Kwaliteit van dak nieuwe cabrio

Bespreek hier de Mk.2 cabrio
Gebruikersavatar
Jinxxer
MINI2 - Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 Nov 2010
Locatie: Aalst

Kwaliteit van dak nieuwe cabrio

Berichtdoor Jinxxer » Do Feb 02, 2012 16:19

Zijn er al mensen op het forum die beschikken over de nieuwe mini cabrio? Zijn hier nog steeds zoveel problemen met de soft top zoals bij de 1e generatie mini cooper cabrio's of hebben ze een compleet vernieuwd systeem ontwikkeld? Mijn vriendin is van plan om voor een cabrio te gaan nog voor deze zomer maar we willen zeker zijn dat we hier niet mee gaan sukkelen...
Mvg Jinxxer

Gebruikersavatar
Ken - Ann
MINI-aholic
Berichten: 379
Lid geworden op: 21 Apr 2011
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor Ken - Ann » Do Feb 02, 2012 16:35

Hey,

hebben onze Dooper Cabbie van maart vorig jaar en er staat nu 20000 km op, wanneer wij hem kochten was het stralend weer tot aan het groot verlof en het najaar was ook best aangenaam, maw, we hebben zeer veel open gereden en het dak ettelijke malen open en dicht gedaan, dit allemaal zonder problemen.

Zowel de structuur als de stof voldoen momenteel volledig aan de verwachtingen, één klein minpunt is een krakende ruitenheffer (achterzijruit) dat niet wil opgelost geraken maar daar wijs ik voorlopig naar de garage die in mijn ogen niet de moeite doet het probleem terdege op te lossen.

Voor de rest echt een aanrader !!!!!!

8) 8) 8)

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Do Feb 16, 2012 17:23

Vandaag voor de eerste maal onze "nieuwe" cabrio afgewassen en wat blijkt ...
de kap achteraan (20-tal cm achter de zijruit bestuurderskant) zit volledig los :shock:
Maw, daar waar het zeil in de carrosserie verdwijnt, is de kap aan de binnenkant bevestigd
met een rubber oog. Dit is helemaal doorgescheurd waardoor je je hand bijna volledig tussen
de kap en de carrosserie naar binnen kan steken :?

Heb de dealer hierover al gebeld, morgen langsgaan om verslag op te maken en proberen de
garantie aan te spreken. Wagen gaat trouwens volgende week binnen voor groot onderhoud,
dus kunnen ze dit misschien onmiddellijk mee herstellen ...
Laatst gewijzigd door Wally op Wo Feb 22, 2012 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Do Feb 16, 2012 18:21

Hier heeft MINI al een oplossing voor hoor. Hier bestaat een herstelset voor waarbij het verstevigd wordt met een stukje metaal. Best aandringen dat ze in een keer de beide kanten aanpassen ;)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Feb 16, 2012 21:30

Mmmm, zal ik bij de onze dan ook eens moeten bekijken...

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Do Feb 16, 2012 21:39

PEPI schreef:Hier heeft MINI al een oplossing voor hoor. Hier bestaat een herstelset voor waarbij het verstevigd wordt met een stukje metaal. Best aandringen dat ze in een keer de beide kanten aanpassen ;)

En, gebeurt dit in garantie of is dit een kost voor de eigenaar van de wagen ?
Want bij de dealer wist men mij te vertellen dat er nog zeer weinig problemen waren gemeld met de kap.
En dat men mij vertelde dat er een rapport ging worden binnen gestuurd, doet me twijfelen of dit een erkend garantie-probleem is ...
Laatst gewijzigd door Wally op Do Feb 16, 2012 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Do Feb 16, 2012 23:46

Wally schreef:
PEPI schreef:Hier heeft MINI al een oplossing voor hoor. Hier bestaat een herstelset voor waarbij het verstevigd wordt met een stukje metaal. Best aandringen dat ze in een keer de beide kanten aanpassen ;)

En, gebeurd dit in garantie of is dit een kost voor de eigenaar van de wagen ?
Want bij de dealer wist men mij te vertellen dat er nog zeer weinig problemen waren gemeld met de kap.
En dat men mij vertelde dat er een rapport ging worden binnen gestuurd, doet me twijfelen of dit een erkend garantie-probleem is ...


Bij mij is het geregeld in garantie ;)

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Do Feb 16, 2012 23:49

PEPI schreef:Bij mij is het geregeld in garantie ;)

Heb je hier eventueel een officiële benaming voor dit probleem of een document, die het
me iets kan vergemakkelijken om dit onmiddellijk in de garantie te stoppen alvorens een hele
tijd aan onderhandelingen te moeten overbruggen ... ?

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Vr Feb 17, 2012 2:36

Een officiële benaming heb ik niet bij de hand maar in mijn geval kwam het 'antwoord' van iemand van de invoerder die net op bezoek was bij mijn dealer...

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Wo Feb 22, 2012 18:37

Net terug van bij de dealer : waterpomp vervangen en de kap is hersteld in garantie.
Herstel-set voor de kap bevat idd twee zijden, dus is ook mee hersteld geweest ...

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Wo Feb 22, 2012 20:04

Goe nieuws 8)
En striping gebeurd?

Gebruikersavatar
schumi
MINI Master
Berichten: 1837
Lid geworden op: 10 Aug 2004

Berichtdoor schumi » Wo Feb 22, 2012 20:07

Allé probleem opgelost. :D
Op naar de mods. :wink:

Greetz


Terug naar “Cabrio Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten