Vandaag cabrio'tje getest

Bespreek hier de Mk.2 cabrio
Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Vandaag cabrio'tje getest

Berichtdoor Dangixxer » Za Mei 30, 2009 23:19

Via de garage Dejonckheere vandaag voor het eerst een keer met de MINI cabrio kunnen rijden 8)

Afbeelding

Afbeelding

En met dit prima weer was het echt wel een uitgelezen gelegenheid om hem eens goed aan de tand te voelen :wink:

Oorspronkelijk nog gevraagd of een S tot de mogelijkheden behoorde, maar die hadden ze op dit moment niet in hun gamma... :(

Dus dan maar met de Cooper onderweg :wink:

Afbeelding

Dakje open en cruisen maar.
Wat mij direct opviel was dat er weinig verschil te merken was (bij snelheden onder 100) tussen rijden met ramen naar boven of ramen naar beneden. Leuk, want alle ramen naar beneden geeft toch meer echt cabrio gevoel

Afbeelding

Voor de rest zag het interieur er pico bello uit.
Ik ben nu niet direct fan van het beige, maar ja das smaak.
Je ziet er immers direct gebruikssporen op en dat stoort.
Trouwens opletten als je al die interieurkleuren in beige neemt, want alle de kleur onderaan het dashboard en van de kussens in de deur verschillen ettelijke tinten van het leer en de andere panelen...het vloekt gelijk een tang op een varken!!!

Voor de rest weinig kraakjes en dat is toch altijd een gevoelig punt voor een cabrio...

Afbeelding

De pluspunten van de R56 heeft ie integraal overgenomen
Geweldige remmen, heerlijk schakelende versnellingsbak,...
Deze Cooper is echt gemaakt om rustig te cruisen en te genieten de omgeving...

Afbeelding

...maar daar wringt wat mij betreft ook wel direct het schoentje
De 1.6 krijgt hem amper vooruit gebrand... :cry:
Echt geen aanrader als je het mij vraagt.
De S versie of meer gaat wat dat betreft de enige optie zijn (want anders zou ik me snel vervelen :evil: )
Ik had constant het gevoel dat ik hem pijn aan het doen was...
En dat kan toch de bedoeling niet zijn.
Het gewicht zal hier zeker voor wel wat mee tussen zitten.

Afbeelding

Tenslotte de baanligging.
Ook daar een sterke gelijkenis met de R56
Stuurt best wel leuk maar overhellen doet hij in mijn ogen echt wel teveel.
Heel groot was dan ook mijn verbazing toen ik bij het afleveren van de sleutel te horen kreeg dat hij met de sportophanging was uitgerust :shock: :shock: :shock:
ooouwch...waardeloos!
Ik denk dan dat je beter de standaard "zachte zetel" ophanging laat steken en ineens er een koppel deftige dempers en veren opsteekt. ...just me...

Afbeelding

Dus voor de vrouw van "den doktoor" is zo'n cooper cabrio keuze nummer 1
Het viel mij zelfs op dat ik nergens gedurende de 2 uur durend ritje echt boven 100 ben gekomen en geen enkel bochtje heb gerond zoals ik in "de kleine" bijna telkens doe...
Was veel meer bezig met chillen en genieten. Dus wel leuk maar een heel andere ervaring!!!
Voor een Miniac...go for the S!!!

Het cabrio-gevoel heeft mij wel aangesproken moet ik zeggen... :grin:
Ook Eline vond het super
Ooit moet er dus wel iets dakloos in de garage staan...OOIT

Ondanks alles vind ik de cabrio nog steeds het mooiste met het dak gesloten :oops:
Met het heel brede stuk van de kap achteraan heeft hij iets aggresiefs naar voor neigend... (ach soit ik kan het ni verwoorden...)
Open ziet hij er iets te vrouwelijk/fragiel uit

Afbeelding

Voilà mijn ervaring met de cabrio.
Smaakt dus zeker naar meer (maar eerst mijn avondcursus coiffeur afronden :wink: )

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Jun 01, 2009 8:18

Net verslagske met waarheden als een koe maar,.. :wink:

Een auto kopen is steeds iets persoonlijks en zeker een MINI,.... en zoals je schrijft, afhankelijk voor wat je de MINI wilt gebruiken,.... en welke beurs je op zak het,...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Jun 01, 2009 20:05

MY Dweiltje schreef:Net verslagske met waarheden als een koe maar,.. :wink:

Een auto kopen is steeds iets persoonlijks en zeker een MINI,.... en zoals je schrijft, afhankelijk voor wat je de MINI wilt gebruiken,.... en welke beurs je op zak het,...


Akkoord Jan!
Het is allemaal heel persoonlijk en zo'n ding kost idd bijna een rib! :(
Maar binnen de club heeft de trend zich ook wel doorgezet van Cooper richting S

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Jun 01, 2009 23:18

Dangixxer schreef:
MY Dweiltje schreef:Net verslagske met waarheden als een koe maar,.. :wink:

Een auto kopen is steeds iets persoonlijks en zeker een MINI,.... en zoals je schrijft, afhankelijk voor wat je de MINI wilt gebruiken,.... en welke beurs je op zak het,...


Akkoord Jan!
Het is allemaal heel persoonlijk en zo'n ding kost idd bijna een rib! :(
Maar binnen de club heeft de trend zich ook wel doorgezet van Cooper richting S


Hé Freek niks mis met de S, integendeel,... Sonja was nog op pad zondag met een Cooper Cabrio en haar woorden,... "niet vooruit te kijgen",.... lol,..... en aan de andere zijde voor sommigen misschien een zéér leuke instap naar 't MINI gamma, dus,... denk ik persoonlijk dat we maar wat blij zijn dat er de gelegenheid is om ,..... te kiezen, alhoewel,.... te groeien en naar uit te kijken,.... lol :wink:

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Jun 01, 2009 23:58

leuk verslag Freek ! Al goed dat ik een S heb genomen voor Vero.... (en zeggen dak nog ne automaat wilde nemen :roll: khad al mijn haar uitgetrokken :x )
De cabbie is zoiezo de traagste van het trio hé en zelfs in gewone stand (gene sport dus) is onze S nog wat mak vind ik...
Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik echt niet de neiging heb om met dit ding hard te gaan scheuren... Daar gebruik ik de Clubbie dan weer voor :grin:

En mocht je voor Eline iets van plan zijn richting Cabbie, dan kan ik u altijd wel nog wat anekdotes vertellen zenne :P

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Di Jun 02, 2009 19:32

PEPI schreef:Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik echt niet de neiging heb om met dit ding hard te gaan scheuren...


Mja :roll: :wink: :grin:

Nu dat ik eindelijk af en toe een beetje kan rijden laat ik hem toch goed gaan, meestal wel met de sportknop op. Enige nadeel (maar niet alleen bij de R57S) is dat hij wel heel licht wordt in de neus bij goed optrekken.

Wat betreft met de ramen naar omhoog of naar beneden rijden, als er niet veel wind is geeft dit inderdaad niet veel verschil, als er wel wind is is het een groot verschil.

Soit, ik amuseer er mij beestig mee :)

Gebruikersavatar
Rule
MINI Regular
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 Mei 2009

Berichtdoor Rule » Wo Jun 03, 2009 9:19

varavital schreef:Soit, ik amuseer er mij beestig mee :)


Ik kan dit alleen maar beamen!

Naar mijn mening gaat hij trouwens als een speer vooruit.
Dit merk je vooral aan de lichten of wanneer je de gps volgt (snelheidsindicatie).

Qua gevoel zit het echter nog niet helemaal goed, maar misschien is hij daarvoor nog niet los genoeg (3500km). Ik sta nog steeds versteld van de kick in mijn rug die de Cooper D van mijn vriendin genereert. Dat gevoel ontbreekt voorlopig in de R57S...

Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

Berichtdoor Davide » Za Jun 06, 2009 20:43

Ik zag daarstraks dat de Cabrio van Romein naar de vaantjes was gereden :?
Toen ik langskwam ; Een jong dinksken rondhuppelend met papieren naar de heer waar ze achterin (volgens mij redelijk hard gezien de schade) ingereden was.
Dus gedaan met eventuele testritten bij romein.... :(

Gebruikersavatar
Ken - Ann
MINI-aholic
Berichten: 379
Lid geworden op: 21 Apr 2011
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor Ken - Ann » Do Apr 21, 2011 17:11

Hebben sinds kort een Cooper D Cabrio (1112pk-tjes) en moet zeggen dat hij zich deftig van zijn taak kwijt qua vermogen. Wordt niet gebruikt als scheurijzer en voldoet dan ruimschoots....

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Do Apr 21, 2011 17:49

Ken - Ann schreef:Hebben sinds kort een Cooper D Cabrio (1112pk-tjes) en moet zeggen dat hij zich deftig van zijn taak kwijt qua vermogen. Wordt niet gebruikt als scheurijzer en voldoet dan ruimschoots....



1112 pk voldoet zeker ruimschoots ... t'is maar te zien wat je verwachting is he :wink: :D

Gebruikersavatar
Ken - Ann
MINI-aholic
Berichten: 379
Lid geworden op: 21 Apr 2011
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor Ken - Ann » Do Apr 21, 2011 19:16

..... 't is de madam haar cinéma-karreke en da's geen zwaar voetje ...

Gebruikersavatar
MINIMJ
MINI Freak
Berichten: 290
Lid geworden op: 26 Jan 2011
Locatie: Leuven

Berichtdoor MINIMJ » Do Apr 21, 2011 19:21

Stafke schreef:
Ken - Ann schreef:Hebben sinds kort een Cooper D Cabrio (1112pk-tjes) en moet zeggen dat hij zich deftig van zijn taak kwijt qua vermogen. Wordt niet gebruikt als scheurijzer en voldoet dan ruimschoots....



1112 pk voldoet zeker ruimschoots ... t'is maar te zien wat je verwachting is he :wink: :D


Met die nieuwe BMW motor een pak meer koppeling! En dan nog, de pre- facelift gaat ook heel vlotjes!

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Apr 21, 2011 19:40

funny thread! :wink:

Gebruikersavatar
Voyager
MINI Freak
Berichten: 346
Lid geworden op: 23 Jul 2004
Locatie: Brugge

Berichtdoor Voyager » Vr Apr 22, 2011 14:58

Stafke schreef:1112 pk voldoet zeker ruimschoots ... t'is maar te zien wat je verwachting is he :wink: :D



Met meer dan 1000 pk zou ik ook niet klagen ;-)

Gebruikersavatar
Ken - Ann
MINI-aholic
Berichten: 379
Lid geworden op: 21 Apr 2011
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor Ken - Ann » Vr Apr 22, 2011 17:04

Ben ook niet het klagend type maar hoe meer pk-s hoe meer kans da'k mijn pré zelf betaal.....


Terug naar “Cabrio Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast