modellen aanbod zal nog stijgen ???
modellen aanbod zal nog stijgen ???
zie volgende link : http://www.auto55.be/nieuws/13961-mini-werkt-aan-nog-meer-modellen?utm_medium=nieuwsbrief
mini begint stilaan op een melkkoe te gelijken
mini begint stilaan op een melkkoe te gelijken
In Frankfurt heb ik trouwens te horen gekregen dat er plannen zijn voor een 5 deurs versie.
Dat zie ik persoonlijk niet echt zitten.
Coupé en Roadster kan ik begrijpen, SUV is nog altijd niet mijn ding.
De MINI E mogen ze dan wel voor mijn deur zetten.
MINI wil zich over 5 jaar profileren naar alle mogelijke doelgroepen volgens Richardson.
Dus k denk dat we nog wat mogen verwachten.
Dat zie ik persoonlijk niet echt zitten.
Coupé en Roadster kan ik begrijpen, SUV is nog altijd niet mijn ding.
De MINI E mogen ze dan wel voor mijn deur zetten.
MINI wil zich over 5 jaar profileren naar alle mogelijke doelgroepen volgens Richardson.
Dus k denk dat we nog wat mogen verwachten.
Morty schreef:In Frankfurt heb ik trouwens te horen gekregen dat er plannen zijn voor een 5 deurs versie.
Dat zie ik persoonlijk niet echt zitten.
Coupé en Roadster kan ik begrijpen, SUV is nog altijd niet mijn ding.
De MINI E mogen ze dan wel voor mijn deur zetten.
MINI wil zich over 5 jaar profileren naar alle mogelijke doelgroepen volgens Richardson.
Dus k denk dat we nog wat mogen verwachten.
Volgens mij kunnen we dit alleen maar toejuichen.
Het zou egoïstisch zijn van ons om anderen die nood hebben aan een SUV, roadster, of wat dan ook het Mini rijden niet te gunnen.
Trouwens, het blijft een financieel gebeuren.Misschien zou zonder die extra modellen de verkoop wel ooit eens kunnen stilvallen, en dan ..... gedaan met Mini, gedaan met ..... ons ?
Het zou dwaas zijn van Mini om te blijven teren op hun huidig model, want ooit is het er ook mee gedaan.
Ieder bedrijf moet nieuwe producten/markten aanboren ....
Stafke schreef:Morty schreef:In Frankfurt heb ik trouwens te horen gekregen dat er plannen zijn voor een 5 deurs versie.
Dat zie ik persoonlijk niet echt zitten.
Coupé en Roadster kan ik begrijpen, SUV is nog altijd niet mijn ding.
De MINI E mogen ze dan wel voor mijn deur zetten.
MINI wil zich over 5 jaar profileren naar alle mogelijke doelgroepen volgens Richardson.
Dus k denk dat we nog wat mogen verwachten.
Volgens mij kunnen we dit alleen maar toejuichen.
Het zou egoïstisch zijn van ons om anderen die nood hebben aan een SUV, roadster, of wat dan ook het Mini rijden niet te gunnen.
Trouwens, het blijft een financieel gebeuren.Misschien zou zonder die extra modellen de verkoop wel ooit eens kunnen stilvallen, en dan ..... gedaan met Mini, gedaan met ..... ons ?
Het zou dwaas zijn van Mini om te blijven teren op hun huidig model, want ooit is het er ook mee gedaan.
Ieder bedrijf moet nieuwe producten/markten aanboren ....
als Mini een volledig eigen bedrijf was , ben ik volledig akkoord
op 1 model kan je niet leven
maar onder de vleugels van bmw , en als aanvulling van het gamma ( nl een kleintje)
wat zij niet hadden ( nu is er de 1 serie bijgekomen) stel ik mij toch de vraag ???
Als de clubman uitgekomen is ,zijn er die overgeschakeld zijn en een deel nieuwe klanten
Als ik het nu bekijk is al 50% van de overgeschakelde terug naar hun oude liefde nl de hatch
rikkie schreef:Stafke schreef:Morty schreef:In Frankfurt heb ik trouwens te horen gekregen dat er plannen zijn voor een 5 deurs versie.
Dat zie ik persoonlijk niet echt zitten.
Coupé en Roadster kan ik begrijpen, SUV is nog altijd niet mijn ding.
De MINI E mogen ze dan wel voor mijn deur zetten.
MINI wil zich over 5 jaar profileren naar alle mogelijke doelgroepen volgens Richardson.
Dus k denk dat we nog wat mogen verwachten.
Volgens mij kunnen we dit alleen maar toejuichen.
Het zou egoïstisch zijn van ons om anderen die nood hebben aan een SUV, roadster, of wat dan ook het Mini rijden niet te gunnen.
Trouwens, het blijft een financieel gebeuren.Misschien zou zonder die extra modellen de verkoop wel ooit eens kunnen stilvallen, en dan ..... gedaan met Mini, gedaan met ..... ons ?
Het zou dwaas zijn van Mini om te blijven teren op hun huidig model, want ooit is het er ook mee gedaan.
Ieder bedrijf moet nieuwe producten/markten aanboren ....
als Mini een volledig eigen bedrijf was , ben ik volledig akkoord
op 1 model kan je niet leven
maar onder de vleugels van bmw , en als aanvulling van het gamma ( nl een kleintje)
wat zij niet hadden ( nu is er de 1 serie bijgekomen) stel ik mij toch de vraag ???
Als de clubman uitgekomen is ,zijn er die overgeschakeld zijn en een deel nieuwe klanten
Als ik het nu bekijk is al 50% van de overgeschakelde terug naar hun oude liefde nl de hatch
Dat lijkt me sterk !!
Ik ken er zelfs die hun clubman weg doen, een bmw kopen en dan terug een clubman aanschaffen
Vanwaar haal je die cijfers ?
Ik vermoed dat Mini niet zo zot is om modellen te blijven maken en uitvinden die niet verkopen .... omdat iedereen een hatch wil ....
Vermoedelijk zien zij toch wel de juiste cijfers.
En dat daar een grondig marktonderzoek is aan tepas is gekomen, daar mogen we ook zeker van zijn.
Dus wie zijn wij om dat te gaan tegenspreken ?
Trouwens, wie zegt dat Mini niet een bedrijf op zich is ?
Men is trouwens verplicht in de toekomst een apparte showroom te hebben ....
rikkie schreef:Als de clubman uitgekomen is ,zijn er die overgeschakeld zijn en een deel nieuwe klanten
Als ik het nu bekijk is al 50% van de overgeschakelde terug naar hun oude liefde nl de hatch
Dat lijkt me wel een beetje met het haar getrokken (en da ligt gevoelig!! )
Ik weet ook niet waarop je je baseert?
Wat het uitbrengen van nieuwe modellen betreft...
Ik denk net dat het het motto van MINI is om iedereen zijn "eigen" MINI te laten creëren. Lijsten met opties en combinatiemogelijkheden. Slechts 1 op de "X" honderdduizend (heb het cijfer eens ergens gelezen maar weet het niet meer) MINI's zou identiek van de band rollen. Dat is nu net een heel sterk punt van het merk! Het uitbrengen van verschillende modellen zal er nu net voor zorgen dat nog meer mensen hun gading gaan vinden (zoals staffe ook al zei). En dat zal MINI (en ons onrechtstreeks ook) alleen maar heel sterk ten goede komen.
Vergeet trouwens niet dat we nog steeds in één van de zwaarste economische crisissen uit de wereldgeschiedenis zitten!
Het feit dat BMW nu al zegt dat ze in modellen investeert die pas binnen enkele jaren op de markt zullen verschijnen geeft nog maar eens hun engagement aan op middenlange termijn. Dit terwijl bij andere merken het water aan de lippen staat. Sommige merken stoppen zelfs de productie van modellen of schrappen de productie van zustermerken (Buell, Hummer,....) Laat ons dus BMW even op onze blote knieën bedanken, want MINI zit in een "prime" segment (heel dure kleine stadswagentjes)waar nog wel eens hele zware klappen zouden kunnen vallen. De recessie is nog lang niet overwonnen (wat de Paul D'hoore ook moge beweren )
Bovendien kunnen we alleen maar toejuichen dat MINI nu in staat zal zijn om nog rendabeler te gaan werken (laat dus BMW er elke laatste centiem uitwringen)
Gebruik van zelfde platform, onderdelen, motoren, ed op verschillende modellen maakt dat de marges groter zullen worden. Hierdoor zal men ook sneller geneigd zijn om nieuwe onderdelen, motoren ed te ontwikkelen aangezien de winstgevendheid wordt opgetrokken. Of moeten we verkiezen om 40 jaar met bijna identiek dezelfde (soms heel slechte) onderdelen bediend te worden zoals de classic.
Ik zou de voorruitgang toch niet aan ons laten voorbijgaan!
rikkie schreef:Ja, ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening. vandaar de pol
maar als je op elke hoek van de straat een mini gaat tegen komen
zoals bv een vw , kijkt niemand nog op , en verdwijnt dat juist, wat we nu hebben .
als ge begrijpt wat ik bedoel
iedereen heeft zeker zijn eigen mening!
op elke hoek van de straat....eeeeeuhm daar is ie toch wat duur voor.....
Kwam net vandaag de verkoopscijfers van MINI in de US tegen voor de maand oktober!
Laat ons dus maar blij zijn dat er afgeleiden gemaakt zijn zoals de clubbie want ze maken toch een respectabel deel uit van de verkoop! (ja ik weet ook wel dat als ie er niet zou zijn, er meer mensen een hatch zouden kopen). Dus niet zomaar te verwaarlozen in deze harde tijden!
Het valt trouwens op dat de verkoop van de hatch veel harder is teruggevallen dan de clubbi! de overstap van clubbi richting hatch doet zich hier dus duidelijk niet voor
Nog een kantekening: BMW heeft er niet lang over gedaan om zijn F1 team op te doeken, terwijl ze het nog niet lang allemaal in eigen hand hadden. Ik wil maar zeggen dat ze bereid zijn om drastische beslissingen te nemen indien nodig (=het niet voldoende opbrengt) en durven het roer omgooien. Het is dan ook niet voor niets één van de top autoconstructeurs ter wereld met bij de hoogste rendabiliteit behaald in de sector!
misschien is het wel mini die BMW moet redden
http://trends.rnews.be/nl/tag/BMW
http://trends.rnews.be/nl/tag/BMW
- BlackBoxGirl
- MINI Fan
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 12 Sep 2008
@ Freek, tzijn er 1 op 300.000 !
En MINI is terug in het leven geroepen om een andere doelgroep aan te spreken, wie van jullie zou de MINI willen ruilen voor een 1-reeks? Hierboven is de 1-reeks nog steeds gevoelig duurder dan de MINI als instapmodel. Als je ze hetzelfde gaat uitrusten ben je dus beter af met je MINI. En niet vergeten dat de Diesel zo fiscaal aantrekkelijk is met zijn lage CO2-uitstoot, iets waarin men bij de huidige BMW modellen nog niet in geslaagd is.
De Hatch blijft koploper in de verkoopscijfers, maar er is een grotere doelgroep die we nog niet kunnen bereiken omdat we bv geen 5-deurs MINI hebben. Of mensen die de achterbank van een Cabrio verloren ruimte vinden en die staan te popelen voor de Roadster... Er is echt wel nog potentieel in de markt, en deze kan MINI enkel bereiken door andere modellen aan te bieden. Wees er maar zeker van dat hier maanden, zoniet jaren, marktonderzoek aan vooraf gaat hoor. Denk niet dat ze bij MINI "domme" zettten gaan doen.
Maar ieder zijn mening hierover hé!
En MINI is terug in het leven geroepen om een andere doelgroep aan te spreken, wie van jullie zou de MINI willen ruilen voor een 1-reeks? Hierboven is de 1-reeks nog steeds gevoelig duurder dan de MINI als instapmodel. Als je ze hetzelfde gaat uitrusten ben je dus beter af met je MINI. En niet vergeten dat de Diesel zo fiscaal aantrekkelijk is met zijn lage CO2-uitstoot, iets waarin men bij de huidige BMW modellen nog niet in geslaagd is.
De Hatch blijft koploper in de verkoopscijfers, maar er is een grotere doelgroep die we nog niet kunnen bereiken omdat we bv geen 5-deurs MINI hebben. Of mensen die de achterbank van een Cabrio verloren ruimte vinden en die staan te popelen voor de Roadster... Er is echt wel nog potentieel in de markt, en deze kan MINI enkel bereiken door andere modellen aan te bieden. Wees er maar zeker van dat hier maanden, zoniet jaren, marktonderzoek aan vooraf gaat hoor. Denk niet dat ze bij MINI "domme" zettten gaan doen.
Maar ieder zijn mening hierover hé!
BlackBoxGirl schreef:@ Freek, tzijn er 1 op 300.000 !
En MINI is terug in het leven geroepen om een andere doelgroep aan te spreken, wie van jullie zou de MINI willen ruilen voor een 1-reeks? Hierboven is de 1-reeks nog steeds gevoelig duurder dan de MINI als instapmodel. Als je ze hetzelfde gaat uitrusten ben je dus beter af met je MINI. En niet vergeten dat de Diesel zo fiscaal aantrekkelijk is met zijn lage CO2-uitstoot, iets waarin men bij de huidige BMW modellen nog niet in geslaagd is.
De Hatch blijft koploper in de verkoopscijfers, maar er is een grotere doelgroep die we nog niet kunnen bereiken omdat we bv geen 5-deurs MINI hebben. Of mensen die de achterbank van een Cabrio verloren ruimte vinden en die staan te popelen voor de Roadster... Er is echt wel nog potentieel in de markt, en deze kan MINI enkel bereiken door andere modellen aan te bieden. Wees er maar zeker van dat hier maanden, zoniet jaren, marktonderzoek aan vooraf gaat hoor. Denk niet dat ze bij MINI "domme" zettten gaan doen.
Maar ieder zijn mening hierover hé!
ik volg jouw uiteenzetting
varavital schreef:Als ze dan toch de juiste cijfers zien en een grondig marktonderzoek voeren, hoe komt het dan dat de clubman 50% minder verkoopt dan verwacht...
50% minder dan verwacht...
Dat betekent dan als we dit even toepassen op de cijfers van de US dat ze verwachtte evenveel tot meer clubmans te verkopen dan hatchen
iel straf
Dangixxer schreef:varavital schreef:Het waren de cijfers voor België è Freek die ik verleden weekend doorgekregen had. Hier bij ons hadden ze er veel meer van verwacht. Dus voor wie een clubman wil kopen, het is het moment
oké maar wij zijn toch niet allesbepalend voor het al dan niet uitbrengen van een model
dat klopt
je ge moet het zo bezien , voor wat koopt ge nen Mini
voor de prijs ?
" de kwaliteit ?
voor de exclusiviteit ?
voor de Fun ?
in mijn geval voor de laatste 2
alle modellen worden in oxfort gemaakt
als ze de prijs laten zakken van de huidige modellen , zal dat ongetwijveld nieuwe klanten opleveren , de fun stijgt , meer mini's op de baan
exclusiviteit daalt.
Ik ben benieuwd als ze een 4 deurs uitbrengen wat de prijs zal zijn , want in dat segment is er veel meer keuze .
Morty schreef:In Frankfurt heb ik trouwens te horen gekregen dat er plannen zijn voor een 5 deurs versie.
En ook die staat in zijn startblokken ....
Nog een beetje "gecamoufleerd", maar wie goeie ogen heeft ...
Klikkerdeklik hier voor teaser ...
En enkele schetsen ...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten