het grote mini-service enquete topic

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Mar 27, 2006 19:49

coupe-bel schreef:@Yellow-dino, ik volg je mee naar Centrauto. Want Smets heeft nu bij mij afgedaan. :evil:


Ik volgde Morty al naar Centrauto.

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Ma Mar 27, 2006 19:49

M2

Gebruikersavatar
wazowski
Site Admin
Berichten: 2905
Lid geworden op: 20 Jan 2004
Locatie: Nijlen
Contact:

Berichtdoor wazowski » Ma Mar 27, 2006 22:54

coupe-bel schreef:@Yellow-dino, ik volg je mee naar Centrauto. Want Smets heeft nu bij mij afgedaan. :evil:

En ik ging van Smets naar Ottevaere.
Het is toch een opluchting te zien dat meerdere mensen problemen hebben met Smets, ligt het niet aan mij ;)
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Mar 28, 2006 0:12

YELLOW_DINO schreef:Ik ben vandaag naar de garage geweest.

Amaai wat een service dat ze daar geven.

1 Auto gewassen---GRATIS (wel niet zo proper als ik het zelf doe maar toch)
2 Auto van binnen ----GRATIS
3 Na zoveel keer liggen zagen bij Smets voor nieuwe verstralers vanwege roest krijg ik ze nu bij Centrauto onmiddellijk.
4 Dit is mijn eerste bezoek aan die garage ze hadden mij nog nooit gezien.

Het was wel een duur dagje vandaag want in de garage wisten ze mij te vertellen dat mij linkse achterband kompleet naar da vaantjes is dus......Alain een bezoekje gaan brengen om twee nieuwe achterbanden,dit was echter wel niet gepland.


wassen ze daar bij een onderhoud uwen auto... :shock: ???
en dan nog wel binnen- en buitenkant... :?

en gewoon uit nieuwschierigheid wat was er juist mis met uwen band...??
naar de vaantjes dus ik vermoed dat het hier niet om "normale" slijtage ging... :(

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Mar 28, 2006 10:47

minibandit schreef:en gewoon uit nieuwschierigheid wat was er juist mis met uwen band...??
naar de vaantjes dus ik vermoed dat het hier niet om "normale" slijtage ging... :(


Ik heb een leegloper achteraan en ze hebben die band al is ne keer of drie geplakt op de velg met een speciaal produkt maar nix hielp.Dus nu nieuwe band(en) en als die dat terug krijgen moest ik langskomen en gingen ze kijken wat ze nog kunnen doen onder de garantie.Blijkt dat er toch een foutje in de velg zit dan gaan ze hun best doen maar ze kunnen nix beloven.We zullen wel zien h?.

En dat moet juist nu gebeuren nu ik pop het punt stond om nieuwe velgen te kopen.Mijn vrouwke zei al ge hebt nu al twee nieuwe achterbanden en als ze die velg willen geven onder garantie dan kan ik helemaal fluiten naar die nieuwe velgen,dus hoop ik stiekem dat het feestje eigenlijk niet doorgaat.

Groetjes Wim

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Za Apr 08, 2006 8:56

centrauto deurne:

onthaal: 7
service: 9
kwaliteit: 9
prijs: 7
mini-minded: 8
algemeen: 8

zeer tevreden.
- sms "beste klant, u auto wordt morgenvroeg verwacht"
- prima beoordeling van gebreken/garantie herstellingen (geen onzin en onnodige wachttijd)
- perfecte opvolging herstellingen: telefoon waneer onderdelen binnen zijn, dan een brief, als je dan nog niet reageerd opnieuw telefoon, enige tijd na herstellingen telefoontje of alles in orde is enzo, chapeuau ! zo hoort het
- sms waneer auto klaar is en kan afgehaald worden

opmerkingen:
had toch wel gewassen mogen worden (wat op vele plaatsen wel gebeurd, was wel gestofzuigd)
prijs opvragen van accesoires brengt toch enige verwarring/wachttijd
daar het er zo druk is, was het onthaal iets minder, leek nogal stressie

Gebruikersavatar
RedYoeri
MINI Fan
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 Okt 2006
Locatie: Astene Deinze
Contact:

Berichtdoor RedYoeri » Za Feb 03, 2007 16:00

garage Daeninck te Sint-Martens-Latem

1:Onthaal voor aankoop : 8
2.Onthaal na aankoop : 4
3.Onderhoud : 7
4: Prijs 6
5: Service 6
6:Mini Minded 5
7:Algemeen : 6



Ik heb mijn mini bij daeninck gekocht eind mei 2005. Wij hebben hem toen cash betaald .!
Het was mijn eerste mini . het onthaal was zeer goed ! Leuke madam die klaar stond met mijn mini . !
Bij de aankoop was iedereen zeer vriendelijk . Alleen bij het onderhoud zijn ze totaal onvriendelijk .

