het grote mini-service enquete topic

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

het grote mini-service enquete topic

Berichtdoor snans » Ma Dec 26, 2005 19:55

graag had ik vernomen wie bij welke garage gaat, en daar een score bij geeft van 1(heel slecht) tot 10(heel goed)

punten zijn:

onthaal
service
kwaliteit
prijs
mini-minded
algemeen

daarna nog een plaats voor opmerkingen.

dit topic daar ik heel veel uiteenlopende meningen hoor over dealers en daardoor wil proberen een realistisch beeld te vormen over de dealers

alle off-topic onzin wordt verwijderd.

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Ma Dec 26, 2005 20:01

om de spits af te bijten

Centrauto Malle sinds mei 2005 (aankoop mini)

onthaal 7
service 5
kwaliteit 5
prijs nvt
mini-minded 3
algemeen 5

opmerkingen:
al heel wat frustraties en problemen gehad, die na tussenkomst van antwerpstore meestal wel goed uitdraaide. wordt vaak niet serieus genomen, zijn niet ordelijk qua afspraken (verzetten afspraak en plannen dan de helft van de herstellingen niet in). klant is koning dient enkel voor bmw-rijders. absoluut niet mini-minded genoeg.

conclusie: opzoek naar een andere garage die mini-minded is, behulpzaam en klantgericht is.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Ma Dec 26, 2005 20:18

? Romein NV Aalst
? Mei 2005
---> Aankoop Mini One Cabrio
? September 2005
---> Aankoop Mini Cooper Cabrio

onthaal : 9
service : 8
kwaliteit : 8
prijs : Kwaliteit betaal je overal
mini-minded : 9
algemeen : 8

opmerkingen: Zijn reeds aan onze tweede Mini toe in 8 maanden en zijn steeds goed geholpen
geweest (zowel met de eerste aankoop, als met de tweede - die tenandere vrij snel moest gaan).
Ik spreek hier wel over de verkoper, daar we nog niet in de garage zelf zijn geweest. Het eerste
onderhoud moet nog komen. Werden steeds op een uiterst vriendelijke manier onthaald en dealer
had alle tijd om ons verder te helpen.
conclusie: Dit was onze eerste keuze in een garage BMW-Mini en is zeker nog niet misvallen.
PS Waarschijnlijk ligt de fout hier niet bij de dealer, maar we wachten wel al vrij lang op een expert ivm de versnellingsbak.
Tot slot : Mercie aan D.V.N. voor de snelle afhandeling ivm de overgang van kapotte One naar de nieuwe fantastische Cooper.
Laatst gewijzigd door Wally op Di Jan 31, 2006 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Ma Dec 26, 2005 20:23

* Dealer: Hindrickx - Roeselare (8800)
* MC, nieuw gekocht
* Juni 2005

onthaal: 9 (bvb: proefrit van 4 dagen gemaakt zonder km beperking en gratis benzine, diverse gratis Mini activiteiten, ...)
service: 7
kwaliteit: 8 (proper werk, juiste afspraken)
prijs: 6 (flinke korting bij aankoop, maar erg dure stukken en werkuren)
mini-minded: 6 (iets te weinig Mini-kennis bij commercieel team)
algemeen: 8 (tevreden dus)

Conclusie:
- Onze Mini is recent en vertoonde tot nu nog geen technische problemen. Behalve een blokkerend easy-entry mechanisme aan de zetel, dat zonder discussie en gratis werd hersteld.
- Eerste onderhoud was gratis, dus top.
- Het onthaal is perfect: vriendelijke receptionistes die je direct helpen, koffie en frisdrank bij hopen in een knusse lounge. Voor langere werkzaamheden brachten ze me gratis thuis.
- De installatie van chrome tankdop en witte pinkers zat qua prijs iets boven de offerte (half uurtje langer werk), maar wel proper uitgevoerd. Raar is dat de prijs van veel opties bij nabestelling goedkoper blijkt te zijn dan wanneer je ze "af-fabriek" laat plaatsen?!?

Mijn stijl t.o.v. dealer: met een vriendelijke vraag bereik je meer dan met blaffen en janken. Als ze mij echter ooit in't zak mochten zetten, zijn ze van mij nog niet af, of juist wel ... :grin:

Jan

Gebruikersavatar
super dooper
MINI Driver
Berichten: 77
Lid geworden op: 01 Dec 2004
Locatie: Roeselare

Berichtdoor super dooper » Di Dec 27, 2005 13:44

Dealer: Hindrickx - Roeselare (8800)
* MCS nieuw gekocht
* Maart 2005

onthaal : 8
service : 8
kwaliteit : 8
prijs :
mini-minded : 9
algemeen : 8

Voorlopig heel tevreden maar ben eigenlijk nog nooit moeten binnengaan met mijn MCS. Deze dealer heeft een apart gebouw waar alleen maar Mini's staan en er dus veel te zien is. Verkoopster deed veel moeite, heb kunnen proefrijden met Mini dat we wouden en konden opties bekijken dat we wilden voor ze te bestellen (GPS wouden we eens in het echt zien op een Mini). Dealer doet soms Mini activiteiten.

Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Berichtdoor mini black n'croom » Do Dec 29, 2005 16:20

mini dealer van och hasselt

onthaal 7
service 8
kwaliteit 7
prijs 7
mini-minded 7
algemeen 7

ik ben vrij tevreden bij van och als er iets scheelt dan dan doen zij alles om je verder te helpen heb zelfs tweemaal gratis een vervang wagen gehad

Gebruikersavatar
Stan
MINI Freak
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 Okt 2003
Contact:

Berichtdoor Stan » Di Jan 03, 2006 10:52

* Dealer: Etn Verhelst nv. - Oostende 8400
* MCS, nieuw aangekocht
* Sept. 2002 model 2003

Onthaal: 9 ( Vriendelijk en sociaal )
Service: 8
Kwaliteit: 9 ( ZEER proper en vlot )
Prijs: 7 ( BMW Group is niet bepaald goedkoop )
Mini - Minded: 9 ( Mini staat er wel degelijk in het daglicht )

Conclusie:
Ben uitermate ZEER tevreden over deze dealer als je ziet welk onthaal je
daar aan geboden krijgt.
ik denk dat er velen onder jullie die al aan de New Mini Coastride hebben
deelgenomen het al ervaren hebben hoe je daar ontvangen word,

Gebruikersavatar
smetje
MINI-aholic
Berichten: 803
Lid geworden op: 13 Jan 2005
Locatie: gentbrugge

Berichtdoor smetje » Di Jan 10, 2006 15:54

bmw verstraeten uit wachtebeke

onthaal : 7
service : 7
kwaliteit : 8
prijs : 6
mini minded : 6 ( hopelijk veranderd dit met de nieuwe garage )

ben eigenlijk wel tevreden van deze garage, altijd correct en ze doen ook soms wel eens een inspanning bij een herstelling en het personeel is vriendelijk.
echt mini gericht zijn ze wel niet, het is en blijft een bmw garage.
over het algemeen tevreden en hopelijk word het nog beter na de verhuis naar de grotere garage

Gebruikersavatar
wvs
MINI-aholic
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 Jul 2004
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor wvs » Di Jan 17, 2006 14:23

? Romein NV Aalst
? juni 2004 Mini One D (nieuw)

onthaal : 8
service : 6
kwaliteit : 5
prijs : zoals bij andere MINI garages
mini-minded : 5
algemeen : 4

Uitleg:
    * Verkoper (Peter) is reeds verdwenen. Heeft zijn best gedaan voor overnameprijs vorige wagen. Tevreden erover.
    * Veel problemen gehad met rammelende uitlaat (zie problemen/fouten). Uiteindelijk (na 3x binnen te gaan en telkens iets anders te vervangen) is dit opgelost. Probeerden ons eerst te doen geloven dat dit normaal was.
    * Daarna rammelend geluid vanuit 't motorcomparitment. 2x binnen, nooit gevonden, tot we zelf ontdekten dat de luchtfilterbox schuurde tegen metaal en we zelf gezegd hebben wat ze moesten doen om het te verhelpen.
    * We zijn voor beide problemen tot bij BMW Bornem moeten gaan.
    * Onderhoud : toen we terug kwamen van het onderhoud, bleek de koelvloestof (!!) ?n de remvloeistof (!!!!!) onder minimum te staan. Waren onvriendelijk toen we 't zeiden dat dit toch niet kon. Reactie : "'t is niet erg, 't lampeke zou wel gaan branden..." 2x halve dag cong? naar de vaantjes.
    * Bij de laatste herstelling waren ook vetvlekken op de rugleuning van de bestuurderszetel. Gevolg : trui van mijn vrouw naar de vaantjes. Bij BMW's wordt een hoes over de zetel gelegd...

Conclusie : de onvriendelijkheid en de complete nonchalance/incompetentie na 't onderhoud (direct contant betalen vooraleer wagen te zien aub!) hebben de deur dicht gedaan.
Het lijkt me (=indruk) het type garage dat weigert om een slecht functionerende zetel te herstellen onder garantie omdat de motor getuned is.
Wij gaan terug naar Garage Leterme uit Ieper. Al 14 jaar klant en geven zeer goede service, alsook onderhoud op zaterdag !!!

Garage Romein mag mij steeds contacteren indien zij dit betwisten.

Wouter

Gebruikersavatar
Beachboyke69
MINI Freak
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 Feb 2006
Locatie: Gent

Berichtdoor Beachboyke69 » Wo Feb 08, 2006 22:56

onthaal 7
service9
kwaliteit 8
prijs Mini en bmw is duur.. hoe je het nu draait of keert..
mini-minded 8
algemeen 8

ow .. oeps vergeten bij te zetten.
Verstraeten wachtebeke.. nie ver van gent !

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Do Feb 09, 2006 13:05

Ik WAS bij Smets in Lier
onthaal 7
service 5
kwaliteit 5
prijs 7
mini-minded 4
algemeen 6

Verder geen commentaar over deze prutsgarage

Gebruikersavatar
franky
MINI Fan
Berichten: 117
Lid geworden op: 29 Mar 2004
Locatie: ledeberg(gent)

Berichtdoor franky » Ma Mar 06, 2006 18:52

dekkers gent.(daar niet gekocht)
onthaal: 10
service:9
kwaliteit:9
prijs:6
mini-minded:8
algemeen:8
of je nu binnenkomt met een maatpak aan of niet elke klant word vriendelijk bediend .
de auto is altijd tip top in orde en op tijd af.
de mini word altijd zeer grondig gecontroleerd.
heb nog geen klachten gehad.
ze hebben 1 koplamp en stuurhuis gratis vervangen terwijl de mini al 6 maand uit garantie was.
ik had dit hun gewoon verteld terwijl de mini binnen moest voor onderhoud en een week later kreeg ik telefoon en mocht hem binnensteken.
oke dekkers is mischien duur maar wat is er nu nog goedkoop.

Gebruikersavatar
smetje
MINI-aholic
Berichten: 803
Lid geworden op: 13 Jan 2005
Locatie: gentbrugge

Berichtdoor smetje » Ma Mar 06, 2006 19:20

van dekkers ben ik nu ook wel niet echt te spreken.
eens naar daar geweest om eens te kijken naar iets aan de mini en het was blijkbaar teveel moeite, na een kleine discussie tussen de mensen van het onthaal en diene garagist die daar stond is hij dan toch eens naar buiten geweest om te kijken.

Gebruikersavatar
franky
MINI Fan
Berichten: 117
Lid geworden op: 29 Mar 2004
Locatie: ledeberg(gent)

Berichtdoor franky » Ma Mar 06, 2006 19:38

zomaar geweest of eerst gebeld voor afspraak?

Gebruikersavatar
smetje
MINI-aholic
Berichten: 803
Lid geworden op: 13 Jan 2005
Locatie: gentbrugge

Berichtdoor smetje » Ma Mar 06, 2006 20:02

zo eens binnen gesprongen
had hem juist gekocht en was op zoek naar een garage voor mijn onderhoud te laten doen maar als ze zo nieuwe klanten willen aanbrengen dan was mijn keuze rap gemaakt.
ben dan maar bij verstraeten geweest en daar ben ik content van.

Gebruikersavatar
cooper
MINI-aholic
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 Mar 2006
Locatie: Nijlen (Belgie)

Berichtdoor cooper » Vr Mar 10, 2006 22:41

Garage Patrick Smets Lier

M'n ervaringen tot hier toe zijn in tegenstelling tot die van Yellow Dino vrij positief. Zelfs bij meerdere malen bezoek in vuile werkkledij.

Onthaal : 10
Service : 9 Wagen afgeleverd met bijna halfvolle mazoettank
Kwaliteit : 9 Uitleg aan auto zonder vingerafdrukken
Prijs : Zal de toekomst uitwijzen
Mini Minded : 9 Goede kennis van hun produkt(en)
Algemeen : 9,75 Ik hoop dat het zo blijft

Ik heb m'n MINI wel nog maar 2 dagen en heb met de werkplaats nog geen ondervinding. Later bij geplaatste orders en veranderingen aan bestelbon (niet altijd in hun voordeel) steeds zonder problemen aanvaard.

