MINI One/Cooper of MINI CS

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...

Wat is jouw keuze?

MINI One/Cooper
7
39%
MINI CS
11
61%

Totaal aantal stemmen: 18

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Do Sep 01, 2005 22:33

Morty schreef:
Jampies-S schreef:Ligt het verbruik van de S dan zoveel hoger dan van een gewone Cooper/One ??
Mijn S verbruikt 10 liter, ik denk dat een cooper dit ook wel nodig heeft.

ahum 10 liter??? Eehm doe momenteel veel stad en korte afstanden en mijn verbruik staat op 8.3 l / 100km.
Als ik veel autostrade doe, dan zakt mijn verbruik tot rond de 7 en soms lager. Heb al eens meer dan 700km uit een tank gehaald..

En ik haal niet meer dan 550KM uit mijn tank... (9,5/10l) :cry: En dat is dan autostrade h?, zit dan wel tegen de 4k RPM aan
500KM met stadverkeer, vertragen/optrekken (hard :p)

Maar zou da lager verbruik niet komen door uw ECU herprogrammatie Morty? Want als je hetzelfde blijft rijden met een geoptimaliseerde ECU verbruik je wel minder h

Ronald
MINI-aholic

Berichtdoor Ronald » Vr Sep 02, 2005 0:12

Morty schreef:
Jampies-S schreef:Ligt het verbruik van de S dan zoveel hoger dan van een gewone Cooper/One ??
Mijn S verbruikt 10 liter, ik denk dat een cooper dit ook wel nodig heeft.

ahum 10 liter??? Eehm doe momenteel veel stad en korte afstanden en mijn verbruik staat op 8.3 l / 100km.
Als ik veel autostrade doe, dan zakt mijn verbruik tot rond de 7 en soms lager. Heb al eens meer dan 700km uit een tank gehaald..

Die van u heeft altijd weinig verbruikt vind ik. :?

Deed vroeger met de Cooper ong 9,5 ? 9,8 liter.
Nu met de Cooper S zit dat rond de 10 liter. Soms iets erboven, soms iets eronder. Als je natuurlijk goe gas gaat geven is 12 liter ni abnormaal h?.

TIP: Koop een Cooper S met iets minder opties. Heb dat ook gedaan en heb er nog geen seconde spijt van. Had vroeger een Cooper met software-upgrade, die reed zeer goed, maar een standaard Cooper S rijdt toch nog plezanter.

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Vr Sep 02, 2005 8:17

Yoeri schreef:Maar zou da lager verbruik niet komen door uw ECU herprogrammatie Morty? Want als je hetzelfde blijft rijden met een geoptimaliseerde ECU verbruik je wel minder h?

Ik wil niet teveel off topic gaan,maar toch effe.
Het is zo Yoeri, Na mij ECU remap is mijn verbruik met bijna 1.5 liter naar beneden gegaan. Ben benieuwd wat het gaat worden met de vernieuwde MTH remap die er eerstdaags opkomt.

Maar back on topic nu ...
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

mitChill
MINI2 - Newbie

Berichtdoor mitChill » Vr Sep 02, 2005 11:10

Zal nogmaals zeggen dat ik de keuze niet moet maken, ik zat gewoon met dezelfde (puur theoretische) vraag. Ondertussen heeft de andere persoon beslist en het zal een Cooper S worden.

Deze opmerkingen had hij:

Opties die er zeker op moeten:

* Airco
* Leder
* Open dak

Mooi meegenomen:

* Aero kitje
* Centrale armsteun
* Verstralers
* 18" JCW
* xenons

De kleuren die zeker mogen zijn grijs, zwart, blauw, rood, wit
geen geel, lichteblauw, ea

Het is eveneens mooi meegenomen als de wagen niet ouder zou zijn dan 2jaar (betere kredietvoorwaarden) De wagen zal niet ingeschreven worden op m'n zaak, dus de BTW hoeft niet recupereerbaar te zijn. Voor zulke wagen mogen er niet al teveel km op staan. 50.000km is meer dan genoeg!!

De wagen mag uit het buitenland komen (= Duitsland) maar dan moet ik me toch nog wat informeren, want hierin heb ik totaal geen ervaringen het desbetreffende topic is een ware zoektocht geworen naar nuttige info. (maar ik zal het zeker nog eens doornemen)

Het zal een moeilijke zoektocht worden, denk ik zo.

Heb al gemerkt dat hier echte MINI-freaks tussen zitten. Als zij of anderen nog tips hebben of goei tweedehands weten staan, laat dit dan effe weten. Zal in het topic op het autowereldforum doorverwijzen naar hier, kan de persoon in kwestie zelf komen kijken!

--edit--

voor de ge?nteresseerden (link naar topic op AW-forum)

Terug naar “General MINI Talk”