Circuitpraat !
Circuitpraat !
Op algemeen verzoek dit topic:
CIRCUITPRAAT
CIRCUITPRAAT
Ik ben ondertussen al een beetje thuis op het circuit.
Veel meegereden voor ik zelf ben beginnen rijden 2 jaar terug.
De regel op circuit (NIET de ring) is dat ge uw lijn blijft rijden en de snellere maar zorgen dat ze langs u door gaan.
Dit zorgt ervoor dat de langzamere voorspelbaarder zijn (blijft op de lijn)
Wat ik persoonlijk doe is na het uitkomen van sommige bochten wat inhouden, op mijn lijn blijf rijden en mijn pinker gebruik om aan te geven dat ik hem gezien heb en hem door wil laten.
Op de Ring daarentegen gelden de Duitse verkeersregels. (is officieel een tolweg)
Hier is het dus verboden om iemand rechts in te halen. Indien ze u betrappen kunt ge hier bekeurd worden zoals op de openbare weg!
De ongeschreven (of mss toch wel ergens geschreven) regel is dat snellere doorgelaten worden dmv de pinker naar rechts op te zetten, wat naar rechts te gaan (indien mogelijk) en de snellere links door laten.
Veel meegereden voor ik zelf ben beginnen rijden 2 jaar terug.
De regel op circuit (NIET de ring) is dat ge uw lijn blijft rijden en de snellere maar zorgen dat ze langs u door gaan.
Dit zorgt ervoor dat de langzamere voorspelbaarder zijn (blijft op de lijn)
Wat ik persoonlijk doe is na het uitkomen van sommige bochten wat inhouden, op mijn lijn blijf rijden en mijn pinker gebruik om aan te geven dat ik hem gezien heb en hem door wil laten.
Op de Ring daarentegen gelden de Duitse verkeersregels. (is officieel een tolweg)
Hier is het dus verboden om iemand rechts in te halen. Indien ze u betrappen kunt ge hier bekeurd worden zoals op de openbare weg!
De ongeschreven (of mss toch wel ergens geschreven) regel is dat snellere doorgelaten worden dmv de pinker naar rechts op te zetten, wat naar rechts te gaan (indien mogelijk) en de snellere links door laten.
Ik denk dat het vooral belangrijk is om gezond verstand te gebruiken en je er constant van bewust zijn van wat er allemaal rond jou gebeurt.
Als je in de spiegel ziet dat er een gek met een civic type R met andere kleur voorbumper dan koffer en dan deur op je afkomt in een rechte lijn (alsof dat ooit gebeurt tegen een mini S ), en het wordt spannend om de bocht in te gaan, wees dan slim genoeg om beetje in te houden.
Zeker op de Ring met alle soorten verkeer moet je verdomd goed bewust zijn van wat er gebeurt. Als je zo eentje op twee wielen tikt, hij gaat er lief uitzien met die grote uitloopstroken daar...
Vind het belachelijk dat je niemand zou laten passeren. Als hij in je gat zit te duwen, dan wil dat zeggen dat hij sneller is en dat hij wrs ook betere lijnen rijdt dan jou. Laat hem dan voorbij, probeer ff te volgen en leer uit die lijnen.
Als het wat beter weer is, eens een gezamelijk Ring bezoekske? Snelweg tot Eupen en dan binnendoor naar daar. Onderweg iets eten. Paar rondjes en dan autobahn terug naar huis ofzo?
Als je in de spiegel ziet dat er een gek met een civic type R met andere kleur voorbumper dan koffer en dan deur op je afkomt in een rechte lijn (alsof dat ooit gebeurt tegen een mini S ), en het wordt spannend om de bocht in te gaan, wees dan slim genoeg om beetje in te houden.
Zeker op de Ring met alle soorten verkeer moet je verdomd goed bewust zijn van wat er gebeurt. Als je zo eentje op twee wielen tikt, hij gaat er lief uitzien met die grote uitloopstroken daar...
Vind het belachelijk dat je niemand zou laten passeren. Als hij in je gat zit te duwen, dan wil dat zeggen dat hij sneller is en dat hij wrs ook betere lijnen rijdt dan jou. Laat hem dan voorbij, probeer ff te volgen en leer uit die lijnen.
Als het wat beter weer is, eens een gezamelijk Ring bezoekske? Snelweg tot Eupen en dan binnendoor naar daar. Onderweg iets eten. Paar rondjes en dan autobahn terug naar huis ofzo?
Bram schreef:Ik denk dat het vooral belangrijk is om gezond verstand te gebruiken en je er constant van bewust zijn van wat er allemaal rond jou gebeurt.
Als je in de spiegel ziet dat er een gek met een civic type R met andere kleur voorbumper dan koffer en dan deur op je afkomt in een rechte lijn (alsof dat ooit gebeurt tegen een mini S ), en het wordt spannend om de bocht in te gaan, wees dan slim genoeg om beetje in te houden.
Zeker op de Ring met alle soorten verkeer moet je verdomd goed bewust zijn van wat er gebeurt. Als je zo eentje op twee wielen tikt, hij gaat er lief uitzien met die grote uitloopstroken daar...
Vind het belachelijk dat je niemand zou laten passeren. Als hij in je gat zit te duwen, dan wil dat zeggen dat hij sneller is en dat hij wrs ook betere lijnen rijdt dan jou. Laat hem dan voorbij, probeer ff te volgen en leer uit die lijnen.
Als het wat beter weer is, eens een gezamelijk Ring bezoekske? Snelweg tot Eupen en dan binnendoor naar daar. Onderweg iets eten. Paar rondjes en dan autobahn terug naar huis ofzo?
Inderdaad. 75% wat naar trackdays gaat rijdt diezelfde dag nog naar huis met die "circuit" wagen.
Dus een beetje gezond verstand en verstand voor ego laten gaan is de boodschap.
Recreatief circuit rijden is vooral tegen uzelf rijden. Laat anderen sneller zijn! Met over het limiet van wagen en uzelf gaan is het alleen maar brokken rijden.
Ringtrip ben ik altijd voor te vinden!
Ben verleden jaar ring ontmaangd en ik vond t iets te gevaarlijk tussen die gekken, ofwel was t gewoon een slechte moment,
T was plezant vooral t rollercoaster gevoel met de heuvels en de baan die in een bepaalde hoek ligt, wil wel nog is rijden met een huurauto (suzuki swift) ofzo.
T is maar als ge iets voorhebt daar, vangrail 10.xxx euro dokken, wegslepen dokken, enz
T was plezant vooral t rollercoaster gevoel met de heuvels en de baan die in een bepaalde hoek ligt, wil wel nog is rijden met een huurauto (suzuki swift) ofzo.
T is maar als ge iets voorhebt daar, vangrail 10.xxx euro dokken, wegslepen dokken, enz
krikkie schreef:Ben verleden jaar ring ontmaangd en ik vond t iets te gevaarlijk tussen die gekken, ofwel was t gewoon een slechte moment,
T was plezant vooral t rollercoaster gevoel met de heuvels en de baan die in een bepaalde hoek ligt, wil wel nog is rijden met een huurauto (suzuki swift) ofzo.
T is maar als ge iets voorhebt daar, vangrail 10.xxx euro dokken, wegslepen dokken, enz
Proberen te gaan op een Belgische feestdag of als het juist open is 's morgens, dan is het veel plezanter rijden.
Op een zonnige zondag is het een heel gevaarlijk circuit.
Verwacht wel dat het vanaf dit jaar plezanter gaat worden omdat ze aan het proberen zijn de echte race wagens er vanaf te houden.
Moogt niet meer met HANS of complete kuipen (die met de uitsteeksels aan het hoofd) erop.
Complete kooien mogen niet in het zicht zitten als ge links achterom wilt kijken enz enz...
Laatst gewijzigd door Dirkxke op Di Jan 08, 2013 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirkxke schreef:krikkie schreef:Ben verleden jaar ring ontmaangd en ik vond t iets te gevaarlijk tussen die gekken, ofwel was t gewoon een slechte moment,
T was plezant vooral t rollercoaster gevoel met de heuvels en de baan die in een bepaalde hoek ligt, wil wel nog is rijden met een huurauto (suzuki swift) ofzo.
T is maar als ge iets voorhebt daar, vangrail 10.xxx euro dokken, wegslepen dokken, enz
Proberen te gaan op een Belgische feestdag of als het juist open is 's morgens, dan is het veel plezanter rijden.
Op een zonnige zondag is het een heel gevaarlijk circuit.
Verwacht wel dat het vanaf dit jaar plezanter gaat worden omdat ze aan het proberen zijn de echte race wagens er vanaf te houden.
Moogt niet meer met HANS of complete kuipen (die met de uitsteeksels aan het hoofd) erop.
Complete kooien mogen niet in het zicht zitten als ge links achterom wilt kijken enz enz...
+ De campers, bussen, moto's en toeristen mogen ze ook bannen op bepaalde dagen.
moto's OK maar t is bijna zelfmoord, maar ik kwam er gewoon nen touringbus tegen vol chinezen (tegen 50 kmu) .
Maar t blijft fantastisch en verslavend
krikkie schreef:Dirkxke schreef:krikkie schreef:Ben verleden jaar ring ontmaangd en ik vond t iets te gevaarlijk tussen die gekken, ofwel was t gewoon een slechte moment,
T was plezant vooral t rollercoaster gevoel met de heuvels en de baan die in een bepaalde hoek ligt, wil wel nog is rijden met een huurauto (suzuki swift) ofzo.
T is maar als ge iets voorhebt daar, vangrail 10.xxx euro dokken, wegslepen dokken, enz
Proberen te gaan op een Belgische feestdag of als het juist open is 's morgens, dan is het veel plezanter rijden.
Op een zonnige zondag is het een heel gevaarlijk circuit.
Verwacht wel dat het vanaf dit jaar plezanter gaat worden omdat ze aan het proberen zijn de echte race wagens er vanaf te houden.
Moogt niet meer met HANS of complete kuipen (die met de uitsteeksels aan het hoofd) erop.
Complete kooien mogen niet in het zicht zitten als ge links achterom wilt kijken enz enz...
+ De campers, bussen, moto's en toeristen mogen ze ook bannen op bepaalde dagen.
moto's OK maar t is bijna zelfmoord, maar ik kwam er gewoon nen touringbus tegen vol chinezen (tegen 50 kmu) .
Maar t blijft fantastisch en verslavend
Inderdaad, heb zelf nog geen bus gezien terwijl ik aan het rijden was. Maar wel als toeschouwer voorbij zien komen
Het meeste schrik heb ik van moto's. Laatste maal dat ik er was had ik iemand voor me die zijn spiegels niet gebruikte.
Heel plezant als zo iemand naar links komt terwijl je er langs zit.
Uiteindelijk zijn er mogelijkheden genoeg he. Eens met een paar afspreken om intro van skylimit te doen en dan kunnen we achteraf gaan vrijrijden op zolder en spa (of begrijp in het verkeerd en moet je dan op beiden een intro volgen? Lijnen leren op zolder is niet echt hetzelfde als spa? Of als je zolder kent, doe dan maar op in spa?)
Feestdag voor de ring zal in belgie wrs 21 juli zijn
Of als er kandidaten zijn om op een avond in de week eens te rijden? Een vrijdag half dagske verlof en in de vroege namiddag afspreken om daar tegen uur of 6 aan te komen? Zal heel rustig zijn maar zullen wrs ook enkel de diehards zijn dan. Ergens binnen paar weken als het wat beter weer is? Pakweg een 15 februari?
Nog wat tips waar bijna elke slipcursus en rijvaardigheidscursus die ik gedaan heb of van gehoord heb, met begint:
- altijd vooruitkijken naar waar je wil. Nog voor je de bocht ingaat moet je eigenlijk al zien waar je wil uitkomen
- blijf in de bocht van de koppeling af. Bij het ingaan van de bocht moet je de snelheid en dus ook de versnelling al hebben
Feestdag voor de ring zal in belgie wrs 21 juli zijn
Of als er kandidaten zijn om op een avond in de week eens te rijden? Een vrijdag half dagske verlof en in de vroege namiddag afspreken om daar tegen uur of 6 aan te komen? Zal heel rustig zijn maar zullen wrs ook enkel de diehards zijn dan. Ergens binnen paar weken als het wat beter weer is? Pakweg een 15 februari?
Nog wat tips waar bijna elke slipcursus en rijvaardigheidscursus die ik gedaan heb of van gehoord heb, met begint:
- altijd vooruitkijken naar waar je wil. Nog voor je de bocht ingaat moet je eigenlijk al zien waar je wil uitkomen
- blijf in de bocht van de koppeling af. Bij het ingaan van de bocht moet je de snelheid en dus ook de versnelling al hebben
Terug naar “General MINI Talk”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten