Official: De nieuwe cabrio
Official: De nieuwe cabrio
De nieuwe MINI Cabrio: altijd open
28.11.2008
Rijswijk. MINI introduceert de nieuwe MINI Cabrio. De eerste auto ter wereld waarbij je kunt aflezen hoelang je met het dak open hebt gereden. Met de Always-Open Timer kan de strijd onder MINI-rijders volgend jaar dus losbarsten: Wie rijdt er het meeste open? De nieuwe MINI Cabrio onderscheidt zich verder met een uit het zicht gemonteerde actieve rolbeugel en de nieuwste EfficientDynamics technieken. Hierdoor ligt het verbruik tot wel 23% lager dan bij het huidige model.
Voor de nieuwe Cabrio ontwikkelde MINI een rolbeugel die alleen tevoorschijn komt wanneer dit nodig is, bijvoorbeeld bij een dreigende koprol. Door deze constructie krijgt de MINI Cabrio een mooie slanke uitstraling en optimale veiligheid. Dankzij de actieve rolbeugel, in combinatie met de grotere zijruiten is het zicht schuin en recht naar achteren optimaal voor een cabrio. De stevige uit n stuk vervaardigde rolbeugel biedt uitstekende bescherming en bevindt zich achter de hoofdsteunen van de achterbank.
Volledig elektrisch bedienbare softtop
De softtop van de nieuwe MINI Cabrio opent en sluit in slechts vijftien seconden. Dat gebeurt volledig automatisch en kan bovendien tot rijsnelheden van 30 km/u. Het mechanisme van het dak wordt geactiveerd door een tuimelschakelaar van typisch MINI-design. Wanneer het dak volledig geopend is, dient het voorste gedeelte ervan als tonneau cover. Net als zijn voorganger omvat de softtop een gentegreerd schuifdak dat tot veertig centimeter en bij een rijsnelheid van maximaal 120 km/u geopend kan worden. Desgewenst is de nieuwe MINI Cabrio bovendien uit te rusten met een speciale airconditioning, die er rekening mee houdt of de bestuurder open of dicht rijdt. Wanneer het dak naar beneden is, handhaaft de airconditioning de temperatuur die de bestuurder eerder instelde, ondanks de invloed van de wind. Alle aanleiding dus om altijd open te rijden!
Daarom is ook de de Always-Open Timer bedacht; een bijzondere en nog nooit eerder vertoonde optie. De in het dashboard gemonteerde timer geeft aan hoelang de bestuurder met zijn MINI Cabrio in totaal open heeft gereden.
De MINI Cabrio wordt leverbaar als MINI Cooper Cabrio en MINI Cooper S Cabrio. Beide worden aangedreven door de uit de andere MINIs bekende 1,6-liter viercilinder-in-lijn benzinemotor.
In de MINI Cooper Cabrio levert de motor 120 pk/88 kW bij 6.000 toeren per minuut. Dankzij de toepassing van een turbo, bedraagt het vermogen van de MINI Cooper S Cabrio 175 pk/128 kW bij 5.500 toeren per minuut. Standaard hebben zowel de MINI Cooper Cabrio als de MINI Cooper S Cabrio een handgeschakelde zesversnellingsbak. Een automatische zestrapstransmissie is optioneel.
Tot 23% lager verbruik dankzij EfficientDynamics technologie
Met de nieuwe MINI Cabrio is het gelukt om de CO2-uitstoot in vergelijking tot zijn voorganger tot maar liefst 23 procent te verminderen. Het gemiddelde brandstofverbruik van de MINI Cooper Cabrio bedraagt dan ook een bescheiden 5,7 liter per honderd kilometer (voorheen: 7,3 l/100 km). De snelle Cooper S verbruikt 6,4 liter per honderd kilometer (voorheen 8,3 l/100 km).
MINI weet deze prachtige cijfers te realiseren door EfficientDynamics technieken, waaronder de Auto Start Stop-functie, standaard op alle handgeschakelde modellen toe te passen. Het systeem schakelt de motor bij stilstand uit en start de motor weer, zodra het koppelingspedaal wordt ingetrapt. De schakelindicator adviseert daarnaast de bestuurder over de meest efficinte versnelling. Andere EfficientDynamics technieken die tot een forse verbruiksbesparing en emissiereductie leiden, zijn Brake Energy Regeneration en Electric Power Steering. Zodra de bestuurder het gas loslaat of remt, wint het eerste systeem de bewegingsenergie terug en slaat deze op in de accu. Dat ontlast de motor en reduceert het verbruik. Het voordeel van Electric Power Steering is dat alleen bij daadwerkelijk sturen energie wordt verbruikt. Als de bestuurder bijvoorbeeld rechtuit rijdt, staat de elektromotor stil en verbruikt hij geen stroom. Tenslotte leveren ook banden met een lagere rolweerstand een bijdrage aan minder brandstofverbruik.
Hoogwaardig en individueel
Het interieur van de nieuwe MINI Cabrio is voorzien van bijzonder hoogwaardige materialen en een geraffineerde afwerking. Het aanbod omvat onder meer hoogglans sierlijsten, chromen instrumenten en met leder beklede sportstoelen. Voor het exterieur is er keuze uit maar liefst twaalf carrosseriekleuren, waaronder het nieuwe Horizon Blue, Midnight Black en het exclusief voor de MINI Cabrio gereserveerde Interchange Yellow. De softtop is standaard uitgevoerd in zwart of bruin. Optioneel is de kleur Denim Blue, die een zilverachtige glans heeft. De stiknaden van de softtop zijn in dit geval oranje. De MINI Cabrio is door de grote keus uit carrosserie-kleuren, interieurvarianten en speciale uitrustingen helemaal naar eigen smaak aan te passen.
MINI verkocht wereldwijd 164.000 exemplaren van de eerste MINI Cabrio. De nu gepresenteerde nieuwe MINI Cabrio moet dit succes voortzetten. De wereldpremire van deze nieuwe MINI zal plaatsvinden op de Detroit Motorshow in januari. Vanaf 28 maart 2009 is de auto dan als Cooper en Cooper S te bewonderen in de Nederlandse showrooms.
Bron: MINI Press Club
28.11.2008
Rijswijk. MINI introduceert de nieuwe MINI Cabrio. De eerste auto ter wereld waarbij je kunt aflezen hoelang je met het dak open hebt gereden. Met de Always-Open Timer kan de strijd onder MINI-rijders volgend jaar dus losbarsten: Wie rijdt er het meeste open? De nieuwe MINI Cabrio onderscheidt zich verder met een uit het zicht gemonteerde actieve rolbeugel en de nieuwste EfficientDynamics technieken. Hierdoor ligt het verbruik tot wel 23% lager dan bij het huidige model.
Voor de nieuwe Cabrio ontwikkelde MINI een rolbeugel die alleen tevoorschijn komt wanneer dit nodig is, bijvoorbeeld bij een dreigende koprol. Door deze constructie krijgt de MINI Cabrio een mooie slanke uitstraling en optimale veiligheid. Dankzij de actieve rolbeugel, in combinatie met de grotere zijruiten is het zicht schuin en recht naar achteren optimaal voor een cabrio. De stevige uit n stuk vervaardigde rolbeugel biedt uitstekende bescherming en bevindt zich achter de hoofdsteunen van de achterbank.
Volledig elektrisch bedienbare softtop
De softtop van de nieuwe MINI Cabrio opent en sluit in slechts vijftien seconden. Dat gebeurt volledig automatisch en kan bovendien tot rijsnelheden van 30 km/u. Het mechanisme van het dak wordt geactiveerd door een tuimelschakelaar van typisch MINI-design. Wanneer het dak volledig geopend is, dient het voorste gedeelte ervan als tonneau cover. Net als zijn voorganger omvat de softtop een gentegreerd schuifdak dat tot veertig centimeter en bij een rijsnelheid van maximaal 120 km/u geopend kan worden. Desgewenst is de nieuwe MINI Cabrio bovendien uit te rusten met een speciale airconditioning, die er rekening mee houdt of de bestuurder open of dicht rijdt. Wanneer het dak naar beneden is, handhaaft de airconditioning de temperatuur die de bestuurder eerder instelde, ondanks de invloed van de wind. Alle aanleiding dus om altijd open te rijden!
Daarom is ook de de Always-Open Timer bedacht; een bijzondere en nog nooit eerder vertoonde optie. De in het dashboard gemonteerde timer geeft aan hoelang de bestuurder met zijn MINI Cabrio in totaal open heeft gereden.
De MINI Cabrio wordt leverbaar als MINI Cooper Cabrio en MINI Cooper S Cabrio. Beide worden aangedreven door de uit de andere MINIs bekende 1,6-liter viercilinder-in-lijn benzinemotor.
In de MINI Cooper Cabrio levert de motor 120 pk/88 kW bij 6.000 toeren per minuut. Dankzij de toepassing van een turbo, bedraagt het vermogen van de MINI Cooper S Cabrio 175 pk/128 kW bij 5.500 toeren per minuut. Standaard hebben zowel de MINI Cooper Cabrio als de MINI Cooper S Cabrio een handgeschakelde zesversnellingsbak. Een automatische zestrapstransmissie is optioneel.
Tot 23% lager verbruik dankzij EfficientDynamics technologie
Met de nieuwe MINI Cabrio is het gelukt om de CO2-uitstoot in vergelijking tot zijn voorganger tot maar liefst 23 procent te verminderen. Het gemiddelde brandstofverbruik van de MINI Cooper Cabrio bedraagt dan ook een bescheiden 5,7 liter per honderd kilometer (voorheen: 7,3 l/100 km). De snelle Cooper S verbruikt 6,4 liter per honderd kilometer (voorheen 8,3 l/100 km).
MINI weet deze prachtige cijfers te realiseren door EfficientDynamics technieken, waaronder de Auto Start Stop-functie, standaard op alle handgeschakelde modellen toe te passen. Het systeem schakelt de motor bij stilstand uit en start de motor weer, zodra het koppelingspedaal wordt ingetrapt. De schakelindicator adviseert daarnaast de bestuurder over de meest efficinte versnelling. Andere EfficientDynamics technieken die tot een forse verbruiksbesparing en emissiereductie leiden, zijn Brake Energy Regeneration en Electric Power Steering. Zodra de bestuurder het gas loslaat of remt, wint het eerste systeem de bewegingsenergie terug en slaat deze op in de accu. Dat ontlast de motor en reduceert het verbruik. Het voordeel van Electric Power Steering is dat alleen bij daadwerkelijk sturen energie wordt verbruikt. Als de bestuurder bijvoorbeeld rechtuit rijdt, staat de elektromotor stil en verbruikt hij geen stroom. Tenslotte leveren ook banden met een lagere rolweerstand een bijdrage aan minder brandstofverbruik.
Hoogwaardig en individueel
Het interieur van de nieuwe MINI Cabrio is voorzien van bijzonder hoogwaardige materialen en een geraffineerde afwerking. Het aanbod omvat onder meer hoogglans sierlijsten, chromen instrumenten en met leder beklede sportstoelen. Voor het exterieur is er keuze uit maar liefst twaalf carrosseriekleuren, waaronder het nieuwe Horizon Blue, Midnight Black en het exclusief voor de MINI Cabrio gereserveerde Interchange Yellow. De softtop is standaard uitgevoerd in zwart of bruin. Optioneel is de kleur Denim Blue, die een zilverachtige glans heeft. De stiknaden van de softtop zijn in dit geval oranje. De MINI Cabrio is door de grote keus uit carrosserie-kleuren, interieurvarianten en speciale uitrustingen helemaal naar eigen smaak aan te passen.
MINI verkocht wereldwijd 164.000 exemplaren van de eerste MINI Cabrio. De nu gepresenteerde nieuwe MINI Cabrio moet dit succes voortzetten. De wereldpremire van deze nieuwe MINI zal plaatsvinden op de Detroit Motorshow in januari. Vanaf 28 maart 2009 is de auto dan als Cooper en Cooper S te bewonderen in de Nederlandse showrooms.
Bron: MINI Press Club

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?
Video beelden vindt je hier terug : http://www.miniacs.be/cabrio.html
en hier : http://www.mini.com/com/en/introducing_ ... ontent.jsp MINI marketing op zijn best
De cabrio is volgens mijn mening geslaagd, zelfs in dat geel vinden wij hem knap.
en hier : http://www.mini.com/com/en/introducing_ ... ontent.jsp MINI marketing op zijn best

De cabrio is volgens mijn mening geslaagd, zelfs in dat geel vinden wij hem knap.
PEPI schreef:Is inderdaad mooi ! En Vital, bestellingske al gedaan ?
Zal voor voorjaar 2010 worden denk ik. Eer dat die volgend jaar leverbaar is is de zomer al begonnen, en nog even wachten om te zien als er weer geen kinderziektes met de kap enzo zijn. Maar tzal zeker een S worden, al dan niet JCW of ZCW

- Clubmanneke
- MINI-aholic
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 24 Nov 2007
- Locatie: Temse
- Contact:
geslaagd ja MAAR
geen enkele verrassing nu je hem int echt ziet!!!
-jammer dat er buiten het "cabrio-meterke", een koppel velgskes en een ander kleurke niks specifieks verschillend is met de hatch
-waarom die beugels ni helemaal wegwerken ipv ze nog altijd een bekke zichtbaar te laten
-die lelijke zwarte postish achterop als je open rijdt is een afknapper net als elke ander postish
(ik weet ook wel dat ze die kap ni kwijt kunnen maar blijf het geen zicht vinden)
Ik wacht wel op de speedster in 2011



-jammer dat er buiten het "cabrio-meterke", een koppel velgskes en een ander kleurke niks specifieks verschillend is met de hatch

-waarom die beugels ni helemaal wegwerken ipv ze nog altijd een bekke zichtbaar te laten
-die lelijke zwarte postish achterop als je open rijdt is een afknapper net als elke ander postish

Ik wacht wel op de speedster in 2011



Dangixxer schreef:geslaagd ja MAAR![]()
geen enkele verrassing nu je hem int echt ziet!!!
-waarom die beugels ni helemaal wegwerken ipv ze nog altijd een bekke zichtbaar te laten
-die lelijke zwarte postish achterop als je open rijdt is een afknapper net als elke ander postish(ik weet ook wel dat ze die kap ni kwijt kunnen maar blijf het geen zicht vinden)
Ik zie juist graag die zilveren beugels

Tja met de kap kunnen ze moeilijk weg zoals je meldt, maar echt storend vind ik ze nu ook niet, maar kon wel beter.
Iedereen zijn smaak uiteraard

- BlackBoxGirl
- MINI Fan
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 12 Sep 2008
Heykes Vital, als je er snel bij bent is er al eind april begin mei een Cooper S cabrio te verkrijgen hoor, dus nét voor de zomer begint!! Van zodra wij prijzen kunnen maken zal ik het laten weten. De nieuwe kleur is super, heb hier al een voorbeeldje liggen samen met de nieuwe interieurkleuren...
Uiteraard gaat MINI geen grote veranderingen aanbrengen, het moet wel MINI blijven hé.. En ze hebben dezelfde strategie als bij porsche... Die zijn door de jaren heen ook weinig veranderd en blijven steeds succes hebben!
Op de speedster moeten jullie niet hopen hoor, daar is binnen MINI tot eind 2012 zelfs nog geen sprake van.. Enkele nieuwe motorversies kunnen jullie in de toekomst wel nog verwachten evenals de Crossman. Deze zal wss begin 2010 in de showroom te bewonderen zijn...
groetjes,
Uiteraard gaat MINI geen grote veranderingen aanbrengen, het moet wel MINI blijven hé.. En ze hebben dezelfde strategie als bij porsche... Die zijn door de jaren heen ook weinig veranderd en blijven steeds succes hebben!
Op de speedster moeten jullie niet hopen hoor, daar is binnen MINI tot eind 2012 zelfs nog geen sprake van.. Enkele nieuwe motorversies kunnen jullie in de toekomst wel nog verwachten evenals de Crossman. Deze zal wss begin 2010 in de showroom te bewonderen zijn...
groetjes,
BlackBoxGirl schreef:Op de speedster moeten jullie niet hopen hoor, daar is binnen MINI tot eind 2012 zelfs nog geen sprake van..
Dan wacht ik nog wel een jaartje langer

Het zou trouwens ook ni slim zijn van MINI om daar nu al over te spreken waardoor klanten hun beslissing eventueel zouden uitstellen
Maar op "motoringfile" is er toch sprake van 4 nieuwe modellen die zullen geïntroduceerd worden na de 4X4....!!!!
En daar zijn ze toch ook wel altijd goed op hoogte
We zien wel

Klik hier voor het artikel
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Do Dec 04, 2008 13:43, 3 keer totaal gewijzigd.
- looneycooney
- MINI2 - Newbie
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01 Dec 2008
hehe coole foto Dangixxer
Vind wel tof dat je een 'opendak' hebt bij je cabrio..dus dat hem niet heel open moet.
Want laat net dat het slechtste zijn voor cabrio's , teveel en tesnel openen dicht... kvind dat er goed over is nagedacht.
ingeval dat dakje , tja , het is en blijft ook een retromodel en dat is net wat hem doet verkopen..de looks! eens je de looks veranderd voor dat dakje, speel je met vuur qua design... en over retro gesproken, vroeger werd dat wel meer gedaan...charmant vind ik het feitelijk. Als is het om proper te houden niet echt ideaal lijkt me .
Ook tof is de teller die bijhoud hoelang je al open rijd...dat worden nog leuke topics
Well Done MINI
Mvg

Vind wel tof dat je een 'opendak' hebt bij je cabrio..dus dat hem niet heel open moet.
Want laat net dat het slechtste zijn voor cabrio's , teveel en tesnel openen dicht... kvind dat er goed over is nagedacht.
ingeval dat dakje , tja , het is en blijft ook een retromodel en dat is net wat hem doet verkopen..de looks! eens je de looks veranderd voor dat dakje, speel je met vuur qua design... en over retro gesproken, vroeger werd dat wel meer gedaan...charmant vind ik het feitelijk. Als is het om proper te houden niet echt ideaal lijkt me .
Ook tof is de teller die bijhoud hoelang je al open rijd...dat worden nog leuke topics

Well Done MINI
Mvg
- BlackBoxGirl
- MINI Fan
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 12 Sep 2008
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
- BlackBoxGirl
- MINI Fan
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 12 Sep 2008
Heykes iedereen,
Hier al een tipje van de sluier!
Coming soon (vanaf begin april )
Cooper Cabrio € 23 550 (basic)
Cooper S Cabrio € 28 700 (basic)
Cooper S JCW € 34 350 (basic)
jammer genoeg zijn de prijzen van de offertes nog niet vrijgegeven en hebben we ook nog geen catalogen ter beschikking..
Ik hou jullie op de hoogte!!
Hier al een tipje van de sluier!
Coming soon (vanaf begin april )
Cooper Cabrio € 23 550 (basic)
Cooper S Cabrio € 28 700 (basic)
Cooper S JCW € 34 350 (basic)
jammer genoeg zijn de prijzen van de offertes nog niet vrijgegeven en hebben we ook nog geen catalogen ter beschikking..
Ik hou jullie op de hoogte!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast