Recente gemiddelde levertijd Cooper D?

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Davlin
MINI Regular

Recente gemiddelde levertijd Cooper D?

Berichtdoor Davlin » Vr Apr 11, 2008 14:08

Dag iedereen!

Mijn eerst post is blijkbaar al meteen slecht nieuws.... :cry:

Eerste week van februari bestelde ik via de firma (leasewagen) een Cooper D, kreeg ik vorige week precies iets vreemd in het oog i.v.m. de offerte en ik dacht, laat ik even bellen of dat klopt. Het goede nieuws is: dat de witte velgen en stickers dan toch voorzien zijn in de bestelling.

Slechte nieuws... toen ik vroeg of mijn Cooperke er zat aan te kopen kreeg ik te horen dat de levering voorzien was voor week 25,

Terwijl ik eerst 10 MEI hoorde. Das i.p.v. lekker nog maar 4 weekjes wachten ineens 10 weken geworden. :cry:

Heeft iemand anders die recent een bestelling plaatste ook gehoord van een vertraging of zo ?

Of is het gewoon mijn 'bad luck' vibe ?

olivier
MINI Fan

Berichtdoor olivier » Vr Apr 11, 2008 14:32

hey heb mijn dooper nu al 3 weken hé en ik kan u zeggen dat zal nog wel veranderen ze gaan gewoon de uiterste leveringsdatum opgeven wanneer die er zal staan maar geloof mij die zal wel sneller geleverd worden waar heb je hem besteld ?

Davlin
MINI Regular

Berichtdoor Davlin » Vr Apr 11, 2008 14:45

Ik hoop het olivier *biddend op knietjes*

Ik zit alles samen al 8 maanden te wachten op mijn Dooperke (de tijd meegerekend die ik nodig had om mijn baas te overtuigen mij
1) een leasewagen te geven en
2) een Mini :grin:

Daarnaast ook een huis aan het bouwen dat ondertussen al 4 maanden vertraging heeft opgelopen, dus ben het wachten zowat beu. :wink:

Wanneer had je de jouwe besteld? Bestelling is via Mini Hasselt Store.

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Vr Apr 11, 2008 15:15

Vroeger ? [-o< ge kunt er voor bidden,...

Onze Dweil wordt morgen geleverd terwijl ie gesheduled stond voor week 16, dus vroeger, Hmmmm niet echt.
Zal waarschijnlijk er ook van af hangen wie en waar en hoe snel de garage alles geregeld wilt hebben,... ons Dooperke heeft toch even maar gewoon staan staan in de garage (geen kritiek op de garage verre van,... planning is planning, simpel zat maar als ge zit te wachten naar 'n MINI,.....) en dat terwijl we zonder tuut vertoefden.

Geduld,.... lol, jaja 'k kan 'r nu mee lachen maar eender wat groenig

Davlin
MINI Regular

Berichtdoor Davlin » Vr Apr 11, 2008 16:04

Wel oorspronkelijk bij de bestelling (eerste week februari) kreeg ik te horen dat de 'vermoedelijke' levering voor 10 mei was.

Nu zou dat ineens 6 weken later zijn, das wel veel eh... :cry:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Apr 11, 2008 19:29

als je dit forum verder leest, zal je zien dat de leveringen van de meeste Mini's dikwijls op tijd of één tot twee weken vroeger gebeurden :?
zes weken extra is wel veel :cry:
mss waren ze de jouwe "gewoon" vergeten te bestellen :grin:

btw...welkom op dit forum !!!
en succes met het wachten :oops: :wink:

Dooper
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Dooper » Vr Apr 11, 2008 20:43

Ik heb besteld op 02/02 en leverdatum is 20/04,hij is er zeker al niet te vroeg...

gr

Davlin
MINI Regular

Berichtdoor Davlin » Vr Apr 11, 2008 21:19

Bij mij dus ook 02/02!

Moest morgen eens terugbellen, maar ik heb zo een vermoeden dat hij gewoon inderdaad niet besteld was tot begin deze maand...

Mijn baas zei dat de wagen niet gelevered mocht worden vóór 1 april, ik vermoed dat ze hem misbegrepen hebben en de wagen dus niet bestelden tót 1 april... Dat verklaart natuurlijk wel niet waarom ik van de leasemaatschappij dan een briefje heb dat zegt 'uw wagen is op bestelling met volgende datum als leveringstermijn...'

Enfin, hopelijk is het gewoon een misverstand. Morgen bellen en vragen naar de juiste verkoper en vragen wanneer die bestelling nu effectief geplaatst is... Nu maar duimen dat die gast die ik eerder aan de lijn had niet goed gekeken heeft...

Leecood
MINI Fan

Berichtdoor Leecood » Za Apr 12, 2008 17:54

Ik bestelde 08 dec 2007 een lederen salon. Op papier zou die geleverd worden half februari 2008.
Mijn oud salon kon ik via "hebbes" verkopen, en ik maakte met de koper van mijn oude salon een overeenkomst tot einde februari.Hij betaalde een voorschot.
Half februari ongerust...een belletje naar de verkoper.Op zijn beurt belletje naar fabriek in Italie.. Later op de dag belletje van de verkoper na mij, zeggende : Euuu..;de fabriek dacht dat de produktiedatum half februari was,maar niet de leveringsdatum. Dat gaat tegenwoordig allemaal met scannen naar het schijnt. Ik gebeld naar koper oude salon dat het half maart zou worden... OK zei die, maar dan niet later... Half maart: belleke :
noppes... Om het verhaal kort te maken: salon werd gisteren 11 april geleverd.
Mijn oud salon heb ik herverkocht,andere koper zijn voorschotje teruggegeven...
Zo kan de bol rallen...
Wat MINI betreft kan de koper je precies zeggen in welke week hij geleverd word...als de lamp op groen gezet is wel te verstaan...
Ik denk dat in jou geval ergens een missing geslopen is,inzake leasing....let maar eens op..
In ieder geval hoop ik dat je hem rap in bezit moogt nemen, wachten kan lang duren,en zeker als het een mini is...echt waar.....

Davlin
MINI Regular

Berichtdoor Davlin » Za Apr 12, 2008 20:06

Bedankt voor de reply Leecood! Ja, wachten op een Mini duurt lang... heel lang.

Garage had 'geen tijd' om mij verder te helpen. Kan je dat geloven? Woensdag terugbellen. Ongeloofelijk.

Hopelijk gaat de Mini zelf leuker zijn dan de service...

MiniAddic
MINI2 - Newbie

Berichtdoor MiniAddic » Za Apr 12, 2008 22:33

Ergens derde week mei zou ik hem kunne hebben, mits ik hem volgende week bestel uiteraard :grin: :twisted:

Davlin
MINI Regular

Berichtdoor Davlin » Ma Apr 14, 2008 15:08

Ik hoop dat dat over een stock wagen gaat of zo... anders zijn ze serieus met mijn voeten aan het rammelen! :shock:

Davlin
MINI Regular

Berichtdoor Davlin » Wo Apr 16, 2008 14:38

't was een misverstand :grin:

Met een beetje sjans heb ik 'm volgende week \:D/

Allée ik heb me weer druk gemaakt voor niks! Wel liever dat uiteraard dan druk maken om iets en tot eind juni moeten wachten op uw Dooperke.

Zodra ik 'm heb... Pics uiteraard.

Dooper
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Dooper » Wo Apr 16, 2008 15:16

Ik heb in ieder geval al 1 zekerheid,vrijdag mag ik er om........[/img]

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Apr 16, 2008 15:22

Allé Dooper dan kort het ook af!! :wink:
Das dan een week verschil die netjes rechtlijnig doorgetrokken is qua bestelling en levering.

Davlin
MINI Regular

Berichtdoor Davlin » Wo Apr 16, 2008 15:27

Eind goed, al goed voor de Dooper familie :grin:

Didier
MINI2 - Newbie

levertijd normaal een 6 tal weken maximum

Berichtdoor Didier » Zo Mei 04, 2008 11:45

Normaal gezien kan je de cooper D voor de moment op 6 weken krijgen zonder probleem.

Greetz
Didier

Terug naar “General MINI Talk”