Enkele vraagjes van een Mini newbie... :-)

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
krikke5150
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium

Enkele vraagjes van een Mini newbie... :-)

Berichtdoor krikke5150 » Zo Jul 31, 2011 21:11

-Kan het zijn dat een R56 2011 mini cruise control niet remt als hij bergaf sneller dan de ingestelde km/h gaat? :?:
-Na 750km is het gemiddeld verbuik (cooper D) 5,7 liter/100 km, gereden in bompa stijl met af en toe een een lichte zweepslag... Zakt dit verbruik nog? Is er na het inrijden groot verschil in verbruik tussen bompa rijstijl, en "pedal to the metal" ?
- Met de dagverlichting ingesteld op "uit" gaan de xenons toch regelmatig branden tijdens de dag...
- is het mogelijk om de ingebouwde GPS te " voorzien" van de flitspalen? Zou wel eens meer dan nodig kunnen worden vrees ik... :-)

Gebruikersavatar
MINIMJ
MINI Freak
Berichten: 290
Lid geworden op: 26 Jan 2011
Locatie: Leuven

Berichtdoor MINIMJ » Zo Jul 31, 2011 21:38

Dat verbruik is denk ik het normaal gemiddelde voor een cooper D :) en op een ingebouwde GPS van MINI kan voorlopig nog niks gedaan worden aan flitspaalvermelding en dergelijke...
Heb je automatische regen en lichtsensor? want als die aan staat springen de lichten regelmatig eens aan of uit :p

Gebruikersavatar
krikke5150
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium

Berichtdoor krikke5150 » Zo Jul 31, 2011 21:43

De licht- en regensensor staan er idd op... :? Zouden die af en toe eens flippen dan?

MINIMJ schreef:op een ingebouwde GPS van MINI kan voorlopig nog niks gedaan worden aan flitspaalvermelding en dergelijke...
:p


De mini wordt voor 95% van de tijd gereden door m'n vrouwtje, die toch al enkele PV's mee naar huis bracht, en nu duidelijk het plezier van mini rijden ontdekt heeft... Zou een coyote hier kunnen helpen, indachtig met het feit dat ze 80% van de tijd in bebouwde kom rondtuft?

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Zo Jul 31, 2011 22:20

Je kunt ook uw lichten uit zetten hoor ;) Dan gaan ze niet steeds automatisch aan als je onder een brug doorrijd ofzo... (dit is trouwens niet goed voor xenons want die hebben - nog meer dan andere lampen - een opwarmtijd nodig die je beter niet verwaarloost.

Gebruikersavatar
krikke5150
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium

Berichtdoor krikke5150 » Ma Aug 01, 2011 5:54

PEPI schreef:Je kunt ook uw lichten uit zetten hoor ;) Dan gaan ze niet steeds automatisch aan als je onder een brug doorrijd ofzo... (dit is trouwens niet goed voor xenons want die hebben - nog meer dan andere lampen - een opwarmtijd nodig die je beter niet verwaarloost.


Ik denk eerlijk gezegd dat het net omgekeerd is hoor, dat het niet gezond is om een xenon te snel na het uitschakelen opnieuw te doen branden. Zo is het in ieder geval met de Xenon toepassingen die wij op het werk gebruiken... :wink:

Langs de andere kant, als de wagen uitgerust is met een regen en lichtsensor is het toch een beetje normaal dat deze gebruikt worden... :grin:

Heeft er niemand ervaring met de cruise control?

Gebruikersavatar
Panidacolada
MINI-aholic
Berichten: 994
Lid geworden op: 03 Apr 2009
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor Panidacolada » Ma Aug 01, 2011 8:53

Wij zitten met een 'pedal to the metal' op een 5.1L qua verbruik.

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Ma Aug 01, 2011 9:50

Ik rijd veel stad en ik zit op 6.1 :). Ik probeer vaak ook als een bompa te rijden en dan daalt het een beetje maar nog nooit onder de 5.2 geweest.. Ik ga ook niet 110-120 rijden op een autosnelweg voor mijn verbruik met 0.4 te zien dalen ze :D Na het inrijden daalt het normaal wel een beetje..
Verder, normaal kan je de gevoeligheid van je lichtsensor instellen.. maar deze zal zelfs op het allerlaagste niveau blijven aansteken onder een langere brug ed...

Het remmen van de cruise control.. Dat kan best..

En een coyote... Als je 80% van de tijd bebouwde kom rijdt... Valt te zien.. Vanaf dat je gemiddeld jaarlijks 3 boetes krijgt KAN het beter zijn om een coyote aan te schaffen.. Weet wel dat als je 1 van de eerste bent die langs die controle rijdt je nog geen melding krijgt:). Dus voor bebouwde kom ed weet ik niet of het veel zal helpen ;).

Gebruikersavatar
MINIMJ
MINI Freak
Berichten: 290
Lid geworden op: 26 Jan 2011
Locatie: Leuven

Berichtdoor MINIMJ » Ma Aug 01, 2011 11:34

Ja een coyote kan daarbij wel helpen ;) als je een aantal P's binnenhaalt zal die coyote op den duur wel goedkoper zijn :p

Ja met regen en lichtsensor, als je die op Automatisch zet gaan ze natuurlijk automatisch aan/uit. Kan je altijd uitschakelen :).

Gebruikersavatar
Qruze
MINI2 - Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 Jun 2011
Locatie: Kessel-Lo / Wijnegem

Berichtdoor Qruze » Ma Aug 01, 2011 14:17

Coyote heeft blijkbaar ook een app voor Android-smartphones (en ik veronderstel ook voor iPhone), is gratis en werkt tot nu toe vrij goed bij mij.

Hopelijk kan ik het tempo waaraan de boetes binnenkomen ermee iets minderen, want 2 op 3 weken tijd doet toch wat pijn in de portefeuille :wink:

Gebruikersavatar
krikke5150
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium

Berichtdoor krikke5150 » Ma Aug 01, 2011 16:28

YorkPower schreef:Verder, normaal kan je de gevoeligheid van je lichtsensor instellen.. maar deze zal zelfs op het allerlaagste niveau blijven aansteken onder een langere brug ed...


De gevoeligheid van de regensensor is aan te passen, maar die van de lichtsensor niet denk ik... :shock:

Qruze schreef:Hopelijk kan ik het tempo waaraan de boetes binnenkomen ermee iets minderen, want 2 op 3 weken tijd doet toch wat pijn in de portefeuille :wink:


2 op 3 weken is idd een schoon gemiddelde... :wink: Misschien een domiciliëring aanvragen? :grin:

Gebruikersavatar
MINIMJ
MINI Freak
Berichten: 290
Lid geworden op: 26 Jan 2011
Locatie: Leuven

Berichtdoor MINIMJ » Ma Aug 01, 2011 16:37

De gevoeligheid van de regensensor is aan te passen, maar die van de lichtsensor niet denk ik... :shock:



nee die kan je niet aanpassen jammer genoeg!

Gebruikersavatar
Sébastien
MINI-aholic
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 Feb 2010
Locatie: Wetteren

Berichtdoor Sébastien » Di Aug 02, 2011 9:32

De Diesel hier heeft 4.9 als gemiddeld verbruik na 25000km.

Je kan de flitspalen wel integreren in de GPS hoor.
Ik heb eens ergens gelezen dat er een aangepaste navigatiedvd was met alle flitspalen als POI's er bij. Wel geen officiële dvd natuurlijk 8)

Gebruikersavatar
MINIMJ
MINI Freak
Berichten: 290
Lid geworden op: 26 Jan 2011
Locatie: Leuven

Berichtdoor MINIMJ » Di Aug 02, 2011 11:49

Sébastien schreef:Je kan de flitspalen wel integreren in de GPS hoor.
Ik heb eens ergens gelezen dat er een aangepaste navigatiedvd was met alle flitspalen als POI's er bij. Wel geen officiële dvd natuurlijk 8)


nee dat zal niet officieel zijn dan jammer :p en moet je die dan installeren op je navisysteem? want de laatste zijn niet meer met cd


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten