voorbumperen

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
RUSOR
MINI-aholic

voorbumperen

Berichtdoor RUSOR » Vr Feb 29, 2008 18:19

Hoi,
Zoals jullie misschien hebben gelezen ben ik wel geinterseerd in de voorbumper van Peppi zijn Clubman S als die met de tijd een JCW bumper zou steken.
Maar nu was ik daarstraks een COOPER S aan het bekijken en zie ik eigenlijk niet veel verschil met de Dooper bumper.
Of ben ik nu verkeerd??? Ik zie enkel mijne chroomwinkel als verschil.

Wie o wie weet raad..... bumper wisselen met die van een clubman S of toch deze behouden?????

Afbeelding

Afbeelding

GRTS Danny

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Vr Feb 29, 2008 18:49

Ge hebt dan wel een andere grille ook hé (en die gaat wel mooi staan bij dat kleurtje van ons :grin: ) En als je dan ook uw chrome rand nog zwart laat spuiten plus misschien de chrome ringen rond de koplanpjes is het wel vet, mijn gedacht... Maar ik wil u niet pushen hé Danny

:oops:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Feb 29, 2008 19:15

er is toch iets meer verschil dan uwe chroomwinkel zene :grin: !!!
de algemene vorm is natuurlijk dezelfde...maar dat kan je ook van de JCW zeggen :wink:

kijk maar eens naar de inbouw van de mistlampen...
rond de mistlampen is de stroomlijn iets anders me dunkt !
en dan nog de "gesplitste" afwerking bovenaan...
bij de S is alles mooi uit één stuk, bij de Dooper heb je nog een extra naad over de ganse breedte van de bumper !

of die zwarte grill mooi gaat zijn in combi met je winkeldingesgril...das wa afwachten !
ik weet niet of de originele gril kan overgezet worden... :?
mij lijkt ook die net iets anders van vorm...vooral bovenaan !

het zal enkel aan jou liggen of je voor deze "details" geld wil uitgeven...je kan natuurlijk ook meteen voor de JCW gaan... :grin:
een groupsbaaike met de PEPI :lol:

maar ik hou vooral van die kleine detailverschillen...
je ziet een Dooper en kan je vinger niet meteen leggen op wat er nu anders is... :D :P

RUSOR
MINI-aholic

Berichtdoor RUSOR » Vr Feb 29, 2008 19:16

PEPI schreef:Ge hebt dan wel een andere grille ook hé (en die gaat wel mooi staan bij dat kleurtje van ons :grin: ) En als je dan ook uw chrome rand nog zwart laat spuiten plus misschien de chrome ringen rond de koplanpjes is het wel vet, mijn gedacht... Maar ik wil u niet pushen hé Danny

:oops:

We zullen ze wel eens naast elkaar zetten en we gaan dat dan eens bekijken.
BTW die rand kan je gewoon kopen bij de dealer.... smetje heeft dat ook gedaan.
Ik ga daar eens allemaal achter informeren als ik voor mijn achterbumper binnen mag komen.

GRTS Danny

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Za Mar 01, 2008 17:13

de black surrounds zijn idd apart te bestellen bij de stealer, is iets van een 55 euro ofzo.
de bovenste gaat er zo zonder problemen op maar de onderste moet lichtjes bijgesneden worden als je deze op de standaardbumper wilt doen passen maar dit is maar 15min werk.
zou toch voor de s bumper gaan danny, ging het eerst ook doen maar ga sparen voor de jcw :grin:

Leecood
MINI Fan

Berichtdoor Leecood » Za Mar 01, 2008 21:06

Laat die bumper nou toch staan joh,ik zweer, ge moet geen stunten maken....t'is ne mooie letto,die is af joh...die is gewoon spetter,just ne patata...die maak geen eiers enzo..;die is zeker niet vies gescopeerd.. kort gezegd: laat de originele bumper op je dooper hangen, maar vervang de achterbumper en sitescirts door JCW... Joh

RUSOR
MINI-aholic

Berichtdoor RUSOR » Zo Mar 02, 2008 10:22

Hoi,
Ik weet het nog steeds niet. Maar ieder heeft zijn eigen mening blijkbaar.
Nu één ding weet ik wel zeker, die sideskirts van jcw komen er bij mij niet op.
Ik volg hier de mening van een ervaren rat die mij tijdens limbomania erop wees dat dit de typische lijn van de MIN onderbreekt. Maw ik wil wel wat anders maar het moet MINI blijven.... ik denk dat de beslissing zal vallen als ik eens naast peppi zijn MINI kan staan met mijn Dooper....en dan nog even over de prijs babbelen

GRTS Danny

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Mar 02, 2008 18:04

Leecood schreef:Laat die bumper nou toch staan joh,ik zweer, ge moet geen stunten maken....t'is ne mooie letto,die is af joh...die is gewoon spetter,just ne patata...die maak geen eiers enzo..;die is zeker niet vies gescopeerd.. kort gezegd: laat de originele bumper op je dooper hangen, maar vervang de achterbumper en sitescirts door JCW... Joh

bestaat hier ook een handleiding...of... decodeersysteem voor of zo...!!!?

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Zo Mar 02, 2008 19:23

minibandit schreef:
Leecood schreef:Laat die bumper nou toch staan joh,ik zweer, ge moet geen stunten maken....t'is ne mooie letto,die is af joh...die is gewoon spetter,just ne patata...die maak geen eiers enzo..;die is zeker niet vies gescopeerd.. kort gezegd: laat de originele bumper op je dooper hangen, maar vervang de achterbumper en sitescirts door JCW... Joh

bestaat hier ook een handleiding...of... decodeersysteem voor of zo...!!!?

x2
De grote lijn versta ik, maar sommige zinnen....:shock:

Terug naar “General MINI Talk”