Voorbeeld : We bellen voor een afspraak te maken voor een onderhoud .

ik : Goeiemiddag ik bel even voor een afspraak voor een onderhoud .
Hoofd Tech: Ja wat is u nummerplaat
Hoofd Tech : En een beetje vlug e ! want kheb nog werk
ik : Wablief ?
Ik : Nummerplaat is TFS215
Hoofd Tech : Ja ok
Hoofd Tech : Binnen 2 weken moogde afkomen
Ik : Wablief . Kan dat niet sneller want mijn Remblokken moeten vervangen worden ?
Hoofd Tech : Nee alles zit vol
Ik : Ok tis goe tot binnen 2 weken
KLIK BAF AF !


2 weken later ben ik om 8 uur smorgens bij de garage om daar achter mijn auto te wachten .
Wat zegt de Hoofd tech . Kom om 13.30 terug !!!!!
Ik zeg tegen hem . Wablief Ik moet wel om 12 in aalst staan op mijn werk !! Dat moet vroeger zoals afgesproken .
Ik terug naar huis en om 12 uur terug mijn oto weest afhalen .
BMW Bestuurders mogen daar wachten op hun auto . en een mini bestuurder die zien ze als stront !

Alhoewel ik nog problemen heb gehad met daeninck is die garage niet de slechtste !
Het ligt aan het personeel maar niet allemaal .

Garage Romein te aalst

Onthaal voor verkoop : 9
Onthaal na verkoop : 8 ( tot nu toe )
Onderhoud : /
Prijs : 7
Service : 8 ( tot nu toe )
Mini Minded : 9
Algemeen : 9

Gebruikersavatar
MC freak
MINI2 - Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 Mar 2007
Locatie: LENNIK

Berichtdoor MC freak » Za Mar 17, 2007 16:56

Iemand al bij Tanghe geweest? Ne maat van mij is daar aan't onderhandelen voor zijne MINI.

Gebruikersavatar
boeki
MINI Freak
Berichten: 214
Lid geworden op: 02 Nov 2006
Locatie: waar mijn mini staat

Berichtdoor boeki » Zo Mar 18, 2007 15:04

BMW DE MEY Maldegem

onthaal: 9
service: 8
kwaliteit: 9
prijs: 9
mini-minded: 8
algemeen: 8,5



Ik heb mijn mini aangekocht bij BMW Schillebeecx in Lommel, daar deze tever van mijn woonplaats ligt, ga ik voor onderhoud steeds bij BMW De Mey, en kmoe zeggen vree content van, die mensen weten wat tenminste service is.

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Ma Mar 19, 2007 18:03

snans schreef:centrauto deurne:

onthaal: 7
service: 9
kwaliteit: 9
prijs: 7
mini-minded: 8
algemeen: 8

zeer tevreden.
- sms "beste klant, u auto wordt morgenvroeg verwacht"
- prima beoordeling van gebreken/garantie herstellingen (geen onzin en onnodige wachttijd)
- perfecte opvolging herstellingen: telefoon waneer onderdelen binnen zijn, dan een brief, als je dan nog niet reageerd opnieuw telefoon, enige tijd na herstellingen telefoontje of alles in orde is enzo, chapeuau ! zo hoort het
- sms waneer auto klaar is en kan afgehaald worden

opmerkingen:
had toch wel gewassen mogen worden (wat op vele plaatsen wel gebeurd, was wel gestofzuigd)
prijs opvragen van accesoires brengt toch enige verwarring/wachttijd
daar het er zo druk is, was het onthaal iets minder, leek nogal stressie



intussen is er ook hier een kink in de kabel gekomen, waardoor mijn auto daar nimmer naartoe zal gaan. is eigenlijk al een lange kwestie geweest. draaid allemaal om belachelijke facturatie.
zo werd de olie aangerekend na het in garantie vervangen van de cardanas linksvoor, maar dat is na bemiddeling door mini rechtgetrokken.
daarna heb ik voor nagenoeg hetzelfde bedrag een factuur gekregen voor een "niet in garantie reparatie". uit nader onderzoek bleek dat dit te maken had met krassen op mijn achterste raampjes. hierin zaten cirkelvormige krassen. identiek aan de krassen die reeds twee maal voorheen waren weggepolijst in garantie. (komt door slechte montage cabriodak). het meest belachelijke is dat deze factuur is opgemaakt, 4mnd na betreffende "reparatie"
mini zou ook deze belachelijkheid oplossen, maar heeft zich niet aan zijn woord gehouden.
tevens was enige tijd geleden na het stukgaan van een motorsteun (??!!) een deel van het motorcompartiment onder de olie. ze hebben deze motorsteun tegen hun goesting vervangen (maar meneer, dat kan geen kwaad dat die lek is) maar ze hebben de moeite niet willen doen om de olie af te vegen voor montage van de nieuwe, of de motor even af te spuiten...
email met deze opmerking werd genegeerd.
ben de kleinzerigheid beu, en ga verder in de zoektocht naar een garage die nog wel weet wat service is.
tevens was de onvriendelijke ontvangst, het niet aanhouden van offertes de druppel die de hete plaat deed scheuren.

heb per toeval (volgens de brief) een enquete formulier aangekregen over de service die mini bied.
deze heb ik naar hartelust, en alles behalve anoniem ingevuld.
ik ben van mening dat er nog steeds werk aan de winkel is voor mini, om tot een degelijke bmw-onafhankelijke service te komen.

zucht.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Ma Apr 02, 2007 22:35

Ik weet niet of dit helemaal in dit topic thuishoort, maar 't heeft toch
ook te maken met de Mini-service. Weet niet of iemand anders dit al
heeft meegemaakt, maar bij mij was dit de eerste keer in anderhalf jaar.
Vandaag belde iemand van de marketing van Mini om te vragen of ik
tevreden was over het laatste bezoek bij de dealer (in mijn geval Romein)
Ze zouden dit iedere keer doen vanaf nu om de klant beter op te kunnen
volgen. Het was een kort maar bondig gesprek, waaruit duidelijk werd dat
ik binnen twee weken weer zal worden gecontacteerd om te vragen hoe
het is afgelopen met mijn bezoek van volgende week voor het aanpassen
van de nieuwe kap. Dus elke keer als de Mini om gelijk welke reden binnen
gaat bij de dealer, volgt er een telefoontje van de marketing voor feedback.
Is de eerste keer dat ik hiervan hoor ..... anderen misschien .....

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Ma Apr 02, 2007 22:43

Hebben ze bij mij al iedere keer gedaan. Is bij BMW ook zo :wink: Hopelijk doet het ook iets uit :D

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Ma Apr 02, 2007 22:52

Mij hebben ze ook al iedere keer gebeld hoor, je kan je dan eens lekker laten gaan als het nodig is, ook als het goed is. :D

Gebruikersavatar
MINI Patrick Smets
MINI Driver
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 Aug 2007
Locatie: Lier
Contact:

Berichtdoor MINI Patrick Smets » Wo Jan 21, 2009 11:44

Ik wil hier even wat uit het stof halen... lol... 8)

Het is nooit gemakkelijk om iedereen tevreden te stellen... En spijtig genoeg zie je meestal grotendeels alleen de negatieve ervaringen van klanten...
Het is ook heel moeilijk om gekwalificeerd personeel te vinden die én technisch alles weten én klantvriendelijk zijn tegelijk, raar maar waar! :D

Elke garage heeft zo zijn plus en minpunten, maar belangrijk is dat je daar 1 contactpersoon hebt waar je terecht kan met je bevindingen/problemen zodat die dat intern kan nakijken/oplossen/bevestigen...

Ik heb nu zelf het geluk al 4j bij MINI te werken in verschillende regio's...
Zo zie je ook dat elke garage anders werkt en er overal wel eens wat kan mislopen...

Nu wou ik gewoon even zeggen dat als ooit iemand bij ons een probleem heeft gehad, of er iets is waar hij niet mee tevreden is, dat bij mij kan melden...
Bijgevolg sta ik graag ten dienste van iedereen die met een MINI rijdt, die bij ons langskomt voor herstellingen/onderhoud/ed...
Ik ben tot slot van rekening de verantwoordelijke van MINI die ervoor moet zorgen dat de klant tevreden naar huis gaat en ook de volgende MINI bij ons tevreden gekocht wordt!
De meeste klanten durven dat ook niet te zeggen, waardoor wij ook niet kunnen weten wat we moeten/kunnen verbeteren... (indien mogelijk...)

Wij hebben bij wijze van voorbeeld een bekwame maar niet erg klantvriendelijke werkplaatsleider, die wel eens wat voor opschudding/verwarring kan zorgen bij de klanten... :D

Voila... Dus aan allen die al een tijdje niet meer bij ons zijn geweest door problemen in het verleden, altijd welkom voor een nieuwe 'start', ik zal op de service 'waken', maar spreek me dan ook wel aan... Laat mij uw aanspreekpunt zijn...

G.

ps. Smets heeft tussen half 2006 en half 2007 geen MINI ambassadeur gehad, dus dat bemoeilijkte wel de zaak hier wel heb ik gemerkt... vandaar denk ik de kritiek in dit topic... :wink:

Gebruikersavatar
cooper
MINI-aholic
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 Mar 2006
Locatie: Nijlen (Belgie)

Berichtdoor cooper » Wo Jan 21, 2009 20:53

Hey Greg,

Ben jij de persoon die Alexander Goedleve (sorry dat ik z'n naam misschien niet goed spel, kan me de naam niet goed meer herinneren) destijds vervangen hebt?
Of is er tussen jou en hem nog iemand anders geweest?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Jan 21, 2009 21:40

MINI Patrick Smets schreef:Het is ook heel moeilijk om gekwalificeerd personeel te vinden die én technisch alles weten én klantvriendelijk zijn tegelijk, raar maar waar! :D


Klantvriendelijk zijn we, en technisch weten we niet alles maar wel veel over Mini ....

Waar moet ik me aanmelden ? :wink: :D

Gebruikersavatar
MINI Patrick Smets
MINI Driver
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 Aug 2007
Locatie: Lier
Contact:

Berichtdoor MINI Patrick Smets » Do Jan 22, 2009 9:26

cooper schreef:Hey Greg,

Ben jij de persoon die Alexander Goedleve (sorry dat ik z'n naam misschien niet goed spel, kan me de naam niet goed meer herinneren) destijds vervangen hebt?
Of is er tussen jou en hem nog iemand anders geweest?


Ja en neen... Ik heb hem opgevolgd maar ben pas in Mei 2007 bij Smets begonnen... Heb voordien 1,5j bij een MINI garage in het Brusselse gewerkt.
Dus er is wel een hele tijd geweest dat er eigenlijk niemand 'offcieel opgeleid' voor MINI was... Die taak heeft Luc De Greef (BMW Marketing verantwoordelijk) even (lees 8mnd ofzo) op zich genomen tot ik er bij bijgekomen, maar hij was zeker niet op de hoogte van alles, laat staat alle accessoires...

@ Stafke... Wij kunnen zeker nog goede mechaniekers gebruiken! Stuur je CV maar door! haha

Gebruikersavatar
Student Hantel Kortrijk
MINI2 - Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 Mar 2010

Berichtdoor Student Hantel Kortrijk » Wo Mar 24, 2010 15:23

Lemmens Lecouter in Waregem

onthaal 9
service 9
kwaliteit 8
prijs 8, Het is een dure wagen maar dat mag wel voor een MINI
mini-minded 8
algemeen 7




Ik hoop dat jullie ook willen meedoen met onze enquête, voor een jaarwerk van marktonderzoek naar MINI. Stuur een mail naar 1003222925@student.katho.be , dan sturen we je de enquête op, het duurt maar 5 minuten om deze in te vullen. Daarna moet je ons die gewoon terug sturen.

Jullie zouden ons alvast heel erg helpen met ons jaarwerk.

Gebruikersavatar
K&K
MINI Regular
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 Mei 2010
Locatie: kortrijk

Berichtdoor K&K » Zo Mei 09, 2010 12:32

Monseré uit Kortrijk

onthaal 9
service 9
kwaliteit 10
prijs 9 zal altijd duurder zijn dan pak weg een ford, opel, toyota ...
mini-minded 9
algemeen 9

Gebruikersavatar
Sébastien
MINI-aholic
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 Feb 2010
Locatie: Wetteren

Berichtdoor Sébastien » Zo Mei 09, 2010 21:10

Daeninck (Oudenaarde)

1:Onthaal voor aankoop : 10
Véél uitleg gekregen en altijd verschillende drankjes enzo gekregen :-).

2.Onthaal na aankoop : /
Nog niet echt mee te maken gehad eigenlijk...

3.Onderhoud : /
Idem 2

4: Prijs 9
Zoals de meeste zeggen het is een dure wagen, maar ik geef een 9 omdat ik toch een mooie korting heb gekregen. ;-)

5: Service 8
Vriendelijke mensen waar je altijd bij terecht kan.

6:Mini Minded 8

7:Algemeen : 9


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten