Zonnewerende ramen verwijderen

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
xim
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 Mei 2011

Zonnewerende ramen verwijderen

Berichtdoor xim » Di Mei 31, 2011 20:04

Hi Miniacs,

We hebben in ons gezin sinds 2 weken een nieuw familielid mogen verwelkomen nl. Mini One D 2011.

Mijn moeder had net haar mini besteld & stapte uit de Antwerp Store. Enkele straten verder zag ze echter een Mini staan en met schijnbaar iets donkerdere ruiten nl. aan achterzijde en de achterste zijflanken.

Ze vond dit mooi & dacht dat dit een optie was. Ze is dan snel deze gaan bijbestellen op de Mini. Nu we de Mini in ons bezit hebben blijkt echter dat deze ruiten wel heel donker zijn.

Blijkbaar zijn de ruiten standaard vanachter al iets donkerder of....? Anyway de verkoper heeft ons hier niet duidelijk over geïnformeerd.

Ik neem aan dat ruiten af fabriek geen folie bezitten die je er kan afnemen of... ?

Indien dit echt in de ruiten zit en dus niet afneembaar is zouden we deze misschien willen vervangen door de standaard ruiten.

Heeft iemand hier ervaring mee wat de kostprijs zou zijn.?

Het beste zou natuurlijk zijn dat we iemand vinden die juist wel zonnewerende ruiten wil & we zo met hen kunnen ruilen. Is dan nog de vraag of we enkel met een model van 2011 kunnen ruilen.

Ben volledig nieuw met het forum gegeven dus alle info is welkom. Alvast bedankt!

mvg,

xim.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Di Mei 31, 2011 20:28

Dat gaat zoiezo een hele dure grap worden vrees ik...

Gebruikersavatar
xim
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 Mei 2011

Berichtdoor xim » Do Jun 02, 2011 1:21

Ja echt geen idee eigenlijk :s. Natuurlijk zal het een dure grap worden als je met niemand die ramen kan wisselen want dan moet je de kost van 3 ramen er ook nog is bijtellen.

Vraag me echter af wat de plaatsingskost kan zijn van zoiets en wat hiervoor een goed adres is indien je echter iemand kan vinden. Heb is in volt gezien dat er enorme verschillen zitten tussen garages.

Iemand ervaring?

Weet zelfs niet of je enkel kan wisselen met mensen die ook een 2011 editie hebben.. Ramen af fabriek zijn dus blijkbaar niet met folie ;).

Grtz

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Do Jun 02, 2011 16:34

Zou je eens een link kunnen geven met een foto van die getinte ramen? Want de optionele getinte ramen van MINI zijn echt niet zo heeeel donker.. je kan er perfect langs beide kanten normaal doorkijken :)
Ik denk ook dat dit niet echt goedkoop gaat worden... en ramenpartij past "normaal gezien" ook op modellen van voor 2011 :)

Gebruikersavatar
xim
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 Mei 2011

Berichtdoor xim » Ma Jun 06, 2011 18:32

Ja, zal volgend weekend enkele foto's posten. Worden momenteel andere velgen & banden opgeplaatst zodus... Het is een zwarte mini en die zonnewerende ramen vanachter maken hem nu wel heel zwart natuurlijk. :) Had de mini nu in andere kleur geweest was het wel ok. Vriendin van mij heeft een bruine met zonnewerende ramen en dan heb je nog iets van contrasterende kleuren.

Heb echt geen idee van de kostprijs. Beste oplossing zou natuurlijk zijn om iemand te vinden die net wel de originele zonnewerende ruiten van mini wil & deze dan omruilen. Daarna dan is rondhoren waar ik de beste prijzen kan krijgen voor montage en demontage.

Alvast bedankt voor de reacties. Nuttig forum.

Xim.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Jun 06, 2011 23:39

Is dat glas niet geplakt ? Dat gaan ze zo gemakkelijk niet verwijderd krijgen denk zenne...


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten