Hoeveel nog vragen ?

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Dino
MINI Freak

Hoeveel nog vragen ?

Berichtdoor Dino » Zo Aug 06, 2006 17:51

Soms denken wij er aan om onzen Mini cooper van 2002 met chilli pakket te verkopen ...
Een garagist wou er nog 7500 euro voor geven...
Hij heeft wel 120000 km op de km teller staan ...
Maar ik vind dat toch te weinig wat denken jullie ervan ?

Dino
MINI Freak

Berichtdoor Dino » Ma Aug 07, 2006 9:26

Niemand een mening ?

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Aug 07, 2006 10:17

Garagisten zijn gangsters die geven het minimum en vragen hat maximum.
Kijk gewoon es rond op site's waar auto's te koop staan en vergelijk het jaartal de km's en de uitrusting.

Dino
MINI Freak

Berichtdoor Dino » Ma Aug 07, 2006 10:21

Dankjewel voor de tip ... :wink:

tdr
MINI Freak

Berichtdoor tdr » Ma Aug 07, 2006 12:24

YELLOW_DINO schreef:Garagisten zijn gangsters die geven het minimum en vragen hat maximum.

:roll:

De garagist moet hem natuurlijk niet meer opkuisen, eventueel onderdelen vervangen. Garantie moet hij ook niet geven...

Om bij verkoop dan niet te spreken over de lastige klanten die veel willen voor weinig geld. Eventueel nog met een overname, waarvan ze denken dat hij nog heel veel waard is...

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Aug 07, 2006 12:33

YELLOW_DINO schreef:Garagisten zijn gangsters die geven het minimum en vragen hat maximum.

tdr schreef: :roll:

De garagist moet hem natuurlijk niet meer opkuisen, eventueel onderdelen vervangen. Garantie moet hij ook niet geven...

Om bij verkoop dan niet te spreken over de lastige klanten die veel willen voor weinig geld. Eventueel nog met een overname, waarvan ze denken dat hij nog heel veel waard is...

LOL who's who... er is een "lastige klant" bij en den andere is "minstens verwant" met ne garagist...rarara... :grin: :wink:

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Ma Aug 07, 2006 13:00

tdr schreef:Om bij verkoop dan niet te spreken over de lastige klanten die veel willen voor weinig geld. Eventueel nog met een overname, waarvan ze denken dat hij nog heel veel waard is...

De verkoper moet ergens van leven natuurlijk, zijn marge moet zo groot mogelijk blijven. Maar de klant "lastig" noemen is niet onmiddellijk een goede ingesteldheid voor een verkoper. Of zoals mijn ex baas ooit zei: "geen klanten, geen boterham".

tdr
MINI Freak

Berichtdoor tdr » Ma Aug 07, 2006 13:31

grand_cru schreef:Maar de klant "lastig" noemen is niet onmiddellijk een goede ingesteldheid voor een verkoper. Of zoals mijn ex baas ooit zei: "geen klanten, geen boterham".

Ik stel maar een voorbeeld, zoals hier boven gezegd wordt dat garagisten gangsters zijn...(Natuurlijk wordt daar niet op gereageerd :roll: )

Een klein (?) percentage van garagisten zijn gangsters, een klein percentage (?) van klanten zijn lastig. Heb je in elke branche...

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Ma Aug 07, 2006 14:13

tdr schreef:Een klein (?) percentage van garagisten zijn gangsters, een klein percentage (?) van klanten zijn lastig. Heb je in elke branche...

Klopt, daarom wou ik er niet verder op ingaan. Maar klant is, en blijft koning, anders kunt ge uw zaak sluiten. En voor garagistenmaffia moet ik hier in de buurt niet ver lopen ... :roll:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Aug 07, 2006 18:11

120000 is veel, maar 7500 is toch wel weinig. Als ge er echt het meeste wilt uithalen verkoopt ge best uwe mini particulier ...

een kennis van ons reed met een mercedes S klasse 320 d, met echt alles, maar dan ook alles erop ... In da garage krijg hij er nog 19000 voor :roll:

Hij heeft hem uiteindelijk verkocht voor 30000 ... Ge moet natuurlijk de dorpsidioot vinden die zoveel geld wil geven, maar hij was volgens mij nog zoveel waard.

Je weet zelf wel de waarde van je wagen, tenzij je goeie condities krijgt bij aankoop van een nieuwe wagen zou ik hem zelf verkopen.

No offence voor verkopers hoor, lijkt me trouwens een droomjob :wink:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Aug 07, 2006 19:07

fred schreef:120000 is veel,

:shock: :P voor da geld doe ik de mijne ook weg... :grin: :wink:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Aug 07, 2006 19:34

120000 km, maar die had je ook al wel door he :grin:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Aug 07, 2006 19:37

fred schreef:120000 km, maar die had je ook al wel door he :grin:

:shock: aah km... :- tuurlijk... :oops: :wink:
LOL 8)

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Aug 07, 2006 19:41

tdr schreef:

:roll:

Bij wijze van spreken h?,alhoewel..........nee nee.
Uiteraard moeten die ook hun winsten nemen maar er zijn toch veel garagisten bij die te veel winst vragen.Langs den andere kant zijn er klanten bij (vooral bij partikuliere verkopen)die denken dat ze een auto gratis kunnen krijgen bij de aankoop van de sleutel.

Terug naar “General MINI Talk”