Gelijkvormigheidsattest classic mini

Wil je graag je Classic Mini en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin.
Gebruikersavatar
jimmymuller
MINI2 - Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 Dec 2010

Gelijkvormigheidsattest classic mini

Berichtdoor jimmymuller » Vr Dec 24, 2010 17:08

Hallo allemaal,

Ik stel me even voor, ik ben Jimmy Muller; 22 jaar. ik droom al sinds mijn 10de van een classic mini! na lang sparen heb is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworen. ik heb een classic mini gekocht van 86'.

Ik heb hem in Nederland gekocht en hij heeft dus geen GELIJKVORMIGHEIDSATTEST!
Oorspronkelijk is de wage van Duitsland.

De wagen heeft enkele weizigingen: Instelbare schokdempers, andere uitlaat, andere nokkenas en carburateur en nog enkele dingetjes.

Mijn vraag is hie ik het beste aan dit gelijkvormigheidsattest kom, een vignet 705 heb ik reeds.

Ik heb de mini op youtube gezet maar de link is nog niet beschikbaar, ik zal hem er later aan toevoegen.

Kan iemand mij helpen ?

Dank bij voorbaad!
Jimmy Muller

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Dec 24, 2010 17:33

Hier gaat het nog over een nationaal gelijkvormigheidsattest, dat moet je normaal aanvragen in het land waar de Mini verkocht is bij de invoerder daar. Een andere mogelijkheid is een eenmalige keuring voor gelijkvormigheid bij een controlestation dat daarvoor uitgerust is.

Gebruikersavatar
jimmymuller
MINI2 - Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 Dec 2010

Berichtdoor jimmymuller » Vr Dec 24, 2010 17:35

Dus ik ga naar een keuringsstation en vraag daar zo een speciale "gelijkvormigheidskeuring" aan? Kan het kwaad dat de auto niet meer volledig origineel is ?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Dec 25, 2010 23:56

jimmymuller schreef:Kan het kwaad dat de auto niet meer volledig origineel is ?


:D :shock: :D
In België is dat niet vanzelfsprekend.
Ik zou er zelf niet over beginnen want dat is vragen voor problemen.
Zeker die nokkenas :wink: maar aangezien die toch ni zichtbaar is...... :wink:
Ook den uitlaat zou wel eens tot discussie kunnen leiden. Daar durven ze al wel eens op letten (of soms ook niet) Als ze hem controleren en hij heeft geen E keuring zal je wel eens op zoek kunnen naar een origineel exemplaar om hem gekeurd te krijgen :roll:

Gebruikersavatar
cooper
MINI-aholic
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 Mar 2006
Locatie: Nijlen (Belgie)

Berichtdoor cooper » Zo Dec 26, 2010 17:48

Vermits het hier zal gaan over een keuring "eenmalig voertuig" en hier bovenop nog eens bijna oldtimer, denk ik niet dat ze over de ophanging en carburator moeilijk gaan doen. E-keuring voor uitlaat kan mss wel een struikelblok zijn.

Zelf rij ik met een Mini 1000 omgebouwd naar 1300 die tevens ook nog eens van injectie terug omgetoverd is naar dubbele SU'kes. Heb hier op keuring nog geen probs meegehad.

Gebruikersavatar
Haroldwarlop
MINI Driver
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 Jan 2009
Locatie: ieper

Berichtdoor Haroldwarlop » Za Jan 01, 2011 13:52

Zou geen probleem mogen zijn.

Gebruikersavatar
minibrm
MINI2 - Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 Feb 2011
Locatie: vosselaar

Berichtdoor minibrm » Ma Feb 14, 2011 19:15

hey

opletten die van de keuring vinden altijd wel iets om over te zagen.
als het schroefveren zijn op je schokdempers is het zeker een no go.

grtz
minibrmke
8) 8) 8)


Terug naar “Show & Shine - Classic Mini”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast