Goedkope New Mini's op 2dehands.be

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...

Scam?

Ja
7
100%
Neen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gebruikersavatar
Alexis
MINI2 - Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 Sep 2008
Locatie: Gent

Goedkope New Mini's op 2dehands.be

Berichtdoor Alexis » Vr Sep 19, 2008 20:56

Hallo iedereen,

ik zit al een tijdje geinteresseerd op 2dehands naar new mini's te kijken, en enkele leken mij wel heel interessant.

Voor drie verschillende wagens (in goede staat, met telkens minder dan 100000km op de teller) vroegen de eigenaars 4000, 5000 en 5700 euro. Ik heb hen alledrie gemaild en kreeg telkens mails die redelijk sterk op elkaar geleken terug, over hoe ze hun mini verkochten omdat ze gingen werken in het buitenland, maar dat ze de auto konden opsturen met een bedrijf dat als tussenpersoon werkt en je de wagen zelfs vijf dagen laat inspecteren (hiervoor moest je een bepaald deel van het te betalen bedrag al aan die firma storten, zij hielden het dan bij).

Die gasten ontwijken telkens vragen over de verschillende opties van de wagen, of de achtergrond, en negeren mijn vraag om andere foto's door te sturen dan diegene op de site.

Ik ben zelf al redelijk overtuigd dat dit gewoon een manier is om goedgelovige mensen op te lichten, maar wou hier nog eens checken of dit een gekende praktijk is, of dat dit ook voor jullie nieuws is..

Vriendelijke groeten,

-Alexis.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Vr Sep 19, 2008 22:25

Dat zijn inderdaad oplichters !!! NIETS storten op welke rekening dan ook ! Op elke tweedehandssite waarschuwen ze je voor die gasten. :!:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Vr Sep 19, 2008 22:35

PEPI schreef:Dat zijn inderdaad oplichters !!! NIETS storten op welke rekening dan ook ! Op elke tweedehandssite waarschuwen ze je voor die gasten. :!:

idd...dit en buitenlanders die je rekeningnr vragen om een voorschot te storten... :evil:
dat zijn ook zo van die praktijken !!

Gebruikersavatar
hooby
MINI Driver
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 Jun 2008
Locatie: Bazel

Berichtdoor hooby » Vr Sep 19, 2008 23:01

idd ws fraude. En ws vragen ze ook om via Western Union of Money Gram te betalen, omdat ze dan binnen 5 min hun geld hebben en je kan niets doen als je niets in de plaats krijgt. Niet op ingaan & zeker nooit via Western Union of Money Gram betalen voor eender wat op internet tenzij je de persoon zelf persoonlijk kent. Meeste scammers gebruiken deze betaal methode.

Gebruikersavatar
Alexis
MINI2 - Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 Sep 2008
Locatie: Gent

Berichtdoor Alexis » Za Sep 20, 2008 13:12

Kwas er ook al redelijk zeker van dat het oplichters waren (of dat het een oplichter is, want zoals ik al zei kwamen de verhalen redelijk goed overeen), maar kwou toch ook nog eens jullie mening horen.

Nog even de mails met namen en emailadressen hier posten in de hoop dat niemand opgelicht wordt!


-Adrien Dominy (adriendominy @ yahoo . fr)

"Bonjour
Je suis un concessionnaire privé, et je suis situé à Londres, Royaume-Uni. J'ai acheté cette voiture alors que je travaillais en France, maintenant je suis de retour au Royaume-Uni et je tiens à le vendre. La voiture elle est immatriculée en France, dispose de tous les documents écrits en français. La voiture est en parfait état et n'a jamais été impliqué dans un accident.The peinture sur cette voiture n'a pas été modifié et est original de l'avant vers l'arrière il n'ya pas de collision sur cette voiture. Cette voiture de transmission déplace comme elle viennent de quitter l'usine. Si vous décidez d'acheter mon véhicule, je peux organiser la livraison à votre pays et une période d'inspection de 10 jours. Je tiens à vous informer que nous allons utiliser un International Shipping Company pour l'assurance. Au Royaume-Uni, cette compagnie maritime est très populaire et digne de confiance.
Faites-moi savoir si vous êtes d'accord et je vais vous donner tous les détails concernant l'expédition et le paiement.
En attente de votre réponse!"


-Davio Burtos (fibros @ live . com)

"Hello,

From 2 days i just moved in London,UK and the car is located here with me.I sell it because here in UK i need a car with right hand drive.The car it is in excellent conditions,100% tehnical ok,never implicated in accidents and i'm the only owner of the car.

Please let me know if you are still interested in buying it.

Regards!"


-Armand Short (armandshort @ ymail . com)

"Hallo,
Hartelijk bedankt voor uw snelle e-mail. Ik zag dat u geïnteresseerd bent over de auto. Allereerst wil ik u zeggen dat ik gevestigd in Engeland..
Vanaf het begin Ik kan u zeggen dat de auto is persoonlijk, ik kocht het als nieuw uit België, waar ik had een arbeidsovereenkomst.Nu ik klaar bent met het werk in België en ik wil de verkoop van de auto, want het is heel moeilijk voor mij om het te gebruiken in Engeland, omdat ik een rechts rijden in de auto. De auto heeft echte KM met service boek, alle controles die werden gemaakt in het juiste moment, geen schade, geen ongevallen en ook geen krassen.Ik ben de eerste eigenaar van de auto. De auto is in uitstekende staat, nooit beschadigd, geen verborgen gebreken, blijven in mijn garage.Ik heb alle documenten die je nodig hebt en sleutels. Het heeft een duidelijke titel en kan worden geregistreerd in uw naam.De uiteindelijke prijs wordt 5700 euro, met alle belastingen inbegrepen.
Als u wilt kopen deze auto heb ik de mogelijkheid tot levering van de auto direct bij u thuis plaats met een rederij. Ik zal betalen voor de verzendkosten.Mail me zo snel mogelijk als u wilt kopen, deze schoonheid auto.

PS: Voor de goede comunicaccion Ik geef de voorkeur aan Engels te kunnen spreken, mijn Belgisch is niet goed.
Bedankt.
"

"Hi,

I would like to use a shipping company for this deal, the process is very easy and I just bought a 2006 Jeep Grand Cherokee and this is why I know how it works. I am 100% satisfied with their services and I intend to work with them again.This company will handle the delivery of the car and also they will handle all the registration papers. If we will use it you will have 5 days to inspect the car before you decide to buy it.I will pay delivery ! The delivery time will be around 3-4 days and the car will be delivered at your home address. In this time you will receive the tracking number of the transaction so you can use it to check the status on the company website.Let me explain you the whole process:First I will need your details, full name and address. As soon as I get the info from you I will take the car and go to the shipping company to transfer it in their custody. I will pay all the shipping charges. After the car is in their custody they will send you the invoice along with the payment instructions. They work like an escrow service and they will hold the payment during the 5 days period for inspection. You will have to send a part of the amount to them. After the first payment is confirmed to them, they will get the car to your home address and will also give you the documents of registration and the car will be left in your custody, in this period you can inspect the car, take it to a service for inspection and drive test it. After the 5 days period is over the shipping company will come to you and if you decide to keep the car you will transfer the documents on your name and after the car is registered on your name they will release the payment to me. If you decide not to buy the car they will take the car back and will send you a full refund of the payment.
Please e-mail me with your decision and also your full name and address and your phone #.

Many thanks for your time"



Dikke zever dus allemaal :)

Gebruikersavatar
braxx
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 Apr 2006
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor braxx » Di Sep 23, 2008 12:02

nederlandse tekst is echt wel heel duidelijk door een vertaalcomputer gedraaid :) lol

die zinsconstructie trekt er niet op en als kers op de taart "mijn belgisch is niet zo goed" :D

grts[/b]


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten