MINI Countryman

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

MINI Countryman

Berichtdoor PEPI » Za Mei 08, 2010 20:53

Daarnet door iemand op FB gepost...

Afbeelding

Vind het beter en beter meevallen eigenlijk...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Mei 08, 2010 21:33

Ben geen fan van SUV, SAV's en al die andere afkortingen :D
Maar ik vind het een goede aanvulling van het gamma.
En gaat zeker ni slecht verkopen

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Zo Jun 20, 2010 22:15

hier de aero country.... 8)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Zo Jun 20, 2010 23:50

Dangixxer schreef:hier de aero country.... 8)

Afbeelding

Afbeelding


is dit niet de gewone standaard S versie?
kan zijn dat het een pakket is ook, maar in de folders staat de S er altijd zo bij..en ben benieuwd of deze zo standaard verkregen wordt of al dan niet als optie

zo staat hij wel lekker bruut, was nooit fan van de countryman, maar zo kan ik hem wel smaken!

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Jun 21, 2010 6:47

It's a beast,....

Gebruikersavatar
cooper
MINI-aholic
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 Mar 2006
Locatie: Nijlen (Belgie)

Berichtdoor cooper » Ma Jun 21, 2010 7:43

MY Dweiltje schreef:It's a beast,....


... maar de naam MINI staat hier volledig maar dan ook volledig niet meer op zijn plaats, en dan denk ik nog niet eens echt aan de merknaam.
Daar onze beauty's nog enigszins als mini kunnen omschreven worden is deze meer een kleine vrachtwagen. :cry:

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Jun 21, 2010 9:02

Musti schreef:
Dangixxer schreef:hier de aero country.... 8)

Afbeelding

Afbeelding


is dit niet de gewone standaard S versie?
kan zijn dat het een pakket is ook, maar in de folders staat de S er altijd zo bij..en ben benieuwd of deze zo standaard verkregen wordt of al dan niet als optie

zo staat hij wel lekker bruut, was nooit fan van de countryman, maar zo kan ik hem wel smaken!


Wacht tot je de striping ziet... :grin: 8) 8)

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Di Sep 14, 2010 12:52

Mijn eerste testritje zit erop (met de Cooper D) en het is reuze meegevallen. Wat mij betreft een mooie combo van MINI-feeling, SUV-'gevoel' en comfort. Zaterdag de S ne keer wat beter :twisted: leren kennen sé...Ben zéér benieuwd !

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Sep 14, 2010 17:07

De Pepi is verkocht/gekocht...??? :D

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Di Sep 14, 2010 23:49

Dangixxer schreef:De Pepi is verkocht/gekocht...??? :D


laat dat nu net niet het probleem zijn bij mij... :roll: :D








maar die ene andere factor :grin: :grin:

Gebruikersavatar
tommy cooper
MINI Freak
Berichten: 209
Lid geworden op: 11 Dec 2007
Locatie: Hemiksem

Berichtdoor tommy cooper » Do Sep 16, 2010 19:03

vind hem niet zo geslaagd de countryman,maar als ik hem zo zie dan wel zene!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Greetz,


Tommy

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Ma Okt 04, 2010 16:00

Vandaag heb ik thuis een mapje opgestuurd gekregen met onder andere een muismat, parkeerschijf e.d. in. In de folder stond ook een foto van deze best wel stoere countryman!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Okt 27, 2010 16:40

Vandaag moest de Thumper binnen bij MINI Sneyers voor een onderhoud en wat kleine zaken, en dat was dus ineens het ideale moment om de nieuwe grote MINI aan de tand te voelen.
Shanna had de Country S All4 mooi gekuist, volgetankt en onder het afdak geparkeerd... 8) ready to go!

Afbeelding

En wat een geweldig exemplaar. Ik denk dat de hele optielijst aangekruisd was :grin:
Leer, navi, panoramisch dak, 18 duims, xenon, sportknop!!! 8) , regen- en lichtsensoren,........
Ook de kleurencombo is voor mij zonder twijfel de beste die er te kiezen valt!
Instappen en rijden maar.

Afbeelding

De relaxte rijhouding valt onmiddellijk op. De country zit echt als gegoten :grin: Dit in combinatie met een goed zicht op de baan maakt dat ik me direct thuisvoelde 8)

Afbeelding

De afwerking en materialen binnenin vallen mij beter mee dan tijdens de presentatie in het halfduister. Bovendien is de "fisher price" middenconsole eindelijk weg. Wat een verademing. Dat MINI ons deze zolang door onze strot heeft durven rammen :x

Afbeelding

En dan het rijden zelf...Daar is niets op aan te merken. Zo soepel maar ook goed gepeperd! Al betrapte ik mezelf er wel op hem nooit echt veel hoog in toeren te jagen. Tussen 3 en 4K toeren en dan schakelen. Alleen is er zoveel vermogen aanwezig dat hij reeds dan al oerend hard gaat.
Het verschil tussen met of zonder sportknop "aan" rijden vind ik persoonlijk niet groot genoeg. Gaspedaal is iets directer, maar niet genoeg. En in het stuurgedrag merkte ik helemaal niets :roll: MAAR MAAR MAAR....HIJ PLOFT TERUG als de sportknop opstaat! 8) Heb 20 km met mijn raam open gereden om ervan te genieten! Het blijft beschaafd, maar dit met inox.... hell yeah!

Afbeelding

Remmen en schakelen blijven zoals bij de R56 TOP.
Niet normaal hoe kort en perfect juist je ermee kan schakelen. Dat doen toch niet veel merken na hoor en het is dan ook een constant gevoel van genot.

Afbeelding

Ik keek natuurlijk ook uit om een keertje "bochtjes te nemen" met de grote broer. Wel jammer dat het vandaag nat en vettig lag op de baan en ik ook geen zin had om mezelf te laten verrassen (alhoewel dit natuurlijk DE situatie is om zo'n systeem te testen)... Dus toch maar kalmpjes aan gedaan. Wat ik er van kunnen voelen heb moet ik zeggen....wooooooooow dit werkt. Bochtje van 45° op een macadam baan die wat schots en scheef lag. Niet te snel de bocht ingaan en vervolgens vollop het gas. Bij de mijne zou hij beginnen schuiven vooraan. Bij de All4 voel je hem grip zoeken maar vooral geen millimeter van het traject afwijken. :shock: :shock: :shock: Enkel op een groot rond punt schoof hij een beetje over de voorwielen, maar niets om over te panikeren. Op zo'n moment mocht de ophanging voor mij net iets stijver zijn!! Eén van de weinige minpuntjes (maar zou hij dan nog zo relaxed rijden..... :roll: )

Afbeelding

Dus......MINI....wanneer komt die All4 op alle andere modellen...... :roll: Dan begrijp je natuurlijk ook direct waarom voor het WRC kampioenschap een country is gekozen.

En zo waren 2 uur sturen op "hik en een flik" voorbij!
Damn, ik heb me goed vermaakt in die Country. :)
Ik had nooit het gevoel op weg te zijn met een grote MINI!
En JA hij rijdt als een MINI. De lat is zelfs nog hoger gelegd dankzij de vierwielaandrijving.
Voor mij persoonlijk is de Country de broodnodige 4 deurs om zo ook gezinnen met kinderen te laten genieten van de MINI-sensaties. WELL DONE MINI
Ik ben fan!!!!

Afbeelding

En nen dikke merci aan MINI Sneyers, Shanna en Lieven om me met de Country te laten rijden en voor den "anderen" zo goed te zorgen :wink:
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Wo Okt 27, 2010 16:59, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jbcola
MINI Master
Berichten: 1145
Lid geworden op: 22 Jun 2007

Berichtdoor jbcola » Wo Okt 27, 2010 16:49

Mooi verslagje Freek!
Jammer genoeg zijn ze bij Coquyt zo slim geweest om hun enige S all4 al door te verkopen omdat ze bang waren die niet kwijt te geraken anders :roll:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Okt 27, 2010 17:02

jbcola schreef:Mooi verslagje Freek!
Jammer genoeg zijn ze bij Coquyt zo slim geweest om hun enige S all4 al door te verkopen omdat ze bang waren die niet kwijt te geraken anders :roll:


heeeuh! :o
Wie een country bestelt moet in mijn ogen maar 1 optie aankruisen.....
Al de rest is bijzaak en kan er achteraf opgezet worden :wink:

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Wo Okt 27, 2010 17:25

Grappig, ik had net te horen gekregen dat de meeste Countryman's die tot nu toe verkocht S modelletjes waren:D Misschien wel zonder de All 4...:p

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Wo Okt 27, 2010 17:30

Leuke Review! En die MINI is zooo moooi en leuk! :D

Gebruikersavatar
Minichael
MINI-aholic
Berichten: 635
Lid geworden op: 31 Mei 2008
Locatie: Paal-Beringen

Berichtdoor Minichael » Wo Okt 27, 2010 17:38

Heb zelf ook al met de countryman S all 4 en de countryman D gereden aangezien ik het geluk heb van stage te doen bij MINI :D

de cooper S rijdt inderdaad heel zalig, al moet de cooper D versie echt niet onderdoen! Het extra koppel dat er met die nieuwe motor bijgekomen is voel je echt!
Ik zou zelfs zeggen dat ik eerder de cooper D zou nemen, zeker als die ook in all4 uitkomt binnenkort.

Greetz

ohja, de jcw ook maar is getest vorige week en WOW! wat een machien :D

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Do Okt 28, 2010 8:53

Heb dit al enkele jaren geleden gezegd, een Hatch en dan 4X4,... en het avontuur kan beginnen :D

En zoals Freek schrijft, 1 optie, lol,...

Nu heb ik zlef nog niet het genoegen gehad om met de S uitgebreid te mogen rijden maar dat is zo'n beetje mijn eigen fout,...
Zoals Minichael schrijft is de nieuwe D wel echt een schatje,...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Okt 28, 2010 19:28

Bij onze Nederlandse vrienden deze tegen gekomen :shock: :shock: :shock:

Afbeelding
Afbeelding


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten