MINI Countryman
MINI Countryman
Daarnet door iemand op FB gepost...
Vind het beter en beter meevallen eigenlijk...
Vind het beter en beter meevallen eigenlijk...
Dangixxer schreef:hier de aero country....
is dit niet de gewone standaard S versie?
kan zijn dat het een pakket is ook, maar in de folders staat de S er altijd zo bij..en ben benieuwd of deze zo standaard verkregen wordt of al dan niet als optie
zo staat hij wel lekker bruut, was nooit fan van de countryman, maar zo kan ik hem wel smaken!
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
Musti schreef:Dangixxer schreef:hier de aero country....
is dit niet de gewone standaard S versie?
kan zijn dat het een pakket is ook, maar in de folders staat de S er altijd zo bij..en ben benieuwd of deze zo standaard verkregen wordt of al dan niet als optie
zo staat hij wel lekker bruut, was nooit fan van de countryman, maar zo kan ik hem wel smaken!
Wacht tot je de striping ziet...
- tommy cooper
- MINI Freak
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 11 Dec 2007
- Locatie: Hemiksem
Vandaag moest de Thumper binnen bij MINI Sneyers voor een onderhoud en wat kleine zaken, en dat was dus ineens het ideale moment om de nieuwe grote MINI aan de tand te voelen.
Shanna had de Country S All4 mooi gekuist, volgetankt en onder het afdak geparkeerd... ready to go!
En wat een geweldig exemplaar. Ik denk dat de hele optielijst aangekruisd was
Leer, navi, panoramisch dak, 18 duims, xenon, sportknop!!! , regen- en lichtsensoren,........
Ook de kleurencombo is voor mij zonder twijfel de beste die er te kiezen valt!
Instappen en rijden maar.
De relaxte rijhouding valt onmiddellijk op. De country zit echt als gegoten Dit in combinatie met een goed zicht op de baan maakt dat ik me direct thuisvoelde
De afwerking en materialen binnenin vallen mij beter mee dan tijdens de presentatie in het halfduister. Bovendien is de "fisher price" middenconsole eindelijk weg. Wat een verademing. Dat MINI ons deze zolang door onze strot heeft durven rammen
En dan het rijden zelf...Daar is niets op aan te merken. Zo soepel maar ook goed gepeperd! Al betrapte ik mezelf er wel op hem nooit echt veel hoog in toeren te jagen. Tussen 3 en 4K toeren en dan schakelen. Alleen is er zoveel vermogen aanwezig dat hij reeds dan al oerend hard gaat.
Het verschil tussen met of zonder sportknop "aan" rijden vind ik persoonlijk niet groot genoeg. Gaspedaal is iets directer, maar niet genoeg. En in het stuurgedrag merkte ik helemaal niets MAAR MAAR MAAR....HIJ PLOFT TERUG als de sportknop opstaat! Heb 20 km met mijn raam open gereden om ervan te genieten! Het blijft beschaafd, maar dit met inox.... hell yeah!
Remmen en schakelen blijven zoals bij de R56 TOP.
Niet normaal hoe kort en perfect juist je ermee kan schakelen. Dat doen toch niet veel merken na hoor en het is dan ook een constant gevoel van genot.
Ik keek natuurlijk ook uit om een keertje "bochtjes te nemen" met de grote broer. Wel jammer dat het vandaag nat en vettig lag op de baan en ik ook geen zin had om mezelf te laten verrassen (alhoewel dit natuurlijk DE situatie is om zo'n systeem te testen)... Dus toch maar kalmpjes aan gedaan. Wat ik er van kunnen voelen heb moet ik zeggen....wooooooooow dit werkt. Bochtje van 45° op een macadam baan die wat schots en scheef lag. Niet te snel de bocht ingaan en vervolgens vollop het gas. Bij de mijne zou hij beginnen schuiven vooraan. Bij de All4 voel je hem grip zoeken maar vooral geen millimeter van het traject afwijken. Enkel op een groot rond punt schoof hij een beetje over de voorwielen, maar niets om over te panikeren. Op zo'n moment mocht de ophanging voor mij net iets stijver zijn!! Eén van de weinige minpuntjes (maar zou hij dan nog zo relaxed rijden..... )
Dus......MINI....wanneer komt die All4 op alle andere modellen...... Dan begrijp je natuurlijk ook direct waarom voor het WRC kampioenschap een country is gekozen.
En zo waren 2 uur sturen op "hik en een flik" voorbij!
Damn, ik heb me goed vermaakt in die Country.
Ik had nooit het gevoel op weg te zijn met een grote MINI!
En JA hij rijdt als een MINI. De lat is zelfs nog hoger gelegd dankzij de vierwielaandrijving.
Voor mij persoonlijk is de Country de broodnodige 4 deurs om zo ook gezinnen met kinderen te laten genieten van de MINI-sensaties. WELL DONE MINI
Ik ben fan!!!!
En nen dikke merci aan MINI Sneyers, Shanna en Lieven om me met de Country te laten rijden en voor den "anderen" zo goed te zorgen
Shanna had de Country S All4 mooi gekuist, volgetankt en onder het afdak geparkeerd... ready to go!
En wat een geweldig exemplaar. Ik denk dat de hele optielijst aangekruisd was
Leer, navi, panoramisch dak, 18 duims, xenon, sportknop!!! , regen- en lichtsensoren,........
Ook de kleurencombo is voor mij zonder twijfel de beste die er te kiezen valt!
Instappen en rijden maar.
De relaxte rijhouding valt onmiddellijk op. De country zit echt als gegoten Dit in combinatie met een goed zicht op de baan maakt dat ik me direct thuisvoelde
De afwerking en materialen binnenin vallen mij beter mee dan tijdens de presentatie in het halfduister. Bovendien is de "fisher price" middenconsole eindelijk weg. Wat een verademing. Dat MINI ons deze zolang door onze strot heeft durven rammen
En dan het rijden zelf...Daar is niets op aan te merken. Zo soepel maar ook goed gepeperd! Al betrapte ik mezelf er wel op hem nooit echt veel hoog in toeren te jagen. Tussen 3 en 4K toeren en dan schakelen. Alleen is er zoveel vermogen aanwezig dat hij reeds dan al oerend hard gaat.
Het verschil tussen met of zonder sportknop "aan" rijden vind ik persoonlijk niet groot genoeg. Gaspedaal is iets directer, maar niet genoeg. En in het stuurgedrag merkte ik helemaal niets MAAR MAAR MAAR....HIJ PLOFT TERUG als de sportknop opstaat! Heb 20 km met mijn raam open gereden om ervan te genieten! Het blijft beschaafd, maar dit met inox.... hell yeah!
Remmen en schakelen blijven zoals bij de R56 TOP.
Niet normaal hoe kort en perfect juist je ermee kan schakelen. Dat doen toch niet veel merken na hoor en het is dan ook een constant gevoel van genot.
Ik keek natuurlijk ook uit om een keertje "bochtjes te nemen" met de grote broer. Wel jammer dat het vandaag nat en vettig lag op de baan en ik ook geen zin had om mezelf te laten verrassen (alhoewel dit natuurlijk DE situatie is om zo'n systeem te testen)... Dus toch maar kalmpjes aan gedaan. Wat ik er van kunnen voelen heb moet ik zeggen....wooooooooow dit werkt. Bochtje van 45° op een macadam baan die wat schots en scheef lag. Niet te snel de bocht ingaan en vervolgens vollop het gas. Bij de mijne zou hij beginnen schuiven vooraan. Bij de All4 voel je hem grip zoeken maar vooral geen millimeter van het traject afwijken. Enkel op een groot rond punt schoof hij een beetje over de voorwielen, maar niets om over te panikeren. Op zo'n moment mocht de ophanging voor mij net iets stijver zijn!! Eén van de weinige minpuntjes (maar zou hij dan nog zo relaxed rijden..... )
Dus......MINI....wanneer komt die All4 op alle andere modellen...... Dan begrijp je natuurlijk ook direct waarom voor het WRC kampioenschap een country is gekozen.
En zo waren 2 uur sturen op "hik en een flik" voorbij!
Damn, ik heb me goed vermaakt in die Country.
Ik had nooit het gevoel op weg te zijn met een grote MINI!
En JA hij rijdt als een MINI. De lat is zelfs nog hoger gelegd dankzij de vierwielaandrijving.
Voor mij persoonlijk is de Country de broodnodige 4 deurs om zo ook gezinnen met kinderen te laten genieten van de MINI-sensaties. WELL DONE MINI
Ik ben fan!!!!
En nen dikke merci aan MINI Sneyers, Shanna en Lieven om me met de Country te laten rijden en voor den "anderen" zo goed te zorgen
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Wo Okt 27, 2010 16:59, 4 keer totaal gewijzigd.
jbcola schreef:Mooi verslagje Freek!
Jammer genoeg zijn ze bij Coquyt zo slim geweest om hun enige S all4 al door te verkopen omdat ze bang waren die niet kwijt te geraken anders
heeeuh!
Wie een country bestelt moet in mijn ogen maar 1 optie aankruisen.....
Al de rest is bijzaak en kan er achteraf opgezet worden
Heb zelf ook al met de countryman S all 4 en de countryman D gereden aangezien ik het geluk heb van stage te doen bij MINI
de cooper S rijdt inderdaad heel zalig, al moet de cooper D versie echt niet onderdoen! Het extra koppel dat er met die nieuwe motor bijgekomen is voel je echt!
Ik zou zelfs zeggen dat ik eerder de cooper D zou nemen, zeker als die ook in all4 uitkomt binnenkort.
Greetz
ohja, de jcw ook maar is getest vorige week en WOW! wat een machien
de cooper S rijdt inderdaad heel zalig, al moet de cooper D versie echt niet onderdoen! Het extra koppel dat er met die nieuwe motor bijgekomen is voel je echt!
Ik zou zelfs zeggen dat ik eerder de cooper D zou nemen, zeker als die ook in all4 uitkomt binnenkort.
Greetz
ohja, de jcw ook maar is getest vorige week en WOW! wat een machien
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
Heb dit al enkele jaren geleden gezegd, een Hatch en dan 4X4,... en het avontuur kan beginnen
En zoals Freek schrijft, 1 optie, lol,...
Nu heb ik zlef nog niet het genoegen gehad om met de S uitgebreid te mogen rijden maar dat is zo'n beetje mijn eigen fout,...
Zoals Minichael schrijft is de nieuwe D wel echt een schatje,...
En zoals Freek schrijft, 1 optie, lol,...
Nu heb ik zlef nog niet het genoegen gehad om met de S uitgebreid te mogen rijden maar dat is zo'n beetje mijn eigen fout,...
Zoals Minichael schrijft is de nieuwe D wel echt een schatje,...
Terug naar “General MINI Talk”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten