CB1000R "Top Block edition"
Geplaatst: Ma Jan 05, 2009 17:30
Nu ik mijn gixxerke een tijdje geleden verkocht heb (moet ik nu mijn nickname veranderen….
), werd het stilaan tijd om uit te kijken naar een vervanger.
Leeftijd en de daarmee gepaard gaande lichamelijke veroudering
, wijziging wat betreft mentale ingesteldheid, actief duo-rijden,….zorgden er voor dat de echte "strijkijzers" zoals mijne 750 dit keer niet meer in aanmerking kwamen! Waarom niet eens een sportief ingestelde “naked” proberen ? Een heel populair segment vooral bij de mensen die op straat rijden. Superboetes en het mateloos hoge vermogen van recente liter-fietsen (onder de 170 pk speel je als fabrikant niet meer mee in dit segment
) zijn daar zeker niet vreemd aan.
Dus dan maar alle sites afschuimen om tot een verdict te komen….
Alles is mogelijk tussen 7.500 en 15.000 euro
, alleen moet je het er wel willen aan geven
Vandaar dat motoren uit de bovenste schaal snel afvielen. Het merendeel van de Europese merken bevindt zich in dit segment (Duc Streetfighter, Duc Hyper, KTM Superduke, MV,…) Stuk voor stuk geweldig qua design, vermogen en wegligging maar ja, er zijn grenzen en er staat er anders eentje in de garage die jaloers zou worden
Zo beland je al snel bij de Jappen, die qua prijs, betrouwbaarheid, onderhoud,…onklopbaar zijn. Zelfs met pk’s en "leuk sturen" zijn ze niet direct in verlegenheid te brengen, dus…..
Eén van de vier merken moest het dus worden. En toen was de keuze snel gemaakt! De CB1000R is amper een half jaartje leverbaar, krijgt heel veel goede kritieken en getekend door nen Italiaan…
(en dat is er toch aan te zien) dus wat moet ne mens nog meer hebben
Het moest voor mij eentje in het wit zijn ! Maar omdat ze heel goed verkopen bleek deze bij de meeste dealers al niet meer leverbaar voor eind maart.
Tot ik via een kleinere motowinkel eentje vond die nog “opzij” stond bij een Honda verdeler!
Dus direct leverbaar zonder aangekondigde prijsstijging omwille van de stijgende Yen. Bovendien bleek dat hij "opzij" stond omdat hij geprepareerd was om op het salon van Brussel te staan als showmodel voor Top Block onderdelen.
En goed uitgerust is ie zeker…..:
Kleinere spiegels, ander stuurtje, kleinere rem- en koppelingshendel, witte kevlar remleidingen, valblokken, kleinere voetsteuntjes, IXIL uitlaat, korte plaathouder, LED pinkers, witte lijn op de velgen. Ik zou bijna zeggen dat hij af is….LOOOOOOL
Wanneer de verkoper mij dan bovenop de normale korting nog eens meer dan 30% korting voorstelde op de opties was de keuze snel gemaakt!
Nu nog wachten op de papieren, die er vermoedelijk deze week zullen zijn en dan wordt hij thuis geleverd (kwestie van hem al ni volledig onder de pekel te pleuren)
Foto’s heb ik enkel nog maar met GSM en die zijn echt bagger.
Dus die volgen later.
Voor de rest kan ik nu alleen maar hopen dat de sneeuw snel smelt om hem binnenkort voor het eerst uit te laten….


Leeftijd en de daarmee gepaard gaande lichamelijke veroudering


Dus dan maar alle sites afschuimen om tot een verdict te komen….
Alles is mogelijk tussen 7.500 en 15.000 euro

Vandaar dat motoren uit de bovenste schaal snel afvielen. Het merendeel van de Europese merken bevindt zich in dit segment (Duc Streetfighter, Duc Hyper, KTM Superduke, MV,…) Stuk voor stuk geweldig qua design, vermogen en wegligging maar ja, er zijn grenzen en er staat er anders eentje in de garage die jaloers zou worden



Zo beland je al snel bij de Jappen, die qua prijs, betrouwbaarheid, onderhoud,…onklopbaar zijn. Zelfs met pk’s en "leuk sturen" zijn ze niet direct in verlegenheid te brengen, dus…..
Eén van de vier merken moest het dus worden. En toen was de keuze snel gemaakt! De CB1000R is amper een half jaartje leverbaar, krijgt heel veel goede kritieken en getekend door nen Italiaan…

Het moest voor mij eentje in het wit zijn ! Maar omdat ze heel goed verkopen bleek deze bij de meeste dealers al niet meer leverbaar voor eind maart.





En goed uitgerust is ie zeker…..:

Kleinere spiegels, ander stuurtje, kleinere rem- en koppelingshendel, witte kevlar remleidingen, valblokken, kleinere voetsteuntjes, IXIL uitlaat, korte plaathouder, LED pinkers, witte lijn op de velgen. Ik zou bijna zeggen dat hij af is….LOOOOOOL
Wanneer de verkoper mij dan bovenop de normale korting nog eens meer dan 30% korting voorstelde op de opties was de keuze snel gemaakt!

Nu nog wachten op de papieren, die er vermoedelijk deze week zullen zijn en dan wordt hij thuis geleverd (kwestie van hem al ni volledig onder de pekel te pleuren)
Foto’s heb ik enkel nog maar met GSM en die zijn echt bagger.
Dus die volgen later.
Voor de rest kan ik nu alleen maar hopen dat de sneeuw snel smelt om hem binnenkort voor het eerst uit te laten….