Pagina 1 van 5
Nu NC700XDC, zie p 4
Geplaatst: Zo Dec 14, 2008 20:09
door varavital
Van werk veranderd, en dan ook maar ineens opnieuw een moto gekocht voor het woon-werk verkeer:
Tis niet écht den deze, maar een identieke. Ik krijg bij dat merk tegenwoordig een schoon prijske
Valbeugeltjes, MRA vario-ruit, mistlampen voor vooraan en Givi topkofferrek zijn ook al besteld. Vandaag ook even bij Eko in Kontich een Rapid pak gaan halen, het was er toch juist opendeur met goede kortingen.
Geplaatst: Zo Dec 14, 2008 20:12
door MY Dweiltje
Succes met de veranderingen
Geplaatst: Zo Dec 14, 2008 20:40
door cooper
Welcome to the club Vital!
Vele veilige en ontstressende kilometers toegewenst.
Geplaatst: Zo Dec 14, 2008 20:59
door Dangixxer
Gefeliciteerd Vital!!
Een echt kilometervreterke
maar....mistlichten....

Geplaatst: Zo Dec 14, 2008 21:09
door varavital
cooper schreef:Welcome to the club Vital!
Welkom back to the club zal je bedoelen, heb uiteindelijk iets meer dan een jaar zonder gezeten, maar het blijft bijten è.
Dangixxer schreef:maar....mistlichten.... Shocked Shocked Shocked
Yep, op mijn vorige ook altijd gehad, en wees maar zeker dat ze u dan zien afkomen

. Achteraan komen er ook nog extra led remlichtjes op van mijn vorige. Als je remt beginnen die de eerste 5 seconden hevig te pinken, daarna gewoon meebranden. Altijd goed als er een gatplakker achter u hangt.
Heb ook nog even zitten denken aan een VFR800ABS en een CB1000R, maar voor woon-werk verkeer is die CBF600SA interessanter. En met die andere zal ik ook nog genoeg kunnen rijden

.
Mijn vorige met de mistlampjes vooraan:

Geplaatst: Zo Dec 14, 2008 21:33
door cooper
't Is inderdaad een hardnekkige microbe ja.
Persoonlijk val ik wel meer voor je vorige dan voor je huidige ride.
Voor dagelijks woon-werk heb je volgens mij weinig bescherming.
Of je toekomstig scherm moet een pakje groter worden,maar daar zijn je benen dan weer niet veel mee vooruit.
Maar het is natuurlijk uw moto en u kennende zal je er wel goed over nagedacht hebben.
Enjoy!
Geplaatst: Zo Dec 14, 2008 23:27
door varavital
Toekomstig scherm is idd groter Patrick, en met een instelbaar spoilertje erop zodat je dat zo kan richten dat de turbulenties wegvallen. De benen zijn idd minder beschermd, om die ook beschermd te hebben zou ik voor een Silverwing of een grotere/zwaardere moto moeten gaan. En ik wou nu net terug een gooi en smijtfiets, zeker om er mee door de spits en de kleine baantjes te laveren. Als je ziet wat er tegenwoordig met zo een 600 mogelijk is... De kracht van een grote (hierin zit de iets teruggetunede motor van een CBR600RR) en de handelbaarheid en het gewicht van een kleine.
Geplaatst: Ma Dec 15, 2008 8:43
door eriks
Proficiat met de aankoop! Ge zult uw hartje terug kunnen ophalen! Vele veilige kilometers toegewenst

Geplaatst: Ma Dec 15, 2008 23:45
door minibandit
proficiat met de aankoop Vital !!
ik hoop enkel dat je geen spijt krijgt van het vermogen...ook al is het voor woon werk verkeer !
mss toch eens een Miniacs motorritje organiseren volgens seizoen

Geplaatst: Ma Dec 15, 2008 23:54
door varavital
minibandit schreef:ik hoop enkel dat je geen spijt krijgt van het vermogen...ook al is het voor woon werk verkeer !
Power is nothing without control
Ik heb 2,5 jaar stilgelegen wat motorrijden betreft, maar als de control zoals vroeger er terug komt zal zelfs dat "mindere" vermogen geen probleem zijn. Mijn blackbird vroeger had 163pk, maar ook met een cb500 heb ik vroeger veel zwaardere machines het nakijken gegeven op de kronkelige stukken.
Maar het zal vooral een kwestie zijn van weer rustig te beginnen en opnieuw te oefenen. Vroeger reed ik dag en nacht met de moto, en als ik in de winter de moto uit noodzaak dan eens 3 weken stil zette vond ik daarna al dat ik niet zo goed meer reed. Dus na 2,5 jaar is dat eigenlijk weer bijna opnieuw beginnen...
Geplaatst: Vr Mei 28, 2010 22:58
door varavital
Geplaatst: Vr Mei 28, 2010 23:19
door nielz
Mooie VFR automatiek.
Rijd zeker fijn zo zonder te moeten schakelen.
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 0:08
door varavital
nielz schreef:Rijd zeker fijn zo zonder te moeten schakelen.
De versnellingsbak is een gewone versnellingsbak zoals in elke andere moto, enkel met dubbele koppeling. Je kan dus nog altijd zelf schakelen, maar dan niet met de voet maar met de vingers. Keuze uit automatisch gewoon, automatisch sport, of zelf manueel schakelen met de knopjes aan de linker stuurhelft (te vergelijken met de peddeltjes bij sportwagens aan het stuur). Enige wat je dus niet meer moet doen is de koppeling intrekken en loslaten, maar waar en wanneer te schakelen kan je nog altijd zelf beslissen. Werkt bééstig goed.
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 12:33
door Musti
proper machien
kzal es moeten binnenpringen

Geplaatst: Zo Mei 30, 2010 9:39
door cooper
Proper machientje, had Yamaha ook al geen automaat op z'n FJR?
Geplaatst: Zo Mei 30, 2010 11:19
door varavital
cooper schreef:Proper machientje, had Yamaha ook al geen automaat op z'n FJR?
Yep, maar daar was het met een enkele koppeling, wat voor schakelgaten zorgde. Bij deze totaal geen schakelgaten waar te nemen.
Geplaatst: Zo Mei 30, 2010 15:13
door Dangixxer
En stuurt die VFR ook een beetje leuk?
172 pk........
Mooi kan ik hem wel ni noemen

Geplaatst: Zo Mei 30, 2010 15:51
door varavital
Stuurt héél goed. Een CB en zeker een CBF sturen nog wel iets vinniger. Maar het totaal pakket is zeer goed uitgebalanceerd, zeker in deze versie met DCT. Met de "gewone" versie reed ik precies iets minder graag, maar daar heb ik maar 500km mee kunnen doen, binnen een paar weken nog eens een aantal km mee zien te doen ter vergelijking.
Geplaatst: Zo Mei 30, 2010 16:32
door Dangixxer
Ik stel mij altijd wel vragen bij het vermogen van zulke toerders....
Dat men voor de echte circuitmonsters er de laatste pk wil uitpersen begrijp ik
Maar bij eentje zoals deze....???
Waar is honda met ze'n eerste generatie fireblade-principe...?
Minder gewicht EN minder pk's om zo een betere motor te maken
Bijna 270 kg voor zo'n VFR'ke is ook ni niks...en 172pk....geen kat die dat op de weg kan gebruiken (behalve de Jan

)
Geplaatst: Zo Mei 30, 2010 17:45
door varavital
Dangixxer schreef:Waar is honda met ze'n eerste generatie fireblade-principe...?
Minder gewicht EN minder pk's om zo een betere motor te maken
Bijna 270 kg voor zo'n VFR'ke is ook ni niks...en 172pk....geen kat die dat op de weg kan gebruiken (behalve de Jan

)
Het principe was niet persé "EN" minder pk's, maar wel een goede mix. Power is nothing without control, maar daarmee wilde men niet zeggen dat de power weggelaten moest worden, wel dat de control er moest zijn, en die is er. Ondertussen zitten we ook al heel wat jaren verder dan de begintijd van de Fireblade. En er is een groot verschil tussen de VFR F versie met 100pk en de VFR ED versie met 172 pk, en ik rij liever met de ED versie, en ja, ik gebruik die 172pk af en toe wel

.
Maar uiteindelijk is het nog altijd de rijder die het verschil maakt. Ik steek regelmatig zwaardere machines voorbij in bochtige trajecten met mijn simpel CBF 600-tje, terwijl die mij voordien op de autostrade voorbijgevlogen kwamen.
Binnen een goeie week, nadat de ED gerodeerd is ga ik een weekje rijden met de F versie DCT...