BMW Financiering

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
MY Dweiltje
MINI Master

BMW Financiering

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Jan 30, 2008 11:57

Euh, is natuurlijk mini gerelateerd want het gaat over een aankoop van een Mini!!! maar waar moest ik dit kwijt?

Iemand ervaringen met de formule Top Select financiering van BMW Financing; voorschot, maandelijks bedrag en dan eindbedrag of terug geven aan de garage of herfinancieren??

Groeten

MRNICE
MINI Regular

Berichtdoor MRNICE » Wo Jan 30, 2008 17:35

ik denk dat je bij je bank beter geplaatst bent. Heb niet zo goede ervaring met BMW Select Financiering (soort leaseplan maar onder de vorm van een financiering).
Dus je betaalt 15% voorschot , je betaalt maandelijks een vast bedrag.
Na 48maanden of max 160.000km heb je de keuze om :
1. je wagen over te laten aan BMW/Mini
2. je wagen verder af te betalen
3. de wagen te kopen. hierbij moet je de restwaarde betalen die overeengekomen was
bij aanvang van je contract.

Vrij dure formule. Normaal heb je reeds bij een bankinstelling 4,9% JKP en je moet geen voorschot betalen. Je kan dan tot 110% lenen van de waarde van de wagen.

Ik had gewoon problemen met BMW Finance toen bleek dat niet alles betaald bleek te zijn toen ik de financiering van mijn wagen vervroegd terugbetaalde. Blijkbaar rekenen ze nog een extra maand aan maar dat stond nergens duidelijk gedocumenteerd. Zelfs mijn BMW garage wist van niets.

So watch out.

Gerrit

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Wo Jan 30, 2008 18:18

MRNICE schreef:Ik had gewoon problemen met BMW Finance toen bleek dat niet alles betaald bleek te zijn toen ik de financiering van mijn wagen vervroegd terugbetaalde. Blijkbaar rekenen ze nog een extra maand aan maar dat stond nergens duidelijk gedocumenteerd. Zelfs mijn BMW garage wist van niets.

Dat valt dan nog mee. Vroeger stond in hun contracten dat je 3 maand moest betalen wanneer je vervroegd terugbetaalde...
Ook de tijdstippen waarop BMW Financial Services het bedrag van je rekening haalt is erg bedenkelijk. De ene keer gebeurt het in 't begin van de maand, daarna op t einde, dan weer eens de ene maand niets en de volgende 2 keer zodat je op de duur totaal geen besef meer hebt hoeveel betalingen je nu eigenlijk al gedaan hebt. Koop alvast een schriftje waarin je alles noteert ;)
Misschien toch ook eerst eens horen bij je eigen bank...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Jan 30, 2008 20:58

Ben bij diverse banken geweest en het is duurder, gek hoe ik het draai en keer.
Het ziet er zéér goed uit en afhankelijk en na wat goochelen van voorschot, maandelijkse afbetalingen en eindbedrag is het interessant. (volgens de bedragen betalen we maar 400 Eur meer op +/- 20k na drie jaar. Bij de bank wordt 't een stuk duurder (is dan ook wel totale financiering) We hebben hier geen ervaring mee vandaar onze posting. Ze vertelden me dat er een vaste datum geprikt wordt waarop de maandelijkse afbetalingen van de rek gaan. Je wordt 3 maand op voorhand verwittigd wanneer het eindbedrag moet betalen, dus ziet er strak aan. Als ik jullie antwoorden lees is het geheel iets anders,....

Nou wordt 't moeilijk??? Nog iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!!!!

Clubmanneke
MINI-aholic

Berichtdoor Clubmanneke » Wo Jan 30, 2008 21:35

Ik heb zo ook onze clubman gekocht.
Select financiering : voorschot , maand. afbetaling, eindbedrag.

Ook gedaan voor de cheque van 500 € die je dan kreeg om je mini nog wat aan te kleden, alleen jammer dat ge daar 6 tot 8 weken op moet wachten.

Het voorschot mag wel maar max. 10.000 € bedragen :!:
Maand. aflossing is er nog maar één keer afgegaan , dus daar kan ik nog niks over zeggen.

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Wo Jan 30, 2008 21:48

Wij hebben dat in de tijd ook genomen, MINI is wel al 4.5 jaar nu.
Hebben toen ook het max. voorschot genomen, een keine maandelijkse afbetaling op een vaste datum en uiteindelijk gekozen om het resterende bedrag te betalen en de MINI te houden. We hebben nooit problemen gehad en waren er dan ook tevreden van. Ik zou het vandaag opnieuw doen. Zo laat je toch nog een deel van je spaargeld op de bank en heb je tegelijk ook iets intebrengen aan de belastingen.

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Jan 30, 2008 21:52

Wel ik ben gaan rekenen en als ik die cheque erbij neem betaal ik eigenlijk niks meer,... Vandaar dat ik al twee dagen mijn hoofd zit te breken of dit nu werkelijkheid is of,....

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Wo Jan 30, 2008 21:59

Motormuis schreef:Wel ik ben gaan rekenen en als ik die cheque erbij neem betaal ik eigenlijk niks meer,... Vandaar dat ik al twee dagen mijn hoofd zit te breken of dit nu werkelijkheid is of,....

Niks, dat kan niet, wij iets van een 65 euro, hadden denk ik 10000 km per jaar opgegeven, maar niet zeker van.

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Do Jan 31, 2008 11:12

Clubmanneke schreef:
Het voorschot mag wel maar max. 10.000 € bedragen :!:

Voorschot zou nu max maar 6500€ mogen zijn? Is misschien afhankelijk van de aankkopwaarde,.... :?:

olivier
MINI Fan

Berichtdoor olivier » Do Jan 31, 2008 19:33

MIJNE COOPER D KOMT IN MAART AAN AL IS HET EEN HELE KLUCHT GEWEEST HOOR IK KLAAG DE GARAGE NIETS AAN MAAR DAT DUURT NU AL 4 DAGEN EN DAN VRAGEN ZE DIT NOG EENS DAT NOG EENS JA WADE!!!!

en hoe zit dat met die cheque ??? want ik wou eigenlijk mijn mini afhalen met de stripes en al met het geld van de cheque kan dat dus niet ??

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Do Jan 31, 2008 20:13

olivier schreef:MIJNE COOPER D KOMT IN MAART AAN AL IS HET EEN HELE KLUCHT GEWEEST HOOR IK KLAAG DE GARAGE NIETS AAN MAAR DAT DUURT NU AL 4 DAGEN EN DAN VRAGEN ZE DIT NOG EENS DAT NOG EENS JA WADE!!!!

en hoe zit dat met die cheque ??? want ik wou eigenlijk mijn mini afhalen met de stripes en al met het geld van de cheque kan dat dus niet ??

beetje verwarrende uitleg...maar dat zal wel aan mij liggen :?
btw GE MOET ZO NIET ROEPEN !!!!! :wink:

Clubmanneke
MINI-aholic

Berichtdoor Clubmanneke » Do Jan 31, 2008 20:28

olivier schreef:MIJNE COOPER D KOMT IN MAART AAN AL IS HET EEN HELE KLUCHT GEWEEST HOOR IK KLAAG DE GARAGE NIETS AAN MAAR DAT DUURT NU AL 4 DAGEN EN DAN VRAGEN ZE DIT NOG EENS DAT NOG EENS JA WADE!!!!

Amaai , mijn oren :lol:

Wat die cheque betreft die wordt aan de garage toegestuurd pas 6 à 8 weken na de levering, dus die kan je niet ineens gebruiken :cry:

olivier
MINI Fan

Berichtdoor olivier » Do Jan 31, 2008 22:15

Mijn excuses maar het moest ff rap gaan sorry héhé :p shift lock stond aan niets persoonlijk nemen :d:p :D

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Do Jan 31, 2008 23:00

Heb mijn dooper ok zo besteld met select fin. groot voorschot en lage betaling.
Mijn voorschot 11000€ bleek wel te lukken.

Krijg ook die cheque nog eens van 500 €
En die verzekering via bmw moet je ook eens bezien ..... bleek zo slecht nog niet te zijn en ook nog eens een kortingsbon van 100 €

Nog 3 weekjes wachten ......

olivier
MINI Fan

Berichtdoor olivier » Do Jan 31, 2008 23:31

ik ga mijn cooper d waarschijnlijk verzekeren via MINI TOP COVER. Is mijn eerste verzekering aangezien ik 18 het komt wel op 2600 euro heb dan wel een bonus malus van 11 maar bij ethias was het 3000 euro dus ja dan weet ik het wel hoor. Ook heb ik bij Mini Top Cover 0 % franchise en de eerste 18 maanden full replacement. Dus ik denk dat ik die ga nemen

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Vr Feb 01, 2008 10:01

olivier schreef:ik ga mijn cooper d waarschijnlijk verzekeren via MINI TOP COVER. Is mijn eerste verzekering aangezien ik 18 het komt wel op 2600 euro

Ja, dan loont een beetje ouder zijn de moeite, betaal 1000 Eur En het kan nog goedkoper,...

MRNICE
MINI Regular

Berichtdoor MRNICE » Zo Feb 03, 2008 1:02

ter info :

BMW Select financiering :
- voor 48maanden of max 160000km : 404 Euro per maand
voor een bedrag van 28000 Euro (24000 Euro financiering en 4000 Euro voorschot)
Na 48maanden oftwel 160000km : nog eens 10000 Euro te betalen als restwaarde !

Financiering bij de bank :
- voor 84 maanden : 404 Euro per maand voor eveneens 28000 Euro (geen voorschot en je kan zelfs de BIV of Verzekering erin opnemen) en de wagen is wel volledig van jou !

Dus voor mij is die Select niet echt een voordelige formule.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Feb 03, 2008 17:40

euhm 8 jaar afbetalen lijkt me wel erg lang voor een auto... :?
bij mij zou dat max 3à4 jaar mogen zijn...kwestie van op tijd iets anders te kunnen aanschaffen :D 8)

MRNICE
MINI Regular

Berichtdoor MRNICE » Di Feb 05, 2008 16:28

84maanden is 7jaar maar je bent niet verplicht om die 7jaar uit te doen.
Je kan al vroeger zeggen : ik verkoop die wagen na bv. 5 of 6 jaar.
Voordeel : je hoeft de bank enkel het restbedrag van de lening te betalen met een klein
percentage extra omdat je vroeger aflost maar dat is niet zoveel.
Dit in vergelijking met BMW waar je ook wel de restwaarde dient te betalen omdat de wagen niet helemaal van jou is ! Dus bij terugbetaling val je dan zowiezo hoger uit.
En meer nog : het voorschot ben je altijd kwijt integenstelling tot een lening bij de bank
waar je geen voorschot had betaald.

çoit...dat is mijn ervaring die ik gehad heb.

Sébastien
MINI-aholic

Berichtdoor Sébastien » Do Aug 12, 2010 9:53

Deze nog even naar omhoog halen...

Ik heb mijn MINI gekocht in februari, en k denk dat ik vanaf maart begonnen ben met afbetalen. (maar 7900 euro op 24 maanden ofzo). Ondertussen heb ik dus 6 maanden afbetaald (6x 330 = ongeveer 2000 euro) en zou ik graag (indien mogelijk) het resterende bedrag zo betalen... Op hoeveel komt dit dan?

7900 - 2000 = 5900 + 330 (1 maand extra betalen omdat je vroeger opzegt?) = 6230?

Wat ik niet snap is dat je vroeger opzegt, maar wel al je intresten nog moet betalen + nog eens een extra maand? Of is dat nu gewoon de regel ;-)

Terug naar “General MINI Talk”