANDENREPARATIEKIT REPARATIEKIT FIX&GO
+ AUTORADIO CD+MP3 MET 4 LUIDSPREKERS 40W, 2 TWEETERS 30W
+ HIFI “INTERSCOPE” SYSTEM MET SUBWOOFER
+ BLUE&ME: HANDEN-VRIJSYSTEEM MET BLUETOOTH-TECHNOLOGIE, STUUR- EN
STEMBEDIENING
+ TANKDOP MET SLEUTEL
+ PASSAGIERSZETEL MET MECANISCH GEHEUGEN
+ GEAR SHIFT INDICATOR
+ ABS+EBD
+ ESP+ASR, MSR, HBA EN HILL HOLDER
+ TTC TORQUE TRANSFER CONTROL
+ 7 AIRBAGS
OPTIES
+ VOORUITRUSTING DRAAGBAAR NAVIGATIESYSTEEM BLUE&ME MAP MET TELEMETRIE
+ AUTOMATISCHE KLIMAATREGELING
+ KIT ABARTH (ZWART)
+ STICKER SCHORPIOEN (ROOD, WIT, ZWART)
+ Alu Velgen met 5 spaken
+ Nederlandstalige software voor Bluetooth
Een digitaal voorbeeldje
Een gelijkaardig model (maar wij hebben wel zwarte spiegelkes)
En dan nog de kuipkes
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Wo Jan 27, 2010 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Panidacolada
- MINI-aholic
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 03 Apr 2009
- Locatie: Sint-Niklaas
- Jan zonder vrees
- MINI Fan
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 06 Apr 2008
- Locatie: Hasselt
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
mujer schreef:allé proficiat Freek & Eline
Mooie vervanging voor de Suzuki Colt, al was dat ook geen slechte hé.
En aangezien Freek meest met de mini rijdt, zal de abarth dan hoofdzakelijk door Eline bestuurd worden
thx!
Ik weet nu ni of uw redenering helemaal opgaat
Wie weet word ik wel meer verslaafd aan den Abarth dan aan de MINI
cooper schreef:Gefeliciteerd met de "kleine".
Ik had net verleden week nog eentje naast me op de snelweg toen er een file opdook en ik moet zeggen dat daar ook wel een mooie plopperdeplop inzit.
Bestuurder was wel een aso met een gedacht dat hij met een Ferrari onderweg was volgens mij. Blik stijf vooruit.
thx
Is toch wel een klein beetje een Ferrari hoor
Dangixxer schreef:cooper schreef:Gefeliciteerd met de "kleine".
Ik had net verleden week nog eentje naast me op de snelweg toen er een file opdook en ik moet zeggen dat daar ook wel een mooie plopperdeplop inzit.
Bestuurder was wel een aso met een gedacht dat hij met een Ferrari onderweg was volgens mij. Blik stijf vooruit.
thx
Is toch wel een klein beetje een Ferrari hoor
Der staat een schorpioentje op zeneuh ... GEEN rasecht volbloed
Stafke schreef:Dangixxer schreef:cooper schreef:Gefeliciteerd met de "kleine".
Ik had net verleden week nog eentje naast me op de snelweg toen er een file opdook en ik moet zeggen dat daar ook wel een mooie plopperdeplop inzit.
Bestuurder was wel een aso met een gedacht dat hij met een Ferrari onderweg was volgens mij. Blik stijf vooruit.
thx
Is toch wel een klein beetje een Ferrari hoor
Der staat een schorpioentje op zeneuh ... GEEN rasecht volbloed
Das een gevaarlijk bisjke
Zie maar dadet ni in uw achterste pitst
trouwens......
Nowadays, the seats "Abarth Corse by Sabelt" match the tipical features of sport seats – such as lightness (10 kilos less than production seats) and the capability of retaining the body under lateral and lengthwise drives, thanks to their mono-layer padding containment bands – with the ergonomy and comfort of the seats conceived for road use.
Equipped with a release and forward-tipping lever, the backrest embodies the headrest and shows the typical slit for the passage of four-point seat belts. In addition, the shell (with its newfangled supporting backrest) and the cushion plate are made out of white compound material, formed by structural polyester resins with 1" glass fibers, and are moulded using state-of-the-art SMC (Sheet Moulding Compound) technology.
Available in two versions (Frau black leather and fretworked black Alcantara, or black "F1" technical fabric) the seats "Abarth Corse by Sabelt" are embellished with some details like, for instance, the aesthetic felled seams with red thread and the distinctive Abarth writing, while the silver colour typifies the Scorpion Logo placed on the backrest tilt knob.
After being presented at the recent Geneva show, the first seats "Abarth Corse by Sabelt" have been installed on 200 Abarth 500s used as courtesy cars by European Ferrari dealers. This renewed cooperation with the Maranello firm deepens its roots in many shared values, such as passion for performance, racing soul, care of details and Italian style, and in the certainty that the "little and wicked" will be capable of satisfying even the highly demanding clients of Ferrari. Featuring an exclusive colour and a coat inspired by the Ferrari 430 Scuderia, these special cars show typical sport features such as the seats "Abarth Corse by Sabelt", the variable back-pressure exhaust "Abarth by Magneti Marelli" and the satellite navigator "Abarth Blue&MeTM MAP" with Telemetry function developed by Magneti Marelli.
En ferrari is MAAR een onderdeeltje van de Fiat groep
Nowadays, the seats "Abarth Corse by Sabelt" match the tipical features of sport seats – such as lightness (10 kilos less than production seats) and the capability of retaining the body under lateral and lengthwise drives, thanks to their mono-layer padding containment bands – with the ergonomy and comfort of the seats conceived for road use.
Equipped with a release and forward-tipping lever, the backrest embodies the headrest and shows the typical slit for the passage of four-point seat belts. In addition, the shell (with its newfangled supporting backrest) and the cushion plate are made out of white compound material, formed by structural polyester resins with 1" glass fibers, and are moulded using state-of-the-art SMC (Sheet Moulding Compound) technology.
Available in two versions (Frau black leather and fretworked black Alcantara, or black "F1" technical fabric) the seats "Abarth Corse by Sabelt" are embellished with some details like, for instance, the aesthetic felled seams with red thread and the distinctive Abarth writing, while the silver colour typifies the Scorpion Logo placed on the backrest tilt knob.
After being presented at the recent Geneva show, the first seats "Abarth Corse by Sabelt" have been installed on 200 Abarth 500s used as courtesy cars by European Ferrari dealers. This renewed cooperation with the Maranello firm deepens its roots in many shared values, such as passion for performance, racing soul, care of details and Italian style, and in the certainty that the "little and wicked" will be capable of satisfying even the highly demanding clients of Ferrari. Featuring an exclusive colour and a coat inspired by the Ferrari 430 Scuderia, these special cars show typical sport features such as the seats "Abarth Corse by Sabelt", the variable back-pressure exhaust "Abarth by Magneti Marelli" and the satellite navigator "Abarth Blue&MeTM MAP" with Telemetry function developed by Magneti Marelli.
En ferrari is MAAR een onderdeeltje van de Fiat groep
Terug naar “Show your other car”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten