Vandaag cabrio'tje getest
Vandaag cabrio'tje getest
Via de garage Dejonckheere vandaag voor het eerst een keer met de MINI cabrio kunnen rijden
En met dit prima weer was het echt wel een uitgelezen gelegenheid om hem eens goed aan de tand te voelen
Oorspronkelijk nog gevraagd of een S tot de mogelijkheden behoorde, maar die hadden ze op dit moment niet in hun gamma...
Dus dan maar met de Cooper onderweg
Dakje open en cruisen maar.
Wat mij direct opviel was dat er weinig verschil te merken was (bij snelheden onder 100) tussen rijden met ramen naar boven of ramen naar beneden. Leuk, want alle ramen naar beneden geeft toch meer echt cabrio gevoel
Voor de rest zag het interieur er pico bello uit.
Ik ben nu niet direct fan van het beige, maar ja das smaak.
Je ziet er immers direct gebruikssporen op en dat stoort.
Trouwens opletten als je al die interieurkleuren in beige neemt, want alle de kleur onderaan het dashboard en van de kussens in de deur verschillen ettelijke tinten van het leer en de andere panelen...het vloekt gelijk een tang op een varken!!!
Voor de rest weinig kraakjes en dat is toch altijd een gevoelig punt voor een cabrio...
De pluspunten van de R56 heeft ie integraal overgenomen
Geweldige remmen, heerlijk schakelende versnellingsbak,...
Deze Cooper is echt gemaakt om rustig te cruisen en te genieten de omgeving...
...maar daar wringt wat mij betreft ook wel direct het schoentje
De 1.6 krijgt hem amper vooruit gebrand...
Echt geen aanrader als je het mij vraagt.
De S versie of meer gaat wat dat betreft de enige optie zijn (want anders zou ik me snel vervelen )
Ik had constant het gevoel dat ik hem pijn aan het doen was...
En dat kan toch de bedoeling niet zijn.
Het gewicht zal hier zeker voor wel wat mee tussen zitten.
Tenslotte de baanligging.
Ook daar een sterke gelijkenis met de R56
Stuurt best wel leuk maar overhellen doet hij in mijn ogen echt wel teveel.
Heel groot was dan ook mijn verbazing toen ik bij het afleveren van de sleutel te horen kreeg dat hij met de sportophanging was uitgerust
ooouwch...waardeloos!
Ik denk dan dat je beter de standaard "zachte zetel" ophanging laat steken en ineens er een koppel deftige dempers en veren opsteekt. ...just me...
Dus voor de vrouw van "den doktoor" is zo'n cooper cabrio keuze nummer 1
Het viel mij zelfs op dat ik nergens gedurende de 2 uur durend ritje echt boven 100 ben gekomen en geen enkel bochtje heb gerond zoals ik in "de kleine" bijna telkens doe...
Was veel meer bezig met chillen en genieten. Dus wel leuk maar een heel andere ervaring!!!
Voor een Miniac...go for the S!!!
Het cabrio-gevoel heeft mij wel aangesproken moet ik zeggen...
Ook Eline vond het super
Ooit moet er dus wel iets dakloos in de garage staan...OOIT
Ondanks alles vind ik de cabrio nog steeds het mooiste met het dak gesloten
Met het heel brede stuk van de kap achteraan heeft hij iets aggresiefs naar voor neigend... (ach soit ik kan het ni verwoorden...)
Open ziet hij er iets te vrouwelijk/fragiel uit
Voilà mijn ervaring met de cabrio.
Smaakt dus zeker naar meer (maar eerst mijn avondcursus coiffeur afronden )
En met dit prima weer was het echt wel een uitgelezen gelegenheid om hem eens goed aan de tand te voelen
Oorspronkelijk nog gevraagd of een S tot de mogelijkheden behoorde, maar die hadden ze op dit moment niet in hun gamma...
Dus dan maar met de Cooper onderweg
Dakje open en cruisen maar.
Wat mij direct opviel was dat er weinig verschil te merken was (bij snelheden onder 100) tussen rijden met ramen naar boven of ramen naar beneden. Leuk, want alle ramen naar beneden geeft toch meer echt cabrio gevoel
Voor de rest zag het interieur er pico bello uit.
Ik ben nu niet direct fan van het beige, maar ja das smaak.
Je ziet er immers direct gebruikssporen op en dat stoort.
Trouwens opletten als je al die interieurkleuren in beige neemt, want alle de kleur onderaan het dashboard en van de kussens in de deur verschillen ettelijke tinten van het leer en de andere panelen...het vloekt gelijk een tang op een varken!!!
Voor de rest weinig kraakjes en dat is toch altijd een gevoelig punt voor een cabrio...
De pluspunten van de R56 heeft ie integraal overgenomen
Geweldige remmen, heerlijk schakelende versnellingsbak,...
Deze Cooper is echt gemaakt om rustig te cruisen en te genieten de omgeving...
...maar daar wringt wat mij betreft ook wel direct het schoentje
De 1.6 krijgt hem amper vooruit gebrand...
Echt geen aanrader als je het mij vraagt.
De S versie of meer gaat wat dat betreft de enige optie zijn (want anders zou ik me snel vervelen )
Ik had constant het gevoel dat ik hem pijn aan het doen was...
En dat kan toch de bedoeling niet zijn.
Het gewicht zal hier zeker voor wel wat mee tussen zitten.
Tenslotte de baanligging.
Ook daar een sterke gelijkenis met de R56
Stuurt best wel leuk maar overhellen doet hij in mijn ogen echt wel teveel.
Heel groot was dan ook mijn verbazing toen ik bij het afleveren van de sleutel te horen kreeg dat hij met de sportophanging was uitgerust
ooouwch...waardeloos!
Ik denk dan dat je beter de standaard "zachte zetel" ophanging laat steken en ineens er een koppel deftige dempers en veren opsteekt. ...just me...
Dus voor de vrouw van "den doktoor" is zo'n cooper cabrio keuze nummer 1
Het viel mij zelfs op dat ik nergens gedurende de 2 uur durend ritje echt boven 100 ben gekomen en geen enkel bochtje heb gerond zoals ik in "de kleine" bijna telkens doe...
Was veel meer bezig met chillen en genieten. Dus wel leuk maar een heel andere ervaring!!!
Voor een Miniac...go for the S!!!
Het cabrio-gevoel heeft mij wel aangesproken moet ik zeggen...
Ook Eline vond het super
Ooit moet er dus wel iets dakloos in de garage staan...OOIT
Ondanks alles vind ik de cabrio nog steeds het mooiste met het dak gesloten
Met het heel brede stuk van de kap achteraan heeft hij iets aggresiefs naar voor neigend... (ach soit ik kan het ni verwoorden...)
Open ziet hij er iets te vrouwelijk/fragiel uit
Voilà mijn ervaring met de cabrio.
Smaakt dus zeker naar meer (maar eerst mijn avondcursus coiffeur afronden )
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
MY Dweiltje schreef:Net verslagske met waarheden als een koe maar,..
Een auto kopen is steeds iets persoonlijks en zeker een MINI,.... en zoals je schrijft, afhankelijk voor wat je de MINI wilt gebruiken,.... en welke beurs je op zak het,...
Akkoord Jan!
Het is allemaal heel persoonlijk en zo'n ding kost idd bijna een rib!
Maar binnen de club heeft de trend zich ook wel doorgezet van Cooper richting S
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
Dangixxer schreef:MY Dweiltje schreef:Net verslagske met waarheden als een koe maar,..
Een auto kopen is steeds iets persoonlijks en zeker een MINI,.... en zoals je schrijft, afhankelijk voor wat je de MINI wilt gebruiken,.... en welke beurs je op zak het,...
Akkoord Jan!
Het is allemaal heel persoonlijk en zo'n ding kost idd bijna een rib!
Maar binnen de club heeft de trend zich ook wel doorgezet van Cooper richting S
Hé Freek niks mis met de S, integendeel,... Sonja was nog op pad zondag met een Cooper Cabrio en haar woorden,... "niet vooruit te kijgen",.... lol,..... en aan de andere zijde voor sommigen misschien een zéér leuke instap naar 't MINI gamma, dus,... denk ik persoonlijk dat we maar wat blij zijn dat er de gelegenheid is om ,..... te kiezen, alhoewel,.... te groeien en naar uit te kijken,.... lol
leuk verslag Freek ! Al goed dat ik een S heb genomen voor Vero.... (en zeggen dak nog ne automaat wilde nemen khad al mijn haar uitgetrokken )
De cabbie is zoiezo de traagste van het trio hé en zelfs in gewone stand (gene sport dus) is onze S nog wat mak vind ik...
Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik echt niet de neiging heb om met dit ding hard te gaan scheuren... Daar gebruik ik de Clubbie dan weer voor
En mocht je voor Eline iets van plan zijn richting Cabbie, dan kan ik u altijd wel nog wat anekdotes vertellen zenne
De cabbie is zoiezo de traagste van het trio hé en zelfs in gewone stand (gene sport dus) is onze S nog wat mak vind ik...
Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik echt niet de neiging heb om met dit ding hard te gaan scheuren... Daar gebruik ik de Clubbie dan weer voor
En mocht je voor Eline iets van plan zijn richting Cabbie, dan kan ik u altijd wel nog wat anekdotes vertellen zenne
PEPI schreef:Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik echt niet de neiging heb om met dit ding hard te gaan scheuren...
Mja
Nu dat ik eindelijk af en toe een beetje kan rijden laat ik hem toch goed gaan, meestal wel met de sportknop op. Enige nadeel (maar niet alleen bij de R57S) is dat hij wel heel licht wordt in de neus bij goed optrekken.
Wat betreft met de ramen naar omhoog of naar beneden rijden, als er niet veel wind is geeft dit inderdaad niet veel verschil, als er wel wind is is het een groot verschil.
Soit, ik amuseer er mij beestig mee
varavital schreef:Soit, ik amuseer er mij beestig mee
Ik kan dit alleen maar beamen!
Naar mijn mening gaat hij trouwens als een speer vooruit.
Dit merk je vooral aan de lichten of wanneer je de gps volgt (snelheidsindicatie).
Qua gevoel zit het echter nog niet helemaal goed, maar misschien is hij daarvoor nog niet los genoeg (3500km). Ik sta nog steeds versteld van de kick in mijn rug die de Cooper D van mijn vriendin genereert. Dat gevoel ontbreekt voorlopig in de R57S...
Stafke schreef:Ken - Ann schreef:Hebben sinds kort een Cooper D Cabrio (1112pk-tjes) en moet zeggen dat hij zich deftig van zijn taak kwijt qua vermogen. Wordt niet gebruikt als scheurijzer en voldoet dan ruimschoots....
1112 pk voldoet zeker ruimschoots ... t'is maar te zien wat je verwachting is he
Met die nieuwe BMW motor een pak meer koppeling! En dan nog, de pre- facelift gaat ook heel vlotjes!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten