Het einde van mijn Pure Silver??? He's back :D

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Ma Feb 12, 2007 20:46

Valt volgens mij ook best mee, dat valt allemaal te repareren. Maak maar eens deftig gebruik van die omnium verzekering.

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Ma Feb 12, 2007 20:57

Ziet er inderdaad haalbaar uit, hopelijk vallen er nu geen lijken meer uit de kast (torsie op de carosserie of zo) :?
Kop op Morty, dat moet goedkomen met uw Pure Silver 8)

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Ma Feb 12, 2007 20:58

Heb er eerlijk gezegd geen idee over of het meevalt of niet, soms ziet je niet veel maar toch kost het veel geld, één ding is belangrijk, goed herstellen zodat je er later geen gevolg aan hebt en wat dus ook meevalt is dat de MINI terug zal bollen :wink: Je vrijstelling hangt af volgens je keuze dus ff je makelaar opbellen of zoeken in je polis. Gelukkig heb je de goeie keuze gemaakt om een full onnium te nemen, is veel geld maar zoals nu komt het zeker van pas.

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Feb 12, 2007 22:49

nu komt het idd van pas de je een omnium hebt...al een geluk... maar ik denk ook wel dat het zeker in orde komt hoor morten! die opleg van de verzekering hangt af van maatschapij tot maatschapij... bij mij is dat 250 euro dacht ik...veel sterkte eh nogmaals..tot van de week eh, ciao

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Feb 13, 2007 8:11

Kom op Morty dit valt goed mee zoals anderen al zeiden het is perfect doenbaar.Zolang de ''kas''geen al te harde trekken vertoont is alles haalbaar.
Gelukkig is hij niet total loss en heb je een omnium waar je enkel uw percentje moet van laten vallen en mestal is dat zo tussen de 12 en 17% van het totale bedrag van de kosten maar dit hangt van uw polis af.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Di Feb 13, 2007 13:37

Ik lees net al het voorgaande... Wat een pech ! Ik duim voor de goede afloop !!

Gebruikersavatar
Oz-i
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 Aug 2004
Locatie: Nabij Schiphol (NL)
Contact:

Berichtdoor Oz-i » Di Feb 13, 2007 14:11

Morty schreef:Tja heb er nog een volledige omnium op.

Normaal moet dat toch in orde komen niet?

Morty, dat gaat helemaal goed komen. Gelukkig goed verzekerd, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als de garage zegt dat ze het kunnen repareren dan zal dat geen probleem zijn. Als ik het zo hoor, valt het relatief gezien nog mee. Bovendien, onderdelen zijn ruim beschikbaar. Hopelijk komen verzekering en garage tot overeenstemming en kan er snel begonnen worden.

Is er verder aan de binnenzijde geen schade? Airbags? Gordelspanners?

We duimen :!:

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Di Feb 13, 2007 18:46

Tip: schuiver gezet, omnium moet betalen, lampje airbag brandt, komt allicht ook door de schuiver, moet ook in hetzelfde bestek hersteld worden... :wink:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Feb 13, 2007 19:14

heb alles nog eens overlezen en dit vond ik raar... :shock:

Morty schreef:Logische reactie, je remt want anders stak ik daar op ... maar dan is't gebeurd hé

Achteras trok weg en ben beginnen spinnen.


is je MINI met dit systeem uitgerust...?

01 jun 2001 | © Copyright: Auto55™ schreef:Op de Mini’s zit ook het CBC-systeem van de BMW-group. Dit remcontrolesysteem meet de dwarsaccelaratiekrachten bij het nemen van een bocht. Wanneer de bestuurder op dat moment remt zorgt de elektronica dat het wiel aan de buitenkant van de bocht sneller wordt afgeremd. Op die manier wordt de natuurlijke neiging tot overstuur (het uitbreken van de achtertrein) teniet gedaan.


indien wel...ik heb al meerdere keren gehoord dat zulke systemen bij extreme verlaging wel eens durven flippen... :?
door de verlaagde positie gaat het systeem denken dat je MINI geladen is...het gevolg is dan teveel remkracht op de achteras !
mss best eens checken...het kan ook gewoon defect zijn hé !!

Gebruikersavatar
Wimpie007
MINI-aholic
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 Feb 2006
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Wimpie007 » Di Feb 13, 2007 20:36

Ge ziet hé morten, mijne Paternoster lag al klaar voor zondag, en het heeft geholpen!! :grin:

Gebruikersavatar
wendydebels
MINI2 - Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 Nov 2006

grr

Berichtdoor wendydebels » Wo Feb 14, 2007 13:03

Mijn vader heeft laatst iets gelijkaardigs gehad, nen auto van een Fransman die ook ineens van vak veranderde, maar die had mijn vader zijn auto nog een tik gegeven ook; hup gewoon weggereden.
Dat was 's nachts en er was gelukkig niets van verkeer.

Gelukkig was het niet zo heel erg met zijn auto maar ik kom daar zo kwaad van als ik eraan denk, voor het zelfde geld was mijn vader verongelukt en die andere chauffeur gaan vliegen.
Hopelijk laat die golf-chauffeur van slapen!!! (en ook diegene die tegen mijn vader gereden had)

Allé, we duimen voor uwe mini!! Hopelijk valt hij te reanimeren!!

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Wo Feb 14, 2007 19:55

Daarstraks de chef werkplaats aan de lijn gehad en het akkoord van de expert is er.
Stukken zijn besteld, nu moest hij enkel nog even informeren wat ze gingen doen met die uitlaat.

Vanaf morgen gingen er nogmaal al wat stukken zijn. Ik hoop alleen dat er niets anders bovenkomt tijdens het vervangen.

Wil zowiezo de oude uitlaat ook nog wel terug indien mogelijk. :)
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Do Feb 15, 2007 17:22

Het wordt de MINI sportuitlaat die eronder komt.

Remus was blijkbaar niet leverbaar en een Sebring wou ik niet.

Had gevraagd voor de JCW maar dat ging niet daar die teveel tegendruk zou geven.
Ze moeten dan nog software wijzigen en dergelijke.

Zou er naar het schijnt hetzelfde uitzien, ben alleen benieuwd naar de sound.
Als iemand een geluidsfragment vindt :)


Krijg normaal de Remus ook nog mee terug.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Do Feb 15, 2007 17:40

Morty schreef:Het wordt de MINI sportuitlaat die eronder komt.

Remus was blijkbaar niet leverbaar en een Sebring wou ik niet.

Had gevraagd voor de JCW maar dat ging niet daar die teveel tegendruk zou geven.
Ze moeten dan nog software wijzigen en dergelijke.

Zou er naar het schijnt hetzelfde uitzien, ben alleen benieuwd naar de sound.
Als iemand een geluidsfragment vindt :)

Dacht toch dat die er ongeveer hetzelfde uitziet als de standaard uitlaat (bedoel dan de brievenbus), maar wel een tussendemper achter de cat. heeft.

Er heeft hier iemand op 't forum de Mini sportuitlaat, maar kan me niet meer herinneren wie :?

Gebruikersavatar
Jaajke
MINI Freak
Berichten: 214
Lid geworden op: 22 Jan 2006
Locatie: Limburg

Berichtdoor Jaajke » Do Feb 15, 2007 18:15

Heyla Morty,

Ik ken er helemaal niets van, dus kan moeilijk zeggen valt mee of valt niet mee.
Maar hopelijk komt alles in orde met je omnium en rij je binnekort terug in de Mini!
Het is echt schrikken als je zoiets overkomt met lichte schade of ergere schade. Het grootste geluk is nog altijd dat je er zelf ongedeerd uitkomt en dat dacht ik gisteren ook. Heel erg voor de Mini maar wat een geluk dat ik hier nog gewoon kan uitstappen.
En je kan je zo vaak afvragen had ik dit anders gedaan of dat zus of zo gedaan dan was het niet zo uitgedraaid, maar ja daar ben je 'vet' mee he ?

Alleszins heel veel succes en hopelijk is alles snel in orde!
Ik duim zeker voor je!!

Groetjes,
Jaajke

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Do Feb 15, 2007 18:34

grand_cru schreef:
acht toch dat die er ongeveer hetzelfde uitziet als de standaard uitlaat (bedoel dan de brievenbus), maar wel een tussendemper achter de cat. heeft.

Er heeft hier iemand op 't forum de Mini sportuitlaat, maar kan me niet meer herinneren wie :?


Wazo had ook iets gezegd van iemand hier op't forum.

Volgens de chef werkplaats zou hij er ongeveer hetzelfde uitzien als de JCW maar met een ander binnenste :?

Vermoed de deze

Afbeelding

Maar je kan misschien ook gelijk hebben ze Grand_Cru, er staat mij ook zoiets vanvoor.

Afbeelding
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Do Feb 15, 2007 19:17

T'is te hopen dat die sportuitlaat een beetje mee valt van sound anders kunt ge uwe Remus mss nog een tweede leven inblazen met wat geknutsel :grin: :wink:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Feb 15, 2007 19:25

grand_cru schreef:Er heeft hier iemand op 't forum de Mini sportuitlaat, maar kan me niet meer herinneren wie :?


denk dat "der Abt" die persoon is ... :grin: :wink:
ben blij te horen dat de MINI weer snel ter wiel zal zijn !!!... 8)

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Feb 15, 2007 19:27

YELLOW_DINO schreef:T'is te hopen dat die sportuitlaat een beetje mee valt van sound anders kunt ge uwe Remus mss nog een tweede leven inblazen met wat geknutsel :grin: :wink:


idd...als die buizen dezelfde diameter hebben kan die Remus pot er snel opgelast worden... 8)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Feb 15, 2007 20:38

minibandit schreef:idd...als die buizen dezelfde diameter hebben kan die Remus pot er snel opgelast worden... 8)


Ge ziet, ge hebt hier al kandidaten die kunnen lassen :wink: 8)


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten