priis groot onderhoud mini cooper

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
Tsjoert
MINI Driver
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 Jan 2006
Locatie: Gent

Berichtdoor Tsjoert » Vr Jun 23, 2006 10:20

Die herstelling van het airbag gedoe ben je precies goedkoop gediend. Bij Daeninck duurde het opsporen (met zelfde nr) 7 eenheden (en ze kosten daar ook ietsje meer, 4.46 het stuk). En voor het herstellen van de bedrading hadden zij 13 eenheden nodig (nochtans enkel bestuurderskant bij mij). Totaal: 89.20 tov 36.00 bij jou. Voor een paar euros veranderen als je tevreden bent zou ik idd niet doen. Maar na dit te zien ben ik toch blij dat ik nu bij Dekkers/Verstraeten ga!

Gebruikersavatar
gilles
MINI Freak
Berichten: 324
Lid geworden op: 05 Okt 2005
Locatie: geraardsbergen

Berichtdoor gilles » Vr Jun 23, 2006 12:46

voila .. zo heeft da hier toch zijn nut al :grin: als we zo voort doen kunnen wa alle garages eens goe vergelijken :wink:

Gebruikersavatar
smetje
MINI-aholic
Berichten: 803
Lid geworden op: 13 Jan 2005
Locatie: gentbrugge

Berichtdoor smetje » Vr Jun 23, 2006 14:14

Afbeelding
Afbeelding

zullen het voorbeeld even volgen om de vergelijking te maken. :wink:

Gebruikersavatar
The_GauL
MINI Regular
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Limburg

Berichtdoor The_GauL » Vr Jun 23, 2006 16:35

Ik heb ff snel een foto van

m'n facktuur gemaakt, had ze toch nog hier liggen :?

Afbeelding

Cya

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Wo Jul 19, 2006 18:52

Vandaag eerste klein onderhoud laten doen (19.000 km), klein uurke werk --> 174,50 ?.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Jul 20, 2006 1:07

gilles schreef:voila ze .. ook geweest bij romein op 45.000km en is terug goed voor 25.000km

en jaa 400 euro voor groot onderhoud :grin: das de prijs voor een erkende bmw garage h?.. (wel remblokken en vanalle kleine nest bij 8) )

als ge da nie voor u mini overhebt .. ge kunt toch nie in een kleine prutsgarage gaan h?.. ze hebben het juiste gerief en de stukken nie ..

dat het dus toch wel mee valt h? ? \:D/ .. kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden (zoals in vele andere topics ook al tot die conclusie gekomen is)



Vind dat nen hele deftige prijs...!

weet dat ge bij bv VW, wel wa meer zou kwijt geweest zijn voor hetzelfde onderhoud... :oops: :x

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Di Jul 25, 2006 0:55

Onderhoud 42500 km, dus 2e onderhoud bij Romein in Aalst 192?. Valt dus goed mee :)

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Jan 16, 2007 20:45

vorige week mijn eerste onderhoud laten doen op ons ex-duitserke... :grin:

Km stand 29.236...

MINI inspectie 1 gehad !

wat is er gedaan...

-werkuren 21PE*
-oliefilterinzet,
-microfilter,
-ruitensproeiervloeistof,
-oliewissel
-en carrosseriecontrole...WTF :shock:
totaal...147,90 €

daarbovenop nog :
-remvloeistof verversen 8 PE*
-remolie
totaal...58,79 €

maakt een factuurke van 250,09 € (incl) AfbeeldingSLIK!!!!

*= 1PE komt overeen met 5 minuten

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Di Jan 16, 2007 21:19

das wel idd goe gerekend eh gunter...schandalig eigenlijk vind ik.. :?

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Jan 16, 2007 23:02

sscooper schreef:das wel idd goe gerekend eh gunter...schandalig eigenlijk vind ik.. :?


bwa kweet niet reken is uit wat je vroeger per jaar moest betalen aan onderhoud.Toen moest je om de 7500 of 10.000 km binnen en dat koste toch ook wel 100à150€ per keer.
Toen moest je 2à3 keer per jaar en nu maar 1 keer=evenveel betalen zenne

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Di Jan 16, 2007 23:21

mss wel beetje waar wat je zegt Wim maar ik vind dat gewoon veel, als je ziet hoe weinig ze eigenlijk doen voor die 250 eur.... en van de werkuren moet je het ook al ni hebben want zo extreem lang werken ze er ni aan... en daarbij komt nog eens dat je bij sommige garages zelfs ni weet wat ze juist ECHT gedaan hebben en welk enkel op factuur staat ... en bij bmw mag je zo goe als nooit mee in het atelier... dermee dak daar ni ga en bij een supper goede geragist ga ( die ik al jaren ken) waar ik rustig bij kan staan en mee aan men mini alles kan volgen enzo... mja dat maakt ieder voor zich uit eh.. :wink: ik betaal gewoon ni graag veel voor weinig gedaan werk.. :grin: :P

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Jan 16, 2007 23:33

YELLOW_DINO schreef:
sscooper schreef:das wel idd goe gerekend eh gunter...schandalig eigenlijk vind ik.. :?


bwa kweet niet reken is uit wat je vroeger per jaar moest betalen aan onderhoud.Toen moest je om de 7500 of 10.000 km binnen en dat koste toch ook wel 100à150€ per keer.
Toen moest je 2à3 keer per jaar en nu maar 1 keer=evenveel betalen zenne


kan best zijn Wim...maar ze doen nu zeker niet méér dan vroeger tijdens die intervalbeurten !!
was ook gewoon oliewissel en filterke en wa checkskes...dan wel voor de helft minder... :grin:
dus waarom dan dubbel rekenen...omdat je dubbel zoveel km's mag doen mss... :?
is volgens mij toch ook meer blabla dan gaga zene... :wink: 8)

ze kunnen dat bij Toyota bv nog steeds voor 1/2 van de prijs... :roll: (zelfde onderhoud)
terwijl ge daar bijna direct terecht kunt, en bij MINI minstens een week op voorhand een afspraak moet maken...
over service gesproken...maar we zullen het er maar bijnemen zekers hé... :oops: :P

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Wo Jan 17, 2007 0:03

sscooper schreef:mss wel beetje waar wat je zegt Wim maar ik vind dat gewoon veel, als je ziet hoe weinig ze eigenlijk doen voor die 250 eur.... en van de werkuren moet je het ook al ni hebben want zo extreem lang werken ze er ni aan... en daarbij komt nog eens dat je bij sommige garages zelfs ni weet wat ze juist ECHT gedaan hebben en welk enkel op factuur staat ... en bij bmw mag je zo goe als nooit mee in het atelier... dermee dak daar ni ga en bij een supper goede geragist ga ( die ik al jaren ken) waar ik rustig bij kan staan en mee aan men mini alles kan volgen enzo... mja dat maakt ieder voor zich uit eh.. :wink: ik betaal gewoon ni graag veel voor weinig gedaan werk.. :grin: :P


Waarom zou je daar niet mee binnen mogen? Ik doe niks anders, ook bij de BMW's van hier thuis (ik ben de chauffeur van dienst bij onderhoudjes :p) en we zitten bij 2 garages.

Ik sta er zelfs op dat ik mag kijken wat ze doen en wie er aan werkt. Zo ben ik eens gaan klagen bij de meestergast omdat er een stagiair niet al te koosjer aan het werken was aan mijn auto (dat is nog wel bij BMW, MINI onderhoud wordt meestal aan de 'beginnelingen' gegeven), en die heeft dan zonder extra uren aan te rekenen alles nog eens overlopen en gecorrigeerd (auto liep nog maar op 3 cilinders omdat die klojo de ontstekingskabel verkeerd had aangesloten)

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Wo Jan 17, 2007 0:18

Yoeri schreef:
sscooper schreef:mss wel beetje waar wat je zegt Wim maar ik vind dat gewoon veel, als je ziet hoe weinig ze eigenlijk doen voor die 250 eur.... en van de werkuren moet je het ook al ni hebben want zo extreem lang werken ze er ni aan... en daarbij komt nog eens dat je bij sommige garages zelfs ni weet wat ze juist ECHT gedaan hebben en welk enkel op factuur staat ... en bij bmw mag je zo goe als nooit mee in het atelier... dermee dak daar ni ga en bij een supper goede geragist ga ( die ik al jaren ken) waar ik rustig bij kan staan en mee aan men mini alles kan volgen enzo... mja dat maakt ieder voor zich uit eh.. :wink: ik betaal gewoon ni graag veel voor weinig gedaan werk.. :grin: :P


Waarom zou je daar niet mee binnen mogen? Ik doe niks anders, ook bij de BMW's van hier thuis (ik ben de chauffeur van dienst bij onderhoudjes :p) en we zitten bij 2 garages.

Ik sta er zelfs op dat ik mag kijken wat ze doen en wie er aan werkt. Zo ben ik eens gaan klagen bij de meestergast omdat er een stagiair niet al te koosjer aan het werken was aan mijn auto (dat is nog wel bij BMW, MINI onderhoud wordt meestal aan de 'beginnelingen' gegeven), en die heeft dan zonder extra uren aan te rekenen alles nog eens overlopen en gecorrigeerd (auto liep nog maar op 3 cilinders omdat die klojo de ontstekingskabel verkeerd had aangesloten)


dat laatste zegt al genoeg.... en jij hebt dan de chance dat je erbij mag blijven staan, ma geloof me ik ken genoeg andere bmw garages waar je braaf int zeteltje mag wachten.. :?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Jan 17, 2007 1:29

jawadde bandit
duur onderhoudje

bij mij was dat 182.84 (eveneens inclusief carrosseriecontrole) :?
wel maar 12 PE voor inspectie I

Gebruikersavatar
super dooper
MINI Driver
Berichten: 77
Lid geworden op: 01 Dec 2004
Locatie: Roeselare

Berichtdoor super dooper » Za Jan 20, 2007 12:01

Ik ben ook voor de eerste keer op onderhooud geweest 149€ was het.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Za Jan 20, 2007 13:23

Ik heb onlangs ook mijn eerste onderhoud laten doen. 224.73 eurokes BTW incl. Maar bij mij op de factuur kan ik wel zien dat het grootste bedrag naar de olie en de olie- en microfilter gaat hoor (88 euro voor de olie en 35.99 euro voor het microfilter plus 11.78 euro voor oliefilter, plus BTW...)

Gebruikersavatar
wvs
MINI-aholic
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 Jul 2004
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor wvs » Do Feb 07, 2008 11:32

60.000km bij Leterme in Ieper : 290€
Er is wel een relais op de motor (wtf?) vervangen omdat die een storing gegeven had.
W

Gebruikersavatar
Carba
MINI2 - Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 Jul 2011

onderhoud

Berichtdoor Carba » Za Jan 14, 2012 20:00

allen,

ik heb momenteel een mini one cabrio (te koop) ik heb mij een nieuwe Mini Cooper SD gekocht, in de garage vroegen ze mij of ik geen onderhoudscontract wil.
Heeft hier iemand ervaring mee, kost van het contract - onderhouden en dergelijke

Gebruikersavatar
bjorn
MINI Driver
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 Aug 2009
Locatie: roeselare

Berichtdoor bjorn » Za Jan 14, 2012 20:22

klein betaal ik 235€
groot onderhoud +-350 à 400 €


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten