mini begint stilaan op een melkkoe te gelijken

Morty schreef:In Frankfurt heb ik trouwens te horen gekregen dat er plannen zijn voor een 5 deurs versie.
Dat zie ik persoonlijk niet echt zitten.
Coupé en Roadster kan ik begrijpen, SUV is nog altijd niet mijn ding.
De MINI E mogen ze dan wel voor mijn deur zetten.
MINI wil zich over 5 jaar profileren naar alle mogelijke doelgroepen volgens Richardson.
Dus k denk dat we nog wat mogen verwachten.
Stafke schreef:Morty schreef:In Frankfurt heb ik trouwens te horen gekregen dat er plannen zijn voor een 5 deurs versie.
MINI wil zich over 5 jaar profileren naar alle mogelijke doelgroepen volgens Richardson.
Volgens mij kunnen we dit alleen maar toejuichen.
Het zou egoïstisch zijn van ons om anderen die nood hebben aan een SUV, roadster, of wat dan ook het Mini rijden niet te gunnen.
Trouwens, het blijft een financieel gebeuren.Misschien zou zonder die extra modellen de verkoop wel ooit eens kunnen stilvallen, en dan ..... gedaan met Mini, gedaan met ..... ons ?![]()
Het zou dwaas zijn van Mini om te blijven teren op hun huidig model, want ooit is het er ook mee gedaan.
Ieder bedrijf moet nieuwe producten/markten aanboren ....
rikkie schreef:Stafke schreef:Morty schreef:In Frankfurt heb ik trouwens te horen gekregen dat er plannen zijn voor een 5 deurs versie.
Volgens mij kunnen we dit alleen maar toejuichen.
Het zou egoïstisch zijn van ons om anderen die nood hebben aan een SUV, roadster, of wat dan ook het Mini rijden niet te gunnen.
Trouwens, het blijft een financieel gebeuren.Misschien zou zonder die extra modellen de verkoop wel ooit eens kunnen stilvallen, en dan ..... gedaan met Mini, gedaan met ..... ons ?![]()
Het zou dwaas zijn van Mini om te blijven teren op hun huidig model, want ooit is het er ook mee gedaan.
Ieder bedrijf moet nieuwe producten/markten aanboren ....
als Mini een volledig eigen bedrijf was , ben ik volledig akkoord
op 1 model kan je niet leven
maar onder de vleugels van bmw , en als aanvulling van het gamma ( nl een kleintje)
wat zij niet hadden ( nu is er de 1 serie bijgekomen) stel ik mij toch de vraag ???
Als de clubman uitgekomen is ,zijn er die overgeschakeld zijn en een deel nieuwe klanten
Als ik het nu bekijk is al 50% van de overgeschakelde terug naar hun oude liefde nl de hatch
rikkie schreef:Als de clubman uitgekomen is ,zijn er die overgeschakeld zijn en een deel nieuwe klanten
Als ik het nu bekijk is al 50% van de overgeschakelde terug naar hun oude liefde nl de hatch
rikkie schreef:Ja, ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening. vandaar de pol
maar als je op elke hoek van de straat een mini gaat tegen komen
zoals bv een vw , kijkt niemand nog op , en verdwijnt dat juist, wat we nu hebben .
![]()
als ge begrijpt wat ik bedoel
BlackBoxGirl schreef:@ Freek, tzijn er 1 op 300.000 !![]()
En MINI is terug in het leven geroepen om een andere doelgroep aan te spreken, wie van jullie zou de MINI willen ruilen voor een 1-reeks? Hierboven is de 1-reeks nog steeds gevoelig duurder dan de MINI als instapmodel. Als je ze hetzelfde gaat uitrusten ben je dus beter af met je MINI. En niet vergeten dat de Diesel zo fiscaal aantrekkelijk is met zijn lage CO2-uitstoot, iets waarin men bij de huidige BMW modellen nog niet in geslaagd is.
De Hatch blijft koploper in de verkoopscijfers, maar er is een grotere doelgroep die we nog niet kunnen bereiken omdat we bv geen 5-deurs MINI hebben. Of mensen die de achterbank van een Cabrio verloren ruimte vinden en die staan te popelen voor de Roadster... Er is echt wel nog potentieel in de markt, en deze kan MINI enkel bereiken door andere modellen aan te bieden. Wees er maar zeker van dat hier maanden, zoniet jaren, marktonderzoek aan vooraf gaat hoor. Denk niet dat ze bij MINI "domme" zettten gaan doen.
Maar ieder zijn mening hierover hé!
varavital schreef:Als ze dan toch de juiste cijfers zien en een grondig marktonderzoek voeren, hoe komt het dan dat de clubman 50% minder verkoopt dan verwacht...
Dangixxer schreef:varavital schreef:Het waren de cijfers voor België è Freek die ik verleden weekend doorgekregen had. Hier bij ons hadden ze er veel meer van verwacht. Dus voor wie een clubman wil kopen, het is het moment
oké maar wij zijn toch niet allesbepalend voor het al dan niet uitbrengen van een model
Morty schreef:In Frankfurt heb ik trouwens te horen gekregen dat er plannen zijn voor een 5 deurs versie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast