mini s/jcw tuningvraagjes

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
looneycooney
MINI2 - Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 Dec 2008

mini s/jcw tuningvraagjes

Berichtdoor looneycooney » Zo Dec 07, 2008 12:17

Hey iedereen !

Ik had graag enkele vraagjes gesteld.
Ik wil dus een cooper s kopen eens bijmekaar gespaard , maar ....daar stopt het allicht niet met mijn 'tuning' genen :D
Dus hoe maak ik de mini het beste zo licht mogelijk , maar binnen de wettelijke voorzieningen?! (motortuning vind ik niet echt nodig , maar mag altijd natuurlijk )
Zo vroeg ik me af , is er gewichtswinst tss de jcw kuipstoelen en de originele sportstoelen?
Is er gewichtsverschil tss de manuele en automatische airco..en is het feitelijk wettelijk om een airco eruit te zwieren?!
De JCW bv vind ik wat duur , ikzelf zou hem goedkoper kunnen tunen en meer nr mijn eigen goesting. Enkel spijtig dat dat dan weer niet mag volgens de goca.
Is het mogelijk om een gewone 's' te motortunen met de jcw-voorzieningen , of is dat gewoon niet te krijgen en moet je dus gewoon de jcw bestellen?!
Waarom ik dit vraag is vrij simpel..211pk , heel leuk , maar ik wil bv een andere ophanging en remmen (bv eibach/koni en sparco/brembo's) en ik zou het stom vinden om 30.000€ te betalen terwijl je de helft er terug zou afsmijten.
Anders ben ik gewezen op een huistuner , waar je dan mee moet oppassen inzake garantie en behoud vd software na een onderhoudsservice bv.
Iemand een idee hoe ik het beste dit aanpak? Toch maar doorsparen voor de jcw of de 's' nemen en zelf sukkelen met de tuningwetten etc?!
Indien zo'n jcw , kan ik dan wel alles veranderen zonder dat ik ooit een opmerking zou krijgen bij de garage of keuring?!
Reden voor het nemen vd 's' is voornamelijk omdat ik de jcw bodykit , stoelen , stuur pookknop etc er wil bijkopen , maar alsik me niet vergis komt dat dicht bij een 5000€ extra?! Dan vind ik het al veel geld worden, zelfs voor een funkarretje.

Ohja en hoe zit het bv met rolkooien? zijn er merken die er maken voor de mini's of is dat custom?

ps: het betreft een 2de wagen puur voor fun , maar moet legaal blijven en wil dus geen ware circuitkar ervan maken .
ps2: ik ben dolverliefd op die rood/witte 'mini challenge' , 9/10 dat ik voor die kleurtjes ge gaan met een gelijkaardige(niet compleet zelfde) bestickering:p
Ikzelf zit bv een een team van simulatordevelopers en deze zullen een plaatsje krijgen dmv bestickering op mijn auto , samen met enkele gaming-fabricanten . (Historx Modteam ,SRMods , simbin , srttv , logitech , e.a.)

Mvg

Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten