Waar op letten bij aankoop gebruikte cooper s 2007 ?
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
Waar op letten bij aankoop gebruikte cooper s 2007 ?
Hoi allemaal.
ben al een tijdje aan het uitkijken naar een s'je en nu vroeg ik me toch af of er bepaalde dingen zijn waar ik moet op letten bij tweedehands s'je van 2007? alvoorens te kopen.
iemand pointers ?
dank bij voorbaat.
Groetejs Peterkepan
ben al een tijdje aan het uitkijken naar een s'je en nu vroeg ik me toch af of er bepaalde dingen zijn waar ik moet op letten bij tweedehands s'je van 2007? alvoorens te kopen.
iemand pointers ?
dank bij voorbaat.
Groetejs Peterkepan
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
PeterkePan schreef:cooperke s schreef:De R53 is een compressor aangedreven motor,de R56s heeft een turbo aangedreven motor.Ik vermoed dat de allerlaatste R53's gemaakt zijn begin 2007,ben niet zeker.Ben niet zo goed met jaartallen .
Heb je een advertentie of zo?
Tom.
het gaat om een turbo sje van 2007
Dan zit je juist met de "56"
Zoals gezegd, ik heb het model ervoor dus ben zeker geen specialist van de tubo-modellekes
Gevoelige punten.....
Persoonlijk zou ik nooit een reeds getuned model kopen.
Meestal wordt in België de turbo-druk wat opgevezen en het ding gaat als een speer!
Er worden bijna nooit andere onderdelen vervangen.
Niet dat die tuning per sé slecht is....DAT ZEG IK NIET
Maar er zijn wel heel wat gevallen bekend van opgeblazen turbo's, zuigers die het begeven,....
IK ZOU als tweedehands liever een "maagdelijk" S'ke kopen en achteraf zelf laten doen (als dat natuurlijk jou bedoeling is). Dan weet je bij wie, wat, waar. En je weet ook hoe ermee gereden is! Want ge rijdt er zelf mee
Ondanks al de lof in het begin zijn die turbo-motoren als ze onder een MINI-kap zitten niet steeds probleemvrij.
Vraag ook zeker of de wagen onder garantie is binnengeweest voor de "dieselratel"
Probleem dat zo goed als ALLE turbo-Sen hebben. Bij koude start draait de motor soms een seconde of dertig als een dieseltraktor! En dat is nog mooi uitgerdrukt. Na 30 sec is dit weg. Heeft iets te maken met de kleppenstoters (dacht ik). BMW zegt dat dit niet schadelijk is voor de motor. Ik weet alleen dat het klinkt alsof uwe motor op punt staat zijne geest te geven. NIET LEUK dus. Onder garantie kon je dit probleem laten maken, alhoewel het zich achteraf soms terug begon voor te doen....
Als je dus al weet dat hij er ooit voor binnen geweest is, is de kans bestaande dat het MISSCHIEN opgelost is. Niet binnengeweest = in de winter garantie prijs.
Let ook op de "scoop" (brievenbuske in de motorkap)
De eerste R56'en was dit van erbarmelijke kwaliteit. Door de extreme hitte van de turbo die er net onder zit, trok dit (omdat het niet van metaal was) soms krom. Ondertussen hebben ze er al zeker 3 aanpassingen aan gedaan om het goed te krijgen (verstevigd, openingen in het gaas)
Dat zijn zo dingen die wel eens durven gebeuren
Hopelijk ben je er iets mee
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
Dangixxer schreef:PeterkePan schreef:cooperke s schreef:De R53 is een compressor aangedreven motor,de R56s heeft een turbo aangedreven motor.Ik vermoed dat de allerlaatste R53's gemaakt zijn begin 2007,ben niet zeker.Ben niet zo goed met jaartallen .
Heb je een advertentie of zo?
Tom.
het gaat om een turbo sje van 2007
Dan zit je juist met de "56"
Zoals gezegd, ik heb het model ervoor dus ben zeker geen specialist van de tubo-modellekes
Gevoelige punten.....
Persoonlijk zou ik nooit een reeds getuned model kopen.
Meestal wordt in België de turbo-druk wat opgevezen en het ding gaat als een speer!
Er worden bijna nooit andere onderdelen vervangen.
Niet dat die tuning per sé slecht is....DAT ZEG IK NIET
Maar er zijn wel heel wat gevallen bekend van opgeblazen turbo's, zuigers die het begeven,....
IK ZOU als tweedehands liever een "maagdelijk" S'ke kopen en achteraf zelf laten doen (als dat natuurlijk jou bedoeling is). Dan weet je bij wie, wat, waar. En je weet ook hoe ermee gereden is! Want ge rijdt er zelf mee
Ondanks al de lof in het begin zijn die turbo-motoren als ze onder een MINI-kap zitten niet steeds probleemvrij.
Vraag ook zeker of de wagen onder garantie is binnengeweest voor de "dieselratel"
Probleem dat zo goed als ALLE turbo-Sen hebben. Bij koude start draait de motor soms een seconde of dertig als een dieseltraktor! En dat is nog mooi uitgerdrukt. Na 30 sec is dit weg. Heeft iets te maken met de kleppenstoters (dacht ik). BMW zegt dat dit niet schadelijk is voor de motor. Ik weet alleen dat het klinkt alsof uwe motor op punt staat zijne geest te geven. NIET LEUK dus. Onder garantie kon je dit probleem laten maken, alhoewel het zich achteraf soms terug begon voor te doen....
Als je dus al weet dat hij er ooit voor binnen geweest is, is de kans bestaande dat het MISSCHIEN opgelost is. Niet binnengeweest = in de winter garantie prijs.
Let ook op de "scoop" (brievenbuske in de motorkap)
De eerste R56'en was dit van erbarmelijke kwaliteit. Door de extreme hitte van de turbo die er net onder zit, trok dit (omdat het niet van metaal was) soms krom. Ondertussen hebben ze er al zeker 3 aanpassingen aan gedaan om het goed te krijgen (verstevigd, openingen in het gaas)
Dat zijn zo dingen die wel eens durven gebeuren
Hopelijk ben je er iets mee
Al vast hartelijk bedankt .
toen ik een kijkje onder de motor kap nam zag ik bij het open doen ervan dat de "brievenbus) niet voledig dicht was zoals ik eerder ergens gelezen had . in het rooster zaten wel gaatjes (zag er standaard uit)
of de mini getuned is weet ik niet en voor de rest te vragen ga ik zeker ook nog terug van.
is een r53 dan zo veel sterker ? nu ja het geluid van de compressor is wel enorm. maar een r53 met niet al teveel killometers is niet echt ng te vinden.
of is het verstandiger een 2007 uit men hoofd te zetten ?
nog eens bedankt voor de info Dangixxer
Laatst gewijzigd door PeterkePan op Zo Aug 28, 2011 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Recentelijk stond er hier nog een heel goed R53ske te koop!
Maar is net verkocht
Als je wat rondkijkt zijn er wel wat te vinden onder de 100K hoor.
Sterker...ik ga dat niet zeggen.
Er zijn er ook die in de soep draaien hoor
Ik weet alleen dat de turbo zeker ook niet bulletproof is!
En bij tuning wordt het koppel daar zonder probleem richting 330NM getild wat het een enorm krachtige auto maakt. Alleen blijkt hij er soms niet helemaal tegen bestand!
Zo zijn de zuigers van een R56 JCW (die 211pk heeft en 280NM) verschillend van die van een gewone S... Als je dan 330 NM hebt moet ik er denk ik geen plaatje bij tekenen he
Uit de R53 kunnen ze ook wel wat pk's toveren maar het koppel is daar veel minder gygantisch (er zijn er amper die boven de 285 raken). En aangezien het toerental daar veel meer gespreid is (7000 toeren) gebruik je ook niet constant alle kracht van de motor.
Het is ook een kwestie van welke MINI je het mooiste vindt he
en misschien het belangrijkste van al.............
53 is spartaanser op alle vlakken....56 is luxueuzer op alle vlakken
Maar is net verkocht
Als je wat rondkijkt zijn er wel wat te vinden onder de 100K hoor.
Sterker...ik ga dat niet zeggen.
Er zijn er ook die in de soep draaien hoor
Ik weet alleen dat de turbo zeker ook niet bulletproof is!
En bij tuning wordt het koppel daar zonder probleem richting 330NM getild wat het een enorm krachtige auto maakt. Alleen blijkt hij er soms niet helemaal tegen bestand!
Zo zijn de zuigers van een R56 JCW (die 211pk heeft en 280NM) verschillend van die van een gewone S... Als je dan 330 NM hebt moet ik er denk ik geen plaatje bij tekenen he
Uit de R53 kunnen ze ook wel wat pk's toveren maar het koppel is daar veel minder gygantisch (er zijn er amper die boven de 285 raken). En aangezien het toerental daar veel meer gespreid is (7000 toeren) gebruik je ook niet constant alle kracht van de motor.
Het is ook een kwestie van welke MINI je het mooiste vindt he
en misschien het belangrijkste van al.............
53 is spartaanser op alle vlakken....56 is luxueuzer op alle vlakken
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
Dangixxer schreef:Recentelijk stond er hier nog een heel goed R53ske te koop!
Maar is net verkocht
Als je wat rondkijkt zijn er wel wat te vinden onder de 100K hoor.
Sterker...ik ga dat niet zeggen.
Er zijn er ook die in de soep draaien hoor
Ik weet alleen dat de turbo zeker ook niet bulletproof is!
En bij tuning wordt het koppel daar zonder probleem richting 330NM getild wat het een enorm krachtige auto maakt. Alleen blijkt hij er soms niet helemaal tegen bestand!
Zo zijn de zuigers van een R56 JCW (die 211pk heeft en 280NM) verschillend van die van een gewone S... Als je dan 330 NM hebt moet ik er denk ik geen plaatje bij tekenen he
Uit de R53 kunnen ze ook wel wat pk's toveren maar het koppel is daar veel minder gygantisch (er zijn er amper die boven de 285 raken). En aangezien het toerental daar veel meer gespreid is (7000 toeren) gebruik je ook niet constant alle kracht van de motor.
Het is ook een kwestie van welke MINI je het mooiste vindt he
en misschien het belangrijkste van al.............
53 is spartaanser op alle vlakken....56 is luxueuzer op alle vlakken
tho ik denk dat ik toch de snoet van de 56 verkies en de binnenkant staat me ook enorm aan.
jmmer vind ik dat bij de 53 de motorkap zo bol staat langs de lichten maar dat is een zaak van smaak he .
het moet geen enom power beest worden , maar een keertje langs beek gaan zal er wel inzitten voor softw bij te werken ...
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
PeterkePan schreef:Dangixxer schreef:Recentelijk stond er hier nog een heel goed R53ske te koop!
Maar is net verkocht
Als je wat rondkijkt zijn er wel wat te vinden onder de 100K hoor.
Sterker...ik ga dat niet zeggen.
Er zijn er ook die in de soep draaien hoor
Ik weet alleen dat de turbo zeker ook niet bulletproof is!
En bij tuning wordt het koppel daar zonder probleem richting 330NM getild wat het een enorm krachtige auto maakt. Alleen blijkt hij er soms niet helemaal tegen bestand!
Zo zijn de zuigers van een R56 JCW (die 211pk heeft en 280NM) verschillend van die van een gewone S... Als je dan 330 NM hebt moet ik er denk ik geen plaatje bij tekenen he
Uit de R53 kunnen ze ook wel wat pk's toveren maar het koppel is daar veel minder gygantisch (er zijn er amper die boven de 285 raken). En aangezien het toerental daar veel meer gespreid is (7000 toeren) gebruik je ook niet constant alle kracht van de motor.
Het is ook een kwestie van welke MINI je het mooiste vindt he
en misschien het belangrijkste van al.............
53 is spartaanser op alle vlakken....56 is luxueuzer op alle vlakken
tho ik denk dat ik toch de snoet van de 56 verkies en de binnenkant staat me ook enorm aan.
jmmer vind ik dat bij de 53 de motorkap zo bol staat langs de lichten maar dat is een zaak van smaak he .
het moet geen enom power beest worden , maar een keertje langs beek gaan zal er wel inzitten voor softw bij te werken ...
K zou zeggen schrap Beek en stip Evolve aan in uw dagboek..
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
cooperke s schreef:PeterkePan schreef:Dangixxer schreef:Recentelijk stond er hier nog een heel goed R53ske te koop!
Maar is net verkocht
Als je wat rondkijkt zijn er wel wat te vinden onder de 100K hoor.
Sterker...ik ga dat niet zeggen.
Er zijn er ook die in de soep draaien hoor
Ik weet alleen dat de turbo zeker ook niet bulletproof is!
En bij tuning wordt het koppel daar zonder probleem richting 330NM getild wat het een enorm krachtige auto maakt. Alleen blijkt hij er soms niet helemaal tegen bestand!
Zo zijn de zuigers van een R56 JCW (die 211pk heeft en 280NM) verschillend van die van een gewone S... Als je dan 330 NM hebt moet ik er denk ik geen plaatje bij tekenen he
Uit de R53 kunnen ze ook wel wat pk's toveren maar het koppel is daar veel minder gygantisch (er zijn er amper die boven de 285 raken). En aangezien het toerental daar veel meer gespreid is (7000 toeren) gebruik je ook niet constant alle kracht van de motor.
Het is ook een kwestie van welke MINI je het mooiste vindt he
en misschien het belangrijkste van al.............
53 is spartaanser op alle vlakken....56 is luxueuzer op alle vlakken
tho ik denk dat ik toch de snoet van de 56 verkies en de binnenkant staat me ook enorm aan.
jmmer vind ik dat bij de 53 de motorkap zo bol staat langs de lichten maar dat is een zaak van smaak he .
het moet geen enom power beest worden , maar een keertje langs beek gaan zal er wel inzitten voor softw bij te werken ...
K zou zeggen schrap Beek en stip Evolve aan in uw dagboek..
linkje mss?
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
na wat wikken en wegen lijkt een r53 tg de betere keuze. want dat ratel probleem schrik me tg wel zwaar af.
hier en daar tg een hoop gelezen op forums van mensen die het hebben (een hoop) en aanhoudent .
nog eens van harte dank voor alle hulp
ik heb geen haast met een mini in huis te halen.
maar er komt er wel eentje
Grtjs peterkepan
hier en daar tg een hoop gelezen op forums van mensen die het hebben (een hoop) en aanhoudent .
nog eens van harte dank voor alle hulp
ik heb geen haast met een mini in huis te halen.
maar er komt er wel eentje
Grtjs peterkepan
Zoals ik al vertelde in het geratel topic
Een sluitende oplossing is er volgens mij niet.
Ze blijven maar kettingspanners vervangen met "zogezegde" nieuwere versie's telkens.
Als ik ze moet geloven zijn er al een stuk of 10.
Als je echt lang genoeg zaagt krijg je extra waarborg tot zolang je er van plan mee bent te rijden ( zo was het toch bij mij gegaan )
Het is normaal blijven ze bweweren .... yeah right.
Waarom beginnen ze dan met een herstelling als er geen probleem is ?
Anyway .... als eerste eigenaar kan je nog wel wat bekomen, als het over een occasie gaat en je kent de voorgeschiedenis niet .....
Wat tuning betreft, Zeer leuk een aanlokkelijk .... maar het blijft gevaarlijk spel bij een R56.
Ik had Beek software en eigenlijk nooit problemen of defecten gehad.
Wel voel je dat de auto eigenlijk niet gemaakt is voor zulke krachten.
Dat is wel anders met een R53.
Een R53 met R56 interieur .... misschien eens een projectje
Een sluitende oplossing is er volgens mij niet.
Ze blijven maar kettingspanners vervangen met "zogezegde" nieuwere versie's telkens.
Als ik ze moet geloven zijn er al een stuk of 10.
Als je echt lang genoeg zaagt krijg je extra waarborg tot zolang je er van plan mee bent te rijden ( zo was het toch bij mij gegaan )
Het is normaal blijven ze bweweren .... yeah right.
Waarom beginnen ze dan met een herstelling als er geen probleem is ?
Anyway .... als eerste eigenaar kan je nog wel wat bekomen, als het over een occasie gaat en je kent de voorgeschiedenis niet .....
Wat tuning betreft, Zeer leuk een aanlokkelijk .... maar het blijft gevaarlijk spel bij een R56.
Ik had Beek software en eigenlijk nooit problemen of defecten gehad.
Wel voel je dat de auto eigenlijk niet gemaakt is voor zulke krachten.
Dat is wel anders met een R53.
Een R53 met R56 interieur .... misschien eens een projectje
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
Stafke schreef:Zoals ik al vertelde in het geratel topic
Een sluitende oplossing is er volgens mij niet.
Ze blijven maar kettingspanners vervangen met "zogezegde" nieuwere versie's telkens.
Als ik ze moet geloven zijn er al een stuk of 10.
Als je echt lang genoeg zaagt krijg je extra waarborg tot zolang je er van plan mee bent te rijden ( zo was het toch bij mij gegaan )
Het is normaal blijven ze bweweren .... yeah right.
Waarom beginnen ze dan met een herstelling als er geen probleem is ?
Anyway .... als eerste eigenaar kan je nog wel wat bekomen, als het over een occasie gaat en je kent de voorgeschiedenis niet .....
Wat tuning betreft, Zeer leuk een aanlokkelijk .... maar het blijft gevaarlijk spel bij een R56.
Ik had Beek software en eigenlijk nooit problemen of defecten gehad.
Wel voel je dat de auto eigenlijk niet gemaakt is voor zulke krachten.
Dat is wel anders met een R53.
Een R53 met R56 interieur .... misschien eens een projectje
klingt wel als wat hehe eerst een propere r53 vinden he
Terug naar “General MINI Talk”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten