MINI COOPER S VAN 2002

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
johnvanuffel
MINI2 - Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 Okt 2009

MINI COOPER S VAN 2002

Berichtdoor johnvanuffel » Vr Okt 23, 2009 19:16

Dag MINI lovers!

Het is misschien een beetje bizar, maar ik ben absoluut geen MINI fan meer, en dit al een tijdje.. en ik zou toch eens graag een woordje uitleg geven waarom niet meer. Ik kocht m'n MINI COOPER S bij Alex Exclusive cars.. en ik ben nu dik 2 jaar later en moet tot mijn spijt melden dat ik nooit een slechtere auto heb gehad!! In de tijd dat ik de auto heb, had ik al de volgende kosten;
De kabel van de deurklinkt afgebroken!
Motor van de voorste ruitenwissers stuk!
Xenon-lamp stuk!
Gordelspanner stuk!
Motorblok moeten laten vervangen!
Motor van de rechtse voorruit stuk!
Als je met warm weer de ruiten wil openen piepen en openen die met schokken alsof heel de zaak het gaat begeven!
enz.. enz..
En dit voor een auto waar toen nog GEEN 100 000km op stonden. Tevens wordt je zowat "afgezopen" als je voor deze dingen de BMW garage moet bezoeken! 90 Euro per werkuur. Gewoonweg schandalig! Sinds enkele weken brand nu weer het lampje van de airbag. En hoe ouder m'n MINI wordt, des te meer er gaat piepen en kraken.
En het bizarre is, dat ik al enkele MINI-owners sprak, en ik kreeg nogal dikwijls dezelfde verhalen te horen.
Neen, hopelijk hadden jullie dan meer "chance" met jullie auto, maar de mijne is destijds zowat met zekerheid op de spreekwoordelijke Maandag gemaakt peins ik.

Groeten J.V.U.

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Za Okt 24, 2009 7:38

Hoi Johan,

Als ik dat allemaal zo lees een lijdensweg man,...
Ik kan uit je verhaal opmaken dat je de MINI niet nieuw kocht in 2002 en je niet de eerste eigenaar was, bent, of sla ik hier de bal mis. Motor moeten vervangen,... dat is niet niks.
Er zijn toch nog steeds heelwat MINI's binnen de club van die leeftijd waar de eigenaars nog steeds enthousiast over zijn.
Wat niet weg neemt dat je steeds met wat van de onbruikbare pech kan bedeeld worden.

Spijtig dat het je zo moet lopen, maar ik ben er zeker van dat je ook kan zeggen met mijn MINI heb ik ook superfun momenten beleefd, niet?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Za Okt 24, 2009 14:45

Wat kunnen we daarop zeggen ?
T'is een jammer verhaal, maar zoals Dweiltje heb ik ook den indruk dat je hem niet nieuw kocht, dus voorgeschiedenis is niet bekend ....

Verder ken ik genoeg "oude" minikes die nu nog steeds superfun garanderen aan hun berijders :D
T'is wel gekend dat de R50 mini een rammelkast is ( ik kan ervan meespreken ).
We hebben zelf een R53 works en deze rammelt ook wat af hoor :grin:

Maar desalniettemin is het superfun als je erinstapt, en qua kosten ?

Der is al en stuurhuis vervangen, een claxon, een klepveer in de motor en zo wat prullen, maar allemaal in garantie.
Dus wat ons betreft => MINI => super fun :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Okt 24, 2009 15:09

veel plezier met je renault :grin:

Gebruikersavatar
hooby
MINI Driver
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 Jun 2008
Locatie: Bazel

Berichtdoor hooby » Za Okt 24, 2009 16:45

Mijne is van 2005 en rijd nog steeds super! Enige wat al eens vervangen is geweest is het motortje van het passagiersraam. Dit is op een bepaald moment in de zomer eens blijven hangen en men ruit ging toen nietmeer dicht. Voor de rest super wagen al geweest!

Gebruikersavatar
Guillaume
MINI2 - Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 Okt 2009
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Guillaume » Za Okt 24, 2009 19:56

Toen je hem aankocht, was er dan een origineel onderhoudsboekje bij?
Kreeg je er een Car pass bij zodat je zekerheid had over de werkelijk gereden kilometers?

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Za Okt 24, 2009 22:41

Ik bezit een MINI van 2002 en de mijne is echt wel op een maandag gemaakt ;)
Jammer om te horen dat u met de uwe zoveel pech hebt gehad.

Ik ken mensen waarvan de MINI van die leeftijd al ettelijke malen in panne heeft gestaan en stukken zoals een versnellingsbak op 60000km is vervangen. Maar dat was meer te wijten aan hun rijstijl dan aan de laksheid van bouw.

Ik heb er 130000km opzitten en het enigste dat het ooit heeft laten afweten was de servopomp. Deze heb ik laten vervangen zonder problemen. Voor de rest was het enkel schade door ongeval.

Ik vrees ervoor dat u bij die autohandel misschien een slecht onderhouden MINI hebt aangekocht, misschien zelfs onwetend door de handelaar.
Ik vind het echt jammer voor u , maar de liefde voor mijn karretjes zal toch wel echt blijven hoor :)

Gebruikersavatar
johnvanuffel
MINI2 - Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 Okt 2009

Bedankt voor jullie medeleven laat ons zeggen

Berichtdoor johnvanuffel » Ma Nov 02, 2009 0:52

Ja boys & girls,

Ik heb inderdaad al wel plezier gehad aan men Cooper "S"'je. Hij rijdt inderdaad echt wel fun. En hij heeft op droog terrein echt wel een goeie wegligging. Tevens krijg ik, waar ik ook kom altijd wel een warme glimlach van iemand die vindt dat ik een tof bakje rijd..

Maar ik zal toch eerst een MINI moeten "beleven" waar niet te veel aan mankeerd voordat ik me er nog een aanschaf.

De groeten aan alleman! En bedankt voor jullie antwoorden!

John Van Uffel


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten