! fakers !

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
mini black n'croom
MINI Freak

! fakers !

Berichtdoor mini black n'croom » Do Jun 22, 2006 15:52

nadat er 2 maal hevige discusie is ontstaan kun je vortaan je mening en uitlatingen hier kwijt dan moet er elders niet meer off topic gegaan worden :grin: :grin: :grin:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Do Jun 22, 2006 19:02

ok ik beken, 's' sideskirts, 's' crome tankdop, en 's' zijpinkerkes :oops:
deze waren door dealer al besteld voor ik het zelf goed en wel besefte :?
wat moet je dan doen...

en een 's' motorkap is ook mooi vind ik, diegene die zeggen van niet.., kunnen ook niet graag een mini zien, feit is wel dat je ermee wil rondrijden of niet op een one of cooper..., denk dat er veel willen..., maar niet durven.., en veel durven..., maar dan weer niet willen..

het is een moeilijk punt dat veel stof doet opwaaien,

nu degene die dat willen moeten dat doen, zo simpel is dat, 's' drivers zullen in hun vuistje of zelf hardop lachen, dat moet je erbij nemen...

als iemand 5.000 ? extra moet geven voor een 's' omdat hij absoluut die motorkap wil en dat mooier vind, maar eigenlijk een one of cooper hem beter zou passen, maar niet wil faken, dan moet die persoon dat ook maar doen, maar dan lacht diegene met een cooper en een 's' motorkap ook in z'n vuistje..

koop je een 's' om z'n geheel, omdat de look, budget, aantal km/jaar en motorprestaties aan jou eisen voldoen.., ligt de zaak weer anders..

ik ben ook van mening dat er tussen faken en faken verschil zit..
als je soms ziet.., bv een 1.0 standaard peugo'ke 106 met gti toestanden badges op, tegenover een mini cooper, juiste look, met zalige veljes, sportief karakter met 's' badge op..

ik weet het, het is hetzelfde..., toch is't anders...

mogt ik mijn koop kunnen herdoen zou ik een 's' nemen.., maar nu moet ik zomaar 4.000 ? laten vallen op m'n cooper van twee maand oud + 5.000 ? meerprijs 's', das 9.000 ?, daar doe je andere leuke en mooie dingen mee eh.., mss wel een 's' motorkap :wink:

elke Mini is op zich mooi, dus hopelijk blijf dit topic hier even mooi met propere meningsverschillen

grtz
DC :wink:

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Do Jun 22, 2006 19:11

ik trek mij da eigelijk allemaal nie aan .. :grin: als ik hem maar mooi vind, dat is het belangrijkste .. ik zelf ga ook een S voorbumper op mijn Cooper steken .. (for the record ; ik wil geen S.. anders had ik me ene gekocht) de bumper ziet er gewoon veeel beter uit 8)

mijn persoonlijke mening : de S tankdop is niks voor mij.. moest ik een S hebben dan zou ik een cooper tankdeksel kopen ... en ja die badges da is ook niks voor mij.. liefst geen badge .. clean is de boodschap bij mij :grin:

en ik hoop da iedereen steekt en veranderd wat hij wil .. zo zien we tenminste wat verschillende minis rondrijden .. anders kunnen we hier over nie veel meer zever h? , als we alles hetzelfde hebben :D

en als ge nieks goe kunt zeggen..zeg dan liever niks :wink: mening en kritiek graag, maar geen afbraak h?

greeetzz

Davide
MINI Fan

Berichtdoor Davide » Do Jun 22, 2006 19:31

ow, goed initatief dees topic,
@DC, euh we hebben redelijk vaak een discussie hieromtrend gehad, maar nu kan me eigenlijk best wel in je 'redenering' of eerder klein betoog vinden
Het is waar dat de grens tussen creatief zijn en faken best vaag is. :wink:
@Gilles,Veel moet je niet veranderen om verschillende mini's te hebben. Is er zo geen quote van mini dat maar twee op 200.000 mini's helemaal dezelfde zijn? 8)
Ik zou zelf geen Sje willen, omdat er daar toch veel te hoge kosten van gaan komen :grin:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Do Jun 22, 2006 23:26

idd leuk en tof initiatief black n'croom... 8)

ben er achtergekomen dat ik eigenlijk ook al een "S" benzinestopke heb...
omdat ik die mooi vind... :oops: :oops: :oops: :oops:

dus aan al diegenen die ik beetje heb 'aangepakt'...hopelijk zien we mekaar nog op een rit of meet...kunnen we samen een pintje pakken... :roll: :wink:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Vr Jun 23, 2006 0:20

minibandit schreef:ben er achtergekomen dat ik eigenlijk ook al een "S" benzinestopke heb...
omdat ik die mooi vind... :oops: :oops: :oops: :oops:

[-( [-( :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Jun 23, 2006 1:05

i know... :oops: :oops: :oops: :grin: :wink:

Sega
MINI Freak

Berichtdoor Sega » Vr Jun 23, 2006 2:49

Ik heb de JCW velgen en heb maar een gewone MCS ... :oops:

LUV2XLR8
MINI Fan

Berichtdoor LUV2XLR8 » Vr Jun 23, 2006 6:58

Iedereen moet toch doen wat hij/zij zelf leuk/mooi vindt...

Dat is toch het leuke van MINI, bijna geeneen is hetzelfde...

OK, ik heb ook het eea gewijzigd aan mijn MC:

MCS fuel cap, simpelweg omdat deze mooier is
MCS side skirts, omdat aero skirts mij te duur zijn

En mijn velgen waren in eerste instantie alleen maar leverbaar voor een cabrio, nu voor elk model...

Cheers!!! :wink:

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Vr Jun 23, 2006 16:22

Ik ben dan weer iemand die het zoekt in "understatement" plezier, of nog: "de wolf in schapevacht". Een bescheiden, misleidend uiterlijk :grin:

Idem voor de motorfiets: ziet er niet bijzonder uit, wanneer ik ermee toekom op circuit krijg ik van die meewarige blikken ("gaat die gast met dat machien met ons - racers - meerijden? Grin.").
De gezichten na de circuitsessie zijn goud waard... Grrrriiiinnnn!!!!

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Vr Jun 23, 2006 16:30

Elk voor zich, smaken verschillen.

Ik moet echter wel toegeven dat ik me moeilijk kan inhouden als ik bvb. een BMW 316 met opgekleefd "M" logo achter mij laat... maar da's dan mijn slecht karakter.

Ik ben meer voorstander van een auto/moto zonder logo's.

W

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Vr Jun 23, 2006 19:46

En wat ben ik dan volgens jullie : ik heb een set "S" side skirt kunnen
overkopen (thanks to Domingo) en daar staat de drempel van JCW opgeplakt.
En ik ben dus sterk aan 't twijfelen of ik deze laat zitten of ik ze d'r af haal.

eriks
MINI Master

Berichtdoor eriks » Vr Jun 23, 2006 20:21

Als je ze mooi vindt, laten staan, niets van aantrekken wat een ander er van denkt, faker of geen faker. Gewoon weg je zin doen punt.

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Vr Jun 23, 2006 21:17

Wally schreef:En wat ben ik dan volgens jullie : ik heb een set "S" side skirt kunnen
overkopen (thanks to Domingo) en daar staat de drempel van JCW opgeplakt.
En ik ben dus sterk aan 't twijfelen of ik deze laat zitten of ik ze d'r af haal.

Laten staan, het zijn er tenslotte toch echte he.

conrad
duke of Limburg

Berichtdoor conrad » Vr Jun 23, 2006 23:14

Een Mini veranderen naar uw eigen goesting noem ik niet faken. Faken noem ik de Suzuki SWift Cooper. Das pas fake of niet soms ?

LUV2XLR8
MINI Fan

Berichtdoor LUV2XLR8 » Za Jun 24, 2006 10:35

conrad schreef:Een Mini veranderen naar uw eigen goesting noem ik niet faken. Faken noem ik de Suzuki SWift Cooper. Das pas fake of niet soms ?

Dat is nou precies de spijker op z'n kop slaan!!! Kan het niet beter zeggen!!!

@ Wally; die JCW instaplijsten lekker laten zitten, ziet er toch mooi/stoer uit!!!
Zoals we in Holland wel eens zeggen; schijt aan wat anderen denken dan wel doen!!! :grin:

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Za Jun 24, 2006 13:33

Wat filosofie op een doordeweekse zaterdag kan nooit kwaad :grin: :roll:

Je hebt mensen bij wie het is van "wel willen, maar niet kunnen", en die aldus de schijn opwekken dat hun niet te halen doelstellingen toch gerealiseerd worden of werden.

Wat mij betreft doet iedereen zijn goesting, denkt iedereen er het zijne over, zolang ze mij maar niet in mijn "vrijheid" belemmeren.

Floris
MINI Driver

Berichtdoor Floris » Za Jun 24, 2006 15:51

conrad schreef:Faken noem ik de Suzuki SWift Cooper. Das pas fake of niet soms ?

Neen, dat zijn misschien eerder wannabe's, maar IMO zeker geen fakers. Iedereen ziet toch dat een Suzuki Swift geen MINI is. Ze doen hun wagen niet voor als een andere en ze misleiden geen mensen (wat de definitie van faken is). Er zijn wel overeenkomsten en je kan wel zien dat de MINI een inspiratiebron was, maar daar blijft het bij!

Een ONE ombouwen tot een MCS of JCW is wel faken. Ongeacht of je het nu doet omdat je het zelf mooi vindt of omdat je effectief wil dat mensen denken dat je in een MCS rondrijdt. Uitendelijke effect is hetzelfde: mensen zijn misleid.

Waar trek je de grens tussen een fake en geen fake?

Persoonlijk vindt ik JCW velgen, of MCS spoiler, tankdop of zelfs bumpers NIET faken, omdat dit de meeste mensen nog zelfs niet zal opvallen (laat staan misleiden).

Wat ik wel faken vindt is:
- een 'brievenbus' (MCS motorkap)
- de 'bierblikjes' (MCS centrale dubbele uitlaat)
- MCS of JCW badges

Dit zijn de punten waaraan de doorsnee mens die van het bestaan van de MCS afweet, de wagen aan zal herkennen en dus ook door misleid zal worden. (ik spreek hier in het algemeen en niet alleen over mensen die zelf met een MINI rijden).

Debadgen van fleetcars vind ik niet faken. Ze verraden zich toch zowiso aan de dieseldoemp die er vanachter uitvliegt, aan het rijgedrag en aan het feit dat ze nooit gewassen zijn. Op andere wagens staat het clean en proper en er wordt nooit beweerd dat het de zware motorische versie is! Je kan het dus (in principe) toch niet weten.

Het staat iedereen natuurlijk vrij om te doen en laten met zijn wagen wat hij wil. Van mij mag iedereen faken, of ze dat nu gewild of ongewild doen. MAAR het staat mij ook vrij om er een mening over te hebben of er desnoods zelfs eens mee te lachen. Als je je in het openbaar begeeft, moet je de mening van anderen kunnen trotseren. Net zoals ook iedereen lacht met al die fake M3's of die tuners met hun vliegtuigspoilers of met een of andere extravagante freak die op zaterdagmiddag over de Meir in Antwerpen loopt. :wink:

Misschien kan ik wel een oneD badge op mijn MCS hangen... Kan nog lachen worden aan de lichten :) dat is de andere kant van het spectrum maar evengoed faken hoor :)

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Za Jun 24, 2006 18:42

Mooi initiatief om deze topic te starten, is idd een eeuwige discussie.

Ben blij dat ik al niet meer bij de fakers behoor, ik vind dat je vrij moet zijn om met je mini te doen wat je wilt, zonder dat iemand anders daarover moet gaan janken.

Iedereen hier heeft een mooie mini, de ene houdt van origineel, de ander van een gepimpte mini, of een combinatie van de twee...

Ik wil helemaal niet dat mijn one op een S gaat lijken ..., maar ik twijfel nog altijd om de zijgrilletjes te steken van een S ...
Ik zie nog wat ik ga doen ermee, veel mensen weten niet eens dat er een mini cooper S bestaat ... Ik vind het gewoon de mooiste ...

eriks
MINI Master

Berichtdoor eriks » Za Jun 24, 2006 21:03

Weet ge, ik vind onze MINI ne mooie :grin: :grin: :grin:

Terug naar “General MINI Talk”