Gebruikersavatar
coupe-bel
MINI Driver
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 Jan 2006
Locatie: Lier

Berichtdoor coupe-bel » Di Mar 21, 2006 17:41

In het begin was ik zeer positief over garage Patrick Smets, ondertussen ging dit enkel bergaf en vandaag heeft dit zijn DIEPTEPUNT bereikt.

Mijn aero bumper die vorige week besteld werd en normaal ten laatste vorige vrijdag klaar ging zijn. Zal pas deze vrijdag klaar zijn. Hij was wel binnen maar niet gespoten, zoals ik op voorhand met aandrang had gevraagd. Ik kan dit best wel begrijpen. Het is tenslotte ook ni zo makkelijk om gespoten aan te vinken op het bestelformulier dat ze opsturen. Nee, dat doen we daarna wel hier en dan delen we de klant elke dag een andere leveringsdatum mee :roll:

Dit alles nadat ik 3 keer de uitleg heb moeten doen tegen een bepaalde verkoper over wat nu eigenlijk een aerodynamica pakket is. Op mijn vraag of hij een keer kon nakijken hoeveel dit pakket zou kosten, reageerde hij met:" Oh, natuurlijk dat mail ik morgen door"
Maar deze mail kreeg ik niet de dag erna, maar een week later toen ik voor de derde keer ging informeren.

Nu ligt het probleem volgens mij niet echt bij de garage zelf, maar bij enkele nonchalante verkopers, die geen bal om klantvriendelijkheid geven.

Dus we wachten nog even en hopen dat alles op tijd klaar is voor de rit van zaterdag.
:(

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Di Mar 21, 2006 19:36

Belien te Neerpelt :

onthaal: 10
service:9
kwaliteit:9
prijs: nog geen idee, eerste onderhoud moet nog gebeuren
mini-minded:9
algemeen:9

Wij zijn tot op heden heel tevreden en zeker van de commercieel verantw. Wouter, die alles te werk stelt om onze wensen tegemoet te komen.
Hebben op dit ogenblik wel een klein probleempje (lekje) en hiervoor al ??nmaal naar de garage geweest en ze hebben dit nagekeken maar is nog niet opgelost, ga deze week hiervoor nog eens terug gaan. Wij hebben onze mini nog maar twee maand, dus onze ervaring is hierop gebaseerd.

UPDATE 7 mei 06 : op 17 mei krijgt onze MINI een nieuwe versnellingsbak in garantie. Proficiaat van onze dealer die zonder morren dit uitvoert !!!

Grtjes betty en erik
Laatst gewijzigd door eriks op Zo Mei 07, 2006 19:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Mar 27, 2006 17:03

Ik ben vandaag naar de garage geweest.

Echt waar en niet bij f*cking Smets maar Centrauto op de Herentalse baan in Deurne.
Amaai wat een service dat ze daar geven.

1 Auto gewassen---GRATIS (wel niet zo proper als ik het zelf doe maar toch)
2 Auto van binnen ----GRATIS
3 Na zoveel keer liggen zagen bij Smets voor nieuwe verstralers vanwege roest krijg ik ze nu bij Centrauto onmiddellijk.
4 Dit is mijn eerste bezoek aan die garage ze hadden mij nog nooit gezien.

Het was wel een duur dagje vandaag want in de garage wisten ze mij te vertellen dat mij linkse achterband kompleet naar da vaantjes is dus......Alain een bezoekje gaan brengen om twee nieuwe achterbanden,dit was echter wel niet gepland.

Gebruikersavatar
coupe-bel
MINI Driver
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 Jan 2006
Locatie: Lier

Berichtdoor coupe-bel » Ma Mar 27, 2006 19:05

Bij Smets hebben ze vandaag eindelijk mijn aero bumper geleverd en toen de verkoper hem ging halen, merkte ik dat hij de zwarte wielbogen had meegespoten in zilver. Dus kan ik er nog een week extra op wachten, ondertussen week 3 al.

@Yellow-dino, ik volg je mee naar Centrauto. Want Smets heeft nu bij mij afgedaan. :evil:


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten