Pagina 1 van 1

Gelijkvormigheidsattest classic mini

Geplaatst: Vr Dec 24, 2010 17:08
door jimmymuller
Hallo allemaal,

Ik stel me even voor, ik ben Jimmy Muller; 22 jaar. ik droom al sinds mijn 10de van een classic mini! na lang sparen heb is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworen. ik heb een classic mini gekocht van 86'.

Ik heb hem in Nederland gekocht en hij heeft dus geen GELIJKVORMIGHEIDSATTEST!
Oorspronkelijk is de wage van Duitsland.

De wagen heeft enkele weizigingen: Instelbare schokdempers, andere uitlaat, andere nokkenas en carburateur en nog enkele dingetjes.

Mijn vraag is hie ik het beste aan dit gelijkvormigheidsattest kom, een vignet 705 heb ik reeds.

Ik heb de mini op youtube gezet maar de link is nog niet beschikbaar, ik zal hem er later aan toevoegen.

Kan iemand mij helpen ?

Dank bij voorbaad!
Jimmy Muller

Geplaatst: Vr Dec 24, 2010 17:33
door varavital
Hier gaat het nog over een nationaal gelijkvormigheidsattest, dat moet je normaal aanvragen in het land waar de Mini verkocht is bij de invoerder daar. Een andere mogelijkheid is een eenmalige keuring voor gelijkvormigheid bij een controlestation dat daarvoor uitgerust is.

Geplaatst: Vr Dec 24, 2010 17:35
door jimmymuller
Dus ik ga naar een keuringsstation en vraag daar zo een speciale "gelijkvormigheidskeuring" aan? Kan het kwaad dat de auto niet meer volledig origineel is ?

Geplaatst: Za Dec 25, 2010 23:56
door Dangixxer
jimmymuller schreef:Kan het kwaad dat de auto niet meer volledig origineel is ?


:D :shock: :D
In Belgiƫ is dat niet vanzelfsprekend.
Ik zou er zelf niet over beginnen want dat is vragen voor problemen.
Zeker die nokkenas :wink: maar aangezien die toch ni zichtbaar is...... :wink:
Ook den uitlaat zou wel eens tot discussie kunnen leiden. Daar durven ze al wel eens op letten (of soms ook niet) Als ze hem controleren en hij heeft geen E keuring zal je wel eens op zoek kunnen naar een origineel exemplaar om hem gekeurd te krijgen :roll:

Geplaatst: Zo Dec 26, 2010 17:48
door cooper
Vermits het hier zal gaan over een keuring "eenmalig voertuig" en hier bovenop nog eens bijna oldtimer, denk ik niet dat ze over de ophanging en carburator moeilijk gaan doen. E-keuring voor uitlaat kan mss wel een struikelblok zijn.

Zelf rij ik met een Mini 1000 omgebouwd naar 1300 die tevens ook nog eens van injectie terug omgetoverd is naar dubbele SU'kes. Heb hier op keuring nog geen probs meegehad.

Geplaatst: Za Jan 01, 2011 13:52
door Haroldwarlop
Zou geen probleem mogen zijn.

Geplaatst: Ma Feb 14, 2011 19:15
door minibrm
hey

opletten die van de keuring vinden altijd wel iets om over te zagen.
als het schroefveren zijn op je schokdempers is het zeker een no go.

grtz
minibrmke
8) 8) 8)