Eerste ongeval is een feit! === terug samen!!!!!

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Oz-i
MINI Freak

Berichtdoor Oz-i » Vr Feb 16, 2007 10:46

:shock: Amai :!: Is het in Belgie nationale-rij-een-MINI-aan week of zo?

Jaajke, heel veel succes. Hopelijk wordt het snel geregeld. Wees blij dat er niet meer schade is, als een half metertje verder naar voren had gestaan was het heel anders afgelopen. Zeker voor dat dochtertje. :x Snap dat nooit. Zelf dik in de gordels maar de kinderen lopen bijkans los door de auto heen. Kan daar zo kwaad om worden. :evil:

Awel, hopelijk wordt het snel en naar behoren opgelost en kan je ondertussen uitgebereid kennis maken met de R56 :P

rikkie
MINI-aholic

Berichtdoor rikkie » Vr Feb 16, 2007 10:57

schade valt zo te zien nog mee,het belangrijkste is dat er geen lichamelijke schade is ,rest is bijzaak
hopelijk valt het verzekeringsgeld mee ,kan je een volledig nieuw bumperke steken ,wie weet een volledige kit? Je moet er het beste maar van maken :wink:

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Vr Feb 16, 2007 10:58

Ik ken er allemaal niets van. Het moet toch van de verzerkering van de tegenpartij komen veronderstel ik. Ik bezit pas een auto sinds zomer 2006, dus geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat.
Krijg ik niet zowiezo een nieuwe bumper? Hij is toch heel beschadigd en gescheurd op plaatsen?

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Feb 16, 2007 12:34

tuurlijk krijg je een nieuwe bumper... :grin:
zoiets herstellen ze niet meer hoor !!!
denk dat rikkie wil zeggen iets anders...sportbumberke of zo...snap je... :wink:
vandaar ook die "volledige kit" uitleg :P 8)

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Vr Feb 16, 2007 12:49

Ja ik ben nog een leek he :wink: :roll:
Mjah denk niet dat ik dat zomaar te kiezen heb he, welke soort bumper?

Hehe, komt er iemand van jullie met mij mee? Jullie kennen er meer van haha! :D

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Vr Feb 16, 2007 14:51

Jaajke schreef:Ja ik ben nog een leek he :wink: :roll:
Mjah denk niet dat ik dat zomaar te kiezen heb he, welke soort bumper?

Hehe, komt er iemand van jullie met mij mee? Jullie kennen er meer van haha! :D

Wat er gebeurt is het volgende, in de garage wordt een bestek opgemaakt met alles wat wordt vervangen en wordt gespoten.
En hier maken ze het totaalbedrag uit op.

Maar de realiteit is dat zo'n standaard bumper ook al een goede 200€ of meer kost, dus als jij tegen de garage zegt "zet er mij een aero kit bumper op" dan leg je gewoon 200€ bij. En heeft die aero bumper u maar 200€ gekost i.p.v. 400€.

Meestal maken ze hier geen probleem van, integendeel, want ze verdienen er extra op.

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Vr Feb 16, 2007 23:08

Ja maar voor mij hoeft dat allemaal geen speciale bumper enzo te zijn. Ik ken er trouwens ook niets van... en moet momenteel sparen voor ons huis dat we binnenkort willen bouwen!

Dus laat maar mooi alles door verzekering betaald worden zonder extra's denk iik dan.

Nu zijn er helaas andere prioriteiten!

Bedankt voor de uitleg, want ik ken er niet veel van!
Zal ik trouwens weten wat er juist allemaal vernieuwd wordt enzo?

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Za Feb 17, 2007 7:11

ja, daar wordt een lijst of "bestek" zoals ze dat in het vakjargon wel eens noemen, van gemaakt... :P
die krijgt een klant niet altijd te zien...maar als je dat wil moeten ze die wel meegeven !!!
dus een kwestie van vragen... 8) :wink:

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Di Feb 20, 2007 11:17

Gisteren brief ontvangen van de verzekering dat ik naar garage mocht gaan voor opmaak bestek en nodige herstellingen. Volgens beschikbare gegevens is tegenpartij in fout.
En voila se, ben net terug van Davo in Tongeren. Dealer waar ik de Mini aangekocht heb.

Alles is opgemaakt en gefotografeerd zodat het naar de verzerkering kan gestuurd worden. Hooogstwaarschijnlijk nieuwe motorkap, voorbumper, zo 2 donkere plastieke (of zoiets) lijsten, weet allemaal niet hoe het heet, en nieuwe lampen.

Afspraak kon pas voor de 19de maart tot de 22ste maart. In die tijd krijg ik dan een vervangwagen.

Dus nog eventjes rondrijden met mijn gebroken Mini!

Hopelijk is hij snel terug de oude!

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Di Feb 20, 2007 11:47

alvast leuk om te horen dat de MINI in orde komt. Jammer dat het pas zo laat kan gebeuren :(
Damn man dat is meer dan een maand wachten :shock:

Veel succes
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Di Feb 20, 2007 11:59

Ja het is lang wachten, maar ben al blij dat het in orde komt he!

eriks
MINI Master

Berichtdoor eriks » Di Feb 20, 2007 14:45

Alléé komt hier allemaal terug op zijn plooien :wink: Goed nieuws is plezanter om te lezen.

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Do Feb 22, 2007 23:10

Minder goed nieuws: gisterenmorgen wou ik opstaan uit bed, kon mijn hoofd niet rechtkrijgen zonder het uit te schreeuwen van de pijn. 's Nachts niets gevoeld, en zelfs rond half 8 nog wakker geweest toen mijn vriend ging werken. Ook niets gevoeld, dus daarna pas.

Uiteindelijk rechtgeraakt, vreselijke helse pijn....... was echt in paniek.
Na een tijdje ging het iets beter maar niet veel.
Huisdokter gebeld, maar hij was een dag afwezig... dan maar een dagje afwachten.
Gisterenavond gaan werken, ik had nachtdienst in het ziekenhuis. Met veel pijn de nacht doorstaan en 's morgens een collega gevraagd om mij een Voltaren-spuit te zetten. Nog voordat ik thuis was hielp het al en hierdoor heb ik goed kunnen slapen zonder AL te veel pijn.
Om 16u opgestaan en huisdokter gebeld, ik moest toch maar langskomen voor vaststelling van letsels indien het gerelateerd zou zijn aan het ongeval van vorige week.

Hele resem mensen voor mij in wachtzaal natuurlijk, allemaal grieperig, aleja zo zagen ze toch uit!
Eindelijk was het mijn beurt, dokter heeft zitten trekken en duwen aan mijn nek ( AAAAAAAUUUWW)
Hij heeft dan papieren gemaakt voor het geval het een whiplash of iets dergelijks zou zijn van het accident, zodat het eventueel met een beetje geluk nog langs de verzekering kan, maar hoogstwaarschijnlijk zal dat wel niet meer lukken omdat het te laat is.
Ik moet nu een NMR (scan) van mijn cervicale wervelzuil ! Morgen maar snel een afspraak maken.
De pijn is ondertussen meer draaglijk, maar toch doet het nog pijn en heb ik schrik dat het een whiplash is! Ik heb echt geen zin om hier nog lang mee te sukkelen en rond te lopen! Dus laten we hopen op ergens een verrekte spier of een geknelde zenuw door verkeerde beweging, of weet ik veel wat!

Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk!

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Vr Feb 23, 2007 7:37

Ik hoop voor u dat het enkel een verrekte spier is :?

Ik heb 3 jaar geleden ook een ongeval voorgehad met whiplash en toen 3 maanden thuisgeweest en 8 maand revalidatie. Heb er nu regelmatig nog last van.

Bij mij is het wel dadelijk opgetreden na het ongeluk. Nekspieren die begonnen op te spannen, stroefheid enzo. Ik hoop voor u dat het zoiets niet is, want bij mij was het een nachtmerrie.

Succes met de scan en veel beterschap!
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Vr Feb 23, 2007 9:31

ik duim voor je Jaajke :)
hopelijk is het niets te erg voor je en valt het allemaal reuze-mee

sterkte
DC 8)

Jaajke
MINI Freak

Berichtdoor Jaajke » Vr Feb 23, 2007 10:42

Natuurlijk typisch voor het ziekenhuis waar je ZELF werkt, pas 5 maart plaats voor een NMR!
Ik hoop natuurlijk dat het tegen die tijd over is en nooit meer terug komt, het is wel beter dan eergisteren, maar het doet nog altijd niet goed!

Het zal afwachten worden... ik heb op internet gezocht en op veel plaatsen kon ik lezen dat het soms pas weken of maanden na je ongeval naar boven komt! Of enkele dagen erna kon dus ook... we zien wel, hopelijk gewoon verrekte spier!

Bedankt voor de reacties!!!!!

dj ulyss
MINI-aholic

Berichtdoor dj ulyss » Vr Feb 23, 2007 13:16

veel beterschap!

Evi
MINI-aholic

Berichtdoor Evi » Za Feb 24, 2007 16:14

Veel beterschap gewenst Jaajke!

Danneke
MINI Fan

Berichtdoor Danneke » Za Feb 24, 2007 17:37

ik wens je veel beterschap en hoop dat je nie teveel last zult hebben.

groetjes

HiD
MINI Driver

Berichtdoor HiD » Za Feb 24, 2007 18:23

Veel beterschap en hopelijk goed nieuws .

Terug naar “General MINI Talk”